Gå til innhold

Booty builder som støtteøvelse til markløft?

sicario

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i å trene de store baseøvelsene. Spesielt markløft er noe jeg elsker.

Forrige dagen prøvde jeg booty builder apparatet for første gang. Mest for gøy. 

Dagen etter var jeg så støl i rumpa som jeg aldri har vært før😅

Det jeg lurer på, er om booty builder kan være en fin støtteøvelse for markløft og forøvrig knebøy? Skal legge til at av kardioøvelser, så er det stort sett motbakketrening jeg gjør. Jeg tenker at booty builder også der kan være en fin støtteøvelse. Den aktiverer jo tydeligvis glutus Max til de grader….

Noen tanker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sicario skrev (5 timer siden):

Jeg er veldig glad i å trene de store baseøvelsene. Spesielt markløft er noe jeg elsker.

Forrige dagen prøvde jeg booty builder apparatet for første gang. Mest for gøy. 

Dagen etter var jeg så støl i rumpa som jeg aldri har vært før😅

Det jeg lurer på, er om booty builder kan være en fin støtteøvelse for markløft og forøvrig knebøy? Skal legge til at av kardioøvelser, så er det stort sett motbakketrening jeg gjør. Jeg tenker at booty builder også der kan være en fin støtteøvelse. Den aktiverer jo tydeligvis glutus Max til de grader….

Noen tanker? 

Ja 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandum.PT skrev (På 12.12.2022 den 5.49):

Ja 😊

Jeg er ikke ts, men vil hipthrust i booty builderen være like effektiv som vanlige hipthrust?

Anonymkode: 258f3...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er ikke ts, men vil hipthrust i booty builderen være like effektiv som vanlige hipthrust?

Jeg bruker å bytte på, merker jeg er mer støl i korsryggen de dagene jeg har gjort vanlig hipthrust kontra booty builder, så tror det blir noe annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blingblingtahei skrev (4 minutter siden):

Jeg bruker å bytte på, merker jeg er mer støl i korsryggen de dagene jeg har gjort vanlig hipthrust kontra booty builder, så tror det blir noe annerledes.

Da gjør du jo bare hipthrust feil. 

Anonymkode: addc9...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er omtrent tilsvarende øvelser med ganske lik kraftkurve. Forskjellen er at det er enklere å komme dypere i Booty Builder og det tar mye kortere tid og er mye mindre dilldall å gjennomføre :)

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da gjør du jo bare hipthrust feil. 

Anonymkode: addc9...cff

Hip thrust er en øvelse som aktiverer ekstensorene i ryggen, så det er ikke rart om man blir støl i korsryggen av øvelsen. Ekstra stølhet kan jo også komme av den økte belastningen det er å ta av og på vekter og bære disse frem og tilbake. Men det blir spekulasjon :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...