AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Nabojenta har de siste årene blitt veldig høylytt, veldig opptatt av seg selv og at hun skal komme først/gå først/ikke bidra m.v. Hun har et voldsomt behov for selvhevdelse. Skriker opp hvis hun ikke får det som hun vil og sier det er urettferdig. Dessverre tror jeg det er mangel på selvtillit og trygghet som ligger bak. Likevel er jentene både i klassen og på friidrettsaktiviteten lei. De går i 7.klasse og vil ikke henge med henne hvis de ikke må. De er lei av at hun skal styre showet. Moren er nå rasende og har bedt om et møte med læreren og jentemødrene. Jeg tror det her kan komme opp mye gammelt grums og tror ikke det kan bli hverken enkelt eller konstruktivt for henne. Burde jeg eller noen andre heller ta en prat med henne først? Anonymkode: f2a76...724
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 Hvorfor i all verden skal du stikke nesa inn i dette on du ikke er en av foreldrene du snakker om? Anonymkode: 83a7c...fd6 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #3 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvorfor i all verden skal du stikke nesa inn i dette on du ikke er en av foreldrene du snakker om? Anonymkode: 83a7c...fd6 Jeg er jo en av de foreldrene selvsagt. Min datter er en av de som sier hun er lei av ‘sjefingen hennes’. ts. Anonymkode: f2a76...724 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #4 Skrevet 10. desember 2022 Kanskje dere bare bør vente til det blir tatt opp på felles møte. Vi har ei i nabolaget her som er litt slik, hun hevder seg med å rakke ned på andre. Det er faktisk slik at for barna her i hus som er flere år yngre, så går hun under navnet SlemmeNora. Anonymkode: b4930...bc0 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #5 Skrevet 10. desember 2022 Det er vel vanlig at det blir sånn på slutten av barneskolen når vi foreldre slutter å administrere alt det sosiale livet. Kan jo forstå morens fortvilelse også, men hun ser nok ikke hvilken innvirkning datteren har på hele jentemiljøet. ts. Anonymkode: f2a76...724
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #6 Skrevet 10. desember 2022 Du får svare moren at dette er en motreaksjon av nabojentas oppførsel. Det er ingen som vil henge med en som skal bestemme over alle hele tiden. Det hadde vel ikke du ts gjort om du hadde en slik i vennekretsen eller jobb? Anonymkode: c00d3...7e1 4 2
Firefine Skrevet 10. desember 2022 #7 Skrevet 10. desember 2022 Vært gjennom en del av dette med fire barn. Riktig at det skjer noe på slutten av barneskolen. I et tilfelle var det et foreldrepar som hadde null innsikt i eget barns atferd. Hun var rett og slett ekstremt bortskjemt og selvopptatt. Jentene gikk på tå hev for henne i flere år, men i 6.klasse gadd de ikke mer. Da klikket foreldrene til jenta og krevde det ene etter det andre. Det gikk helt galt og vi burde absolutt ha gitt beskjed underveis i alle de årene om hvordan hun oppførte seg.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #8 Skrevet 10. desember 2022 Som vanlig er barna til de på kg helt uskyldige og det er kun den andre parten som det er noe galt med Anonymkode: 020f0...582 3
Gjest Ms Baxter Skrevet 10. desember 2022 #9 Skrevet 10. desember 2022 Foreldrene kan ikke kreve noe som helst av de andre jentemødrene, hadde de vært lure hadde de brukt tiden før jenta skal begynne på ungdomsskolen og lære henne om hvordan det sosiale liv fungerer. Men sånne foreldre ser sjelden sine barns feil, kanskje de er likedan.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #10 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som vanlig er barna til de på kg helt uskyldige og det er kun den andre parten som det er noe galt med Anonymkode: 020f0...582 Det er vel ingen som sier det? Jeg har i et tilfelle bedt barnet mitt ringe på en dør og si unnskyld, med begge foreldre stående en meter bak. Her synes jeg det er annerledes og at det er dette barnets oppførsel som er det største problemet. ts. Anonymkode: f2a76...724 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #11 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Moren er nå rasende og har bedt om et møte med læreren og jentemødrene. Anonymkode: f2a76...724 Hva er agendaen for møtet/hvorfor vil hun ha møte? Anonymkode: 5809d...85e
Gjest Ms Baxter Skrevet 10. desember 2022 #12 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som vanlig er barna til de på kg helt uskyldige og det er kun den andre parten som det er noe galt med Anonymkode: 020f0...582 Men hvis det er flere av foreldrene i nabolaget som føler det samme er det som regel det, ingen liker å gå på tå hev og bli sjefet over i lengden… har jo hatt sånne kjerringer på jobben og, de ble bedt om å si opp av sjefen… så disse ungene trenger å lære å te seg før de blir voksne 😅
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #13 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Som vanlig er barna til de på kg helt uskyldige og det er kun den andre parten som det er noe galt med Anonymkode: 020f0...582 De mødrene som bryr seg og som oppdrar barna til empati og god oppførsel er gode mødre som får veloppdragne barn. Anonymkode: f8dad...55c 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #14 Skrevet 10. desember 2022 Eks. vil ikke bli tatt bilde av = blir ikke bildet av laget i det hele tatt. Eks. vil kun gjøre en aktivitet på banen = jentene gjør som hun ønsker, men kjeder seg og faller fra. Vil kun spille en posisjon, går av banen når hun tabber seg ut. Vil ikke spille med drakt, vil ikke bruke riktig shorts m.v. Vil holde tale i barnebursdager (mest om seg selv), vil ha enerom på klassetur, sitte foran på bussen, ta kake først, gi gave først, synge først osv osv. ts. Anonymkode: f2a76...724
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #15 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er agendaen for møtet/hvorfor vil hun ha møte? Anonymkode: 5809d...85e For å fortelle oss at jentene må være snille med datteren sin antar jeg. Å la henne fortsette som før altså. ts. Anonymkode: f2a76...724 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #16 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Kanskje dere bare bør vente til det blir tatt opp på felles møte. Vi har ei i nabolaget her som er litt slik, hun hevder seg med å rakke ned på andre. Det er faktisk slik at for barna her i hus som er flere år yngre, så går hun under navnet SlemmeNora. Anonymkode: b4930...bc0 Jeg er mammaen til ‘’SlemmeNora’’. Nå får du dette kallenavnet ‘’Slemmenabo’’ Anonymkode: b8ecc...eb3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #17 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For å fortelle oss at jentene må være snille med datteren sin antar jeg. Å la henne fortsette som før altså. ts. Anonymkode: f2a76...724 Latterlig! Men la henne prøve seg, og gi TYDELIG beskjed i møtet om at denne datteren ikke kan ture fram. Anonymkode: 5809d...85e 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #18 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eks. vil ikke bli tatt bilde av = blir ikke bildet av laget i det hele tatt. Eks. vil kun gjøre en aktivitet på banen = jentene gjør som hun ønsker, men kjeder seg og faller fra. Vil kun spille en posisjon, går av banen når hun tabber seg ut. Vil ikke spille med drakt, vil ikke bruke riktig shorts m.v. Vil holde tale i barnebursdager (mest om seg selv), vil ha enerom på klassetur, sitte foran på bussen, ta kake først, gi gave først, synge først osv osv. ts. Anonymkode: f2a76...724 Er det ingen voksne i nærheten av disse jentene som korrigerer? Dette hadde jeg aldri i verden godtatt som mor. Her virker det som om jenta har fått tilrettelegging for bedritent oppførsel. Anonymkode: c00d3...7e1 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #19 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er mammaen til ‘’SlemmeNora’’. Nå får du dette kallenavnet ‘’Slemmenabo’’ Anonymkode: b8ecc...eb3 Hvorfor oppdrar du datteren din til å bli en bølle som rakker ned på andre? Anonymkode: 5809d...85e 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #20 Skrevet 10. desember 2022 Ikke minste rart det finnes mobbing blant barn når foreldre støtter opp under mobbing og snakker stygt om andres barn i barnas nærvær. Skam. Anonymkode: b8ecc...eb3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå