Gå til innhold

Når kjæresten ikke er enig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt gravid, tre uker på vei. Jeg og typen har vært sammen i litt over 3år og bodd sammen i 3år. Han er ikke veldig posetiv til å få barn akkurat nå, jeg har selv tatt en abort før så vil ikke igjennom det igjen, dette vet han. 
vi er begge 25/26 og kommer til å være 27/28 når vi får barnet. vi leier leilighet, eier ikke men er begge stabile osv.. 

er det noen som har vært i samme situasjon ? Og hva gjorde dere?

Anonymkode: 1f3b2...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare hør på deg selv. Det er helt absurd å foreslå at du skal ta abort nummer 2 når du ønsker deg barn engang! Hvis det var så om å gjøre for han at du ikke ble gravid hadde han beskyttet seg mot graviditet. Det har han ikke gjort. Du får bare minne han på at de aller fleste kvinner vil ha barn, så når han først ikke beskytter seg så må det da være mye kjekkere for han å få barn med noen har vært kjæreste med i 3 år, fremfor en random dame. 

Anonymkode: 211f4...408

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må jo snakke sammen, har har jo lov til sine meninger. Er han klar til å bli pappa og ta den rollen. Eller vil han bare la deg ta deg av alt.?

Det dessverre alt for mange slike innlegg her inne der far ikke gidder og gjøre noe med barnet og mor gjør alt 

Dere er 2 om dette...og du må finne ut hva han vil. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har blitt gravid, tre uker på vei. Jeg og typen har vært sammen i litt over 3år og bodd sammen i 3år. Han er ikke veldig posetiv til å få barn akkurat nå, jeg har selv tatt en abort før så vil ikke igjennom det igjen, dette vet han. 
vi er begge 25/26 og kommer til å være 27/28 når vi får barnet. vi leier leilighet, eier ikke men er begge stabile osv.. 

Heihei TS :hjerte:

Dere planlegger altså slik jeg forstår det å få et barn etterhvert uansett? Selvfølgelig skal du da ikke gå gjennom en abort nr. 2! Husk på at man aldri blir helt klar for barn, og at babyer sjeldent kommer på det helt perfekte tidspunktet. Kanskje han bare har litt panikk men at han venner seg til tanken etterhvert? 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (2 minutter siden):

Dere må jo snakke sammen, har har jo lov til sine meninger. Er han klar til å bli pappa og ta den rollen. Eller vil han bare la deg ta deg av alt.?

Det dessverre alt for mange slike innlegg her inne der far ikke gidder og gjøre noe med barnet og mor gjør alt 

Dere er 2 om dette...og du må finne ut hva han vil. 

Du er klar over at det kunne vært like mange innlegg hvor mannen kunne ha klaget over at dama trumfer gjennom graviditeten?

TS,

Hvis du ser på nyhetene om dagen, alle de som sliter økonomisk, spesielt utsatt er de som er alene med barn, som lever fra hånd til munn hver eneste måned, mange må ty til å gratis mat på matstasjoner eller tigge på finn.. Og bedre blir det nok ikke med det første, arbeidsmarkedet er ustabilt, inflasjonen er økende, de vet ikke hva de skal gjøre med strømprisene, matprisene stiger, alt stiger egentlig. 

Når man ikke har egen eid bolig (den aller viktigste stabile faktoren for en familie) så tør jeg si at dere ikke er helt der med  å ha ting på stell, og ønsket om  barn er så stort at du ikke bryr deg. Trist at du skal trumfe dette gjennom for egen vinning skyld. 

Anonymkode: f53d9...c00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er klar over at det kunne vært like mange innlegg hvor mannen kunne ha klaget over at dama trumfer gjennom graviditeten?

TS,

Hvis du ser på nyhetene om dagen, alle de som sliter økonomisk, spesielt utsatt er de som er alene med barn, som lever fra hånd til munn hver eneste måned, mange må ty til å gratis mat på matstasjoner eller tigge på finn.. Og bedre blir det nok ikke med det første, arbeidsmarkedet er ustabilt, inflasjonen er økende, de vet ikke hva de skal gjøre med strømprisene, matprisene stiger, alt stiger egentlig. 

Når man ikke har egen eid bolig (den aller viktigste stabile faktoren for en familie) så tør jeg si at dere ikke er helt der med  å ha ting på stell, og ønsket om  barn er så stort at du ikke bryr deg. Trist at du skal trumfe dette gjennom for egen vinning skyld. 

Det er dog ikke slik at du er ustabil og ikke har ting på stell fordi du leier istedenfor å eie, TS :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS,

Det er jo det jeg mener at de må sitte og snakke sammen ..de må jo bli enige om de faktisk begge vil ha barn...om han absolutt ikke vil ha barn så må man jo respektere dette...men da må også hun respektere at hun vil eventuelt stå i dette alene om hun vil ha barn. 

Og leie har ikke noe å si om det å få barn eller ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bestemmer over egen kropp. Om du ikke vil ta enda en abort, så gjør du ikke det.

MEN du risikerer å bli singel og alenemor. 

Så her må du veie for og imot. For dere er 2 om å lage barnet, og derav må det også være to om å ta avgjørelsen om ett barn skal til verden eller ikke. At det er andre gang du blir gravid, men ikke er klar - så tror jeg også at en samtale om prevensjon er smart. 

Jeg vil ikke ha barn før alt er på stell, for barnet sin del. Og spesielt ikke med en mann som ikke er noe interessert. 

Anonymkode: c3af1...df4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som bestemmer til syvende og sist og du skal ikke la deg presse om du føler at abort blir helt feil og belastende for deg nå MEN å få barn før han er motivert for det vil føre til at arbeidet og ansvaret lastes på deg. Han kommer til å være mye grinete og sur når han blir sliten pga baby og kommer sannsynligvis til å bruke det mot deg når du er utslitt og ber om hjelp og avlastning at det var du som ville ha barn. Å få barn med en umotivert far går ut over deg men også baby som ikke får connected med pappaen sin på samme nære måten som hvis barnet er ordentlig ønsket. Det er også sannsynlig at han ikke har så mye forståelse for hvordan du blir i svangerskapet og etter av smerter og nedsatt sexlyst osv fordi når han ikke er engasjert i å få babyen bryr han seg trolig ikke om å lese seg opp på hva graviditet kan gjøre med et forhold heller, så godt mulig at forholdet mellom dere svekkes. 

Du er fortsatt ung og bør tenke godt gjennom om det er praktisk og taktisk fornuftig å få barn nå. 

Anonymkode: 1b161...2c0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mellowyellow skrev (48 minutter siden):

Det er dog ikke slik at du er ustabil og ikke har ting på stell fordi du leier istedenfor å eie, TS :) 

Neivel, er det noe du prøver å overbevise alle de barna som må flytte flere ganger under barndommen og som aldri kunne slå ordentlig rot med samme venner i hele barndommen, eller er det bare en personlig mening du har og som du mener alle andre burde ha også? 

Er nok av eksempler på de barn som sier det omvendte av hva du mener. Sånn til opplysning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Neivel, er det noe du prøver å overbevise alle de barna som må flytte flere ganger under barndommen og som aldri kunne slå ordentlig rot med samme venner i hele barndommen, eller er det bare en personlig mening du har og som du mener alle andre burde ha også? 

Er nok av eksempler på de barn som sier det omvendte av hva du mener. Sånn til opplysning. 

Å leie bolig er ikke enstydig med at man flytter x antall ganger, og at man aldri slår rot i min mening :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mellowyellow skrev (4 minutter siden):

Å leie bolig er ikke enstydig med at man flytter x antall ganger, og at man aldri slår rot i min mening :) 

Din mening er ikke basert på virkeligheten. De aller fleste som må på leiemarkedet bor der for en periode. Det leser vi mye om her på Kvinneguiden også, utleier er ikke fornøyd så de som leier blir presset ut. Så har du de som leier kommunale boliger, så snart barna har flyttet ut så må foreldrene finne seg noe nytt for å gi rom til nye barnefamilier. 

Det største problemet i denne debatten er likevel, ts ønsker å presse frem et barn som ikke er ønsket av kjæresten, barnet vil da mest sannsynlig ende opp med to atskilte hjem. Hver av dem blir aleneforeldre. 

Dette resulterer ofte i fattigdom, barn som blir påtvunget fattigdom fordi mors ønske om barn er sterkere enn å vente til hun har funnet seg en make som også ønsker barn. 

Det utallige artikler om dette nå, barn som lider fordi de kom til verden av et egoistisk ønske fra mor, som trodde at alt "bare ville ordne seg". Beklager å si det, men slik fungerer ikke verden. 

Fattige barn skjemmes

Jeg skjemmes ikke for å snakke om barnas rett til best mulige vilkår fra de blir født. Det er noen få helt elementære faktorer for at barn skal få en god og trygg oppvekst. Det hele starter med to foreldre som ønsker barn, og som ønsker å gjøre alt som står i sin makt for at barnet får det godt.. 

Har du ikke det første på plass, og du i tillegg ikke har mye annet på plass - hvorfor er det så viktig for kvinner å tvinge gjennom noe som kun handler om dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Din mening er ikke basert på virkeligheten. De aller fleste som må på leiemarkedet bor der for en periode. Det leser vi mye om her på Kvinneguiden også, utleier er ikke fornøyd så de som leier blir presset ut. Så har du de som leier kommunale boliger, så snart barna har flyttet ut så må foreldrene finne seg noe nytt for å gi rom til nye barnefamilier. 

Det største problemet i denne debatten er likevel, ts ønsker å presse frem et barn som ikke er ønsket av kjæresten, barnet vil da mest sannsynlig ende opp med to atskilte hjem. Hver av dem blir aleneforeldre. 

Dette resulterer ofte i fattigdom, barn som blir påtvunget fattigdom fordi mors ønske om barn er sterkere enn å vente til hun har funnet seg en make som også ønsker barn. 

Det utallige artikler om dette nå, barn som lider fordi de kom til verden av et egoistisk ønske fra mor, som trodde at alt "bare ville ordne seg". Beklager å si det, men slik fungerer ikke verden. 

Fattige barn skjemmes

Jeg skjemmes ikke for å snakke om barnas rett til best mulige vilkår fra de blir født. Det er noen få helt elementære faktorer for at barn skal få en god og trygg oppvekst. Det hele starter med to foreldre som ønsker barn, og som ønsker å gjøre alt som står i sin makt for at barnet får det godt.. 

Har du ikke det første på plass, og du i tillegg ikke har mye annet på plass - hvorfor er det så viktig for kvinner å tvinge gjennom noe som kun handler om dem? 

Såklart er meningen min basert på virkeligheten, samt menneskene rundt meg. Ja, det finnes mennesker som leier for korte perioder, selvfølgelig. Men det finnes også mennesker som leier over tid, sparer, og deretter feks kjøper seg eget etterhvert. 

TS skriver at «han er ikke så positiv til å få barn AKKURAT nå», og at hu har vært gjennom abort før og ikke ønsker å gå gjennom den prosessen nok engang, som er svært forståelig (spesielt da de ønsker barn uansett på et senere tidspunkt)

Så han sier slik jeg tyder det at han vil ha barn, bare ikke akkurat nå, men nå er hun gravid da. Skal hun ta abort (som er en jævlig opplevelse for mange!) kun av grunnen at han ikke er «klar» akkurat nå, at de ikke eier en bolig, og at alt ikke er perfekt?

I dagens økonomi er det vel slett ikke alle som eier bolig som har det spesielt stabilt heller utifra det jeg har forstått. Folk må selge boliger, har ikke råd til å leve. Jeg som leietaker har ikke det samme problemet med renter med mer. 

Selvfølgelig: Det aller beste og det «perfekte» er å vente til man eier eget, har en god jobb, og «alt på plass», men for de aller fleste er ikke alt på plass når man får barn, og det går likevel bra for mange - nei ikke alle, men mange. 

Ja, TS må forberede seg på at om hu beholder så må hun ofre mye og kanskje oppdra barnet alene, men det er ikke umulig og helt forferdelig av den grunn i min mening.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min va den som ønsket mest å få barn på det tidspunktet, når jeg ble gravid for 2,5 år siden. Jeg skjønner han godt, jeg var 40 og han 33, så da var det ikke sikkert vi kunne bli gravide senere.

Og nå har jeg sagt at skulle jeg bli gravid igjen, så tar jeg ikke abort. Så han bruker kondom og funderer på en vasektomi.

Poenget er at han sikrer seg, fordi han ikke ønsker graviditeten.

Du må gjøre det du føler er riktig for deg! Lykke til❤

Anonymkode: 2ca18...c9b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre; du er 25 nå og 27 når barnet kommer. Hva skyldes det unormalt lange svangerskapet?

Anonymkode: 3b08b...5d6

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg syntes det er helt fint at han er ærlig med deg, men det er din kropp og han burde støtte valget ditt og oppføre seg som en voksen (som han er). 

Jeg syntes du skal beholde, selvfølgelig. Man må ikke eie hus selv om man blir gravid, dere har flere år på dere til å kjøpe bolig hvor barnet også kan vokse opp. Dere har alt på stell og en grei økonomi så jeg ville bare kjørt på, mulig du aldri kommer til å tilgi deg selv hvis du tar en abort nå - du har sagt til deg selv at det skal du ikke gjøre. Samboeren min kommer mest sannsynelig på gli etterhvert, det gjør de fleste menn. Det er uvant for dem å tenke seg til barn osv, da de ikke har de samme instinktene som oss kvinner. Og hvis det har seg slik at du hadde blitt alenemor, så sier det seg selv at han ikke var en fyr verdt å ta vare på uansett 😊

Anonymkode: 70a33...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syntes det er helt fint at han er ærlig med deg, men det er din kropp og han burde støtte valget ditt og oppføre seg som en voksen (som han er). 

Jeg syntes du skal beholde, selvfølgelig. Man må ikke eie hus selv om man blir gravid, dere har flere år på dere til å kjøpe bolig hvor barnet også kan vokse opp. Dere har alt på stell og en grei økonomi så jeg ville bare kjørt på, mulig du aldri kommer til å tilgi deg selv hvis du tar en abort nå - du har sagt til deg selv at det skal du ikke gjøre. Samboeren min kommer mest sannsynelig på gli etterhvert, det gjør de fleste menn. Det er uvant for dem å tenke seg til barn osv, da de ikke har de samme instinktene som oss kvinner. Og hvis det har seg slik at du hadde blitt alenemor, så sier det seg selv at han ikke var en fyr verdt å ta vare på uansett 😊

Samboeren DIN** skulle det stå 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fattige barn skjemmes

Helt idiotisk å mene at man MÅ eie bolig i det sekundet barnet er født. Jeg vet om så mange som har leid, og kjøpt bolig innen barnet er et par år. Du virker veldig dømmende, og grer alle mennesker under en kam. 

Norge trenger flere barn, de alle (flertallet) kommer til å bidra til samfunnet en dag. Og hva vet du om sannsynligheten for at de blir aleneforeldre? Sannsynligheten er ikke større, enn hos andre par (40% av samboerpar). Samboeren til TS vil ha barn, bare ikke akkurat nå - dette kom nok veldig brått på han, noe det gjør hos mange mannfolk som «plutselig» blir usikre. Og i de fleste tilfeller holder de sammen, og mannen ville «plutselig» aldri valgt noe annerledes. 

Så det du ramser opp her er ene og alene en skremselspropaganda, og at dette er ting du faktisk videreformidler til gravide er helt sinnsykt. Og uempatisk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det du sier her er ikke ensbetydende med alle som leier? TS er fortsatt ung voksen og kommer med all sannsynlighet til å kjøpe seg bolig, og selv om det ikke skjer i det dømmende sekundet du utrykker din mening - betyr ikke det at det aldri kommer til å skje løpet av barnet sin barndom. 

Ta å skjerp deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bare hør på deg selv. Det er helt absurd å foreslå at du skal ta abort nummer 2 når du ønsker deg barn engang! Hvis det var så om å gjøre for han at du ikke ble gravid hadde han beskyttet seg mot graviditet. Det har han ikke gjort. Du får bare minne han på at de aller fleste kvinner vil ha barn, så når han først ikke beskytter seg så må det da være mye kjekkere for han å få barn med noen har vært kjæreste med i 3 år, fremfor en random dame. 

Anonymkode: 211f4...408

:klo:

Så ts, et voksent menneske, sitt «ønske om barn» er viktigere enn å ta en real vurdering på om ts har råd til å få barn? Kan forsørge det alene? Kan og vil sjonglere følelsene et barn får når det vet seg uønsket av en forelder? 

Og vi aner intet om forholdet. For alt vi vet kan avtalen ha vært at ts tok piller, og ts har slurvet og tatt dem med timer i avvik daglig, helt uten å si fra. P-piller for menn finnes enda ikke. Når de finnes kan og vil menn nok ta dem. 

Anonymkode: dd127...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...