AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #1 Del Skrevet 9. desember 2022 Hadde litt kviser i tenårene. De siste 5 årene har jeg hatt lite, får kanskje en kvise i forbindelse med mensen, men problemet er at jeg har så stygge arr. Både fargen og strukturen på huden er litt ujevn, og litt «hullete»😅 Finnes det noe som helst som kan ta knekken på arrene? Tenker laser, hudpleieprodukter etc.? Anonymkode: f5c1f...d9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #2 Del Skrevet 11. desember 2022 Du kan ha nytte av produkter med C-vitamin når det gjelder fargen. C-vitamin jevner ut hudtonen, og "bleker" arr. Resultatene vil - som med det meste annet - ikke komme med det samme, men man vil se resultater over tid. Hvilke C-vitaminprodukter som vil passe deg kommer an på hvilken hudtype dy har. Når det gjelder "hullene", vil jeg anta at laser eller lignende type behandling vil være aktuelt. Anonymkode: a1c82...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 12. desember 2022 #3 Del Skrevet 12. desember 2022 Som AB#2 over her skriver, så kan C-vitamin hjelpe. Retinol og/eller kjemisk eksfoliering (syre) vil kunne hjelpe mot misfarging og til dels hudstruktur, men dersom du har "hull", må du til en hudlege for å få hjelp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mlifjeld Skrevet 17. desember 2022 #4 Del Skrevet 17. desember 2022 Gå til legen din og be om Airol tretinoin krem. Den er den eneste som leger faktisk anbefaler mot arr (og rynker) jeg blander bittelitt ut med The ordinary hylaronsyre på baksiden av hånden før jeg påfører i ansiktet. Det er for å motvirke tørrhet og flassing. Merker at denne hjelper veldig mot arr som ikke er veldig dype eller med mye struktur. Den fjerner all misfarging raskt og gir deg en mye jevnere hudtone. Samtidig som den hjelper mot store porer. ellers så har jeg merket god effekt på de litt dypere arrene med microneedeling. Jeg kjøpte en Dr.pen med mange pakker med forseglete nålehoder på AliExpress (betalte 350 kr istedet for tusenvis i salong) det er ingen grunn til å være redd for å gjøre dette hjemme om du leser deg litt opp. jeg bruker den i hele ansiktet en gang i mnd med opp til 2mm dybde på nålene på de værste arrene og kan faktisk se at de minsker. Bruker mindre dybde andre steder da huden ikke er like tykk som i kinnene. Jeg bruker også bedøvelseskrem før jeg kjører den. Og alltid hylaronsyre på områdene jeg jobber med dermapenen så den glir godt. Har også begynt å få komplimenter fra folk om at jeg har fin hud. Så det hjelper ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #5 Del Skrevet 29. desember 2022 mlifjeld skrev (På 17.12.2022 den 8.49): Gå til legen din og be om Airol tretinoin krem. Den er den eneste som leger faktisk anbefaler mot arr (og rynker) jeg blander bittelitt ut med The ordinary hylaronsyre på baksiden av hånden før jeg påfører i ansiktet. Det er for å motvirke tørrhet og flassing. Merker at denne hjelper veldig mot arr som ikke er veldig dype eller med mye struktur. Den fjerner all misfarging raskt og gir deg en mye jevnere hudtone. Samtidig som den hjelper mot store porer. ellers så har jeg merket god effekt på de litt dypere arrene med microneedeling. Jeg kjøpte en Dr.pen med mange pakker med forseglete nålehoder på AliExpress (betalte 350 kr istedet for tusenvis i salong) det er ingen grunn til å være redd for å gjøre dette hjemme om du leser deg litt opp. jeg bruker den i hele ansiktet en gang i mnd med opp til 2mm dybde på nålene på de værste arrene og kan faktisk se at de minsker. Bruker mindre dybde andre steder da huden ikke er like tykk som i kinnene. Jeg bruker også bedøvelseskrem før jeg kjører den. Og alltid hylaronsyre på områdene jeg jobber med dermapenen så den glir godt. Har også begynt å få komplimenter fra folk om at jeg har fin hud. Så det hjelper ☺️ Takker for denne! (jeg er ikke TS) Anonymkode: 67528...e54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #6 Del Skrevet 30. desember 2022 mlifjeld skrev (På 17.12.2022 den 8.49): Gå til legen din og be om Airol tretinoin krem. Den er den eneste som leger faktisk anbefaler mot arr (og rynker) jeg blander bittelitt ut med The ordinary hylaronsyre på baksiden av hånden før jeg påfører i ansiktet. Det er for å motvirke tørrhet og flassing. Merker at denne hjelper veldig mot arr som ikke er veldig dype eller med mye struktur. Den fjerner all misfarging raskt og gir deg en mye jevnere hudtone. Samtidig som den hjelper mot store porer. ellers så har jeg merket god effekt på de litt dypere arrene med microneedeling. Jeg kjøpte en Dr.pen med mange pakker med forseglete nålehoder på AliExpress (betalte 350 kr istedet for tusenvis i salong) det er ingen grunn til å være redd for å gjøre dette hjemme om du leser deg litt opp. jeg bruker den i hele ansiktet en gang i mnd med opp til 2mm dybde på nålene på de værste arrene og kan faktisk se at de minsker. Bruker mindre dybde andre steder da huden ikke er like tykk som i kinnene. Jeg bruker også bedøvelseskrem før jeg kjører den. Og alltid hylaronsyre på områdene jeg jobber med dermapenen så den glir godt. Har også begynt å få komplimenter fra folk om at jeg har fin hud. Så det hjelper ☺️ Jeg hadde også mye kviser i ungdommen samt fått noen små arr. Har både tatt krystall sliping hos hudpleier og kjøpt en microroller. Syns microrolleren gjør jobben sin. Jeg har i dag en veldig glatt og fin hud og får ofte komplemanger i fra både venner og hudpleier at jeg har fin hud. Har også spist allslags dietter tidligere, men nå spiser jeg ett normalt «norskt» kosthold som inngår både chips og sjokolade uten at det påvirker huden min. Men tar også helsekost tilskudd som er godt for hud og hår Anonymkode: b011d...a81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #7 Del Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde også mye kviser i ungdommen samt fått noen små arr. Har både tatt krystall sliping hos hudpleier og kjøpt en microroller. Syns microrolleren gjør jobben sin. Jeg har i dag en veldig glatt og fin hud og får ofte komplemanger i fra både venner og hudpleier at jeg har fin hud. Har også spist allslags dietter tidligere, men nå spiser jeg ett normalt «norskt» kosthold som inngår både chips og sjokolade uten at det påvirker huden min. Men tar også helsekost tilskudd som er godt for hud og hår Anonymkode: b011d...a81 Hjalp ikke krystallsliping i det hele tatt? Eller hjalp det LITT? Jeg vurderer dette i kombinasjon med mikroneedling. Anonymkode: 67528...e54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #8 Del Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde også mye kviser i ungdommen samt fått noen små arr. Har både tatt krystall sliping hos hudpleier og kjøpt en microroller. Syns microrolleren gjør jobben sin. Jeg har i dag en veldig glatt og fin hud og får ofte komplemanger i fra både venner og hudpleier at jeg har fin hud. Har også spist allslags dietter tidligere, men nå spiser jeg ett normalt «norskt» kosthold som inngår både chips og sjokolade uten at det påvirker huden min. Men tar også helsekost tilskudd som er godt for hud og hår Anonymkode: b011d...a81 Kan du lenke til hvilken mikroroller? Anonymkode: 8d0f6...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiljeKP68 Skrevet 5. januar 2023 #9 Del Skrevet 5. januar 2023 Vitamin C og Azelaic Acid funker for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå