Gå til innhold

Var du 46 år eller mer når du ble gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Synes du «litt» sent er 46 år?! Det er bestemoralder

Anonymkode: aea0d...6ea

bestemor kan man bli når man før man er 30, så hva er poenget ditt?

Anonymkode: c5a5f...271

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjangsen for at du dør før tenåringen har blitt voksen og selvstendig er høy! Når jeg var tenåringvar min farmor 55 år har til å med møtt oldemora mi. Må være rart og vokse opp uten besteforeldre og ha en mor til bestemor istede

Anonymkode: 9cd91...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk velger selv når de vil ha barn, det er noe som angår kun en selv og partner.

Hva andre måtte mene om alder burde ikke ha noe å si om når man selv velger å få barn. Hvis man spør og ikke klarer å leve med hva andre mener burde man hverken spørre eller gå inn i tråder som omhandler gamle eller unge foreldre. 

Man får de barna man vil/ kan få når/om man får.

Man må lære seg å leve sitt eget liv slik det er og rett og slett gi litt faen i hva andre måtte mene om det.

Anonymkode: c111f...5f9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sjangsen for at du dør før tenåringen har blitt voksen og selvstendig er høy! Når jeg var tenåringvar min farmor 55 år har til å med møtt oldemora mi. Må være rart og vokse opp uten besteforeldre og ha en mor til bestemor istede

Tøv.

Sjansen for at en kvinne som har helse til å gjennomføre et svangerskap når hun er 46, skal dø før hun er 59 er virkelig ikke høy!!!!   og sjansen for at en 46-åring har foreldre i live i mange år, er heller ikke liten.

Det virker som du fulgte skikkelig  dårlig med i mattetimen?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er overvektige og eldre foreldre(les:mødre) de siste det fortsatt er lov å herje med? 

Anonymkode: b2cd8...0be

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/11/2022 at 10:47 AM, AnonymBruker said:

Hun døde et år etter at jeg fylte 17 år. 

Hvorfor skriver du ikke 18?

Anonymkode: 02ec9...7fd

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er overvektige og eldre foreldre(les:mødre) de siste det fortsatt er lov å herje med? 

Anonymkode: b2cd8...0be

Du glemte de uføre....

Men ja, det er presist observert. Som overvektig og mor etter 40, så kjenner jeg meg godt igjen i det du sier. Det er mye hets å få på KG for de tingene.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

for de fleste er det slik at man for alle praktiske formål ikke er fruktbare de siste årene, 10 år har jeg hørt, før overgangsalder, så antagelig kan du ikke.

https://www.volvat.no/aktuelt/egg-og-aldring/

Femihelses podcast fra 3/10-22 tar opp fertilitet og alder.  Der intervjuer de gynekolog Marthe Gottschalk, som sier at denne grensen på 10 år før overgangsalder ikke er så absolutt likevel.  Hun mener de heller går ut fra at etter fylte 45 er det meget vanskelig uansett.

Anonymkode: 35839...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men er 42 nå og gravid naturlig.

Anonymkode: 66a0f...cf0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vi med lengre tid mellom generasjonene synes jo det er like rart og fremmed andre veien. 
Jeg som er oppvokst med en bestemor i 70-åra syns jo det er rart å se meg selv, 50 år , som bestemor. 
Når jeg ble født, var min ene bestefar død. Alle oldeforeldrene mine også. 
Den ene oldefaren min døde 40 år gammel rundt 1900. Finnes ikke bilde av ham engang. 

En annen oldefar vet jeg mye om, han hadde vært mannskap på seilskuter på slutten av 1800-tallet. 
Dette er like normalt for meg som dine unge besteforeldre er for deg. 
Det er ikke noe som jeg har lidd under eller skadet meg på noe vis. 

(er det en person fra historien jeg gjerne skulle tatt en kaffe med er det min oldefar sjømannen. De hadde ikke nok køyer på båten, tre av mannskapet delte på 1; de jobbet skift) 😅

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 0.10):

Jeg ble gravid som 45-åring, uten hjelp. Var 46 da jeg fødte. Min bestemor fikk sitt siste barn da hun var 47. 

Og ingen mødre med bmi over 25, diabetes, arvelige sykdommer i familien, årsinntekt under 500.000, sofaslitere, som ikke kan engelsk eller matte og ikke kan yte leksehjelp, eller kvinner med diskriminerende og dømmende holdninger, burde få barn.  

Anonymkode: 13073...150

Ække mange igjen da nei 😜

Men er nok den veien det går, blir vel staten som bestemmer når/hvem som får lov til å formere seg. 
Bra vi rakk det før the Brave New World da, i det minste. 
Har fire barn som jeg fikk i alderen 27-45. 
Ikke kjøpe-egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 1.06):

Takk for at dere forteller meg at jeg aldri burde fått barn. At den reisen og kampen jeg har hatt for å bli mamma aldri burde funnet sted. Takk for at dere ser ned på meg, og for at dere synes synd i barna mine. De var bare en drøm i ti år. Nå er de her. Minste er bare 4 mnd, og ligger i armkroken min nå. Det at jeg er 40 år, er visst noe jeg skal skamme meg over. Tusen takk kjære dere. 

Anonymkode: 5b8af...90f

Du hører nå vel ikke på dette tullet? Så lenge kvinner blir naturlig gravide er hun ung nok, sånn et det bare. Hva som skjer videre i livet, er det ingen av oss som styrer..

Anonymkode: 7cfd3...9f3

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor fikk sitt siste barn da hun var 49 år, helt naturlig og ikke planlagt.

Anonymkode: 75163...530

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.8.2019 den 16.37):

Hvorfor bli gravid når du er så gammel?!

Anonymkode: 70cb3...eea

AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 12.35):

Når jeg er 46 er barna mine 18,21 og 23 år så nei takk. Venter heller noen år så kan jeg bli bestemor. Sier seg selv at barn av eldre mødre har mødrene sine kortere enn de med yngre mødre. Også mye koseligere med en ung og sprek mormor/morfar enn en på 70-75+

Anonymkode: aea0d...6ea

En person som får barn da hun er 45 år kan leve til hun er 95, og da er barnet godt voksent. Hvem som helst kan dø unge også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint at å få barn i 40-årene ikke lenger er så tabubelagt.

Men det som jeg ikke liker i den diskusjonen er at det ofte antydes at kvinnen har selv ventet å få barn så sent, at det er alltid noe de har selv valgt. For meg personlig er dette sårt siden jeg har alltid ønsket meg barn, men det tok bare veldig lenge før jeg fant noen som ønsket å få barn med meg - og da gikk det fort i svingene, heldigvis :) Det handler ikke alltid bare om barn, men det kan være dobbel-sorg for mange. Så la oss ikke dømme når vi ikke vet hvor vanskelig disse menneskene har hatt det før de endelig fikk/prøver å få barn.

Det jeg ønsker aller mest er at vi alle viser forståelse og empati - å få barn i voksen alder kan være så mye større for noen enn du kan forestille deg, og da synes jeg at vi skal heie på de som tørr, og lykkes 🧡 

Endret av CatMom82
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 21.41):

Jeg er 47 år og kan bli naturlig gravid i 5-7 år enda. Har nettopp vært til kontroll og er dessverre langt unna overgangsalder. Men selv om jeg KAN, betyr ikke at det nødvendigvis er smart. Her er butikken stengt! 

Anonymkode: 6e450...2cb

hva heter kontrollen?

Anonymkode: 4e5ce...7c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Min svigermor fikk sitt siste barn da hun var 49 år, helt naturlig og ikke planlagt.

Anonymkode: 75163...530

takk for tilbakemelding, og selvsagt er barnet elsket!

Anonymkode: 4e5ce...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/10/2022 at 11:14 AM, AnonymBruker said:

for en totalt unødvendig, usaklig og frekk kommentar. Lite empati her i tråden ser jeg.

Anonymkode: 41ff1...1b4

Hæ?

Anonymkode: 96f02...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke selv, men kjenner iallfall ei som fødte som 46, eget barn, litt hormonhjelp. 

Anonymkode: 96f02...978

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei men er 42 nå og gravid naturlig.

Anonymkode: 66a0f...cf0

Jeg også❤️ Dette er noe av det jeg digger med KG. Vi er aldri alene. Vi har alltid en søster i samme båt❤️

Anonymkode: 25680...0f6

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...