Gå til innhold

Er Kvinner oppmerksomhetssyke?

ramaden

Anbefalte innlegg

Vil bare starte med å si at jeg ikke har noe imot kvinner, uten damer ville livet vært kjedelig 😛

-men er kvinner litt for glade i oppmerksomhet? Føler de alltid vil ha ansiktet sitt mest mulig i avisa.. "se på meg, jeg kjører lastebil"  "se på meg, jeg skal bli snekker"  "ånei noen gutter kommenterte utseende mitt at jeg var digg, de må tåle at jeg går offentlig i bare trusa"  osv osv.. også de konkurransene at de alltid skal mene at de er like gode som menn? -jeg har aldri forstått det..  sorry at jeg sier det, men er det virkelig en hemmelighet å si at menn generelt er bedre i ting? Alt ifra sport til yrker som krever kroppsarbeid/yrkesfag spesielt.. da mener jeg gjennomsnittlig, for det finnes faktisk mange flinke.. Men må man i avisa av den grunn? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det kommer til aviser, er det fotografen som bestemmer hva det skal tas bilder av (i mange tilfeller). I forhold til fysisk arbeid, har jo menn en mye lettere måte å bli sterk på, og bygge seg stor og sterk. Menn er kanskje fysisk sterke, men kvinner er veldig mentalt sterke. Kommer bare an på hvordan man ser ting. Og menn er ikke bedre i alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moth-Ear-Earth

Du kan ikke skjære alle kvinner over en kam. Det finnes kvinner som er veldig praktiske og handy og selvstendige. Som flytter langt oppå fjellet ,til skogs og langs fjorden vekk fra folk og alt som er overfladisk. De fisker,hogger ved,strikker klær,lager bål uten fyrstikker,henter vann, tømmer utedo osv... Noen bygger til og med sitt eget hjem. At flesteparten av de som lever på denne måten er menn, betyr ikke at det ikke eksisterer kvinner som lever på denne måten. De finnes,og mange kvinner klarer seg forresten fint uten sminke og kamera i trynet.

Endret av You'reNothingToMe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ramaden skrev (På 13.12.2022 den 14.19):

-men er kvinner litt for glade i oppmerksomhet? Føler de alltid vil ha ansiktet sitt mest mulig i avisa.. "se på meg, jeg kjører lastebil"  "se på meg, jeg skal bli snekker"  "ånei noen gutter kommenterte utseende mitt at jeg var digg, de må tåle at jeg går offentlig i bare trusa"  osv osv..

Norge har Europas mest kjønnsdelte arbeidsmarked. Det er sosialt skapt, unaturlig og fører til en kunstig samfunnsdeling på bakgrunn av noe så usaklig som kjønn.
Dermed tenker jeg det har en viktig samfunnsverdi å få fram de utradisjonelle forbildene, enten det er damer i trailer eller menn i barnevernet. Det øker mulighetene for at folk velger noe de er genuint interessert i, heller enn å bli bundet av teite samfunnsnormer.
At du tror at dette er en konkurranse forteller meg at du føler at arenaen din er truet av at kvinner vises på menns bane.

Å søke oppmersomhet for oppmerksomhetenes egen del; å presentere seg med ræva først eller ha mer selfies enn meninger... Det er et symptom på mange negative personlighetstrekk, tenker jeg. Jeg er skeptisk til showoff-folk.

Jeg er ganske mye i media sjøl. Ikke for å vise meg fram, men fordi jeg fremmer saker og meninger jeg vil ha gjennomslag for. Før var det nok å bli sitert med navn, men nå skal journalistene ha fjes på alt. Både redaksjonelle saker og leserinnlegg.
Vi blir et samfunn hvor personer i større grad enn før pushes som en slags merkevare, og saker kan havne litt i bakgrunnen.

Endret av Andro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ganske mange kvinner, og vi er temmelig ulike vi kvinner. Svar på ditt spørsmål blir derfor; Ja. Noen er det. Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...