AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #41 Del Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 12.35): Når jeg er 46 er barna mine 18,21 og 23 år så nei takk. Venter heller noen år så kan jeg bli bestemor. Sier seg selv at barn av eldre mødre har mødrene sine kortere enn de med yngre mødre. Også mye koseligere med en ung og sprek mormor/morfar enn en på 70-75+ Anonymkode: aea0d...6ea jeg har to nære venninner, der den ene hadde svært unge foreldre (litt over 20 da de fikk barn) og den andre hadde en far som var i midten av 50-årene da hun ble født. Det som skjedde var at hun med unge foreldre mistet begge til sykdom før hun fylte 20, mens hun med den gamle faren beholdt ham til hun selv var 40 og han var 95. De fleste av oss kjenner vel plenty av slike eksempler i begge retninger, og forstår hvor idiotisk det er å planlegge som om vi alle blir 95. Noen blir 95. Andre blir 35. Ingen kjenner timen, så hva er vitsen med å la den ukjente faktoren styre om man får barn eller ei? Forøvrig synes jeg de som fikk barn unge fremstår som selvgode og dømmende i denne tråden. Jeg ville heller hatt en generøs og tolerant eldre mor, enn en ung smallminded og dømmende mor. Anonymkode: c5a5f...271 11 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #42 Del Skrevet 11. desember 2022 Mamma ble gravid med meg da hun var 44, veldig ønsket var jeg og hun ble lett gravid. Det er en god følelse å vite hvor ønsket jeg var! Og jeg hadde to stabile og voksne foreldre med god økonomi og trygge rammer. Har aldri lidd noe nød for at mamma var «eldre», heller tvert imot. Mens mødrene til de i klassen ravet full på byen i helgene var mine foreldre hjemme med meg, de hadde festet fra seg og hadde ikke det behovet. Trygghet står sterkt i minne for meg! Nå er jeg selv blitt 30 år og mamma, har verdens beste besteforeldre til mitt barn. Anonymkode: 52724...a98 8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #43 Del Skrevet 11. desember 2022 Sykdom og død har ingen alder. Men, siden min familie nå er midt opp i en situasjon der vi nylig har mistet vår mor, så er det veldig vondt å se hvor mye dårligere vårt søsken som er nesten 20 år yngre enn oss andre sliter. Vår mor var nesten 40 når h*n kom til verden. Vi andre fikk tross alt nesten to tiår mer med moren vår. «Selv om noe er mulig så betyr det ikke alltid at det er lurt», er det noe som heter. Anonymkode: 783dc...e91 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #44 Del Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sykdom og død har ingen alder. Men, siden min familie nå er midt opp i en situasjon der vi nylig har mistet vår mor, så er det veldig vondt å se hvor mye dårligere vårt søsken som er nesten 20 år yngre enn oss andre sliter. Vår mor var nesten 40 når h*n kom til verden. Vi andre fikk tross alt nesten to tiår mer med moren vår. «Selv om noe er mulig så betyr det ikke alltid at det er lurt», er det noe som heter. Anonymkode: 783dc...e91 Det samme skjedde med lillesøsteren min. Min mor fikk meg som 17 åring og siste barn som 46. Mor døde da hun var 60 år. Anonymkode: e6fd1...63e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #45 Del Skrevet 12. desember 2022 Moren til venninna mi ble gravid 2 ganger i 50-årene. Heldigvis ble det ingen barn. Anonymkode: 77e36...6f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #46 Del Skrevet 12. desember 2022 Takk for at dere forteller meg at jeg aldri burde fått barn. At den reisen og kampen jeg har hatt for å bli mamma aldri burde funnet sted. Takk for at dere ser ned på meg, og for at dere synes synd i barna mine. De var bare en drøm i ti år. Nå er de her. Minste er bare 4 mnd, og ligger i armkroken min nå. Det at jeg er 40 år, er visst noe jeg skal skamme meg over. Tusen takk kjære dere. Anonymkode: 5b8af...90f 1 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #47 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for at dere forteller meg at jeg aldri burde fått barn. At den reisen og kampen jeg har hatt for å bli mamma aldri burde funnet sted. Takk for at dere ser ned på meg, og for at dere synes synd i barna mine. De var bare en drøm i ti år. Nå er de her. Minste er bare 4 mnd, og ligger i armkroken min nå. Det at jeg er 40 år, er visst noe jeg skal skamme meg over. Tusen takk kjære dere. Anonymkode: 5b8af...90f Du må ikke finne på å bry deg. Vi er mange. Jeg er født i 80 og har 00 09 19 21 barn og det er perfekt for oss. Livet handler ikke om hva alle andre synes men hva som er gleden i ditt liv.kos deg masse ❤️ Anonymkode: 10ead...cdb 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #48 Del Skrevet 12. desember 2022 Moren min ble født av bestemoren min på 40 i alle fall. Gikk helt fint det og på 50 tallet var det ikke No rart at 40+ åringer ble gravide. De vet vel mer i dag om risiko og derfor har det blitt mer "styr" rundt det. Men er man forberedt på at sjansen er større for komplikasjoner og at de kan bli fanget opp, og klarer å stå I det selv, så synes jeg ikke noen andre har noe med det. Tenker det er et håp for mange av de kan bli mødre senere i livet. Det er kanskje først da de traff den dette og de må jo også få lov til å prøve å få barn om de vil det. Hvorfor bryr andre seg så mye? Anonymkode: c298f...14a 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #49 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Takk for at dere forteller meg at jeg aldri burde fått barn. At den reisen og kampen jeg har hatt for å bli mamma aldri burde funnet sted. Takk for at dere ser ned på meg, og for at dere synes synd i barna mine. De var bare en drøm i ti år. Nå er de her. Minste er bare 4 mnd, og ligger i armkroken min nå. Det at jeg er 40 år, er visst noe jeg skal skamme meg over. Tusen takk kjære dere. Anonymkode: 5b8af...90f For noe tull. Min mor ble født av 40 åring. Hadde bestemora mi i livet mitt til jeg var 17, hun ble 92. Følte aldri jeg hadde ei unormalt gammel bestemor i oppveksten jeg. Ikke hør på dem. De er bare sjalu for at du kunne få barn så sent tenker jeg. Betyr at du har en frisk og ung kropp det som kan lage et menneske og føde det som 40 åring. Vær bare stolt. Tipper mange er drittsjalu Anonymkode: c298f...14a 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #50 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 22.38): Det at hun fikk meg med en fantastisk mann (pappa), og på et sted i livet der hun var harmonisk, trygg, og hadde stabil økonomi, betyr nok mye mer for hvordan mitt liv er. Anonymkode: eb459...588 Dette. Vi har valgt å vente med barn til vi kan trappe ned på jobbingen og ha frihet slik at vi får skikkelig tid til barnet. Har vokst opp i en 3-barns familie der hvor begge foreldre var i jobb og meget fanget så til de grader i tidsklemma. Faen så mye stress det var, men har tilgitt de i ettertid da de har fortalt hvordan livet var den gang. Skjønner ikke hvordan det er mulig å ha barn og jobbe fulltid samtidig. Anonymkode: a7b3c...062 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 12. desember 2022 #51 Del Skrevet 12. desember 2022 tussi680 skrev (På 10.12.2022 den 11.39): Ja, kjente en som var 7 år og hadde mamma i den alderen. Vi trodde hun var bestemoren hans., 45 minus 7 er 38. Er vel mange 38-åringer som får barn uten at de framstår som bestemødre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #52 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Sykdom og død har ingen alder. Men, siden min familie nå er midt opp i en situasjon der vi nylig har mistet vår mor, så er det veldig vondt å se hvor mye dårligere vårt søsken som er nesten 20 år yngre enn oss andre sliter. Vår mor var nesten 40 når h*n kom til verden. Vi andre fikk tross alt nesten to tiår mer med moren vår. «Selv om noe er mulig så betyr det ikke alltid at det er lurt», er det noe som heter. Anonymkode: 783dc...e91 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det samme skjedde med lillesøsteren min. Min mor fikk meg som 17 åring og siste barn som 46. Mor døde da hun var 60 år. Anonymkode: e6fd1...63e Men 60 er uvanlig ungt å dø. Med mindre det er snakk om livsstilssykdommer, som man selv dels er skyld i. Og da burde man mulig tenke seg om før man får barn uansett hvor man er i livet. Man man nesten ikke leve hele livet sitt basert på hva som kan skje i alderdommen. Anonymkode: eb459...588 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #53 Del Skrevet 12. desember 2022 Inkognitoher skrev (6 timer siden): 45 minus 7 er 38. Er vel mange 38-åringer som får barn uten at de framstår som bestemødre Den så jeg ikke før nå. Min omgangskrets er i alderen 38-42, ingen av de kan bli tatt for å være bestemødre. Ikke til sine spedbarn, og langt i fra sine 7.åringer 😅 Er det de samme som skriver i "livet er over ved 40" tråden, som bidrar her? Anonymkode: eb459...588 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #54 Del Skrevet 12. desember 2022 tussi680 skrev (På 10.12.2022 den 10.11): Da hadde jeg en som var midt i tenårene gitt.... Og poenget ditt er? Hadde en som var midt i 20-årene jeg, da jeg ble planlagt gravid i slutten av 40-årene. Anonymkode: 34233...15a 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 12. desember 2022 #55 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og poenget ditt er? Hadde en som var midt i 20-årene jeg, da jeg ble planlagt gravid i slutten av 40-årene. Anonymkode: 34233...15a At jeg hadde en som da var i 20 årene, hvordan det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #56 Del Skrevet 12. desember 2022 tussi680 skrev (5 minutter siden): At jeg hadde en som da var i 20 årene, hvordan det? hvordan er det relevant for trådens tema? det er mange som får barn i 20-årene, og som dermed har 20-åringer når de selv er midt i 40-årene. Det er jo svært enkel matematikk. Men denne tråden handler om gravide i midten av 40-årene, og det er jo noe helt annet. At du har en 20-åring er like uinteressant i denne sammenheng som hva du planlegger å ha til middag idag. Anonymkode: c5a5f...271 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #57 Del Skrevet 12. desember 2022 tussi680 skrev (På 11.12.2022 den 10.27): Kutt ut med den kveruleringa! Men altså du må prøve å ha en viss impulskontroll over fingrene på tastaturet selv også da, når du føler for å skrive på en tråd slik som du har gjort her. Dine bare var midt i tenåra GITT da du var 46 (som er ganske normalt og en veldig overflødig opplysning med mindre det i denne sammenhengen var ondt ment) , og da du selv var sju (SJU) synes du at ei i 40-årene så ut som ei bestemor. Kom an. Anonymkode: ca1c2...caf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #58 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): hvordan er det relevant for trådens tema? det er mange som får barn i 20-årene, og som dermed har 20-åringer når de selv er midt i 40-årene. Det er jo svært enkel matematikk. Men denne tråden handler om gravide i midten av 40-årene, og det er jo noe helt annet. At du har en 20-åring er like uinteressant i denne sammenheng som hva du planlegger å ha til middag idag. Anonymkode: c5a5f...271 Ikke sant. Igjen, en helt overflødig opplysning med mindre det i denne sammenhengen er ondt ment. Da mener jeg at må man gå noen runder med seg selv og tenke litt over hva slags person man er. Anonymkode: ca1c2...caf 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 12. desember 2022 #59 Del Skrevet 12. desember 2022 Dere får mene akkurat det dere vil, nå får dere ha meg unnskyldt, gid a meg, jeg har nyttigere saker å drive med. Skal bake til barnebarna mine skjønner dere. Beklager så meget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #60 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 10.39): Min tippoldemor ble gravid etter 45 år. Med sine egne egg. Min enda mer tipper oldemor ble gravid som 55 åring med egne egg. Hvorfor gikk det da, men ikke nå? Anonymkode: 1bca8...083 Høres ut som dere har et spesielt gen men i tillegg så gjør jo miljøgifter oss sterile da. Anonymkode: 8a598...b78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå