Hareena Skrevet 13. desember 2022 Forfatter #21 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror dere blander med svirebror... Anonymkode: 29ac3...98a 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Togpendler Skrevet 13. desember 2022 #22 Del Skrevet 13. desember 2022 Hareena skrev (På 9.12.2022 den 21.54): Interessant, på hvilke dialekter kalles det svigerbror i stedet for svoger? Mannen min er fra Nord Troms og der sier de svigerbror og svigersøster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 13. desember 2022 #23 Del Skrevet 13. desember 2022 Jeg sier svigerinne og svoger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #24 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det er et lovlig ord. https://ordbokene.no/bm,nn/svigersøster Men hvilket av de to ordene man bruker kommer an på hvor i landet du kommer fra. Anonymkode: e44f8...ef3 Jeg tror du misforstod meg. Har du kilde på at folk skriver forskjellig basert på dialekt? Anonymkode: def3a...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevrosererroser Skrevet 13. desember 2022 #25 Del Skrevet 13. desember 2022 Sier folk egentlig noen av delene lenger? Jeg sier broren til partneren min, brødrene til partneren min. Han sier det samme. Hverken svoger/svigerinne eller svigersøster/svigerbror kjennes naturlig ut for meg og jeg kan ikke huske å ha hørt andre enn foreldregenerasjonen min og eldre bruke noen av utrykka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå