Gå til innhold

Er det lov med medbragt godteri på kino?

Sommer2464

Anbefalte innlegg

Bor i Trondheim, her er det i alle fall lov å ta med snop/brus kjøpt i butikk inn.

Billetten blir dobbelt så dyr hvis man skal kjøpe popcorn og brus i tillegg i kinokiosken. Det går hvis man er alene og skal kose seg, men for en familie på fire, eller hvis man inviterer et par av barnas venner med, blir det for mye. Og det er vel ikke kinoene selv som drifter kioskene? Det er vel en egen bedrift, trodde jeg.

Anonymkode: ba37c...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, Sommer2464 said:

Egentlig er det bare ren gjerrighet å ta med medbrakt godteri på kino med mindre man har dårlig råd. Men litt gjerrig er det jo greit å være.

ren gjerrighet ? det er ren gjerrighet å nekte folk ta med seg smågodt fra kiwi istedenfor deres egen kinokost, dette har jo ingen hensyn utem om at de skal ha monopol på snacks

har du sett prisene eller ? de er værre enn bensinkiosk priser

Anonymkode: 71bfb...d4a

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er det verste dere har sett noen ta med på kino? Jeg så noen ta med ostepop en gang.

Anonymkode: 4a693...d38

Hva er ille med det?

Anonymkode: 9a082...a52

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Maskinfører said:

Blir nok som å ha med egen biff på restaurant 

Nei det kan da ikke sammenlignes

Anonymkode: 9a082...a52

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ryzorwarlock skrev (6 timer siden):

De fleste kinoer tillatter det ikke fordi det er regler kinoer har. Det er en grunn til at det er en kiosk der inne.

De har kiosk inne til de som har glemt, ikke gidder å kjøpe andre steder eller som har flust av penger til å kjøpe overprisa godteri. Kiosken er et tilbud, ikke et krav. Vil du spise det du har i lomma istedenfor er det helt greit

Anonymkode: 5bec6...cc7

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enten er det med ikke godterier som bråker slik som potetgull og spraking fra poser

Anonymkode: d6d35...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hender jeg kjøper med men da har jeg det i veska og ikke veldig synlig.  De har ikke lov til å ransake veska di så det er bare å ta med det du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Potetgull. Var i en ganske liten sal, og det var minst fem ulike personer som satt og knitret med store potetgullposer mens de tygde med åpen munn. Var umulig å konsentrere seg om filmen. Etter det slutta jeg å gå på kino. Betaler ikke 200 kroner for å få høyt blodtrykk og høre spiselyder. 

Anonymkode: b681c...a47

Hører du spiselyder som overdøver lyden fra kinoen? Må være ekstreme spiselyder da. 

Anonymkode: e8768...a00

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hdde "smuglet" inn noe sånt som sjokolade og kanskje en colaboks. Men skjønner hvis de mener at popcorn og sånne varmmat greier skal kjøpes i kinokiosken. Prisene er alt for dyre ja.

Anonymkode: 85a9a...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker

Har tatt med en eske med pastiller for det lå i lomma mi, kunne ikke falt meg inn å ta med pose popcorn og chips fra Kiwi inn på kino

Anonymkode: caf6c...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar alltid med eget godteri på kino, og det gjør folk rundt meg også. Hvorfor skulle ikke det være lov? 

Anonymkode: f82a7...17f

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.12.2022 den 22.19):

Ikke lov på lokalkino.

Ingen regler i byen.

Anonymkode: 02d89...1b8

går på bygdekino og ingen regler mot det her 

Anonymkode: f82a7...17f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90% av gangene vi går på kino, så har vi med medbragt brus og snop. Det er billigere å kjøpe det i dagligvarebutikken enn på kinoen. Men innimellom så kjøper vi gjerne en snack deal på kinoen (popcorn/bacon snacks, sjokolade og en brus). Jeg vet ærlig talt ikke hva reglene på kinoene vi går til sier, for jeg har ikke sett noen skilt hvor det står at det ikke er lov. Det står ikke noe på nettsiden til kinoene heller. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper litt men ikke popcorn ol, det er helt syke priser.  Kjøper ofte på butikk føre og har det i veska.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har alltid med brus og godis, aldri sett noe oppslag om at det ikke er lov.

Anonymkode: 1b7e7...936

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Tok med en baguett en gang. Ellers brus og sjokolade fra butikken. Kjøper noen ganger popcorn på kinoen noen ganger. Vet ikke om det er forbudt. Har ikke hørt noe om det.

Anonymkode: b8e3b...83a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker

Opplevde en gang at vakten nektet meg å ta med popcorn inn i kinosalen - som var kjøpt i kinoens egen butikk. Sendte inn skriftlig klage og fikk et hyggelig svar, hvor de beklaget det som hadde skjedd. 

Ellers så har jeg alltid med eget godteri inn på kinoen, har aldri hatt noen problemer med det. 

Anonymkode: 4d3af...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøper smågodt der de har det jeg liker og tar med det. Kjøper alltid popkorn i tillegg på kinoen. 

Anonymkode: 06ad5...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 21.37):

Opplevde en gang at vakten nektet meg å ta med popcorn inn i kinosalen - som var kjøpt i kinoens egen butikk. Sendte inn skriftlig klage og fikk et hyggelig svar, hvor de beklaget det som hadde skjedd. 

Ellers så har jeg alltid med eget godteri inn på kinoen, har aldri hatt noen problemer med det. 

Anonymkode: 4d3af...6c1

Nei, det har du ikke opplevd🙄

Anonymkode: fbe3b...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...