Gå til innhold

Til dere som har bygd hus


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vet dere hvor mye alt innvendig i huset kostet? Da tenker jeg på alt som feks snekker- rørlegger og elektrikerarbeid, samt bad kjøkken, gulv og tak. Altså alt bortsett fra selve "skallet på huset" med alt arbeid utvendig, for det har jeg pris på.

Vet alt dette kommer ann på størrelse og standard, men va måtte DU ut med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er inne på det selv, det er ikke mulig å si cirkapriser uten å vite kvadratmeter og standard.

Dagboka mi ligger fremdeles på forumet. Der kan du se alt fra vårt hus.

Det er ca 115 i grunnflate, med vannbåren varme i begge etasjer. Rundt regnet kom elektriker på ca 110.000 (uten det meste av lamper), rørlegger på 100.000 (innvendige arbeider og utstyr) vannrør og arbeid ca 100.000.

Vi kjøpte fliser og utstyr for ca 30.000 mener jeg, og fliselegger kom på ca. 70.000, tror jeg, med bra pris og membranlegging selv.

Kjøkken regulerer du jo selv, men byggmesteren vår hadde i utgangspunktet lagt inn 80.000 for kjøkken, og da var det helt ordinært.

Vet ikke hvordan du skal få pris for innvendige snekkerarbeider. De gir normalt pris ut fra en samlet sum per kvadratmeter, pluss tillegg. Da må du godsnakke med en byggmester som gidder å regne på det for deg, tror jeg.

Husk også at trapp er dyrt :-)

Få heller spesifisert pris på et ferdig hus, og så plukker du fra hverandre disse spesifiseringene.

Fru Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hvor mye alt innvendig i huset kostet? Da tenker jeg på alt som feks snekker- rørlegger og elektrikerarbeid, samt bad kjøkken, gulv og tak. Altså alt bortsett fra selve "skallet på huset" med alt arbeid utvendig, for det har jeg pris på.

Vet alt dette kommer ann på størrelse og standard, men va måtte DU ut med?

Kan bare si at for vårt hus på 115 kvadrat så kom alt på 1.250.000.

Utenom kommer garage,terasse. og alt annet utearbeide.

anskelig å svare eksakt på det du spør om.

Dere må o be om anbud på elektriker, rørlegging osv.

Bad/kjøkken kan du jo få fra 20.000 og oppover til flere hundre tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...