Gå til innhold

The Ordinary - ulike fuktserum

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har fått tips på Lyko hudtest om å kombinere denne (fuktserum):

https://lyko.com/no/the-ordinary/the-ordinary-hyaluronic-acid-2-b5

Med denne (c-vit serum):

https://lyko.com/no/the-ordinary/the-ordinary-ascorbyl-tetraisopalmitate

... Men greia er at jeg allerede bruker denne (fuktserum): 

https://lyko.com/no/revolution-skincare/revolution-skincare-stabilised-active-collagen-

Kan jeg bruke det siste serumet som jeg allerede har (collagen), i stedet for å kjøpe det første (hyaluronic)? Begge er jo fuktserum? Eller er det første, som jeg altså har blitt anbefalt, bedre? Mer aktive ingredienser kanskje?

Anonymkode: 9e8c3...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du trenger fukt, vil jeg anbefale at du i alle fall bruker den fra The Ordinary i tillegg til den fra Revolution. Det er ikke hyaluronsyre i den fra Revolution, såvidt jeg kan se, så du vil nok ha nytte av den fra TO i tillegg.

TO har også en annen hyaluronsyre; Marine Hyaluronics https://lyko.com/no/the-ordinary/the-ordinary-marinehyaluronics . Denne er tyntflytende, mens den med B% er tykkere i konsistensen. Jeg foretrekker den som er tyntflytende, men den har ikke B5.

Anonymkode: 534e6...256

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om du trenger fukt, vil jeg anbefale at du i alle fall bruker den fra The Ordinary i tillegg til den fra Revolution. Det er ikke hyaluronsyre i den fra Revolution, såvidt jeg kan se, så du vil nok ha nytte av den fra TO i tillegg.

TO har også en annen hyaluronsyre; Marine Hyaluronics https://lyko.com/no/the-ordinary/the-ordinary-marinehyaluronics . Denne er tyntflytende, mens den med B% er tykkere i konsistensen. Jeg foretrekker den som er tyntflytende, men den har ikke B5.

B5, mener jeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som får tørrere hud av HA? Fikk også kviser av T.O sin.. 

Anonymkode: a6111...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da kjøper jeg inn den jeg fikk anbefalt jeg, tusen takk for råd 🤗

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg får og utbrudd av den 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var plaget med litt kviser i hakepartiet. Startet opp med The Ordinary niacinamide 10 % + zinc 1 % serum annenhver kveld og ble helt fin etter en drøy uke 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (Akkurat nå):

Jeg får og utbrudd av den 🤷‍♀️

Får dere kviseutbrudd av selve Hyaluronic Acid-serumet til The Ordinary? Hva kan være årsaken til det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvis huden din føles tørr eller stram etter bruk av produkter med hyaluronsyre, er dette en klar indikasjon på at du bruker det feil. Fordi hyaluronsyre ikke er fuktighetsgivende i seg selv men heller trekker til seg fuktighet må den brukes sammen med andre produkter, som for eksempel en fuktighetskrem som da vil fungere som en slags barriere øverst. Gjøres ikke dette kan hyaluronsyren trekke fuktighet fra huden (særlig hvis du allerede har tørr hud eller luften er tørr) og faktisk virke uttørkende, derav den stramme følelsen. "

https://skinsecret.no/slik-bruker-du-hyaluronsyre-riktig/

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Får dere kviseutbrudd av selve Hyaluronic Acid-serumet til The Ordinary? Hva kan være årsaken til det? 

Det er ganske rart om hyaluronsyre i seg selv gir akne - hyaluronsyre er kjent for å hjelpe mot akne (i kombinasjon med andre produkter), ikke forårsake akne. Det er mer trolig at en olje/fet krem/fettholdig krem fremprovoserer akneutbrudd.

Hyaluronsyre tetter ikke porer, og inneholder ikke fett.

