Psst... Skrevet 25. oktober 2002 #21 Del Skrevet 25. oktober 2002 Jeg tror at harry personer har det mer gøy, rett og slett. Tenk å la harry-begrepet styre livet ditt; Ikke kan du være med der, og ikke kan du ha på deg det, og ikke kan du snakke slik, og ikke kan du høre på det osv. osv. Det setter jo en del begrensninger i livet, da... Jeg er med på det jeg har lyst til, og jammen har jeg det gøy også. Så får jeg heller bli karakterisert som harry, nils, lotte eller birte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. oktober 2002 #22 Del Skrevet 25. oktober 2002 Helt enig med "Psst.." Jeg tror også harry personer har det mer gøy rett og slett fordi de ikke bryr seg om hva det perfekte samfunnet rundt dem mener og sier. Selv kunne jeg nok av og til tenkt meg å være litt mer harry enn det jeg er nå, men jeg er jo så konservativ Likevel synes jeg nok DDE er litt småharry (siden det var det som var grunnen til tråden her), men det kan nok være litt holdningen til endel Namsosinger. Kanskje vi ikke har lært oss å verdsette denne typen musikk, eller kanskje vi ikke kan tillate oss å skille oss ut fra de andre? Jeg tror nok egentlig det bor en skap DDE'er i mange av oss, for det var over 3000 personer på kaifesten i juni (ja, jeg var der) og juleshowene er utsolt hvert eneste år (ja, jeg har vært der også). Likevel - jeg eier ikke en eneste DDE cd. Men jeg mente ikke at personer som liker DDE er harry selv om jeg mener gruppa er det. (Liten antydning til forsvar her - hihi) Så jeg håper de som skal i Oslo Spektrum i morgen får det kjempegøy og at det blir en kjempefest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. oktober 2002 #23 Del Skrevet 25. oktober 2002 Jeg bare MÅ føye til en ting på lista over hva som er harry: Folk som reiser til Strömstad på skjærtorsdag for å råne rundt i gatene der. Uansett hva folk måtte mene om svenskehandel og Sponheim, så er og blir dette harry. Husker jeg så TV-reportasje om noen som hadde kjørt fra Skien til Strömstad bare for å råne rundt drita fulle og plage svenskene. Ellers er det veldig mange som er utrolig harry i fylla. Når folk underholder en hel T-banevogn med skrik og skrål på vei fra vorspiel til byen, er det harry. Har til og med sett gutter tisse i søplekassene på banen. Det er ikke en kul måte å være harry på. Jentegjenger på rundt 30 år som raver rundt og synger på Karl Johans gate er også utrolig harry og usjarmerende. Det kan være kult å være harry, men disse eksemplene synes jeg bare blir patetiske. Men jeg tilhører absolutt ikke de hippe og trendy. Synes de kan blit litt krampe også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 26. oktober 2002 #24 Del Skrevet 26. oktober 2002 For meg handler ikke begrepet "Harry" bare om hva slags musikk man leser og hvordan man liker å ha det morro. For eksempel har jeg ett bilde av "harryen" som en temmelig rasistisk person, en som aldri har reist og opplvd andre kulturer, er negativ til alt som er "nytt" og derfor skummelt. Som synes internett er "tull" og at dressen fra 1984 er like fin i 2002 selv om magemålet har økt med 30 cm siden den gang. Det er harry med jenter som gir blaffen i utseendet og som liksom er stolte av det (bare ljug). Det er harry med de som latterliggjør de som har orden på livet sitt, og som kaller andre "perfekte" bare fordi de mestrer ting "Du" føler at du ikke klarer. Jeg kan fortsette i evigheter, men "Harry" er for meg ikke noe positivt begrep. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2002 #25 Del Skrevet 26. oktober 2002 Leser svar, men det ser ut for at mange kaller folk Harry pga. smak. Kan vel ikke kalle noen for harry for at de spiller den musikken som ikke du liker, kler seg i noe du ikke liker. For meg blir dette feil. Noen skriver at de er harry pga. de kler seg (feil) i klær som er eldre enn forige moteblad. Spiller svenskmusikk eller western. Kan smak diskuteres? Jeg liker ikke jazz eller opera, men vil da ikke si at de som liker det er harry. Tror rett og slett ordet harry blir misbrukt. Noen av oss vet ikke hva de snakker om, bare de får kritisere andre på en penere måte ved å kalle de harry. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kåte Kåre Skrevet 26. oktober 2002 #26 Del Skrevet 26. oktober 2002 I sommer var jeg en tur på Moelv, og der har de en tradisjon hver sommer med Harry-dager. Det er omtrent det samme som martna. Synes det var greit med det navnet. De som kaller andre for harry føler seg nok bedre enn andre, og det gjelder spesielt de som bor i stor-byene. Ellers- er det noen sexy damer som vil være med en kjempeharry fyr ut på byen i kveld? Jeg skal ta på meg hvite sokker, mokkasiner, dongerybukse og skinnvesten min, går aldri ut med noe annet...Mangler en date da, skjønner du..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 26. oktober 2002 #27 Del Skrevet 26. oktober 2002 Det som også er harry og som jeg glemte å nevne i mitt tidligere voldsomme innlegg, var RÅNERE! De som kjører senka biler,(gjerne en Opel Ascona fra tidlig 80-tall) kjører rett ut i veien og ikke overhodet ser seg for, og plukker opp fjortiser og kjører som noen sviiiin forøvrig,- det er harry det. Spesielt når de kjører igjennom byens hovedgater gang på gang på gang, og tar noen ekstra runder i rundkjøringene og henger på hornet samtidig. Og legger masssse penger i å senke bilen eeeeenda mer og pønte på bilen (som stort sett ser ut som et totalvrak) Yikes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludre Skrevet 29. oktober 2002 #28 Del Skrevet 29. oktober 2002 Heppsann For å si det Kattepus sier: "De som kjører senka biler,(gjerne en Opel Ascona fra tidlig 80-tall) kjører rett ut i veien og ikke overhodet ser seg for, og plukker opp fjortiser og kjører som noen sviiiin forøvrig,- det er harry det ! " Ikke mobb Asconaer da :evil: Det er dritkule biler, har du aldri prøvd en ?? :o Jøsses, da vet du ikke hva du snakker om Asconaer er ikke HARRY, men derimot smågutter som freser rundt i en skamstyla BMW; da kan man begynne å snakke om harry altså ASCONA RULER GATA !! Sånn er det bare Klem fra Pludre, som har en 77 modell Ascona B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guess what Skrevet 29. oktober 2002 #29 Del Skrevet 29. oktober 2002 Harry er å gå med grilldress,tjukkesokker,klogger..Både kåna og mannen. Bo litt uttafor en by. Aldri gjort noe med huset siden det ble bygd. Ha sønner som mekker opel-bil til de er 25 år rett uttafor huset. Resie til Gran Canaria(!) men mest av alt å reise på camping 10 mil fra hjemme, der campingvogna står året rundt med store blomsterkasser med stemorsblomster i. Hvit-malte gelender rundt og hvit puddel i god stol'n. På parkeringsplassen står en 79 modell ett-eller-annet. (tenk campingliv) Spiller cøntri eller danseband's musikk til langt på natt. Jeg ville sakt at det må være hærlig å være HARRY! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 29. oktober 2002 #30 Del Skrevet 29. oktober 2002 Heppsann For å si det Kattepus sier: "De som kjører senka biler,(gjerne en Opel Ascona fra tidlig 80-tall) kjører rett ut i veien og ikke overhodet ser seg for, og plukker opp fjortiser og kjører som noen sviiiin forøvrig,- det er harry det ! " Ikke mobb Asconaer da :evil: Det er dritkule biler, har du aldri prøvd en ?? :o Jøsses, da vet du ikke hva du snakker om Asconaer er ikke HARRY, men derimot smågutter som freser rundt i en skamstyla BMW; da kan man begynne å snakke om harry altså ASCONA RULER GATA !! Sånn er det bare Klem fra Pludre, som har en 77 modell Ascona B Hei Pludre! Mine dypeste unnskyldninger,- det var ikke meningen å mobbe Ascona, men det er standard-råne-kjærra her i Greeeenland, så det gikk på en måte inn i min presentasjon av rånærne her i bøgda serru! Klart man skal digge den kjærra man vil :-) Jeg gir beng i hva slags biler folk kjører i og d er mange stygge råne-BMW`er og. Men det er stort sett de andre (lite trafikksikre) tinga jeg mente var harry,- ikke bilen. Klæms pus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mortie Skrevet 30. oktober 2002 #31 Del Skrevet 30. oktober 2002 Harry-begrepet blir utrolig misbrukt spør du meg! Betegnelsen harry stammer fra femti-tallet, og "ekte" harry'er finnes enda. Å bruke harry mot alle som ikke passer inn i egnes meninger om klesstil, hårfrisyre og valg av bil, det er bare tull. Smak og behag er forskjellig hos oss alle, og dermed vil absolutt alle bli harry i en eller annens øyne. Dermed blir det et begrep som egentlig sier alt og ingenting. Nå kan disse perfekte overkvalme sosseklumpene fra beste "kant" snart rulle inn leppa, og se litt på seg selv. Må være utrolig mye mindreverdighetskomplekser ute å går, når man hele tiden må angripe alle som tør å være utenfor deres bestemte, og perfekte A4-format. Når jeg hører en person som benytter harry begrepet aktivt, tenker jeg i mitt stille sinn: "ja, ja angrep er det beste forsvar, stakkars deg!" Ha en ellers hyggelig dag, alle norges harry-folk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 30. oktober 2002 #32 Del Skrevet 30. oktober 2002 Takk for det Mortie! Skal prøve å gjør det beste ut av dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snus Skrevet 31. oktober 2002 #33 Del Skrevet 31. oktober 2002 Fra www.ssb.no: Resultat av navnesøk: Du søkte på mannsnavnet Harry. Det er 3682 menn som har Harry som første fornavn. Det er 1735 menn som har Harry som eneste fornavn. Huff da. Kan vi ikke snart kalle det noe annet? Og finnes det noe annet språk som innehar begrepet "harry"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 31. oktober 2002 #34 Del Skrevet 31. oktober 2002 Mange her bruker harry som en betegnelse som ikke nødvendigvis betyr noe negativt men derimot noe gøy. Inklusive meg selv (fra beste vestkant). Ingen vits å bli så fornærmet når vi sier at noe er harry, vi liker det jo godt selv. Skal vi måtte slutte å bruke uttrykket bare fordi andre bruker det i negativ betydning, og at noen derfor hisser seg opp over det? Det er jo nærmest politisk korrekt å rakke ned på sosser, enda jeg ikke skjønner poenget med det. Har opplevd at de som er harry snakker myyye mer stygt om de som er sossete enn omvendt. Kan ikke skjønne at noen av delene er nødvendig, så lenge man trives med den man selv er og det man gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chimp Skrevet 31. oktober 2002 #35 Del Skrevet 31. oktober 2002 ...kommet så langt nå at det snart er hipt å være harry..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralte Skrevet 31. oktober 2002 #36 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hos oss blir ikke harry så mye brukt, heller loyd. Er du loyd, da er du helt teit! Læreren er så loyd, ass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå