Gå til innhold

Opplever mye ageshaming av menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fylte nylig 33, og har opplevd flere ganger at menn sier jeg er gammel. Konteksten er alltid at de tror jeg er en del år yngre, så sier de oi, er du så såpass gammel. Eller jammen holder du deg godt for alderen. Så jeg føler meg kistemoden omtrent. Spesielt menn som er eldre enn meg sier slikt, ironisk nok. Men også yngre menn som har trodd jeg er jevnaldrende. Opplever menn mister interessen når de får høre alderen min, eller de opprettholder interessen men ønsker ikke noe seriøst. Jeg er ute etter noe seriøst og ønsker barn.
Har tatt litt avstand til menn nå fordi jeg ikke liker følelsen jeg får når de får høre alderen. Selv ser jeg på det som positivt at jeg har et attraktivt ytre men med modenheten og livserfaringen til en kvinne i 30-årene. Men regner med menn ikke ser det slik? Har datet menn som likte meg, aldri nevnte alderen min og var likegyldig til den så vet de finnes, men spesielt i det siste har det vært mye negativt og jeg ser det blir mer og mer aktuelt å få barn på egenhånd 

Anonymkode: 5b4d1...a05

• Liker 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare vær glad at menn som er opphengt i ung alder holder seg langt unna. De er ikke noe å ha uansett. 

Anonymkode: 1e5ee...7b9

• Liker 19
  • Nyttig 5
Skrevet

Det må være fryktelig vondt for deg. Har du noen du kan snakke med? Du kan begynne med å gå med mer kjærringklær og klippe deg kort, da tror de sikkert at du er eldre enn du er og da vil du få motsatt effekt. Man må være litt løsningsorientert. 

Anonymkode: 9f728...216

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har aldri tenkt på det som ageshaming om noen sier jeg holder meg bra. Jeg tar det som ett kompliment.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Taluno said:

Jeg har aldri tenkt på det som ageshaming om noen sier jeg holder meg bra. Jeg tar det som ett kompliment.

Om noen fra videregående sier jeg har holdt meg bra tar jeg det som et kompliment, men når fremmede sier jeg ser bra ut for alderen syns jeg ikke det er noe positivt. Det er sånn man sier til bestemor

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare vær glad at menn som er opphengt i ung alder holder seg langt unna. De er ikke noe å ha uansett. 

Anonymkode: 1e5ee...7b9

Det er sant, men er litt trist å føle at toget har kjørt. Hadde ikke brydd meg særlig om jeg var etablert med familie. 

Skrevet

Kvinner som har passert 30 begynne å miste markedsverdien raskt, den er allerede betydelig reduser i den 30 års alder og raser til nesten null når 40 åra nærmer seg, litt trist å være kvinne😳

Anonymkode: bb47f...d07

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er sant, men er litt trist å føle at toget har kjørt. Hadde ikke brydd meg særlig om jeg var etablert med familie. 

Men herregud. Flytt til Oslo. Der er alle single når de er i begynnelsen av trettiårene, ikke har de barn heller. Du sammenligner deg med feil folk. OK, ALLE er ikke single, men det er mye høyere alder for etablering og barn.

Anonymkode: fb9b7...711

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Men herregud. Flytt til Oslo. Der er alle single når de er i begynnelsen av trettiårene, ikke har de barn heller. Du sammenligner deg med feil folk. OK, ALLE er ikke single, men det er mye høyere alder for etablering og barn.

Anonymkode: fb9b7...711

Bor faktisk i Oslo :) Men har ikke en eneste singel venninne, hele gjengen er etablert og venter barn nummer 2 og 3. Så blir dessverre sånn at jeg sammenligner meg med de som er rundt meg

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg fylte nylig 33, og har opplevd flere ganger at menn sier jeg er gammel. Konteksten er alltid at de tror jeg er en del år yngre, så sier de oi, er du så såpass gammel. Eller jammen holder du deg godt for alderen. Så jeg føler meg kistemoden omtrent. Spesielt menn som er eldre enn meg sier slikt, ironisk nok. Men også yngre menn som har trodd jeg er jevnaldrende. Opplever menn mister interessen når de får høre alderen min, eller de opprettholder interessen men ønsker ikke noe seriøst. Jeg er ute etter noe seriøst og ønsker barn.
Har tatt litt avstand til menn nå fordi jeg ikke liker følelsen jeg får når de får høre alderen. Selv ser jeg på det som positivt at jeg har et attraktivt ytre men med modenheten og livserfaringen til en kvinne i 30-årene. Men regner med menn ikke ser det slik? Har datet menn som likte meg, aldri nevnte alderen min og var likegyldig til den så vet de finnes, men spesielt i det siste har det vært mye negativt og jeg ser det blir mer og mer aktuelt å få barn på egenhånd 

De er så sykt bitre. De takler ikke å bli avvist og dette er en form for hevn. 

Det er som om vi kvinner skulle snakket om skallede menn, tjukke menn, lave menn, uintelligente menn, dag inn og dag ut. De som age shamer pleier å dekke en del av disse punktene. Det er aldri den høye, barske, kjekke og intelligente som spyr ut bæsj&tiss. 

Anonymkode: 9d9ce...be5

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Litt skummelt med damer i den alderen. Ser kanskje grei ut nå, men hva om man mister tiltrekningen helt etter 3 år? Man vil ikke ende i et sånt forhold. Vanskeligere å få tilbake en anstendig og fit kropp og etter barn enn det er for en jente på 25.

Hvis du hadde møtt på en sånn som meg så hadde jeg vært ok med å date deg litt om du fortsatt var fin. Hadde ikke nevnt alderen, men hadde aldri tatt forholdet til et seriøst stadium hvor familie ble et tema. Kan det ha vært sånne menn du sier du har datet, eller var det du som dumpet dem fordi de ikke var gode nok? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
mannemannen skrev (4 minutter siden):

Litt skummelt med damer i den alderen. Ser kanskje grei ut nå, men hva om man mister tiltrekningen helt etter 3 år? Man vil ikke ende i et sånt forhold. Vanskeligere å få tilbake en anstendig og fit kropp og etter barn enn det er for en jente på 25.

Hvis du hadde møtt på en sånn som meg så hadde jeg vært ok med å date deg litt om du fortsatt var fin. Hadde ikke nevnt alderen, men hadde aldri tatt forholdet til et seriøst stadium hvor familie ble et tema. Kan det ha vært sånne menn du sier du har datet, eller var det du som dumpet dem fordi de ikke var gode nok? 

Jeg vil ha en rik mann, han må ha mye penger, tenk om han mister de få millionene i løpet av et par år? Fysj og fy. Forresten, jeg er så syyyykt deilig. Jeg kan ikke noe for det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kvinner som har passert 30 begynne å miste markedsverdien raskt, den er allerede betydelig reduser i den 30 års alder og raser til nesten null når 40 åra nærmer seg, litt trist å være kvinne😳

Tull og tøys !     Tar en sexy moden 40+ kvinne fremfor en 25 åring any day.

Hilsen mann

Anonymkode: 0023a...1a2

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vil ha en rik mann, han må ha mye penger, tenk om han mister de få millionene i løpet av et par år? Fysj og fy. Forresten, jeg er så syyyykt deilig. Jeg kan ikke noe for det. 

For all del, gå for det du vil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tull og tøys !     Tar en sexy moden 40+ kvinne fremfor en 25 åring any day.

Hilsen mann

Anonymkode: 0023a...1a2

Ja helt enig !! Hilsen definitivt en mann og ikke en kvinne som later som. Namnam modenhet rynker og hud som har mistet gnisten og blitt tynn

Anonymkode: 64455...127

• Nyttig 4
Skrevet

Forstår hva du mener. Jeg er 55, holder meg greit, store barn på vei å snart flytte hjemmefra, høyt utdannet, jobb og grei økonomi, singel og ser etter single menn ca 50-60år for særboer og kjæreste. Virker stort sett som at de ønsker langt yngre damer. Jeg har det bra, men litt leit at menn på min alder virker som at de synes jeg er for gammel.

Anonymkode: f247f...722

• Hjerte 1
Skrevet

Støtter deg i å få barn på egenhånd, TS. Da har du gjort det, så slipper du å tenke på at tiden løper fra deg. Om det så skulle dukke opp en bra mann, så hold fast i ham. Skulle det ikke dukke opp en sånn sjelden diamant, så har du det bra alene, og du har barna dine. Og så kan vi sitte klar med popkornet når menn klager over at de aldri får partner og barn, for vi vet jo at det er selvvalgt. Selvfølgelig er det ikke nok damer i 20-årene til alle menn, og selvfølgelig kan ikke alle få en ung og fruktbar dame når de selv nærmer seg 50. 

Anonymkode: 56d1a...7b3

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Men hvorfor skal totalt ukjente menn som kvinnen ikke ønsker å date, kommentere hennes såkalte markedsverdi? 

Anonymkode: 9ee73...4b7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg fylte nylig 33, og har opplevd flere ganger at menn sier jeg er gammel. Konteksten er alltid at de tror jeg er en del år yngre, så sier de oi, er du så såpass gammel.

Men hvis de tror du er yngre, så ser du vel yngre ut enn 33 da. 

Anonymkode: bbb76...83a

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja helt enig !! Hilsen definitivt en mann og ikke en kvinne som later som. Namnam modenhet rynker og hud som har mistet gnisten og blitt tynn

Anonymkode: 64455...127

Det spørs hvor gammel mannen er. Min mann er like gammel som meg. Vi har sex minst en gang om dagen, og jeg blir hele tiden klypt i rompa, "cornered " og tafset på av ham. Da vi møttes, var jeg svært usikker på egen attraktivitet. Jeg spurte om han heller ikke burde ha valgt en yngre dame. Han ønsket ikke det. Han sier at unge jenter er bare mas, festing, flørting med andre og kroppsfokus. 

Anonymkode: 9ee73...4b7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...