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg var plaget med litt kviser i hakepartiet. Startet opp med The Ordinary niacinamide 10 % + zinc 1 % serum annenhver kveld og ble helt fin etter en drøy uke 😄

Den er veldig fin, ja - hjelper både mot kviser og fet hud.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Da kjøper jeg inn den jeg fikk anbefalt jeg, tusen takk for råd 🤗

Den med B5 vil nok hjelpe deg mer, siden B5 hjelper huden å holde på fukt. Godt valg 🙂

Bruk en krem, eller et serum over hyaluronsyren, slik at hyaluronsyren får best effekt. Som noe tidligere i tråden nevner, kan syren trekke fukt ut av huden, slik at den blir tørrere - dette vil ikke skje om du "lukker" den inn med en krem eller serum over.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Neida, du er ikke alene. Jeg får heller ikke til HA, selv om jeg påfører på fuktet hud og "forsegler" med en fetere krem. Collagen, eller en blanding av collagen, HA og glyserin etc. fungerer mye bedre for meg🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er ganske rart om hyaluronsyre i seg selv gir akne - hyaluronsyre er kjent for å hjelpe mot akne (i kombinasjon med andre produkter), ikke forårsake akne. Det er mer trolig at en olje/fet krem/fettholdig krem fremprovoserer akneutbrudd.

Hyaluronsyre tetter ikke porer, og inneholder ikke fett.

Den er veldig fin, ja - hjelper både mot kviser og fet hud.

Når man ikke endrer noe i rutinen - og som i mitt tilfelle:

Forsøker i 3 runder i ulike årstider - så er årsaken ganske åpenbar.

Jeg har sjeldent/aldri utbrudd. Men jeg får det av The Ordinary sin HAsyre.

Får det også av BeautyAct sin HAsyre, men ikke de andre merkene jeg har prøvd (The Inkey List, Cosrx++). 

Det er ikke nødvendigvis selve HAsyren man får utbrudd av, men andre ingredienser i produktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (29 minutter siden):

Når man ikke endrer noe i rutinen - og som i mitt tilfelle:

Forsøker i 3 runder i ulike årstider - så er årsaken ganske åpenbar.

Jeg har sjeldent/aldri utbrudd. Men jeg får det av The Ordinary sin HAsyre.

Får det også av BeautyAct sin HAsyre, men ikke de andre merkene jeg har prøvd (The Inkey List, Cosrx++). 

Det er ikke nødvendigvis selve HAsyren man får utbrudd av, men andre ingredienser i produktet. 

The ordinary sitt HA serum inneholder både castor oil og et par former for glykol, kan det være utslagsgivende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

The ordinary sitt HA serum inneholder både castor oil og et par former for glykol, kan det være utslagsgivende? 

Castor oil? 😅 Det kan være en åpenbar kandidat ja.

Må lese ingredienslistene igjen åpenbart. Lurer på hvorfor de tenkte den var lur 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

Castor oil? 😅 Det kan være en åpenbar kandidat ja.

Må lese ingredienslistene igjen åpenbart. Lurer på hvorfor de tenkte den var lur 🤷‍♀️

For å gi fukt til huden kanskje? Noen er mer utsatte for akne enn andre.

https://goodglow.co/does-hyaluronic-acid-cause-acne

Screenshot_20221213-121229_Samsung Internet.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

For å gi fukt til huden kanskje? Noen er mer utsatte for akne enn andre.

https://goodglow.co/does-hyaluronic-acid-cause-acne

Screenshot_20221213-121229_Samsung Internet.jpg

Castor oil er tjukk olje, derfor endel reagerer på det :)

Fett og fukt er to forskjellige ting. Må sjekke Cosrx sin 🧐

Var iallefall ganske ulikt innhold:

Cosrx:

5630124D-D67E-472A-B68B-5E94A99091B1.thumb.jpeg.025112375ea80f78ce13be67c33fd863.jpeg

TO HA:

97542189-4849-4B9B-A1B2-4E6C8EE8D019.thumb.jpeg.6e78a8ea85e38348e1d5891e2efff472.jpeg

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Roci said:

Neida, du er ikke alene. Jeg får heller ikke til HA, selv om jeg påfører på fuktet hud og "forsegler" med en fetere krem. Collagen, eller en blanding av collagen, HA og glyserin etc. fungerer mye bedre for meg🙂

HA finnes jo i så mange produkter nå (de fleste føles det som), så det trengs jo egentlig ikke et eget HA serum i en rutine. Et serum med mange forskjellige ingredienser som gjør flere ting er gjerne mer nyttig. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scherbatsky skrev (2 timer siden):

HA finnes jo i så mange produkter nå (de fleste føles det som), så det trengs jo egentlig ikke et eget HA serum i en rutine. Et serum med mange forskjellige ingredienser som gjør flere ting er gjerne mer nyttig. :) 

Sant, men fordi jeg har kombinert hud som blir dehydrert om vinteren, så foretrekker jeg faktisk et eget serum for ekstra fukt på denne årstiden. Etter mye prøving og feiling, har jeg funnet ut at det er det som fungerer best for meg 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...