Gå til innhold

Din verste jul?

Gjest Gjest_lykkeliten_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lykkeliten_*

Min verste jul husker jeg godt. Gift og med to småbarn.

Lillejulaften skulle jeg foreta de siste innkjøp. Tidlig på morgenen fik jeg vite at han hadde vert utro.

Istedenfor julehandel ble jeg sittende på en kafe. Jeg hverken så eller hørte,kvalm.

Var helt apatisk.

Julaften skulle vi til svigers. De lurte jo på hva som manglet meg......

Han var jo forelsket, så han hadde det topp.

Nyttårsaften dro han hjemmefra. En dag i romjulen også.

Dette er mange år siden.

Kom til å tenke på det i dag. Jeg har feiret mange flotte juler med min nye mann. Her er ingen forstyrrende elementer. Trygghet.

Koser oss i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:tristbla:

når jeg såg overskriften tenkte jeg at jeg skulle fortelle om julen da jeg akkurat hadde fått vite at jeg var gravid, jeg spydde så og si døgnet rundt og gikk på kvalmestillende som gjorde meg svimmel og sliten. Husker ikke noe av det jeg fikk eller hva som skjedde, alt var bare en stor tåke.....var selvfølgelig glad for at vi var gravid, men å spy døgnet rundt demper gleden endel.....

men så leste jeg hva du skreiv....

fy flate!!!! det må jo være grusomt å få vite det dagen før julaften!!!Altså fælt uansett, men å få slike ting midt oppi julen er jo bare helt grusomt!!

Min søster opplevde noe lignende. Mannen er utenlandsk og var denne julen hos sine foreldre. De hadde ikke råd til å dra alle 4 ( de hadde 2 små barn da) så han dro aleine. Dvs Au pairen dro også hjem ( hun kom fra samme land som mannen). Han ringte hjem ( den feigingen) og fortalte at han og au pairen hadde hatt et forhold ganske lenge.....snakk om knusende....

Flott å høre at du har kommet deg videre i livet :)

Ønsker deg en riktig god jul!!

:nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste jul var i fjor, første jul uten Pappa. Men det var heldigvis ikke bare trist, vi klarte å kose oss og ha det gøy likevel. Ellers har jeg kanskje vært heldig, for jeg har bare hatt fantastiske, flotte juler. Gleder meg til jul i år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det var for to år siden. Var i Detroit sammen med eksen. Han dro til familien på julaften, jeg fikk ikke lov å være med. Så jeg ble sittende aleine på rommet hans mens jeg spiste junkfood og spilte Sonic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min værste jul var første jula uten mamma, for noen år siden. Men det ble faktisk veldig hyggelig for det!! Julen har ikke blitt den samme siden mamma døde, men den blir veldig fin for det - bare på en annen måte! Barndommens jul er jo noe spesielt uansett, og jeg syns det er hyggelig å skape nye tradisjoner, men det beste fra min og mannens julefeiring..!! Elsker julen jeg, så jeg koser meg uanset.. Men håper jeg slipper den versjonen til trådstarter her, det må være helt pyton....... :klem: Godt å høre trådstarter har det fint nå!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Jeg tror den verste julen var like etter at pappa døde. Han døde en uke før julaften. Vi hadde alle kjøpt gaver til hverandre, og det var absolutt med en klump i halsen at vi åpnet gaver fra pappa, og lurte på hva vi skulle gjøre med de gavene som var til pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min værste jul var når bestefaren min lå på sykehus og svede mellom liv og død. Mine foreldre dro inn på dagen sammen med bestemor, og skulle egentlig bare en liten tur. Men han ble dårligere, så de ble der hele dagen. Da var det ikke moro å ta seg av tre småsøsken (hun minste var 4), lage julemiddag og "beholde" stemningen.

Men det gikk heldigvis bra, og i år feirer vi 3. julen med min bestefar etter dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste var vel den julen bestefaren min døde. Han døde noen få dager før julaften, og som "Snart Medlem" skriver litt lenger opp, hadde vi også kjøpt inn alt av gaver, så gavene til bestefar ble liggende igjen til slutt, vi åpnet dem sammen og bestemor fikk vel de fleste tror jeg.

Det er ti år siden i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite sidespor, men jeg kom på at noe av det jeg husker best fra mine barndoms juler er den eeeevig lange ventetiden mellom middag og pakker!! Det var jo mange timer... Trodde vi ihvertfall. Nå har vi fått greie på at det var kanskje en drøy halvtime.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste jul opplevde jeg som barn.

Bestemor døde om morgenen på julaften. Jeg trodde ikke det kom til å bli noen julekveld hos oss det året!

Men gode, snille mamma, klakte og lage en hyggelig julekveld for oss like vel, på tross av at hun hadde mistet moren sin den dagen.

Gaver ble det også, det "eneste" som ble annerledes for oss barna, var at ikke nissen kom.

Første jul etter at mor døde, var også veldig trist og rar. Men jeg tenkte på hva hun hadde klart, da hun mistet SIN mor, og det på selveste julaften.

Far ble begravet bare et par dager før jul, det ble også en trist jul!

Håper jeg slipper å oppleve at flere av mine nærmeste går bort like inn i jula. Første jul uten dem blir likevel den tristeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste jul opplevde jeg da jeg var 16, og pappaen min døde av kreft på julaften. Det var helt grusomt. Det tok mange år før jeg klarte å glede meg til jul igjen. Nå går det heldigvis bra, men jeg savner pappa litt hver dag, og tenker alltid ekstra mye på ham nå i førjulstiden.

Endret av Chihiro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den verste på være den gangen foreldrene mine hadde samlet stort og smått i hele familien og hadde jobbet masse for å lage en koselig julefeiring. de hadde laget masse mat, kjøpt inn stoff og sydd skikkelig fint kostyme for julenissen, ordnet og planlagt i mange uker på forhånd...

På julaften begynner folk å krangle og styre, mens andre blir syke og kan ikke komme. Så resultatet var en julaften med halvparten så mange mennesker som planlagt og en trykket og ekkel stemning... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalwhinnie

Verste julen min var noen år etter at foreldrene min ble skilt, og broren min og jeg skulle feire med Pappa og hans nye familie. Problemet var at der var det snaut nok noen som ikke var i tottene på hverandre, så det ble en julaften full av kjefting, krangling, smelling med dører, folk som låste seg inne på rommet, tårer og trykket stemning.

Etter det bestemte jeg meg for at det er viktigere for meg å være sammen med folk jeg trives med julaften enn å absolutt skulle være sammen med familien når folk ikke er venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så trist å lese mange av innleggene :tristbla:

Min værste jul var da jeg hadde influensa. Satt rett opp og ned i en stol hele dagen og orket ingenting. Ikke kjente jeg de vanlige juleluktene heller. Det var også en ganske spesiell jul for tre år siden. Da døde en av brukerne på jobben fire dager før julaften. Jeg var på jobben da vedkommende døde. Jula ble ganske så vemodig det året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heldig og har alltid koselige julefeiringer med familien min, alle er glade i hverandre og det er kjemisk fritt for krangling.

Den verste jula var for 10 år siden, når farmor lå for døden. Julaften feiret vi mens hun lå på sykehuset, men vi var helt uten stemning. Morgenen etter fikk vi beskjed om at det var helt på slutten, så resten av romjula våket vi over henne natt og dag. Det var en trist, trist jul :tristbla: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste jul var første julen uten pappa. I et nytt hus, med en ny stefar og alt var helt ukjent, dessuten en far jeg ikke hadde kontakt med. Kan ikke måles opp mot alle dere som har skrevet såklart, men det var likevel forferdelig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste jul (som nok ikke er like ille som mange andres her) var sammen med eksen og hans mor, stefar og søsken m /kjærester. Denne familien var glad i festing, og det ble ganske fuktig etterhvert, og da dukket alle familiekonfliktene opp i fyllekrangling. det ble nesten slåsskamp. Ikke særlig hyggelig for en som var "litt på utsiden". Og i grunnen pinlig også at de ville "avsløre " seg sånn.

Foretrekker min egen families nesten alkoholfrie julefeiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...