Gå til innhold

Folk som er friske og fine den ene dagen og borte fra jobb grunnet sykdom dagen etter.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var i tipp topp form en dag og om kvelden begynte jeg å få muskelverk i kroppen og litt nysing

Morgenen etter testet jeg positivt for korona og lå rett ut.

Så kjapt kan man bli syk altså.

Endret av Tough cookie
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 12/9/2022 at 10:43 AM, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke det helt. Hvis jeg er borte fra jobb, så er det mer sånn her:

- Føler meg litt daff en dag

- Føler enda mer daff en dag

- Våkner opp og føler meg ganske dårlig, men går på jobb.

- Går hjem fra jobb fordi jeg føler meg dårlig

Med mindre jeg har vært i en ulykke kvelden før så går jeg på jobb. Kan jo ikke vite om jeg er syk før jeg starter å jobbe. 

Anonymkode: a0211...866

Jeg har levd med kronisk sykdom, samt daglige og sterke smerter i 30 år, men folk har aldri sett det på meg. Det er utrolig hva som kan skjule seg under overflaten, og hvordan det kan forandre seg fra dag til dag.

Anonymkode: be5bf...154

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på samme greia. Har noen på jobb som ser helt friske og fine ut. Men de er så ofte syke. De har vært syke hver mnd i snart 1 år. Altså, de er alltid syke et par dager i måneden. Hun ene sier somregel hva det er. Og jeg vet godt at man ikke kan SE sykdommer. Hun andre kan se litt mer sliten ut i perioder, men fra andre er det ikke migrene hun har. Ikke mensen heller. Det er enkelt og greit influensa. Men saken er at hun ofte er tilbake dagen etter. Så kan det gå 1 uke så er hun syk igjen. Hva slags sykdommer er det som kommer ofte og varer bare 1 dag da? Spør ikke fordi jeg er ignorant. Jeg spør fordi jeg lurer på hva hva slags sykdom dette er! Personen er slank/normalvektig også. Så, hvis det ikke er migrene eller mensen, kan virkelig infuensa bare plutselig komme og så være helt borte dagen etter?

Anonymkode: 3b78d...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Verre er dette: borte fra jobb på Torsdag pga ryggsmerter. Fri fredag og får da sykemelding fra legen pga du skal jobbe lørdag og søndag. Lørdag er ryggen nesten bra så da bakes det 7 sorter og leiligheter vaskes, hiver ut tepper osv 🙈

Anonymkode: c464f...4c4

Mange har nok noen slike. 

Jeg er for bedre nav ordninger så de kunne blitt kjippa ut av arbeidslivet. De skaper bare merarbeid for de som er på jobb ved ha ha konstant sykmeldt stilling

Anonymkode: 54e3a...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg vet er desse «heltene» som kommer på jobb damme hvor sjuke de er. 
En misforstått egoisme som fører til at de smitter alle andre,  mens de selv er overbevist om at de gjør en heltemodig innsats 

Anonymkode: 8d2e9...c2a

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det verste jeg vet er desse «heltene» som kommer på jobb damme hvor sjuke de er. 
En misforstått egoisme som fører til at de smitter alle andre,  mens de selv er overbevist om at de gjør en heltemodig innsats 

Nå er det ikke alle sykdommer som er smittsomme, eller farlige for andre da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå er det ikke alle sykdommer som er smittsomme, eller farlige for andre da.

Nei, selvfølgelig !? 
Men om du har spydd om morningen eller hoster og snørrer som bare det så holder du deg hjemme. 
Og hva står igjen da? Prolaps, knekte bein og migrene feks? 
Du skal være i stand til å utføre jobben din sånn nogenlunde også. 
Nå var dette et sidespor, men vi har de som møter opp for halv maskin i en lengre periode, men nekter å oppsøke lege. 
De overfører mye jobb over på andre. 
Det er greit det for en dag eller to, men når det blir en varig tilstand så er det ille. 
Jeg synes arbeidsgiver burde forlange at de oppsøker lege sånn at de får alle muligheter til å komme tilbake i god og gammel form sånn at de er i stand til å utføre jobben sin tilnærmet 100% 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Jeg gikk på jobb med senebetennelse. Prøvde å skjule det, men sjefen så det naturligvis på meg. Ble sendt hjem. Skulle naturligvis aldri gått på jobb. Men sånne ting kan også forverre seg fort. Har blitt flinkere til å holde meg hjemme om jeg ikke er i form nå. Har lært😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...