okei trenings Skrevet 11. desember 2022 #21 Del Skrevet 11. desember 2022 (endret) Helene1982 skrev (27 minutter siden): Et forum er ment for info og meninger. Jeg har nok selv av og til litt mange pigger ute, samtidig som det er mange med svært ruskete meninger her. jeg synes det er interessant hvordan trening og fysisk tungt arbeid utvikler seg, men det er selvsagt meningsløst å diskutere om menn er fysisk sterkere enn kvinner generelt. Og om kvinner kan være i millitæret eller politi og brannmenn. Ekstremt snork etter min mening Ja, heheh. Ialefall, observasjonen om at holdninger og motivasjon til trening har endret seg mye for kvinner de siste årene, er åpenbar når mann går rundt og ser seg. Er litt innterresant og se om det vil fortsette enda mer i den retningen. Det er flott at alle får like muligheter til å oppnå ting, å delta. Mennesker har også et konkurranse instinkt naturlig, det gjelder sikkert mange kvinner også. Folk er forskjellige selvsagt. Endret 11. desember 2022 av okei trenings 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 11. desember 2022 #22 Del Skrevet 11. desember 2022 okei trenings skrev (6 minutter siden): Ja, heheh. Ialefall, observasjonen om at holdninger og motivasjon til trening har endret seg mye for kvinner de siste årene, er åpenbar når mann går rundt og ser seg. Er litt innterresant og se om det vil fortsette enda mer i den retningen. Det er flott at alle får like muligheter til å oppnå ting, å delta. Mennesker har også et konkurranse instinkt naturlig, det gjelder sikker mange kvinner også. Folk er forskjellige selvsagt. Vi lever på et mindre rom enn før. Ferre har fysisk arbeid i motsetning til før. Men det er også noe som skjer med vår psykiske helse. Det er en syltynn tråd mellom å ta vare på seg selv og bli besatt av seg selv. Det er også en balanse mellom sunn og Johnny Bravo. Aktivitet er bra for å ta vare på vår psykiske helse så lenge man ikke føler at man burde stå i baris og se seg selv i speilet samt legge dette ut på sosiale medier. Det handler litt m utseende, men det handler også litt omå bli litt fysisk sliten, og litt bedre enn sist. Jeg er personlig en svært god vinner, som betyr at jeg setter veldig pris på å vinne. Jeg er ikke en person som synes det er gøy å delta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
okei trenings Skrevet 11. desember 2022 #23 Del Skrevet 11. desember 2022 Helene1982 skrev (5 minutter siden): Vi lever på et mindre rom enn før. Ferre har fysisk arbeid i motsetning til før. Men det er også noe som skjer med vår psykiske helse. Det er en syltynn tråd mellom å ta vare på seg selv og bli besatt av seg selv. Det er også en balanse mellom sunn og Johnny Bravo. Aktivitet er bra for å ta vare på vår psykiske helse så lenge man ikke føler at man burde stå i baris og se seg selv i speilet samt legge dette ut på sosiale medier. Det handler litt m utseende, men det handler også litt omå bli litt fysisk sliten, og litt bedre enn sist. Jeg er personlig en svært god vinner, som betyr at jeg setter veldig pris på å vinne. Jeg er ikke en person som synes det er gøy å delta. Ja, enig. Balanse er nøkkelen, for meg ihvertfall. Litt av alt er bra, for mye av noe er som regel ikke bra, min mening da. Kjenner flere som har den mentaliteten av å være besatt, du oppnår gode resultater med det, men kan gå andre veien også. For noen passer det bedre antar jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 11. desember 2022 #24 Del Skrevet 11. desember 2022 okei trenings skrev (11 minutter siden): Ja, enig. Balanse er nøkkelen, for meg ihvertfall. Litt av alt er bra, for mye av noe er som regel ikke bra, min mening da. Kjenner flere som har den mentaliteten av å være besatt, du oppnår gode resultater med det, men kan gå andre veien også. For noen passer det bedre antar jeg. Sikkert. Men jeg sitter ofte og tenker hva foregår i hodet ditt som gjør at du tror at jeg ønsker å følge med på din trening minutt for minutt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
okei trenings Skrevet 11. desember 2022 #25 Del Skrevet 11. desember 2022 (endret) Sandum.PT skrev (5 timer siden): Legger igjen denne her igjen: Anbefaler å se helt til slutten 😊 Innterresant. Ja, Menns skjelletmuskulatur, fast twitch fiber muskler, raskere signaler i hjernen generelt og større lunge kapasitet etc gir store fordeler, som gjør at forskjellen blir sånn. Mange av kvinnene der er topptrente atleter på minst midtsjiktet nivå antar jeg. Vet ikke når disse hendelsene var da, noen år tilbake kanskje. Argumentet som jeg leste var rett og slett at kvinner er annerledes og derfor på noen områder trener annerledes. Hvis kvinner da går inn for å trene så dedikert og smart som mulig, tror du det er en mulighet at den generelle forskjellen i sport kan betraktelig minskes? I den generelle populasjonen virker det som en klar forskjell de siste årene, men i den sportslige verden på toppnivå, det er et innterresant spørsmål. Selv om de blir større og høyere, vet jeg ikke hvor mye forskjell det vil utgjøre. Menn og kvinner har forskjellige kvaliteter, det er greit det. Endret 11. desember 2022 av okei trenings Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 11. desember 2022 #26 Del Skrevet 11. desember 2022 okei trenings skrev (1 minutt siden): Innterresant. Ja, Menns skjelletmuskulatur, fast twitch fiber muskler, raskere signaler i hjernen generelt og større lunge kapasitet etc gir store fordeler, som gjør at forskjellen blir sånn. Mange av kvinnene der er topptrenerutdanningen atleter på minst midtsjiktet nivå antar jeg. Vet ikke når denne videoen var da. Argumentet var rett og slett at kvinner er annerledes og derfor på noen områder trener annerledes. Hvis kvinner da går inn for å trene så dedikert og smart som mulig, tror det er en mulighet at den generelle forskjellen kan betraktelig minskes? I den generelle populasjonen virker det som en klar forskjell de siste årene, men i den sportslige verden på toppnivå, det er et innterresant spørsmål. Selv om de blir større og høyere, vet jeg ikke hvor mye forskjell det vil utgjøre. Kvinner generelt kommer ikke til å bli sterkere (fysisk) enn menn generelt. Det er ikke noe å lure på. Jeg tror heller ikke det burde være et mål? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
okei trenings Skrevet 11. desember 2022 #27 Del Skrevet 11. desember 2022 (endret) Helene1982 skrev (6 minutter siden): Kvinner generelt kommer ikke til å bli sterkere (fysisk) enn menn generelt. Det er ikke noe å lure på. Jeg tror heller ikke det burde være et mål? Det viktigste er helse selvfølgelig, bare positivt at man er mer aktiv. Det er mange meninger som har kommet opp i det siste og ser man rundt, så har verden endret seg på mange måter, spesielt i vesten. I Midtøsten for eksempel ,er det mer tradisjonelt og annen mentalitet. Syns denne utviklingen er innterresant, får se hvor veien går videre. Endret 11. desember 2022 av okei trenings Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 11. desember 2022 #28 Del Skrevet 11. desember 2022 okei trenings skrev (3 minutter siden): Det viktigste er helse selvfølgelig, bare positivt at man er mer aktiv. Det er mange meninger som har kommet opp i det siste og ser man rundt, så har verden endret seg på mange måter, spesielt i vesten. I Midtøsten for eksempel ,er det mer tradisjonelt og annen mentalitet. Syns denne utviklingen er innterresant, får se hvor veien går videre. Tenker du på VM og det som har skjedd i Iran? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
okei trenings Skrevet 11. desember 2022 #29 Del Skrevet 11. desember 2022 Helene1982 skrev (Akkurat nå): Tenker du på VM og det som har skjedd i Iran? Nei, jeg tenker generelt, kulturmessig, mentalitet, hva som er sosialt akseptabelt og ikke akseptabelt, der har det blitt klare endringer de siste 10 årene i vesten, det ser man i en rekke sammenhenger. Mange ting er gode da. Andre steder har det vært i mye mindre grad. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 11. desember 2022 #30 Del Skrevet 11. desember 2022 okei trenings skrev (6 minutter siden): Nei, jeg tenker generelt, kulturmessig, mentalitet, hva som er sosialt akseptabelt og ikke akseptabelt, der har det blitt klare endringer de siste 10 årene i vesten, det ser man i en rekke sammenhenger. Mange ting er gode da. Andre steder har det vært i mye mindre grad. Dette kjenner jeg ikke til. fortell gjerne mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
okei trenings Skrevet 11. desember 2022 #31 Del Skrevet 11. desember 2022 (endret) Helene1982 skrev (5 minutter siden): Dette kjenner jeg ikke til. fortell gjerne mer Andre steder er det et annet livssyn ennå og hvis du kan da kalle det tradisjonell eller da "gammeldags" tenkning. Pga dette ser du ikke i nærheten av like stor utvikling i denne retningen, selv om det er litt i disse stedene å. For eksempel holdninger til sport og trening. Jeg synes både trening og konkurranse er bare bra det da. Endret 11. desember 2022 av okei trenings Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 11. desember 2022 #32 Del Skrevet 11. desember 2022 okei trenings skrev (1 minutt siden): Andre steder er det et annet livssyn ennå og hvis du kan da kalle det tradisjonell eller da "gammeldags" tenkning. Pga dette ser du ikke i nærheten av like stor utvikling i denne retningen, selv om det er litt i disse stedene å. For eksempel holdninger til sport og trening. Jeg synes både trening og konkurranse er bare bra det da. Jeg synes av og til at norske idrettsklubber er litt for redde for å "toppe lagene" for å utvikle talenter. Da tenker jeg fra ca 10-årsalderen.Det er norn som satser og trener masse, mens andre ser på idretten mer som en hobby. Begge deler er greit, men jeg synes det bør være greit å tilrettelegge slik at de som ønsker støtte utfordringer får det. jeg ser ingen verdi i å late so at "alle er like gode og alt er en lek" når det er talenter som øver dobbelt så mye som andre. Jeg forstår ikke hvorfordet er viktig at barn ikke lærer seg å tape og vinne. Og jobbe mot et mål eller av og tl akseptere at man ikke har talet for noe, men ha glede av å være aktiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
okei trenings Skrevet 11. desember 2022 #33 Del Skrevet 11. desember 2022 Helene1982 skrev (7 minutter siden): Jeg synes av og til at norske idrettsklubber er litt for redde for å "toppe lagene" for å utvikle talenter. Da tenker jeg fra ca 10-årsalderen.Det er norn som satser og trener masse, mens andre ser på idretten mer som en hobby. Begge deler er greit, men jeg synes det bør være greit å tilrettelegge slik at de som ønsker støtte utfordringer får det. jeg ser ingen verdi i å late so at "alle er like gode og alt er en lek" når det er talenter som øver dobbelt så mye som andre. Jeg forstår ikke hvorfordet er viktig at barn ikke lærer seg å tape og vinne. Og jobbe mot et mål eller av og tl akseptere at man ikke har talet for noe, men ha glede av å være aktiv Ja, enig i det. For å øke nivået og bli bedre, må vi gi plass til utvikling for begavede individualister, vi er alle like i menneskeverdi selvsagt, men ikke i kvaliteter, fra et objektivt syn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 11. desember 2022 #34 Del Skrevet 11. desember 2022 okei trenings skrev (Akkurat nå): Ja, enig i det. For å øke nivået og bli bedre, må vi gi plass til utvikling for begavede individualister, vi er alle like i menneskeverdi selvsagt, men ikke i kvaliteter, fra et objektivt syn. selvsagt har man ikke mer eller mindre verdi om man er god i matte, fotball, eller er en som tar seg av de som faller utenfor. Samfunnet trenger alle typer mennesker, og de fleste er middelmådige. Man velgeraktiviteter etter hva man synes er gøy. Idéen om at barn ikke skal få tilbakemeldinger men rungende applaus uansett hva de gjør er ikke noe de er tjent med. Å grede seg over andres prestasjoner og akseptere at man ikke er best i alt. Man kan bli bedre av å øve, men man har ikke et talent for alt. Det er ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
okei trenings Skrevet 11. desember 2022 #35 Del Skrevet 11. desember 2022 Helene1982 skrev (2 minutter siden): selvsagt har man ikke mer eller mindre verdi om man er god i matte, fotball, eller er en som tar seg av de som faller utenfor. Samfunnet trenger alle typer mennesker, og de fleste er middelmådige. Man velgeraktiviteter etter hva man synes er gøy. Idéen om at barn ikke skal få tilbakemeldinger men rungende applaus uansett hva de gjør er ikke noe de er tjent med. Å grede seg over andres prestasjoner og akseptere at man ikke er best i alt. Man kan bli bedre av å øve, men man har ikke et talent for alt. Det er ok. Ja, helt enig. Vi er alle like i menneskeverdi, men vi er ikke alle like. Kan jeg bli like god som Messi i morgen, hvis vi er alle like? Nei. Kan jeg føde barn? Nei. Jeg er blant dem som tror på naturlig talent. Ja, mentalitet er veldig viktig, tenker du sånn at bare jeg vil det nok, så får jeg det til, ja, det stemmer i stor grad det. Likevel, kan ikke alle bli Messi, Pele, Maradona, Michael Jordan, Muhammad Ali. Noen mennesker er født med eksepsjonelle kvaliteter, du kan ikke bare komme dit med trening, syns jeg personlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 11. desember 2022 #36 Del Skrevet 11. desember 2022 Jeg mener at akkurat dette er et stort problem i samfunnet vi lever i. Vi lever så fort, blar så fort på telefonen at alle budskap må være så korte. Så mange velger å si: Alle må gjøre dette. Da det ikke er tid til å si at formelen for å lykkes er sammensatt. Og av og til lykkes du ikke uansett hvor hardt du jobber. Noens talent er at de jobber mye hardere enn elle andre. For noen hadler det om at de har tilgang på økinomiske og eliten av ressurser. Og det blir utseendebasert da helse både er mer komplissert og kjedelig. jeg savner at flere tenker løsninger og er bedre lyttere. Men det er ikke tid til det. På sosiale medier ser man hvordan en person har trent og trener. Det kan gi noen inspioirasjon, Man kan lære seg triks man ser på nettet, men det er ellers helt ubrukelig informasjon. Det er noe veldig narsisistisk ved å være en god idrettutøver. Det virker som at mange tror at det som fungerer på en selv vil fungere for alle andre. Som jeg synes er kjemperar måte å tenke på. Det finnes veldig mye innen mentaltrening som er som et sektmøte. Vil du bli ditt beste selv? Selvsagt ikke. Det er ingen som er tjent med å oppnå sitt fulle potensiale.Man kan trene og øve på ting, men om man våkner opp en dag og tenker – nå har jeg lært alt. Begeret er fullt, kan man trekke dyna tilbake og vente på å dø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
okei trenings Skrevet 11. desember 2022 #37 Del Skrevet 11. desember 2022 Helene1982 skrev (4 minutter siden): Jeg mener at akkurat dette er et stort problem i samfunnet vi lever i. Vi lever så fort, blar så fort på telefonen at alle budskap må være så korte. Så mange velger å si: Alle må gjøre dette. Da det ikke er tid til å si at formelen for å lykkes er sammensatt. Og av og til lykkes du ikke uansett hvor hardt du jobber. Noens talent er at de jobber mye hardere enn elle andre. For noen hadler det om at de har tilgang på økinomiske og eliten av ressurser. Og det blir utseendebasert da helse både er mer komplissert og kjedelig. jeg savner at flere tenker løsninger og er bedre lyttere. Men det er ikke tid til det. På sosiale medier ser man hvordan en person har trent og trener. Det kan gi noen inspioirasjon, Man kan lære seg triks man ser på nettet, men det er ellers helt ubrukelig informasjon. Det er noe veldig narsisistisk ved å være en god idrettutøver. Det virker som at mange tror at det som fungerer på en selv vil fungere for alle andre. Som jeg synes er kjemperar måte å tenke på. Det finnes veldig mye innen mentaltrening som er som et sektmøte. Vil du bli ditt beste selv? Selvsagt ikke. Det er ingen som er tjent med å oppnå sitt fulle potensiale.Man kan trene og øve på ting, men om man våkner opp en dag og tenker – nå har jeg lært alt. Begeret er fullt, kan man trekke dyna tilbake og vente på å dø. Du lærer vel hele livet, sier mann. Ja, folk er forskjellige selvsagt til en viss grad, biologisk, personlighetsmessig og genetisk, det er bare fint med forskjeller og andre kulturer etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 11. desember 2022 #38 Del Skrevet 11. desember 2022 okei trenings skrev (6 minutter siden): Du lærer vel hele livet, sier mann. Ja, folk er forskjellige selvsagt til en viss grad, biologisk, personlighetsmessig og genetisk, det er bare fint med forskjeller og andre kulturer etc. Om man finner sine egne styrker og svakheter har man kommet langt, tenker jeg. Det er ikke alt man skal meste, men mange ting man må jobbe rundt. Selvtillitt er bra, men om det gjør at man slurver fordi man blr for trygg er det en svakhet. Det å være nervøs er et tegn på at man er engasjert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
okei trenings Skrevet 12. desember 2022 #39 Del Skrevet 12. desember 2022 Helene1982 skrev (21 timer siden): Om man finner sine egne styrker og svakheter har man kommet langt, tenker jeg. Det er ikke alt man skal meste, men mange ting man må jobbe rundt. Selvtillitt er bra, men om det gjør at man slurver fordi man blr for trygg er det en svakhet. Det å være nervøs er et tegn på at man er engasjert Ja, viktig å kjenne seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 12. desember 2022 #40 Del Skrevet 12. desember 2022 (endret) okei trenings skrev (På 9.12.2022 den 19.59): Det har vært studier som rapporterte at 90% av menn er sterkere enn 95% av damer generelt og vesentlig forskjell i overkropp, men samtidig, noen av disse studiene kan være utdaterte eller litt eldre. Jeg har begynt å lure på om styrkeforskjellen kan vesentlig bli mindre hvis damer blir ganske dedikerte fra no av med treningen. Jeg hører flere av dem mene at de er i bedre form eller sterkere enn flere menn de møter. Selvfølgelig, menns skjelletmuskulatur, fast twitch fiber muskler, større lunge kapasitet etc vil alltid gjøre forskjellen, så menn kommer nok alltid til å være sterkere pga naturens side. Spørsmålet er om forskjellen kan bli betraktelig mindre eventuelt, lurer på om denne artikkelen som mener at vi ikke har sett kvinners fulle potensial ennå har rett. De nærmer seg det vel nå snart, hadde vært innterresant å se hva kvinner som trener aktivt mener. Dette med raske muskelfibre er vel svært individuelt, men har menn i snitt høyere prosentandel raske enn treige muskelfibre? Endret 13. desember 2022 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå