AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #21 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor oppdrar du datteren din til å bli en bølle som rakker ned på andre? Anonymkode: 5809d...85e Hvem oppdro deg som kaller andres barn stygge ting? Anonymkode: b8ecc...eb3 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #22 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvem oppdro deg som kaller andres barn stygge ting? Anonymkode: b8ecc...eb3 Er det stygt så si at det ikke er greit at barn oppfører seg bøllete og rakker ned på andre? Anonymkode: 5809d...85e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #23 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det ingen voksne i nærheten av disse jentene som korrigerer? Dette hadde jeg aldri i verden godtatt som mor. Her virker det som om jenta har fått tilrettelegging for bedritent oppførsel. Anonymkode: c00d3...7e1 Det er klart det er korrigeringer, men det er krevende og vi skal jo akseptere så mye. Det er ikke en diagnose involvert. På ungdomsskolen får de ikke spille idretten hvis de ikke innretter seg tror jeg. Ts. Anonymkode: f2a76...724
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #24 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det stygt så si at det ikke er greit at barn oppfører seg bøllete og rakker ned på andre? Anonymkode: 5809d...85e Å gi andres barn kallenavn er nedrig. Selv på kvinneguiden når man tror det er anonymt. Anonymkode: b8ecc...eb3 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #25 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er klart det er korrigeringer, men det er krevende og vi skal jo akseptere så mye. Det er ikke en diagnose involvert. På ungdomsskolen får de ikke spille idretten hvis de ikke innretter seg tror jeg. Ts. Anonymkode: f2a76...724 Hvordan kan du si med sikkerhet det ikke er diagnose involvert? Det er en helseopplysning mor ikke nødvendigvis har fortalt deg. Anonymkode: b8ecc...eb3 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #26 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan kan du si med sikkerhet det ikke er diagnose involvert? Det er en helseopplysning mor ikke nødvendigvis har fortalt deg. Anonymkode: b8ecc...eb3 Fordi jeg vet det. Jeg kjenner moren. ts. Anonymkode: f2a76...724
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #27 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi jeg vet det. Jeg kjenner moren. ts. Anonymkode: f2a76...724 Om du kjenner moren er det en helseopplysning som du ikke kan vite noe om. De aller fleste deler ikke taushetsbelagte ting med skolemødre/ naboer. Du kan ikke forandre, kun deg selv. Snakk fint om andres barn med barna dine så er nok mye gjort der. Anonymkode: b8ecc...eb3 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #28 Skrevet 10. desember 2022 Hadde latt mor tatt det møtet også hadde jeg sagt i fra da. Har selv en slik jente i nabolaget her som styrer og jeg er IKKE redd for å si i fra. Da fikk far og stemor vite det som er sagt og observert. Anonymkode: fd943...27b 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #29 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er vel ingen som sier det? Jeg har i et tilfelle bedt barnet mitt ringe på en dør og si unnskyld, med begge foreldre stående en meter bak. Her synes jeg det er annerledes og at det er dette barnets oppførsel som er det største problemet. ts. Anonymkode: f2a76...724 Du sier det jo selv her. Å at alle jentene er lei av det ene barnet Anonymkode: 020f0...582
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #30 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du sier det jo selv her. Å at alle jentene er lei av det ene barnet Anonymkode: 020f0...582 Alle jentene mobber det ene barnet og foreldrene er med på utfrysningen. Anonymkode: b8ecc...eb3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #31 Skrevet 10. desember 2022 Ms Baxter skrev (35 minutter siden): Men hvis det er flere av foreldrene i nabolaget som føler det samme er det som regel det, ingen liker å gå på tå hev og bli sjefet over i lengden… har jo hatt sånne kjerringer på jobben og, de ble bedt om å si opp av sjefen… så disse ungene trenger å lære å te seg før de blir voksne 😅 Du tror det? Eller at barnet faktisk prøver å nå inn til de sndre siden de tydeligvis ikke liker henne.. Anonymkode: 020f0...582
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #32 Skrevet 10. desember 2022 Jeg kan fortelle hvordan det gikk for vår del. Jeg var deg for noen år siden. Min datter hadde også en jente i klassen/på laget som var akkurat lik den jenta du beskriver. Hun styrte alt, bestemte alt og hadde en finger med i alt som skulle skje. Jeg må si at dette er en flott, intelligent og veldig empatisk jente, inkluderende og flink med yngre barn, men hun skulle altså bestemme alt. Hos oss førte ingen møter til noe, så vi ga opp akkurat det. Det som skjedde her, var at på ungdomsskolen kom jentene i klasse med en annen jente, like sterk som den opprinnelige «lederen», men uten kontrollbehovet. Og vips, så samlet jentegjengen seg rundt henne i stedet. Da ble det hyling og roping hos foreldrene, som mente at deres jente ble utestengt. Nå går disse i 10. klasse, og den opprinnelige lederen er nå ganske alene. Det er trist, fordi hun ikke forstår hvorfor. Hun skjønner ikke hva hun har gjort galt, og hun får ikke til å være sammen med de andre. Hvis foreldrene hadde oppdratt henne annerledes, så hadde hun nok hatt et helt annet sosialt liv i dag. Foreldrene lærte henne opp til å styre de andre, og når hun ikke har noen å styre over forstår hun ikke hva hun skal gjøre. Anonymkode: 91efc...9f3 1 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #33 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan fortelle hvordan det gikk for vår del. Jeg var deg for noen år siden. Min datter hadde også en jente i klassen/på laget som var akkurat lik den jenta du beskriver. Hun styrte alt, bestemte alt og hadde en finger med i alt som skulle skje. Jeg må si at dette er en flott, intelligent og veldig empatisk jente, inkluderende og flink med yngre barn, men hun skulle altså bestemme alt. Hos oss førte ingen møter til noe, så vi ga opp akkurat det. Det som skjedde her, var at på ungdomsskolen kom jentene i klasse med en annen jente, like sterk som den opprinnelige «lederen», men uten kontrollbehovet. Og vips, så samlet jentegjengen seg rundt henne i stedet. Da ble det hyling og roping hos foreldrene, som mente at deres jente ble utestengt. Nå går disse i 10. klasse, og den opprinnelige lederen er nå ganske alene. Det er trist, fordi hun ikke forstår hvorfor. Hun skjønner ikke hva hun har gjort galt, og hun får ikke til å være sammen med de andre. Hvis foreldrene hadde oppdratt henne annerledes, så hadde hun nok hatt et helt annet sosialt liv i dag. Foreldrene lærte henne opp til å styre de andre, og når hun ikke har noen å styre over forstår hun ikke hva hun skal gjøre. Anonymkode: 91efc...9f3 Å dette synes du er greit? Blir hekt matt av foreldre som synes det er greit å utestenge fordi man har gjort noe feil på barneskolen Anonymkode: 020f0...582 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #34 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Om du kjenner moren er det en helseopplysning som du ikke kan vite noe om. De aller fleste deler ikke taushetsbelagte ting med skolemødre/ naboer. Du kan ikke forandre, kun deg selv. Snakk fint om andres barn med barna dine så er nok mye gjort der. Anonymkode: b8ecc...eb3 Hvis datteren da hadde hatt en diagnose burde hun i hvert fall ha fortalt det til oss. Det kunne forklart en del, men hun har altså ikke en diagnose. TS. Anonymkode: f2a76...724 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #35 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å dette synes du er greit? Blir hekt matt av foreldre som synes det er greit å utestenge fordi man har gjort noe feil på barneskolen Anonymkode: 020f0...582 Enig. Det er en stor skam for mobbingen blant barn er ofte foreldreskapt. Anonymkode: b8ecc...eb3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #36 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alle jentene mobber det ene barnet og foreldrene er med på utfrysningen. Anonymkode: b8ecc...eb3 Du sier jo ting du ikke kjenner til. Jeg lufter bare en utfordring her. Det er alltid flere sider i en sak, også her med det er hverken mobbing eller utfrysing. Jeg tror at denne jenta vil få større sosiale problemer hvis det ikke tas tidlig tak i. TS. Anonymkode: f2a76...724 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #37 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis datteren da hadde hatt en diagnose burde hun i hvert fall ha fortalt det til oss. Det kunne forklart en del, men hun har altså ikke en diagnose. TS. Anonymkode: f2a76...724 Det hadde hun nødvendigvis ikke gjort. Hvem tror du at du er? Det er taushetsbelagt opplysning som du ikke har noe med. Anonymkode: b8ecc...eb3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #38 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å dette synes du er greit? Blir hekt matt av foreldre som synes det er greit å utestenge fordi man har gjort noe feil på barneskolen Anonymkode: 020f0...582 Du misser poenget. Hun blir ikke utestengt. Hun FØLER seg utestengt, fordi hun ikke får bestemme over de andre. Hun er opplært til å bestemme over andre, og det får hun ikke. Da vet hun ikke hvordan hun skal oppføre seg. Hun blir invitert med på restaurant, men så lenge hun ikke får bestemme hvor de skal spise, blir hun ikke med. Hun blir invitert med på kino, men når flertallet vil se en annen film enn henne blir hun ikke med. Eller hun lager drama. Det skal gis fellesgave til en bursdag, men så lenge hun ikke kan bestemme hva det er blir hun ikke med. Ser du tegninga, eller? Så drar hun hjem til foreldrene, som forteller henne at hun blir utestengt når hun ikke får bestemme over de andre. Kanskje du er av den typen som hennes foreldre er, hvis du ikke ser det du heller? Anonymkode: 91efc...9f3 4 8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #39 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du sier jo ting du ikke kjenner til. Jeg lufter bare en utfordring her. Det er alltid flere sider i en sak, også her med det er hverken mobbing eller utfrysing. Jeg tror at denne jenta vil få større sosiale problemer hvis det ikke tas tidlig tak i. TS. Anonymkode: f2a76...724 Pass på dine egne barn, så lenge du oppdrar de til og snakke fint om og til andre ville ikke dette vært et problem. Anonymkode: b8ecc...eb3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #40 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Pass på dine egne barn, så lenge du oppdrar de til og snakke fint om og til andre ville ikke dette vært et problem. Anonymkode: b8ecc...eb3 Du virker litt naiv. Skal jeg og andre passe mine egne barn, så hadde vi sagt at de må holde seg unna denne jenta. De lider unna av at hun skal være sjefen for de alle. Det gjør vi altså ikke, men det er vanskelig å løse det også. Ts. Anonymkode: f2a76...724 3 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå