AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #61 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Ikke sant. Igjen, en helt overflødig opplysning med mindre det i denne sammenhengen er ondt ment. Da mener jeg at må man gå noen runder med seg selv og tenke litt over hva slags person man er. Anonymkode: ca1c2...caf 100 prosent enig. Anonymkode: c5a5f...271 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #62 Del Skrevet 12. desember 2022 tussi680 skrev (På 10.12.2022 den 11.33): Når du er midt i 40 årene og får barn, da er du midt i 60 årene når du er tenåringsmor. Utbetalt Afp og barnetrygd samtidig 😏 Anonymkode: 034d9...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #63 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Utbetalt Afp og barnetrygd samtidig 😏 Anonymkode: 034d9...162 Faktisk ikke. Man får ikke barnetrygd lenger enn til barnet fyller 18. Og er man 45 når man får barn er barnet faktisk 20 år og voksen når man er 65. "Barnet" er da forhåpentlgvis student og har deltidsjobb og på full fart inn i sitt unge voksenliv. Og de fleste jobber til lenger enn 65 år idag. Anonymkode: 4557c...92c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #64 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Takk for at dere forteller meg at jeg aldri burde fått barn. At den reisen og kampen jeg har hatt for å bli mamma aldri burde funnet sted. Takk for at dere ser ned på meg, og for at dere synes synd i barna mine. De var bare en drøm i ti år. Nå er de her. Minste er bare 4 mnd, og ligger i armkroken min nå. Det at jeg er 40 år, er visst noe jeg skal skamme meg over. Tusen takk kjære dere. Anonymkode: 5b8af...90f Ikke la de dumme og fordomsfulle kommentarene gå inn på deg! Det viktigste er å være en god mor, uansett alder. Har en kusine som fikk sitt siste/yngste barn da hun var 42 år. Datteren er nå en nydelig 11-åring med en sprek og kul mamma som løp maraton nå nylig. Så de som her i tråden mener at alle over 30 ikke har energi og overskudd til å ha barn, er jo rett og slett bare dumme. Kom dere ut og se verden! Ikke alle får barn mellom 18-22 år som mange her visst mener er akseptabel alder å få barn i. Anonymkode: 41ff1...1b4 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #65 Del Skrevet 12. desember 2022 Har faktisk en betjent som ble gravid når hun var 51. Hun trodde at hun var i overgangsalder pga manglende mens. Alt gikk fint. En sunn 5 åring nå. Mor har 2 voksne barn fra før av. De tar seg veldig mye av ungen da mor ønsker å reise og oppleve mer. Hun ventet så lenge med at ungene blir voksne så hun skulle få mer fritid så hun følte egentlig at barnet hadde ødelagt litt av de planene. Anonymkode: 740dd...a61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #66 Del Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 1.06): Takk for at dere forteller meg at jeg aldri burde fått barn. At den reisen og kampen jeg har hatt for å bli mamma aldri burde funnet sted. Takk for at dere ser ned på meg, og for at dere synes synd i barna mine. De var bare en drøm i ti år. Nå er de her. Minste er bare 4 mnd, og ligger i armkroken min nå. Det at jeg er 40 år, er visst noe jeg skal skamme meg over. Tusen takk kjære dere. Anonymkode: 5b8af...90f Kvinneguiden er full av folk som nyter å finne ting de kan såre andre med. Nærmest tilfeldig hva det er tror jeg av og til. Du er nok en fantastisk, trygg og klok mor med et barn som er ønsket mer enn noe annet i verden, bedre enn det kan det ikke bli for et barn tror jeg. Anonymkode: ca1c2...caf 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #67 Del Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 10.39): Min tippoldemor ble gravid etter 45 år. Med sine egne egg. Min enda mer tipper oldemor ble gravid som 55 åring med egne egg. Hvorfor gikk det da, men ikke nå? Anonymkode: 1bca8...083 Fordi at vi er like fruktbare når vi er 25, som besteforeldregenerasjonen vår var da de var 35. Derfor. Anonymkode: c4fde...1c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym28 Skrevet 4. januar 2023 #68 Del Skrevet 4. januar 2023 Herregud. Om voksne mennesker velger å få barn sent er vel det helt greit. Barn av voksne foreldre klarer seg ofte bedre enn barn av veldig unge foreldre. Jeg synes det er verre å få barn altfor tidlig, enn litt sent. I dagens samfunn er det vanskeligere å etablere seg enn før. Så at man har det mer stabilt før man får barn, tenker jeg er lurt. Mine foreldre var veldig unge, så jeg ville aldri ha barn før jeg var over 30. Vi begynte å prøve når jeg var 35. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym28 Skrevet 4. januar 2023 #69 Del Skrevet 4. januar 2023 On 12/12/2022 at 1:06 AM, AnonymBruker said: Takk for at dere forteller meg at jeg aldri burde fått barn. At den reisen og kampen jeg har hatt for å bli mamma aldri burde funnet sted. Takk for at dere ser ned på meg, og for at dere synes synd i barna mine. De var bare en drøm i ti år. Nå er de her. Minste er bare 4 mnd, og ligger i armkroken min nå. Det at jeg er 40 år, er visst noe jeg skal skamme meg over. Tusen takk kjære dere. Anonymkode: 5b8af...90f Det er jo bare i bygda de får barn tidlig. Det er ganske vanlig å få barn i 30 årene/starten av 40 årene nå. Dine barn vil mest sannsynlig ha en bedre forutsetninger enn de som fikk barn altfor tidlig, det viser forskningen. ❤️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #70 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 10.02): Kjenner ingen som er blitt gravide av seg selv i den alderen. Men har hørt at det har skjedd i noen veldig sjeldne tilfeller. De som får barn etter 45 år må bruke andre kvinners eggceller. Det blir ikke deres egne genetiske barn. Anonymkode: ffcad...22f Jeg er 47 år og kan bli naturlig gravid i 5-7 år enda. Har nettopp vært til kontroll og er dessverre langt unna overgangsalder. Men selv om jeg KAN, betyr ikke at det nødvendigvis er smart. Her er butikken stengt! Anonymkode: 6e450...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #71 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 1.06): Takk for at dere forteller meg at jeg aldri burde fått barn. At den reisen og kampen jeg har hatt for å bli mamma aldri burde funnet sted. Takk for at dere ser ned på meg, og for at dere synes synd i barna mine. De var bare en drøm i ti år. Nå er de her. Minste er bare 4 mnd, og ligger i armkroken min nå. Det at jeg er 40 år, er visst noe jeg skal skamme meg over. Tusen takk kjære dere. Anonymkode: 5b8af...90f Tar du seg nå nær av småting og er så sensitiv burde du kanskje ikke ha barn nei… Anonymkode: 77e36...6f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 4. januar 2023 #72 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 10.02): Kjenner ingen som er blitt gravide av seg selv i den alderen. Men har hørt at det har skjedd i noen veldig sjeldne tilfeller. De som får barn etter 45 år må bruke andre kvinners eggceller. Det blir ikke deres egne genetiske barn. Anonymkode: ffcad...22f Jeg hadde en bestemor som var født på 1920-tallet som ble mor som 46-åring, helt naturlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #73 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er 47 år og kan bli naturlig gravid i 5-7 år enda. Har nettopp vært til kontroll og er dessverre langt unna overgangsalder. Men selv om jeg KAN, betyr ikke at det nødvendigvis er smart. Her er butikken stengt! Anonymkode: 6e450...2cb Jeg er 41 og har også vært på kontroll hvor alt ser flott ut. Men jeg vet at jeg er sekundært infertil grunnet endometriose som man ikke kan se på UL. Eggene er greie i antall, ellers er det meste en katastrofe. Anonymkode: 7e38a...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #74 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er 47 år og kan bli naturlig gravid i 5-7 år enda. Har nettopp vært til kontroll og er dessverre langt unna overgangsalder. Men selv om jeg KAN, betyr ikke at det nødvendigvis er smart. Her er butikken stengt! Anonymkode: 6e450...2cb for de fleste er det slik at man for alle praktiske formål ikke er fruktbare de siste årene, 10 år har jeg hørt, før overgangsalder, så antagelig kan du ikke. https://www.volvat.no/aktuelt/egg-og-aldring/ Anonymkode: c5a5f...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #75 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): for de fleste er det slik at man for alle praktiske formål ikke er fruktbare de siste årene, 10 år har jeg hørt, før overgangsalder, så antagelig kan du ikke. https://www.volvat.no/aktuelt/egg-og-aldring/ Anonymkode: c5a5f...271 Jeg har også hørt det med 10 år. Men hvis det hadde stemt så hadde verken jeg eller broren min eksistert. Anonymkode: 64800...97e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #76 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): for de fleste er det slik at man for alle praktiske formål ikke er fruktbare de siste årene, 10 år har jeg hørt, før overgangsalder, så antagelig kan du ikke. https://www.volvat.no/aktuelt/egg-og-aldring/ Anonymkode: c5a5f...271 Jeg gidder ikke å prøve 😅 Men det er ikke såå lenge siden jeg fikk den siste Anonymkode: 6e450...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #77 Del Skrevet 4. januar 2023 46 år og gravid?! Nei takk. Har voksne barn på den tiden. Anonymkode: aea0d...6ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #78 Del Skrevet 4. januar 2023 Anonym28 skrev (13 minutter siden): Herregud. Om voksne mennesker velger å få barn sent er vel det helt greit. Barn av voksne foreldre klarer seg ofte bedre enn barn av veldig unge foreldre. Jeg synes det er verre å få barn altfor tidlig, enn litt sent. I dagens samfunn er det vanskeligere å etablere seg enn før. Så at man har det mer stabilt før man får barn, tenker jeg er lurt. Mine foreldre var veldig unge, så jeg ville aldri ha barn før jeg var over 30. Vi begynte å prøve når jeg var 35. Synes du «litt» sent er 46 år?! Det er bestemoralder Anonymkode: aea0d...6ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym28 Skrevet 4. januar 2023 #79 Del Skrevet 4. januar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Synes du «litt» sent er 46 år?! Det er bestemoralder Anonymkode: aea0d...6ea Slapp av da. Hvis du er 46 år og bestemor har du fått barn for tidlig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #80 Del Skrevet 4. januar 2023 Det er ikke så lenge siden bestemødre fikk barn. Kvinner med 25-30 års aldersforskjell på yngste og eldste barn kunne være gravide samtidig som eldstebarna sine... 6 minutter siden, AnonymBruker said: Synes du «litt» sent er 46 år?! Det er bestemoralder Anonymkode: aea0d...6ea Anonymkode: 20754...516 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå