AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #21 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke greit å holde friske unger hjemme fra skolen. Anonymkode: f983c...362 Hun har jo korona! og selvom hun er symptomfri så er hun faktisk smittet med korona, ergo er hun syk! Anonymkode: 7fe53...95f 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #22 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun har jo korona! og selvom hun er symptomfri så er hun faktisk smittet med korona, ergo er hun syk! Anonymkode: 7fe53...95f Vi vaser rundt med allslags virus og bakterier i nese og svelg mesteparten av året. Diverse forkjølelsesvirus, influensavirus, meningokokkbakterier etc. Man blir ikke automatisk syk av å ha et virus eller 12 i nesa, syk er man dersom man har kraftige nok symptomer på virusets tilstedeværelse til at man har redusert allmenntilstand. Koronareglene sier nå at friske unger skal på skolen. Anonymkode: f983c...362
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #23 Skrevet 10. desember 2022 Jeg vet hvor syke noen har blitt av korona, så jeg ville aldri i verden sendt egne barn eller gått ut blant folk selv hvis jeg visste at jeg var smittet. Nå har jeg bare hatt det én gang, og da var jeg såpass dårlig at å gå på jobb for eksempel ikke var noe alternativ. Skjønner godt at man tenker annerledes når man er uten symptomer, og i tillegg er det ingen regler lenger. Jeg skulle allikevel ønske at folk tok hensyn. Man vet ikke alltid hvem av dem man omgås som kan bli alvorlig syk. I tillegg er det snart jul, og en familie på fire som blir smittet en og en kan fort få jula amputert. Anonymkode: c59ae...6f8 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #24 Skrevet 10. desember 2022 Elinorak skrev (12 minutter siden): Det er dette jeg synes er vanskelig, er det greit eller ikke egentlig? Gjør meg ingenting å holde henne hjemme av hensyn til andre, men vet rett og slett ikke om det er «lov» lenger, når hun ikke har noen symptomer? Hvis hun hadde testet positivt på forkjølelse med samme symptomtrykk, hadde du sendt henne på skolen? Anonymkode: f983c...362 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #25 Skrevet 10. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei, vi har korona i husstanden og datteren min testet positivt (men har ingen symptomer). 4-dagers regelen ble jo opphevet i vår, med anbefaling om at barn som har korona men god allmentilstand skal kunne dra på skole og i bhh. Hun testet positivt i dag tidlig. Ville dere sendt hun på skolen på mandag, så lenge hun er i god form? Opplever at deg fortsatt er litt stigma knyttet til dette, på tross av at ar myndighetenes råd er at man uavhengig av positiv test kan dra på jobb, skole, bhg så lenge almenntilstanden er god. Anonymkode: 5d178...737 Reglene sier at det er helt greit og vanligvis ville jeg synes det. Men det er jul om to uker og jeg hadde blitt lei meg hvis noen av foreldrene sendte barna på skolen. Du har jo faktisk testet henne. Uten at du trengte det. Og så lenge du vet, og det snart jeg jul ville jeg ha ønsket at du tok hensyn. Klem fra en barneskolelærer med tre egne barn og et sterkt ønske om å feire jul med besteforeldre❤️ Anonymkode: d0711...204 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #26 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hun har jo korona! og selvom hun er symptomfri så er hun faktisk smittet med korona, ergo er hun syk! Anonymkode: 7fe53...95f NEI Anonymkode: 64bb0...bf1
Sofakona Skrevet 10. desember 2022 #27 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): NEI Anonymkode: 64bb0...bf1 Så om man har korona så er man frisk og kan ikke smitte?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #28 Skrevet 10. desember 2022 Vi lå hele familien med korona hele julen ifjord i isolasjon, der jeg enda er syk (ettervirkninger). Så nei, du bør ikke sende barnet! Anonymkode: 5016d...348 2
Me0987 Skrevet 10. desember 2022 #29 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun har jo korona! og selvom hun er symptomfri så er hun faktisk smittet med korona, ergo er hun syk! Anonymkode: 7fe53...95f Nei, hun er ikke syk, hun er smittet.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #30 Skrevet 10. desember 2022 Datteren hadde null symptomer første gang hun hadde covid. Runde nummer to var hun veldig dårlig og innlagt på sykehus… Greit å ta hensyn kanskje? Anonymkode: 41f69...4e8 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #31 Skrevet 10. desember 2022 Jeg syns man skal forholde seg til de reglene som gjelder og ikke lage sine egne. Nå er det allmenntilstanden som bestemmer om barnet skal på skolen, eller ikke. Jeg ville sendt symptomfrie barn på skolen. Anonymkode: fc3f0...fb8
GammelKaktus Skrevet 10. desember 2022 #32 Skrevet 10. desember 2022 Så lenge det ikke er noe spesielt så holder ikke jeg barnet mitt hjemme uten at han er i dårlig form. Kommer det regler som tilsier at man skal holde barna hjemme når de snufser eller har korona så gjør jeg det men før det så er det almenntilstanden som avgjør om man holder seg hjemme.
Sofakona Skrevet 10. desember 2022 #33 Skrevet 10. desember 2022 Synes det er synd at så mange sender barn på skolen og barnehagen når de var korona...de har en sykdom og kan smitte andre...om de er symptom fri eller ikke. Hun tester positivt... 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #34 Skrevet 10. desember 2022 Me0987 skrev (10 minutter siden): Nei, hun er ikke syk, hun er smittet. - og smittsom i aller høyeste grad! Anonymkode: cdb2d...294 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #35 Skrevet 10. desember 2022 Dersom man er syk, er man hjemme. Dersom man er frisk, går man på jobb/skole. Se an fram til mandag morgen. Dersom det fortsatt ikke er symptomer, ville jeg helt klart sendt på skolen. Da har det dessuten gått flere dager. Anonymkode: 95c40...6fa
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #36 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dersom man er syk, er man hjemme. Dersom man er frisk, går man på jobb/skole. Se an fram til mandag morgen. Dersom det fortsatt ikke er symptomer, ville jeg helt klart sendt på skolen. Da har det dessuten gått flere dager. Anonymkode: 95c40...6fa Men hun kan jo forsatt smitte...hun er jo ikke frisk..ja hun har ikke symptomer...men korona er en sykdom. Anonymkode: 51ff5...ea5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #37 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): - og smittsom i aller høyeste grad! Anonymkode: cdb2d...294 Dette..bllr irritert at folk bare går rett til hun har ikke symptomer...da kan hun gå på skolen...så da går hun på skolen... ikke symptomer..men med korona og kan smitte andre i klassen...som kan ta med smitte hjem... skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å holde henne hjemme. Anonymkode: 51ff5...ea5 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #38 Skrevet 10. desember 2022 Se an formen på mandag og send på skolen om barnet ikke er syk. Korona er overalt. Det er dog best å ikke sende henne på besøk til eldre eller andre i risikogruppe uten å si fra til dem de neste dagene. Men det skjønner du sikkert. Anonymkode: e8ecc...4fd
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #39 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi tester ikke, men er en frisk vil si uten symptomer eller med kun litt symptomer så skal vi på jobb. Jobber i helsevesenet. Anonymkode: 64bb0...bf1 Så du drar gjerne corona inn på sykehjem og sykehus? Bare fordi ingen sier til deg at du MÅ bli hjemme? Du er en risiko for mange eldre og syke. Anonymkode: b7ac5...c01 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #40 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så du drar gjerne corona inn på sykehjem og sykehus? Bare fordi ingen sier til deg at du MÅ bli hjemme? Du er en risiko for mange eldre og syke. Anonymkode: b7ac5...c01 Ikke jeg som skrev, men vi har det også slik. Så lenge man ikke har feber og allmenntilstanden er bra skal man på jobb. Vi har fått beskjed om å ikke teste oss ved symptomer, nettopp fordi folk holder seg hjemme om de får positiv test selv selv om de er i grei nok form til å gå på jobb. Anonymkode: 230bd...cc4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå