Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Snublefot62 skrev (1 time siden):

Tenk om bare en brøkdel av denne energien som brukes på det ene bildet kunne blitt rettet mot forfatteren og mor til barnet. Det kunne hatt så uendelig større effekt.

Du aner ikke hva vi bruker av energi rettet mot forfatter i tillegg til det vi skriver her på KG . 

hvorfor får man kritikk for å spørre i en tråd som er det stedet vi kan spørre adm om bl. A regler. Det er jo for å unngå diskusjoner inne i tråden men nå legges det jo opp til diskusjon her inne istedenfor at et enkelt spørsmål kan få et enkelt svar og så er den regelen avklart . 

Regelen om at barnets navn ikke skal leges ut var for meg veldig tydelig. Nå når bildet med navn får blir stående i tråden så ble regelen for meg uklar . 

hva er det som gjør at brukere mener de kan diktere hva andre skal spørre adm. om? 

Endret av Minimeg1234
  • Liker 2
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Angel75 skrev (9 timer siden):

Er allikevel ikke lov å dele her. Står klart og tydelig i reglene.

Minimeg1234 skrev (10 timer siden):

Takk for at du la ut reglene Undrene. 

Til Administrasjon. 

På side 2473 , innlegg 49450 i tråden om Sara Emilie så er det et bilde hvor navn til barn står. 

Det står tydelig at det ikke er tillatt med navn på barn hvorfor får dette bildet stå? 

Verken før bilde eller etter så er det noen diskusjon rundt tema i bilde (som ikke handlet om barn) så det ødeleggelser  ikke noe debatt ved å slette det. 

Undrende123 skrev (10 timer siden):

Dette står i reglene: "På Kvinneguidens forum vil omtale av barn bli moderert strengt. Vi tillater ikke bruk av navn eller kallenavn på barn, omtale av barns utseende, helse eller livsførsel; følelsesliv, personlighet, meninger, fritid, samværsordninger mm. Det er tillatt å diskutere foreldres valg om eksponering av barn og hvordan dette utføres, men ikke hvordan barna opplever denne eksponeringen.

Mindreårige har et særskilt vern i norsk lov og i Vær varsom-plakaten. Uavhengig av hvordan andre velger å omtale sine egne eller andres barn, har vi i Kvinneguiden / Story House Egmont et selvstendig ansvar for hva som publiseres på våre plattformer."

Her står det vel ganske greit at det IKKE er lov, uavhengig av hva influensere selv velger å dele. Heldigvis. 

Klarer dere ikke å godta jobben moderatorene gjør? Hvorfor skal brukere bestemme hva som er lov og ikke lov. Reglene er der, og moderatorene går igjennom alt som legges ut. Ting som er ok lar de stå. Verre enn det er det ikke. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Bibbi_ skrev (54 minutter siden):

Klarer dere ikke å godta jobben moderatorene gjør? Hvorfor skal brukere bestemme hva som er lov og ikke lov. Reglene er der, og moderatorene går igjennom alt som legges ut. Ting som er ok lar de stå. Verre enn det er det ikke. 

Jeg spør om en regel som er uklar. Etter som jeg har forstått så er det her inne jeg kan jeg gjør det. 
Hvorfor skal brukere bestemme hva brukere spør adm om? 

Hvorfor lager dere rabalder om det ? 

det må jo være bra at det blir avklart så slipper man den diskusjonen i tråden til SE.

Endret av Minimeg1234
  • Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Bibbi_ skrev (1 time siden):

For det har aldri vært glipp før? For det er ikke menneskelig å gjøre feil?

Det er ditt bilde, det er ikke lov å dele navn på barn/alder m.m, men du gir f......  Redd for varsel fra moderator eller utvisning?

Hvorfor skal DU bestemme hva som er rett og galt hva vi spør om i denne tråden? Hvorfor lage en diskusjon her inne også? Ønsker du ekkokammer her også?

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Jeg aksepterer fullt ut hvordan KG via sine moderatorer anvender reglene, og forholder meg til det. Så ser jeg at andre mener moderatorene må ha oversett noe, at de ikke har slettet godt nok eller at de tolker reglene annerledes enn det en selv som bruker vil tolke reglene. 
Jeg ser det slik at vi brukere får svar og reguleres gjennom hva moderatorene lar stå og hva de sletter ved moderering. For meg er det en klar og grei ordning. Andre syns at moderatorene sin tolking av reglene er mangelfull eller feil, de vil ha forklaringer og/eller drøftinger rundt dette. Så får det være opp til moderatorene om de vil ha meningsdiskusjoner med brukerne om arbeidet sitt. 

Endret av Anemoi
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Angel75 skrev (1 time siden):

Det er ditt bilde, det er ikke lov å dele navn på barn/alder m.m, men du gir f......  Redd for varsel fra moderator eller utvisning?

Hvorfor skal DU bestemme hva som er rett og galt hva vi spør om i denne tråden? Hvorfor lage en diskusjon her inne også? Ønsker du ekkokammer her også?

Så lenge du ikke får svar på dette så har nok ikke admin oversett noe. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Angel75 skrev (2 timer siden):

Hehe, jeg godtar selvfølgelig det moderatorene sier og gjør. Det gjør jo ikke "dere".  Jeg skal overhodet ikke bestemme hva som er rett og galt. Det virker det som andre har lyst til 😂 Det gneldres videre. Hvorfor er det så vanskelig å godta det? Nå har de gått igjennom, hva som står igjen eller ikke har jeg ikke sett etter. Det har tydeligvis du. Og i følge deg er det igjen et bilde jeg har lagt ut? Det kan godt være. Om moderator lar det stå er det vel ok da? Redd for varsel eller utestengelse? Nei, hvorfor skulle jeg  vært redd for det? Skjønner ikke hva du mener. 

Ha en fin dag 😘

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Minimeg1234 skrev (5 timer siden):

Du aner ikke hva vi bruker av energi rettet mot forfatter i tillegg til det vi skriver her på KG . 

hvorfor får man kritikk for å spørre i en tråd som er det stedet vi kan spørre adm om bl. A regler. Det er jo for å unngå diskusjoner inne i tråden men nå legges det jo opp til diskusjon her inne istedenfor at et enkelt spørsmål kan få et enkelt svar og så er den regelen avklart . 

Regelen om at barnets navn ikke skal leges ut var for meg veldig tydelig. Nå når bildet med navn får blir stående i tråden så ble regelen for meg uklar . 

hva er det som gjør at brukere mener de kan diktere hva andre skal spørre adm. om? 

Det er vel det diskusjon handler om? Om regelen som omhandler  navn også skal gjelde screenshots der navnet er synlig, fordi mor deler dette omtrent daglig? Jeg tenker at det vil være naturlig å sladde navn @Måne Rampelyset @Sol Rampelyset

Skrevet

Da har jeg sendt PM til admin og spurt om de kan komme med ett svar 🙂

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Skjermbildet som har blitt diskutert i denne tråden er nå fjernet. Bra! Da betyr det at det var en glipp av moderatorene at det ikke ble fjernet i første runde. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Undrende123 skrev (5 timer siden):

Skjermbildet som har blitt diskutert i denne tråden er nå fjernet. Bra! Da betyr det at det var en glipp av moderatorene at det ikke ble fjernet i første runde. 

Bra! Det bør virkelig gi et signal at det ikke er lov. Er det lov å håpe at noen lærer av dette? For barnas del ❤️ Jeg tviler 🫠

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hei, og takk for jobben de gjer.Eg har eit lite spørsmål om modereringa. Når de vurderer innlegga, ser de då på samtalen som heilskap, eller les de berre kvart innlegg for seg? Eg spør fordi eg opplever at stemninga nokre gongar kan dra seg til, og då er eg nysgjerrig på om konteksten blir teke med i vurderinga.

• Nyttig 4
Skrevet
oss-to skrev (14 timer siden):

Hei, og takk for jobben de gjer.Eg har eit lite spørsmål om modereringa. Når de vurderer innlegga, ser de då på samtalen som heilskap, eller les de berre kvart innlegg for seg? Eg spør fordi eg opplever at stemninga nokre gongar kan dra seg til, og då er eg nysgjerrig på om konteksten blir teke med i vurderinga.

Bra spørsmål det har jeg lurt på også. Kjedelig om kontekst ikke blir tatt hensyn til -samt se se hvilke som er pådriver for avsporing, for noe foregår i denne tråden som ikke foregår i andre tråder. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Regelbrudd er vel regelbrudd, uavhengig av hva konteksten er. Selv forstår jeg ikke hvorfor brukere som bare er ute etter å "ta" enkeltbrukere (som ofte står rimelig alene med sine meninger og blir bombardert fra alle hold), som fører enhver "diskusjon" over til latterliggjøring og brukerdebatt, ikke kan utestenges fra forumet. Spesielt når det er de samme brukernavnene som går igjen. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Undrende123 skrev (6 minutter siden):

Regelbrudd er vel regelbrudd, uavhengig av hva konteksten er. Selv forstår jeg ikke hvorfor brukere som bare er ute etter å "ta" enkeltbrukere (som ofte står rimelig alene med sine meninger og blir bombardert fra alle hold), som fører enhver "diskusjon" over til latterliggjøring og brukerdebatt, ikke kan utestenges fra forumet. Spesielt når det er de samme brukernavnene som går igjen. 

.hva med motsatt vei? Hvorfor kan ikke enkeltbrukere utestenges fra forumet fordi de gjør alt for latterliggjøring og brukerdebatt?

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Hva er poenget med denne siden/tråden når man aldri får svar? 

• Nyttig 7
Skrevet
Undrende123 skrev (2 timer siden):

Ingen tvil om at du har måttet  «jobbe» både hardt og alene i tråden Ble sliten bare av å lese den jeg. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Angel75 skrev (8 timer siden):

Hva er poenget med denne siden/tråden når man aldri får svar? 

Har du prøvd å sende pm til moderatorene? 

Skrevet
Undrende123 skrev (21 timer siden):

Selv forstår jeg ikke hvorfor brukere som bare er ute etter å "ta" enkeltbrukere (som ofte står rimelig alene med sine meninger og blir bombardert fra alle hold), som fører enhver "diskusjon" over til latterliggjøring og brukerdebatt, ikke kan utestenges fra forumet.

Hvorfor skal folk utestenges fra forumet fordi de er alene eller i mindretall i sin mening? For en tåpelig ting å si.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
J.. skrev (23 minutter siden):

Hvorfor skal folk utestenges fra forumet fordi de er alene eller i mindretall i sin mening? For en tåpelig ting å si.

Her har du lest meg feil. Poenget er at noen brukere "jakter" på de som er i mindretall (i denne saken er det bl.a. meg), og latterliggjør og driver brukerdebatt mot de (meg) som har andre meninger enn den faste gjengen som diskuterer. Jeg mener det burde føre til konsekvenser å holde på slik. 

Endret av Undrende123
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...