Gå til innhold

The Ordinary - ulike fuktserum

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Roci skrev (52 minutter siden):

Sant, men fordi jeg har kombinert hud som blir dehydrert om vinteren, så foretrekker jeg faktisk et eget serum for ekstra fukt på denne årstiden. Etter mye prøving og feiling, har jeg funnet ut at det er det som fungerer best for meg 🙂

Akkurat som meg; prøv og feilet, og etter hvert funnet ut hva som fungerer for akkurat min hud. TO Marine Hyaluronics er jeg avhengig av, brukes både morgen og kveld. Selvfølgelig i kombinasjon med andre produkter, både fukt og fett - siden jeg trenger både hydrerende produkter, og fettholdige produkter.

Det er en jungel av produkter. Veldig dumt at ikke flere hudpleieprodusenter lager små prøvepakker (f.eks. 20 eller 30 ml av hver produkt, sånn at man får prøvd dem over noen uker), slik at kan kan prøve ut flere produkter uten å måte kjøpe "fullsize".

Anonymkode: 534e6...256

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Roci said:

Sant, men fordi jeg har kombinert hud som blir dehydrert om vinteren, så foretrekker jeg faktisk et eget serum for ekstra fukt på denne årstiden. Etter mye prøving og feiling, har jeg funnet ut at det er det som fungerer best for meg 🙂

Å ja, samme her. Men ikke spesifikt HA, jeg foretrekker glycerin-basert eller snegleserumet til COSRX. Føler nesten jeg blir mer dehydrert av mange HA-fokuserte serum her jeg bor nå (som er veldig tørt fordi det har lufteanlegg), så har unngått det et par år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 20.53):

Er det bare meg som får tørrere hud av HA? Fikk også kviser av T.O sin.. 

Anonymkode: a6111...3c8

Huden kan bli dehydrert og oppleves mer tørr hvis du bruker HA på tørr hud, den bør påføres fuktig hud. 

Anonymkode: 55f8a...a6a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat som meg; prøv og feilet, og etter hvert funnet ut hva som fungerer for akkurat min hud. TO Marine Hyaluronics er jeg avhengig av, brukes både morgen og kveld. Selvfølgelig i kombinasjon med andre produkter, både fukt og fett - siden jeg trenger både hydrerende produkter, og fettholdige produkter.

Det er en jungel av produkter. Veldig dumt at ikke flere hudpleieprodusenter lager små prøvepakker (f.eks. 20 eller 30 ml av hver produkt, sånn at man får prøvd dem over noen uker), slik at kan kan prøve ut flere produkter uten å måte kjøpe "fullsize".

Anonymkode: 534e6...256

Jepp! Alle er ulike, og det er derfor det er vanskelig for f.eks hudlege og hudpleier/hudterapeut å si (når folk spør) "du trenger 'x produkt' til rens, serum etc" fordi alle er ulike. Tekstur, duft etc spiller også inn. Så prøver er fint for å teste om huden tåler det. Min er ganske sensitiv og jeg er ganske sikker på jeg er allergisk mot sitrus (ikke diagnosert, men jeg reagerer alltid når jeg spiser fruktene og et serum basert på appelsinolje gjorde mye rart med huden min, så jeg regner med det), og da er det veldig deilig å få testet først. Husker jeg brukte å gå til tante som drev en Estetique butikk (som nå er blitt Kicks) og få laget til prøver, som er en veldig grei variant da det ikke blir gitt uten at man ber om det (mindre søppel). Jeg gjorde dette senest med Dr Ceuracle sitt propolis serum da et annet serum ga litt bob-bob resultat, og så fikk jeg kjøpt full-size senere på salg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scherbatsky skrev (9 timer siden):

Å ja, samme her. Men ikke spesifikt HA, jeg foretrekker glycerin-basert eller snegleserumet til COSRX. Føler nesten jeg blir mer dehydrert av mange HA-fokuserte serum her jeg bor nå (som er veldig tørt fordi det har lufteanlegg), så har unngått det et par år.

Ja nettopp, det er den erfaringen jeg også har🙂 At huden føles tørrere med et serum som hovedsakelig inneholder HA. Jeg foretrekker også glycerin, og opplever også at collagen er helt utmerket for fukt🙂 Ble fristet til å prøve det sneglserumet fra COSRX😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Roci said:

Ja nettopp, det er den erfaringen jeg også har🙂 At huden føles tørrere med et serum som hovedsakelig inneholder HA. Jeg foretrekker også glycerin, og opplever også at collagen er helt utmerket for fukt🙂 Ble fristet til å prøve det sneglserumet fra COSRX😉

Det har funket veldig greit nå på vinteren som et ekstra lag fukt. Jeg har det som er bare sånn snegle-essens, men det funker som et serum i min mening. De har et som er to deler som også inneholder niacinamid i tillegg (kommer ut fra to ulike kammer, så blander man de i håndflaten), men jeg er litt usikker på hvor godt jeg tåler for mye niacinamid (kan være tilfeldig, og er jo også i veldig mange produkter nå) fordi huden min virker som den reagerer hver gang jeg har et B3 serum, så jeg har bare holdt meg til den standard, høye flaska. Når man er veldig dehydrert er det jo mye prøving og feiling, og så deilig når man finner noe som funker for en.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 22.42):

"Hvis huden din føles tørr eller stram etter bruk av produkter med hyaluronsyre, er dette en klar indikasjon på at du bruker det feil. Fordi hyaluronsyre ikke er fuktighetsgivende i seg selv men heller trekker til seg fuktighet må den brukes sammen med andre produkter, som for eksempel en fuktighetskrem som da vil fungere som en slags barriere øverst. Gjøres ikke dette kan hyaluronsyren trekke fuktighet fra huden (særlig hvis du allerede har tørr hud eller luften er tørr) og faktisk virke uttørkende, derav den stramme følelsen. "

https://skinsecret.no/slik-bruker-du-hyaluronsyre-riktig/

Anonymkode: 9e8c3...339

Dette er en meget misoppfattet feilinformasjon og noe de skriver for å tjene penger. Hyloronic acid er en veldig billig ingrediens og lett å ha i kremer.

Det tørker derimot ut huden!! Hyloronic acid tar til seg fuktighet som en svamp. Se feks Dr Sherene Idriss (hudlege) snakke om dette på You Tube mens hun leser fra fagboken sin. 

Anonymkode: 49a40...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...