AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #41 Skrevet 17. desember 2022 Jeg brekker meg ved tanken på at min datter skulle giftet seg med min søsters sønn 🤮🤮 Skjønner godt du reagerer på dette forholdet, ts. Anonymkode: a3eb1...ac1 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #42 Skrevet 17. desember 2022 Malida skrev (6 timer siden): Ok. Du synes det er helt normalt å bli sammen med et familiemedlem som du har kjent hele livet? Det viser ikke i det hele tatt at du er desperat/sliter psykisk? Selv har jeg ikke sett mine søskenbarn på 40 år, og jeg har heller ikke kjent de godt. Knapt nok kjent dem igjen om jeg hadde møtt de på gata. Anonymkode: 95eaa...daf 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #43 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det burde vært ulovlig i våre dager. Mye større risiko for at barn av søskenbarn får diverse diagnoser, pga innavl. Anonymkode: 7620e...2ae Søskenbarnekteskap: Det er ikke forbudt å inngå ekteskap mellom søskenbarn (fetter og kusine), men det er viktig å være oppmerksom på at dersom foreldrene er i slekt er det høyere risiko for å få barn med sykdom og medfødte misdannelser, dødfødsel, spedbarnsdød og forkortet levealder. https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/innsiktsartikler/ekteskap-og-samliv/mer-informasjon-om-ekteskap/id672620/ Anonymkode: 96d84...ebd 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #44 Skrevet 17. desember 2022 Unn dem kjærligheten, og håp at de ikke får barn. Men la dette være opp til dem. Hold fordommene dine for deg selv. Anonymkode: 96d84...ebd 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #45 Skrevet 17. desember 2022 Dere som mener det er greit at søskenbarn gifter seg og får barn sammen bør se "When cousins marry" på Netflix! Innavl kan føre til alvorlige diagnoser. Stakkars barn!!! Anonymkode: a26ea...efb 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #46 Skrevet 17. desember 2022 Vet om 2 par som er søskenbarn og som har fått barn sammen. Begge er giftet bort. Begge parene har fått barn som er lettere utviklingshemmet. Det sier noe... Anonymkode: e4954...410 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #47 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva han gjør i sitt privatliv er ikke noe jeg bryr meg om. Men ungene våre må jo se dette og høre om dette og leve i dette. Hvordan ville dere reagert? Er dette helt sykt? Burde jeg reagere/gjøre noe? eller er det noe jeg må la gå og bare leve med? Tenker her på ungene mine! Vil gjerne ha meninger om dette da jeg virkelig lurer på om jeg overreagerer. Anonymkode: 0aa9e...88c altså det er ikke din sak,men jeg synes det er altfor nært Anonymkode: 4a14c...33a
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #48 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei- forbudt Anonymkode: 4db30...b2a Der tar du feil. Anonymkode: e7c79...fdc 1
Peter007 Skrevet 17. desember 2022 #49 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva han gjør i sitt privatliv er ikke noe jeg bryr meg om. Men ungene våre må jo se dette og høre om dette og leve i dette. Hvordan ville dere reagert? Er dette helt sykt? Burde jeg reagere/gjøre noe? eller er det noe jeg må la gå og bare leve med? Tenker her på ungene mine! Vil gjerne ha meninger om dette da jeg virkelig lurer på om jeg overreagerer. Anonymkode: 0aa9e...88c Du bor på et mindre sted? 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #50 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva er galt med det? Søskenbarn kan gifte seg i Norge. Anonymkode: 9b5aa...4cf Vel det kan fort bli ulovlig, vært debattert flere ganger. Forøvrig ikke så ille om man ikke skal ha barn, de kan bli født med misdannelser som følge av innavl. Anonymkode: 8496f...8ef
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #51 Skrevet 17. desember 2022 Uglems skrev (2 timer siden): Dette var veldig uvitende.. Det er helt vanlig i andre kulturer Ja og det er ikke bra. Håper det blir ulovlig og få barn som er en uskyldig tredjepart. «Hvis foreldrene er i slekt, for eksempel er søskenbarn, er risikoen for å få barn med sykdom og medfødte misdannelser dobbel så høy som når foreldrene ikke er i slekt. Risikoen er også høyere dersom det er mange ekteskap mellom slektninger i familien, slik at mannen og kvinnen er i slekt på flere måter.» https://www.helsenorge.no/gravid/barn-nar-foreldrene-er-i-slekt/ Anonymkode: 8496f...8ef
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #52 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vet om 2 par som er søskenbarn og som har fått barn sammen. Begge er giftet bort. Begge parene har fått barn som er lettere utviklingshemmet. Det sier noe... Anonymkode: e4954...410 Ofte lavere IQ ja, skjønner ikke at foreldre vil barna sine så vondt. Det burde bli forbudt. Det sagt var Kong Olav og kronprinsesse Martha søskenbarn og de var livredde for at barna skulle ta skade av det. Idag hadde nok anbefalingen vært en annen, mange kongelige i andre land som ble «gjemt» på loftet som følge av innavl. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7bVQV/ny-bok-olav-og-martha-var-bekymret-for-aa-faa-barn https://forskning.no/historie/innavl-til-kongelig-besvaer/927032 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WLAdqr/spanskekongen-karl-ii-impotent-vanskapt-doev-og-nesten-blind Anonymkode: 8496f...8ef
GammelKaktus Skrevet 17. desember 2022 #53 Skrevet 17. desember 2022 Er ikke noe å legge seg opp i, ungene kan heller ikke hjelpe for at far må finne ny kjæreste innen familien. Han får kjøre sitt løp så støtter du dine barn om de skulle trenge det, er jo bare sosialt tafatte mennesker som kommenterer dette til barna hans.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #54 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Søskenbarnekteskap: Det er ikke forbudt å inngå ekteskap mellom søskenbarn (fetter og kusine), men det er viktig å være oppmerksom på at dersom foreldrene er i slekt er det høyere risiko for å få barn med sykdom og medfødte misdannelser, dødfødsel, spedbarnsdød og forkortet levealder. https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/innsiktsartikler/ekteskap-og-samliv/mer-informasjon-om-ekteskap/id672620/ Anonymkode: 96d84...ebd Ja faktisk høyere risiko enn med eldre mødre som så mange hetser. Anonymkode: 8496f...8ef
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #55 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nope- ikke lov å gifte seg med søskenbarnet Anonymkode: 4db30...b2a Er det. Kjenner et par som er gift og har 3 barn sammen. Så helt lovlig er det Anonymkode: aaf5a...e7d
Leselusa Skrevet 17. desember 2022 #56 Skrevet 17. desember 2022 Tråden er ryddet for spekulasjoner, nedsettende innhold, avsporinger og svar til dette. Mvh. Leselusa, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå