Gå til innhold

Eksmannen har blitt sammen med sin kusine!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva han gjør i sitt privatliv er ikke noe jeg bryr meg om. Men ungene våre må jo se dette og høre om dette og leve i dette.  Hvordan ville dere reagert?  Er dette helt sykt? Burde jeg reagere/gjøre noe?   eller er det noe jeg må la gå og bare leve med?  Tenker her på ungene mine!  Vil gjerne ha meninger om dette da jeg virkelig lurer på om jeg overreagerer.  

Anonymkode: 0aa9e...88c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er galt med det? Søskenbarn kan gifte seg i Norge. 

Anonymkode: 9b5aa...4cf

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Er ikke noe å gjøre med det, det er jo lovlig, men.. Jeg hadde syns det var veldig spesielt, mitt forhold til flere av mine søskenbarn farger nok dette (oppleves som nær slekt). Men hva skal du gjøre, han vil vel neppe gjøre det slutt på grunn av deg? Av hensyn til barna, kanskje.

Syns det er ekkelt og tror mange vil reagere på det.

Anonymkode: 9829a...1fa

• Liker 12
Skrevet

Ville tenkt mitt, men det er lovlig og jeg hadde ikke blandet meg borti det 

• Liker 13
Skrevet

Hvilket land er han fra?

Anonymkode: 5e128...550

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som du føler mye skam rundt dette, ikke sikkert barna dine deler den følsen,  så vokt dine ord til dem. Så får ex mannen fikse dette slik de ønsker det selv

Anonymkode: aaf5a...e7d

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilket land er han fra?

Du vet det kanskje ikke, men etnisk norske søskenbarnekteskap finnes. Og kong Olav var jo gift med sin kusine.

Anonymkode: 55110...2bc

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Det burde vært ulovlig i våre dager. 

Mye større risiko for at barn av søskenbarn får diverse diagnoser, pga innavl. 

Anonymkode: 7620e...2ae

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Ja, det er noe du må leve med. Ja, du overreagerer.

Anonymkode: 47ade...66d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Er helt vanlig i visse miljøer i Norge, feks det Pakistanske, at man er gift med kusinen sin.

Anonymkode: 31e0e...115

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det burde vært ulovlig i våre dager. 

Mye større risiko for at barn av søskenbarn får diverse diagnoser, pga innavl. 

Anonymkode: 7620e...2ae

Det var ulovlig i gamle dager.

Skrevet

Store norske leksikon:

Norge

I vår egen del av verden var inngifte vanlig praksis blant europeiske kongelige og adelige på 1800- og begynnelsen av 1900-tallet. I Norge var i 1891 hvert fjortende ekteskap mellom tremenninger eller nærmere slektninger. Utover på 1900-tallet er slike ekteskap blitt stadig mer sjeldne. Våre to første konger i moderne tid, Haakon 7 og Olav 5, var begge gift med kvinner som også var deres kusiner, henholdsvis dronning Maud og kronprinsesse Märtha.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er helt vanlig i visse miljøer i Norge, feks det Pakistanske, at man er gift med kusinen sin.

Helt vanlig praksis av etnisk norske også. Kjenner en del som er sammen med sine søskenbarn. Ikke dra utlendinger i hver eneste tråd.

Anonymkode: 714c2...b46

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt vanlig praksis av etnisk norske også. Kjenner en del som er sammen med sine søskenbarn. Ikke dra utlendinger i hver eneste tråd.

Det er IKKE en helt vanlig praksis i etnisk norske miljø i 2022. Før i tiden ja, men ikke nå lengre fordi man er opplyst om risikofaktorer for medfødte sykdommer/ misdannelser 

Anonymkode: 5056c...a91

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei men jeg må si at det er veldig spesielt å bli sammen med sin kusine etc. Det virker faktisk helt uforståelig??? 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Etnisk norske som hadde gjort dette i 2022, hadde nok blitt kasta ut av familien sin.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Etnisk norske som hadde gjort dette i 2022, hadde nok blitt kasta ut av familien sin.

Du mener vel "giftet seg med familien"

• Liker 1
Skrevet

Hva er problemet? For det første angår det ikke deg. For det andre er det ikke ulovlig å være sammen, gifte seg med eller få barn med sitt søskenbarn, til og med kong Olav gjorde det. For det tredje er det ikke alle som har et nært forhold til søskenbarna sine. For det fjerde er barn tolerante, hvis barna deres reagerer på dette er det kun fordi de har hørt det fra en voksen (sannsynligvis deg, håper du lærer barna dine bedre verdier enn du selv utviser). 

Anonymkode: 7b527...510

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hva er galt med det? Søskenbarn kan gifte seg i Norge. 

Anonymkode: 9b5aa...4cf

Nei- forbudt

Anonymkode: 4db30...b2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rasismen din er middelaldersk. Dette er vanlig og uproblematisk i Norge. Amerikanere og andre europeere kan synes vi er rare av den grunn, men det er lovlig her.

Anonymkode: 6fc2a...907

Nope- ikke lov å gifte seg med søskenbarnet 

Anonymkode: 4db30...b2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...