AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #1 Del Skrevet 16. desember 2022 Hei, jeg har ikke fått noen instruksjoner fra hudlegen men fått resept på rozex krem og hentet den i dag! Skal man bruke fuktighetskrem over eller under? Kan man bruke sminke over? Hva med serumer? Fikk beskjed om å bruke den på dagtid siden jeg bruker glycolsyrekrem og retinol på nattetid (ikke samtidig men annenhver natt). Er det noen som har hatt god effekt av rozex? Fins det andre og bedre alternativer mot rød hud? Noe jeg heller ikke blir klok på er når det står på nettet at rosacea er noe som kommer i perioder og at kun disse periodene skal man bruke rozex for å dempe til det går over en periode. På meg så har jeg ikke merket at rødhetene kommer og går, det er hver dag men mindre på morgenen når jeg akuratt har våknet før jeg vasker ansiktet. Hvordan fungerer rozex da? Vil det kunne holde rødhetene unna i lengre perioder etter perioder med bruk av kremen eller fungerer kremen kun på å dempe flare-ups der og da og ikke er en generell behandling av rosacea? Man skal jo ikke bruke antibiotika krem daglig hele livet regner jeg med? Håper noen kan svare ❤️ Anonymkode: a5d92...875 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 16. desember 2022 #2 Del Skrevet 16. desember 2022 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg når det gjelder Rosex, men vil tro at du kan finne mer informasjon om dette på nettet. Du sier ikke noe om konsentrasjonen av glycolsyre i kremen du bruker, men på generell basis så er glycolsyre en av flere virkestoffer som bør unngås når man har rosacea. Det er også helt unødvendig å eksfoliere mer enn et par ganger i uka. Overeksfoliering kan skade hudens naturlige beskyttelsesbarriere og gjøre huden mer sensitiv. Du kan forsøke å bytte ut glycolsyre med azelainsyre, som vil kunne bidra til å redusere rødheten og inflammasjon i huden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #3 Del Skrevet 18. desember 2022 Ja har kjøpt et produkt med azelaic acid så får se om det hjelper på rødheten! Spurte legen min om andre legemidler mot rosacea men hun sa jeg måtte gå til hudlege. Tar 5 mnd venting med henvisning så har bestilt privat time, men den er ikke før i februar. Jeg har prøvd tretinoin etter å ha lest at det skulle hjelpe på rosacea men syns jeg bare fikk rødere hud. Anonymkode: a5d92...875 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå