Gå til innhold

Korona og skole

Fremhevede innlegg

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns man skal forholde seg til de reglene som gjelder og ikke lage sine egne. Nå er det allmenntilstanden som bestemmer om barnet skal på skolen, eller ikke. Jeg ville sendt symptomfrie barn på skolen.

Anonymkode: fc3f0...fb8

Men hvis du faktisk mener dette ville du jo ikke ha testet dem, og dermed ville det heller ikke vært et problem.

Anonymkode: d0711...204

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge man er korona-positiv, så synes jeg egentlig at man burde holdt seg hjemme. 

Med mindre man faktisk ønsker å smitte med-elever eller læreren da... 

Anonymkode: 7a1ce...ae5

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er ikke greit å holde friske unger hjemme fra skolen. 

Anonymkode: f983c...362

Fy for noen folk. . Er det rart vi aldri blir kvitt det!!! Eller at mange familier får ødelagt julen de har gledet seg til lenge. Ikke nedstengt og besøk. Er det virkelig nødvendig å være så egoist?

Vet du at for hver gang du får korona øker prosenten for alzheimer.. tidligere..

Og mange vil vel ikke det? Eller smitte gamle, nyfødte eller andre som ikke tåler det? 

Utrolig vanskelig å sende barn på skolen for noen i risikogruppen når andre gjør som du!!

Ikke syk nei men smitter. så lenge du vet det...

Anonymkode: 45d6c...43a

• Liker 3
Skrevet

Samme folka som sender avgårde syke barn for å slippe å være med de eller for å slippe fravær burde aldri fått barn!!

Må jobbe putter k de paracet og satser på at det går fint! Ja de snakker med vennene og forteller det!

Og om det blir nedstengt pga at dere gjør at det blir enda mer så syter dere vel for det og?

Anonymkode: 45d6c...43a

• Liker 3
Skrevet

Nå vet jo sikkert din datter at dere er positive, og kommer sikkert til å fortelle det til venninnene som igjen forteller det hjemme. Hvor populært tror du det blir? Det er mange som fortsatt ikke ønsker å få korona. Spesielt de som leser seg opp på forskningen og ser hva langtidseffekter vi har i vente.

Anonymkode: c4f93...6ce

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 18.30):

Hei, vi har korona i husstanden og datteren min testet positivt (men har ingen symptomer). 

4-dagers regelen ble jo opphevet i vår, med anbefaling om at barn som har korona men god allmentilstand skal kunne dra på skole og i bhh. 

Hun testet positivt i dag tidlig. Ville dere sendt hun på skolen på mandag, så lenge hun er i god form?

Opplever at deg fortsatt er litt stigma knyttet til dette, på tross av at ar myndighetenes råd er at man uavhengig av positiv test kan dra på jobb, skole, bhg så lenge almenntilstanden er god.

Anonymkode: 5d178...737

nå er det snart jul, så ta hensyn til resten tenker jeg. la hun være hjemme mandag og tirsdag

Anonymkode: 54d57...ef3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 19.30):

Vi vaser rundt med allslags virus og bakterier i nese og svelg mesteparten av året. Diverse forkjølelsesvirus, influensavirus, meningokokkbakterier etc. Man blir ikke automatisk syk av å ha et virus eller 12 i nesa, syk er man dersom man har kraftige nok symptomer på virusets tilstedeværelse til at man har redusert allmenntilstand.

Koronareglene sier nå at friske unger skal på skolen.

Anonymkode: f983c...362

Så da er man alltid Smittsom med noe også da? Og burde således alltid holde seg borte fra folk?

Anonymkode: 54cd7...d11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...