Gå til innhold

Smug røyke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det helt unormalt å smugrøyke for barna? Er det slemt å gjøre det?

Jeg ønsker ikke at barna skal vite at jeg røyker litt. Jeg sier litt fordi jeg egentlig snuser, men er veldig glad i å røyke innimellom! Røyker stort sett alt fra 1-10 om dagen.

På hverdager har jeg en stopp på vei til jobb der jeg tar en røyk, av og til to på rappen. Røyker ikke på jobb for ønsker ikke vise at jeg dessverre begynte litt igjen:/

Så hender det jeg tar en røyk på vei hjem, litt etter hvordan dagen har vært. Etter ungene har lagt seg er det første jeg gjør å ta meg en røyk. Og blir fort 3-5 før leggetid, litt mer i helgene. I helgene må mamma ut å «hente ved og posten» på morgenen etter nettflix er satt på;)

Er dette en unormal oppførsel? Eller er vi flere i samme båt?

Anonymkode: e4122...cbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nytter ikke å smugrøyel Det stinker lang vei av deg. 

Anonymkode: c25be...48e

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nytter ikke å smugrøyel Det stinker lang vei av deg. 

Anonymkode: c25be...48e

Tyggis, vaske hender, pusse tenner, passe på hvilken vei røyken går når du står å røyker, nei det stinker ikke røyk av meg kjære lille deg;)

Skrevet

Da jeg røyket smugrøykte jeg, evnt kun utenfor hjemmet eller når de hadde lagt seg. Ble tatt på fersken av 10 åringen og det var ikke måte på kjeft😅 

Sluttet heldigvis da jeg ble gravid igjen, og denne gangen skal jeg virkelig ikke starte på igjen:) 

Anonymkode: 09bb5...d12

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tyggis, vaske hender, pusse tenner, passe på hvilken vei røyken går når du står å røyker, nei det stinker ikke røyk av meg kjære lille deg;)

Jeg kan garantere at det stinker røyk av deg likevel.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Fordelen med å smugrøyke er at da blir det vanligvis mindre røyking

• Liker 11
Skrevet

Jeg er i samme båt som deg - smugrøyker både for mann og barn🙄 

Anonymkode: 4afaa...65f

• Liker 1
Skrevet

Jeg fersket mamma i å smugrøyke et par ganger ila oppveksten. Jeg var litt for liten for å skjønne helt greia, og hun var for pysete/flau for å være ærlig med meg. Resultatet var masse forvirring og usikkerhet.. 

Det hadde vært lettere å forholde seg til sannheten, og jeg hadde respektert henne mer for at hun stod for valgene sine, selv om de har dårlige. Det er fint å vise for barna at man kan gjøre feil tenker jeg. Mange gode og viktige samtaler som kan starte der.

• Liker 2
Skrevet

Helt umulig å skjule smugrøyking, folk gidder bare ilke alltid å «ta» deg i det

Anonymkode: d1808...d53

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er i samme båt som deg - smugrøyker både for mann og barn🙄 

Anonymkode: 4afaa...65f

What, smugrøyker du for mannen også? Hvordan løser du det da eller hvordan er det mulig?😅 Mine barn er 3 og 5 så ikke så problematisk. Gamle er ungene?

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Vel. Det gjør det faktisk. Det lukter i det minste av ånden din. Det er en egen dunst på ånden til røykere, og iallfall dersom du tar en røyk opptil flere ganger i uka. Så det slipper du ikke unna. Kan jo være de ikke mistenker at du røyker, men bare tenker at du er en av de menneskene som er så uheldig å ha naturlig dårlig ånde 🤷‍♀️ 

Anonymkode: da21d...526

• Liker 8
Skrevet

Syns det er bra du gjemmer deg så ikke røyking ufarliggjøres og normaliseres for dem. Da begynner de selv og

Anonymkode: d606b...c4b

• Liker 1
Skrevet

Meg over. Det hjelper ikke med tyggis, men kjenner lukten likevel.. 

Anonymkode: da21d...526

• Liker 1
Skrevet

Ungene merker nok ikke at du røyker. De tror nok bare du lukter sånn, og det forbinder de med trygghet. Jeg pleier aldri å si ifra om jeg merker noen har røyket med mindre jeg kjenner dem veldig godt og vet at det ikke er en hemmelighet. Hvis jeg har stått ute sammen med en som har røyket, merker mannen min det noen timer senere på hår og klær. Men så lenge ungene ikke føler at du unngår dem, synes jeg ikke smugrøyking er så ille (bortsett fra at du svekker helsen din unødvendig). Men jeg ville nok ikke kalt 3-4 om dagen for lite.

Anonymkode: ae439...d2d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2022 den 7.57):

Selvfølgelig lukter du. Det er bare naive røykere som tror at det ikke lukter røyk av dem. Vi som ikke røyker merker det veldig godt. 

Og ja, 10 sigaretter er alt for mye og overhodet ikke bra for helsa. Gled deg til du får kols eller om 20-40 år. Det er en fest. 

Anonymkode: 9316f...afa

• Liker 6
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Syns det er bra du gjemmer deg så ikke røyking ufarliggjøres og normaliseres for dem. Da begynner de selv og

Anonymkode: d606b...c4b

DUMMESTE jeg har lest.

Jeg vokste opp med en mor som røyka, det samme gjorde pappa. De røyka inne, overalt, stinket herifra til helvete.

Jeg brakk meg når mor ba meg hente røykpakken til hu i ungdommen.

jeg røyker ikke, smaker dritt når jeg kysser noen som har røyket, er helt jævlig å forholde seg til. Stinker fra klær og hjem til de som røyker... Partnere må drive med munnskyll eller pusse tenner før de får kysse på meg. 

SÅ NEI. Om foreldre røyker, betyr ikke at unger vil begynne med det. 

OG TS, det lukter... Så joda, de aner nok, og den dagen du blir ferska blir flau. Innrøm det isåfall med engang, ikke lag masse unnskyldninger. 

• Liker 1
Skrevet

Hva med e-sigg? Det lukter ikke noe. Og så kan du dampe på do eller noe.

• Liker 1
Skrevet

Jeg smugrøyker også for mann og barn. Går en liten omvei på vei til jobben, i et strøk der jeg ikke møter på kjente, slik at jeg får ta en morras-sigg :D Så hender det at jeg går ut i lunsjen på jobb og røyker, med en kollega. Så det blir 1-2 om dagen.

Antibac er genialt for å fjerne røyklukt fra hendene. :)

Anonymkode: f8e6c...a95

• Liker 2
Skrevet
anon01 skrev (3 timer siden):

DUMMESTE jeg har lest.

Jeg vokste opp med en mor som røyka, det samme gjorde pappa. De røyka inne, overalt, stinket herifra til helvete.

Jeg brakk meg når mor ba meg hente røykpakken til hu i ungdommen.

jeg røyker ikke, smaker dritt når jeg kysser noen som har røyket, er helt jævlig å forholde seg til. Stinker fra klær og hjem til de som røyker... Partnere må drive med munnskyll eller pusse tenner før de får kysse på meg. 

SÅ NEI. Om foreldre røyker, betyr ikke at unger vil begynne med det. 

OG TS, det lukter... Så joda, de aner nok, og den dagen du blir ferska blir flau. Innrøm det isåfall med engang, ikke lag masse unnskyldninger. 

Sannsynligheten er mye større at barn av foreldre som røyker vil røyke selv. Bare fordi du ikke begynte selv, betyr ikke det at statistikk er feil. 
Og jo ts; du stinker røyk. Min mor var som deg. Trodde ikke jeg skjønte det. Da jeg var 6-7 år sa hun at hun skulle ut en tur. Da svarte jeg henne: «Jeg vet at du røyker altså.» Hun også vasket hendene, tok av seg yttertøy ute, tygga tyggis osv. Lukta satt i. 

Anonymkode: 941dc...0f9

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Sannsynligheten er mye større at barn av foreldre som røyker vil røyke selv. Bare fordi du ikke begynte selv, betyr ikke det at statistikk er feil. 
Og jo ts; du stinker røyk. Min mor var som deg. Trodde ikke jeg skjønte det. Da jeg var 6-7 år sa hun at hun skulle ut en tur. Da svarte jeg henne: «Jeg vet at du røyker altså.» Hun også vasket hendene, tok av seg yttertøy ute, tygga tyggis osv. Lukta satt i. 

Anonymkode: 941dc...0f9

Det kan godt hende at statistikken sier så, men det var ikke det AB refererte til.
Og nå er det slik at dagens barn og generasjon imot røyking, det er "ukult".
Snusing er det "kule". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...