Anemoi Skrevet 21. oktober #241 Skrevet 21. oktober oss-to skrev (18 timer siden): Hei, Korleis bør vi forhalde oss til brukarar som berre diskuterer personar i tråden, utan å ta opp sak eller tema? Skal vi berre minne dei på å halde oss til saka, eller er det andre tiltak vi bør bruke? Eller har moderatorene tiltak som ennå ikke er tatt i bruk? Hvis ja, ber jeg om en ny vurdering. Dette problemet er særegent for Sara Emilie-tråden. 3
elskersommer Skrevet 21. oktober #243 Skrevet 21. oktober Angel75 skrev (På 8.10.2025 den 1.31): Man kan ikke se om et innlegg er rapportert flere ganger, men man kan selv rapportere flere ganger, man må vente et visst antall timer. Man vet heller ikke hva det er rapportert for. Ser ikke noe galt i det innlegget, er jo lov å diskutere andres meninger. Siste spm ditt er veldig godt spm. Du har gjentatte ganger vært imot att barna vidreeksponeres på KG. Også mener du faktisk at det aktuelle innlegget er helt greit?🤔🤔
Måne Rampelyset Skrevet 21. oktober #244 Skrevet 21. oktober Tråden er ryddet igjen nå. Det mest effektive tiltaket mot brukerdebatt er å ikke svare på dette, og fortsett i stedet diskusjoner med brukere man ønsker å diskutere med. Så blir avsporingene kortere og moderator får mye mindre arbeid. Vi forstår at det kan oppleves vanskelig å delta i en tråd hvor noen forstyrrer debatten med regelbrudd, men så lenge forumet er lagt opp slik at innlegg ikke krever forhåndsgodkjenning og moderatorer må sitte i etterkant og rydde, så er det krevende å bare rydde forstyrrelsene uten å påvirke den pågående debatten mellom dem som holder seg til sak. 2 1 4
Bibbi_ Skrevet 21. oktober #245 Skrevet 21. oktober Måne Rampelyset skrev (1 time siden): Tråden er ryddet igjen nå. Det mest effektive tiltaket mot brukerdebatt er å ikke svare på dette, og fortsett i stedet diskusjoner med brukere man ønsker å diskutere med. Så blir avsporingene kortere og moderator får mye mindre arbeid. Vi forstår at det kan oppleves vanskelig å delta i en tråd hvor noen forstyrrer debatten med regelbrudd, men så lenge forumet er lagt opp slik at innlegg ikke krever forhåndsgodkjenning og moderatorer må sitte i etterkant og rydde, så er det krevende å bare rydde forstyrrelsene uten å påvirke den pågående debatten mellom dem som holder seg til sak. Dere utestenger enkelte for ingenting. Mens andre får gjenta og gjenta med grove regelbrudd. Hvorfor?? 4 1
Måne Rampelyset Skrevet 21. oktober #246 Skrevet 21. oktober Bibbi_ skrev (57 minutter siden): Dere utestenger enkelte for ingenting. Mens andre får gjenta og gjenta med grove regelbrudd. Hvorfor?? Vi har prosedyrer på hvordan regelbrudd sanksjoneres. 4 3
Orly Skrevet 22. oktober #247 Skrevet 22. oktober Måne Rampelyset skrev (8 timer siden): Vi har prosedyrer på hvordan regelbrudd sanksjoneres. Da bør dere kanskje skrive noe om de prosedyrene, for nå er det mange som reagerer på det man anser som forskjellsbehandling. 1 1 6
Minimeg1234 Skrevet 22. oktober #248 Skrevet 22. oktober Nå skjønner jeg hvorfor enkelte brukere har gjort å gjør som de gjør. Har hatt mistanke om et «sammarbeid» . 3 1 4
Katten til Mozart Skrevet 22. oktober #249 Skrevet 22. oktober Bibbi_ skrev (10 timer siden): Dere utestenger enkelte for ingenting. Mens andre får gjenta og gjenta med grove regelbrudd. Hvorfor?? Regner med de har bedre innsikt i hvorfor enkelte brukere blir utestengt enn hva både jeg, du eller Ola og Kari Nordmann måtte mene om den saken. Hvem, hva og hvorfor noen blir utestengt for «ingenting» er nok også farget av vårt standpunkt i debatten. 7
Orly Skrevet 22. oktober #250 Skrevet 22. oktober Minimeg1234 skrev (2 timer siden): Nå skjønner jeg hvorfor enkelte brukere har gjort å gjør som de gjør. Har hatt mistanke om et «sammarbeid» . Hva mener du med det egentlig?hva slags samarbeid mener du brukere har? 4
GulleGull Skrevet 22. oktober #251 Skrevet 22. oktober (endret) Katten til Mozart skrev (9 timer siden): Regner med de har bedre innsikt i hvorfor enkelte brukere blir utestengt enn hva både jeg, du eller Ola og Kari Nordmann måtte mene om den saken. Hvem, hva og hvorfor noen blir utestengt for «ingenting» er nok også farget av vårt standpunkt i debatten. Vil anta at modereringen heller ikke er helt objektiv, det vil antageligvis ikke være mulig. Så da er det jo ok å sette spm tegn om man opplever det anderledes tenker jeg☺️ Endret 22. oktober av GulleGull 1 5
elskersommer Skrevet 22. oktober #252 Skrevet 22. oktober GulleGull skrev (2 timer siden): Vil anta at modereringen heller ikke er helt objektiv, det vil antageligvis ikke være mulig. Så da er det jo ok å sette spm tegn om man opplever det anderledes tenker jeg☺️ Nå er det en bruker som har kommet med bare frekke tilbakemeldinger i dag. Jeg har rapportert men ingenting skjer 2 4
Måne Rampelyset Skrevet 22. oktober #253 Skrevet 22. oktober elskersommer skrev (22 minutter siden): Nå er det en bruker som har kommet med bare frekke tilbakemeldinger i dag. Jeg har rapportert men ingenting skjer At "ingenting skjer" er en feilaktig påstand, da de eldste rapportene i tråden ble opprettet for åtte timer siden. Tråden er ryddet nå. 8
Orly Skrevet 22. oktober #254 Skrevet 22. oktober Måne Rampelyset skrev (48 minutter siden): At "ingenting skjer" er en feilaktig påstand, da de eldste rapportene i tråden ble opprettet for åtte timer siden. Tråden er ryddet nå. Det stemmer ikke, de eldste er 9 t gamle og fortsatt ikke ryddet opp i , det håper jeg dere gjør 5
Minimeg1234 Skrevet 26. oktober #255 Skrevet 26. oktober Jeg har gjort en oppdagelse i dag som gjør meg litt lattermild. Noen ganger når jeg legger ut om innlegg som SE legger på snapp blir det min tolkning av det istedefor SE sine ord. Så nå ser jeg jo at brukerne tror jeg er nær SE. Jeg opplever at de fleste har lagt ut sine tolkninger som ikke alltid stemmer 100 prosent men for andre er det helt greit uten å bli «arrestert». Så da blir jeg jo litt forundret over en slik mistanke når så mange gjør det samme. Så da lurer jeg jo veldig på hvem dere tror jeg er siden dere mener at jeg har en forbindelse med SE? Om noen føler for å svare så hadde det vært litt morsomt. Jeg spør her siden det nok ikke er lov i tråden . 4
Roe Skrevet 26. oktober #256 Skrevet 26. oktober Minimeg1234 skrev (8 minutter siden): Jeg har gjort en oppdagelse i dag som gjør meg litt lattermild. Noen ganger når jeg legger ut om innlegg som SE legger på snapp blir det min tolkning av det istedefor SE sine ord. Så nå ser jeg jo at brukerne tror jeg er nær SE. Jeg opplever at de fleste har lagt ut sine tolkninger som ikke alltid stemmer 100 prosent men for andre er det helt greit uten å bli «arrestert». Så da blir jeg jo litt forundret over en slik mistanke når så mange gjør det samme. Så da lurer jeg jo veldig på hvem dere tror jeg er siden dere mener at jeg har en forbindelse med SE? Om noen føler for å svare så hadde det vært litt morsomt. Jeg spør her siden det nok ikke er lov i tråden . Dessverre ikke så uvanlig å bli beskyldt for det i denne tråden.. 5
Bibbi_ Skrevet 26. oktober #257 Skrevet 26. oktober Minimeg1234 skrev (1 time siden): Jeg har gjort en oppdagelse i dag som gjør meg litt lattermild. Noen ganger når jeg legger ut om innlegg som SE legger på snapp blir det min tolkning av det istedefor SE sine ord. Så nå ser jeg jo at brukerne tror jeg er nær SE. Jeg opplever at de fleste har lagt ut sine tolkninger som ikke alltid stemmer 100 prosent men for andre er det helt greit uten å bli «arrestert». Så da blir jeg jo litt forundret over en slik mistanke når så mange gjør det samme. Så da lurer jeg jo veldig på hvem dere tror jeg er siden dere mener at jeg har en forbindelse med SE? Om noen føler for å svare så hadde det vært litt morsomt. Jeg spør her siden det nok ikke er lov i tråden . Er ikke denne siden ment for ris, ros eller tilbakemeldinger til administratorer? Jeg trodde det? Hvis du føler brukere svarer deg på en måte som ikke er greit så melder du fra til sol eller måne ved å rapportere, i stedet for å lage et innlegg hvor du tar offertrollen. 4
Minimeg1234 Skrevet 26. oktober #258 Skrevet 26. oktober (endret) Bibbi_ skrev (20 minutter siden): Er ikke denne siden ment for ris, ros eller tilbakemeldinger til administratorer? Jeg trodde det? Hvis du føler brukere svarer deg på en måte som ikke er greit så melder du fra til sol eller måne ved å rapportere, i stedet for å lage et innlegg hvor du tar offertrollen. Jeg er ikke ute etter hvordan brukere svarer meg. Jeg har jo skjønt for lenge siden at dere har et sterkt ønske om å ha meg ut av tråden og har avfunnet meg med at angrepene kommer. Jeg ønsker ikke å rapportere siden det i de fleste tilfellene blir skrevet noe som har relevans for «tema». Da blir de uansett ikke moderert bort men det tror jeg du vet. Du har skrevet flere ganger at jeg setter meg i en offerrolle . Det er ikke slik at når man er uenig eller påpeker noe så er man i en offerrolle. I mitt innlegg her så ble jeg så lattermild over hvordan tråden ble men hadde ikke noe sted å skrive det og tenkte at da gjør jeg det her . Om det er feil så sier nok adm ifra om det tenker jeg. Endret 26. oktober av Minimeg1234 1 2 1
Bibbi_ Skrevet 26. oktober #259 Skrevet 26. oktober Minimeg1234 skrev (6 minutter siden): Jeg er ikke ute etter hvordan brukere svarer meg. Jeg har jo skjønt for lenge siden at dere har et sterkt ønske om å ha meg ut av tråden og har avfunnet meg med at angrepene kommer. Jeg ønsker ikke å rapportere siden det i de fleste tilfellene blir skrevet noe som har relevans for «tema». Du har skrevet flere ganger at jeg setter meg i en offerrolle . Det er ikke slik at når man er uenig eller påpeker noe så er man i en offerrolle. I mitt innlegg her så ble jeg så lattermild over hvordan tråden ble men hadde ikke noe sted å skrive det og tenkte at da gjør jeg det her . Om det er feil så sier nok adm ifra om det tenker jeg. Her setter du deg i offerrolle, igjen! Ingen som ønsker deg ut av noen som helst diskusjon. Hvor får du det i fra? Og det du prøver å få frem nå er brukerdebatt. Så jeg ønsker deg bare en god natt! 5
Minimeg1234 Skrevet 26. oktober #260 Skrevet 26. oktober (endret) Bibbi_ skrev (2 minutter siden): Her setter du deg i offerrolle, igjen! Ingen som ønsker deg ut av noen som helst diskusjon. Hvor får du det i fra? Og det du prøver å få frem nå er brukerdebatt. Så jeg ønsker deg bare en god natt! Ok. God natt Endret 26. oktober av Minimeg1234 2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå