Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Forumansvarlig skrev (1 minutt siden):

For å kommentere kjapt på denne. Jeg er ansatt i Egmont og har dette som en jobb, hvilket er også hvorfor jeg har ansvar for trådene om Marius Borg Høiby og Kongehuset pga trykket som er i disse trådene både nr det gjelder antall innlegg som postes, men også info rundt mtp pressekonferanser o.l. Det stilles derfor helt andre krav til tid når det gjelder tråder som jeg moderer i motsetning til tråder som andre administartorer eller moderatorere modererer. 

Ok.. da får vi håpe denne tråden ryddes fortløpende og att vi ikke må vente til senere i uka

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
elskersommer skrev (15 minutter siden):

Ok.. da får vi håpe denne tråden ryddes fortløpende og att vi ikke må vente til senere i uka

Tenker det er greit at moderatorene tar seg tid, de gjør vel dette frivillig (?) og den er ferdig når den er ferdig, uansett hva vi måtte mene, håpe eller tenke om det. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

@Måne Rampelyset @Sol Rampelyset ettersom Sara deler mye innhold der barn er synlig på Snap, hva slags syn har dere på at disse bildene blir delt her på forumet? 

Endret av Anonym_2024
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym_2024 skrev (7 minutter siden):

@Måne Rampelyset @Sol Rampelyset ettersom Sara deler mye innhold der barn er synlig på Snap, hva slags syn har dere på at disse bildene blir delt her på forumet? 

Dette står i reglene: "På Kvinneguidens forum vil omtale av barn bli moderert strengt. Vi tillater ikke bruk av navn eller kallenavn på barn, omtale av barns utseende, helse eller livsførsel; følelsesliv, personlighet, meninger, fritid, samværsordninger mm. Det er tillatt å diskutere foreldres valg om eksponering av barn og hvordan dette utføres, men ikke hvordan barna opplever denne eksponeringen.

Mindreårige har et særskilt vern i norsk lov og i Vær varsom-plakaten. Uavhengig av hvordan andre velger å omtale sine egne eller andres barn, har vi i Kvinneguiden / Story House Egmont et selvstendig ansvar for hva som publiseres på våre plattformer."

Her står det vel ganske greit at det IKKE er lov, uavhengig av hva influensere selv velger å dele. Heldigvis. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Takk for at du la ut reglene Undrene. 

Til Administrasjon. 

På side 2473 , innlegg 49450 i tråden om Sara Emilie så er det et bilde hvor navn til barn står. 

Det står tydelig at det ikke er tillatt med navn på barn hvorfor får dette bildet stå? 

Verken før bilde eller etter så er det noen diskusjon rundt tema i bilde (som ikke handlet om barn) så det ødeleggelser  ikke noe debatt ved å slette det. 

Endret av Minimeg1234
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Minimeg1234 skrev (14 minutter siden):

Til Administrasjon. 

På side 2473 , innlegg 49450 i tråden om Sara Emilie så er det et bilde hvor navn til barn står. 

Det står tydelig at det ikke er tillatt med navn på barn hvorfor får dette bildet stå? 

Verken før bilde eller etter så er det noen diskusjon rundt tema i bilde (som ikke handlet om barn) så det ødeleggelser  ikke noe debatt ved å slette det. 

Har spurt de jeg også. Forstår ikke at det bilde ikke er vekke. Det er jo mot reglene. Bruker bryr seg ikke når det gjelder barn!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Minimeg1234 skrev (35 minutter siden):

Til Administrasjon. 

Det bilde er jo med en egen tekst som mor selv har skrevet. Så den «omtalen» står hun mor selv for på hennes egen offentlige snap. Man kan ikke søke opp tekst fra et screenshot. Da må nesten SET selv slutte å skrive navn på barna sine på snappene hun legger ut. Er for øvrig ikke hemmelig hva barna heter, det står jo via media flere steder. 

Endret av GulleGull
Slettet et overflødig ord
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
GulleGull skrev (8 minutter siden):

Det bilde er jo med en egen tekst som mor selv har skrevet. Så den «omtalen» står hun mor selv for på hennes egen offentlige snap. Man kan ikke søke opp tekst fra et screenshot. Da må nesten SET selv slutte å skrive navn på barna sine på snappene hun legger ut. Er for øvrig ikke hemmelig hva barna heter, det står jo via media flere steder. 

I mitt hode så er det helt logisk at navn blir holdt unna uansett om det er screenshot fra foreldrenes snap eller det ligger ute på nettet. Man kunne bare tatt en liten strek over navnet så var det borte. 
Det er derfor jeg spør admin. så jeg slipper å komme i en 4 siders debatt om det kommer flere slike bilder 😇 (jeg vet at det beste er å rapportere det og så tar adm en avgjørelse. Litt lærer man etter en uke her 😌)

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
GulleGull skrev (17 minutter siden):

Er allikevel ikke lov å dele her. Står klart og tydelig i reglene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Minimeg1234 skrev (4 minutter siden):

I mitt hode så er det helt logisk at navn blir holdt unna uansett om det er screenshot fra foreldrenes snap eller det ligger ute på nettet. Man kunne bare tatt en liten strek over navnet så var det borte. 
Det er derfor jeg spør admin. så jeg slipper å komme i en 4 siders debatt om det kommer flere slike bilder 😇 (jeg vet at det beste er å rapportere det og så tar adm en avgjørelse. Litt lærer man etter en uke her 😌)

Forklarte bare hvorfor det mest sannsynlig ikke har blitt moderert bort. Dvs det er ingen bruker på KG som har omtalt det navnet på den snappen dermed ingenting å moderer bort. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
GulleGull skrev (8 minutter siden):

Forklarte bare hvorfor det mest sannsynlig ikke har blitt moderert bort. Dvs det er ingen bruker på KG som har omtalt det navnet på den snappen dermed ingenting å moderer bort. 

Kan hende. Jeg lurte på om de ikke hadde fått med seg navnet selv om det er rapportert. 

• Nyttig 1
Skrevet
Undrende123 skrev (1 time siden):

Dette står i reglene: "På Kvinneguidens forum vil omtale av barn bli moderert strengt. Vi tillater ikke bruk av navn eller kallenavn på barn, omtale av barns utseende, helse eller livsførsel; følelsesliv, personlighet, meninger, fritid, samværsordninger mm. Det er tillatt å diskutere foreldres valg om eksponering av barn og hvordan dette utføres, men ikke hvordan barna opplever denne eksponeringen.

Mindreårige har et særskilt vern i norsk lov og i Vær varsom-plakaten. Uavhengig av hvordan andre velger å omtale sine egne eller andres barn, har vi i Kvinneguiden / Story House Egmont et selvstendig ansvar for hva som publiseres på våre plattformer."

Her står det vel ganske greit at det IKKE er lov, uavhengig av hva influensere selv velger å dele. Heldigvis. 

Dette er regler som har vært ledende på forumet lenge, det sier ingenting om hvordan man skal forholde seg til kritikkverdige forhold, som for eksempel der Sara legger ut umerket reklame snapper og  mindreårig er synlige. Dette skjer omtrent på daglig basis, og hvordan dokumentere dette, uten at det er til skade for barnet. 

Skrevet
Angel75 skrev (41 minutter siden):

Er allikevel ikke lov å dele her. Står klart og tydelig i reglene.

Nei, det står ikke i reglene at man ikke kan legge ut screenshots der mor selv deler navn på barna daglig. 

• Nyttig 1
Skrevet
Anonym_2024 skrev (33 minutter siden):

Nei, det står ikke i reglene at man ikke kan legge ut screenshots der mor selv deler navn på barna daglig. 

Når det ikke tillates bruk av navn så sier det seg vel selv.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Er det ikke bare og godta jobben admin gjør? 

• Nyttig 2
Skrevet
elskersommer skrev (6 timer siden):

Er det ikke bare og godta jobben admin gjør? 

Har ikke noe med å godta eller ikke godta jobben som gjøres . 

Når reglene ikke gjelder bestandig så vil det bli diskusjon  og undring på hvorfor. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Minimeg1234 skrev (3 minutter siden):

Har ikke noe med å godta eller ikke godta jobben som gjøres . 

Når reglene ikke gjelder bestandig så vil det bli diskusjon  og undring på hvorfor. 

Jo det handler om å godta. At en ikke får viljen sin eller er enig i tolkning betyr ikke at reglene ikke gjelder.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Minimeg1234 skrev (10 timer siden):

Til Administrasjon. 

Enig, dette er et tydelig regelbrudd, og det bør være en glipp fra moderator at skjermbildet fortsatt ligger ute. Jeg har rapportert på nytt. 

• Nyttig 5
Skrevet

Tenk om bare en brøkdel av denne energien som brukes på det ene bildet kunne blitt rettet mot forfatteren og mor til barnet. Det kunne hatt så uendelig større effekt.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Snublefot62 skrev (7 minutter siden):

Jo det handler om å godta. At en ikke får viljen sin eller er enig i tolkning betyr ikke at reglene ikke gjelder.

Nei det handler ikke om å godta. Det handler om å forstå så vi slipper en del av diskusjonene. Jeg undrer og jeg lurer og så vidt jeg vet er det her inne jeg kan kan spørre om det. 

hvorfor i all verden lager dere en diskusjon på dette her inne ? 

jeg må vel få lov å spørre når jeg lurer på noe angående reglene slik som alle andre ? 

• Liker 2
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...