AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #21 Del Skrevet 9. desember 2022 Carrot skrev (11 minutter siden): så TS mener at basert på hvordan hun er bør alle være som henne - fin leveregel det sikkert... Enig! En stor del av befolkningen evner ikke å se at vi er forskjellige. Anonymkode: 4d165...dcb 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #22 Del Skrevet 9. desember 2022 22 minutter siden, AnonymBruker said: Med smittebølger i samfunnet, så er det helt rett at man ikke utsetter kollegaer & kunder for smitte. Det å tro at man skal på arbeid uansett, er direkte årsak til smittespredning. Anonymkode: 680f4...a18 Ja ts burde ikke ha gått på jobb den tredje dagen. Skjønner ikke at folk vil være så flinke til å smitte andre. Anonymkode: 870df...783 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #23 Del Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg skjønner ikke det helt. Hvis jeg er borte fra jobb, så er det mer sånn her: - Føler meg litt daff en dag - Føler enda mer daff en dag - Våkner opp og føler meg ganske dårlig, men går på jobb. - Går hjem fra jobb fordi jeg føler meg dårlig Med mindre jeg har vært i en ulykke kvelden før så går jeg på jobb. Kan jo ikke vite om jeg er syk før jeg starter å jobbe. Anonymkode: a0211...866 Jeg tror ikke jeg har gått hjem fra jobb pga sykdom på minst femten år. Men jeg vet om jeg er for syk til å jobbe før jeg drar på jobb. Om jeg snufser, har feber og hoster, så blir jeg hjemme. Kaster jeg opp så blir jeg hjemme. Har ryggen låst seg så blir jeg hjemme. Jeg trenger ikke dra på jobb for å vite at jeg er syk da. Ville du dratt på jobb når du har kastet opp halve natten og risikerer kaste opp flere ganger før du når fram til arbeidsplassen? Jeg tror aldri jeg har vært daff mer enn en dag før en forkjølelse bryter ut. Forkjølelse bryter nesten alltid ut på kvelden eller over natta her. Men om jeg er daff, så annonserer jeg det ikke til kolleger. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Da jeg hadde covid var jeg frisk dagen før og knall dårlig dagen etterpå. Samme med omgangssyken. Anonymkode: 78506...9cd Jeg var frisk dagen før. Tok test på morgen pga litt lett hoste, men følte meg ellers ganske fin. To timer senere lå jeg på sofaen og klarte knapt reise meg. Anonymkode: 9a3ed...c8f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #24 Del Skrevet 9. desember 2022 Er du så lite opplyst? Det er mye sykdom som kan komme brått på, feks omgangssyke, influensa, migrene, for ikke å snakke om covid. Da jeg fikk covid var jeg på jobb og var i fin form hele dagen, og etter jobb ble jeg raskt dårlig. Tok en test og boom, positiv. Anonymkode: 1a325...314 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #25 Del Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg skjønner ikke det helt. Hvis jeg er borte fra jobb, så er det mer sånn her: - Føler meg litt daff en dag - Føler enda mer daff en dag - Våkner opp og føler meg ganske dårlig, men går på jobb. - Går hjem fra jobb fordi jeg føler meg dårlig Med mindre jeg har vært i en ulykke kvelden før så går jeg på jobb. Kan jo ikke vite om jeg er syk før jeg starter å jobbe. Anonymkode: a0211...866 Slutt med det! Anonymkode: ee231...924 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #26 Del Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Kan jo ikke vite om jeg er syk før jeg starter å jobbe. Jo, det kan man. Dessuten er det mange yrker hvor du lager enda mer problemer hvis du må gå hjem i løpet av dagen kontra å gi beskjed om at du er syk fra morgenen/sen kveld av. F.eks. sykepleier og lærer, veldig mye vanskeligere å skaffe folk til å dekke opp halvveis gjennom et skift/en dag, enn hvis sjefen får beskjed på forhånd og kan kalle inn vikarer. Anonymkode: ee231...924 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 9. desember 2022 #27 Del Skrevet 9. desember 2022 Forkjølelsene jeg har hatt oppgjennom mitt yrkesaktive liv har somregel inntrådd i løpet av natta. Samme med nyresteinsangrepene jeg opplever innimellom, de skjer enten midt på natta eller tidlig på morran. Og er veldig avhengig av størrelse på steinene og om jeg rekker å ta smertestillende fort nok for hvilken innvirkning det skal ha på resten av kroppen den dagen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okidokisjokioki Skrevet 9. desember 2022 #28 Del Skrevet 9. desember 2022 Jeg er sykemeldt pga. depresjon. Jeg må fremdeles ut i samfunnet for å hente i barnehage, handle osv. Du ser det gjerne ikke, men jeg er syk uavhengig av din tolkning av min helsetilstand. Sliter forøvrig også med migrene som heller ikke kommer til syne ved snufs og bakterier. 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #29 Del Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg skjønner ikke det helt. Hvis jeg er borte fra jobb, så er det mer sånn her: - Føler meg litt daff en dag - Føler enda mer daff en dag - Våkner opp og føler meg ganske dårlig, men går på jobb. - Går hjem fra jobb fordi jeg føler meg dårlig Med mindre jeg har vært i en ulykke kvelden før så går jeg på jobb. Kan jo ikke vite om jeg er syk før jeg starter å jobbe. Anonymkode: a0211...866 Skjønner ikke dette helt. Du merker ikke om du spyr, har feber osv før du kommer på jobb? Jo, de fleste merker og vet om de blir syke på natten og morgenen. Anonymkode: cbb43...0a9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #30 Del Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg skjønner ikke det helt. Hvis jeg er borte fra jobb, så er det mer sånn her: - Føler meg litt daff en dag - Føler enda mer daff en dag - Våkner opp og føler meg ganske dårlig, men går på jobb. - Går hjem fra jobb fordi jeg føler meg dårlig Med mindre jeg har vært i en ulykke kvelden før så går jeg på jobb. Kan jo ikke vite om jeg er syk før jeg starter å jobbe. Anonymkode: a0211...866 Du vet at det finnes veldig mange forskjellige sykdommer? Hadde vært såre enkelt for helsevesenet dersom det bare fantes 1 sykdom, og som alle mennesker reagerte helt likt på. Anonymkode: 923d8...7c7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #31 Del Skrevet 9. desember 2022 Den ene gangen jeg fikk influensa (altså ikke vanlig forkjølelse) så gikk det en halvtime fra jeg følte meg helt fin og rask til jeg hadde kjempestore muskel/leddsmerter. Føltes ut som jeg hadde trent hardt flere dager på rad. 2 timer etter det igjen lå jeg med 39,5 i feber og var dårlig i 2 uker etterpå. De gangene jeg har fått forkjølelse har jeg ofte begynt å kjenne det på ettermiddagen og blitt skikkelig dårlig til morgenen etter. Jeg er ikke idioten som går på jobb og smitter hele staben, så holder meg hjemme når jeg er snørrete, hoster og har feber. Jobben min er også slik at jeg ikke fysisk klare være der eller burde være der i slik tilstand. Omgangssyke kommer også kastet på en, der hadde jeg faktisk ikke greid å komme meg ut av badet en gang, da jeg har måttet sittet på do med spybøtte foran meg. Migrene får jeg gjerne bare en halvtimes varsel på, vanligvis greier jeg ta medisin i tide, men om ikke så er jeg helt nede for telling i 1-2 dager. Jeg har høy arbeidsmoral og har gått på jobb med feber av ikke smittsomme årsaker flere ganger. Jeg har trosset mye fysiske problemer og smerter for jobb, og har et sykefravær på vanligvis 0-4 dager i året om ikke noe spesielt har skjedd. Om noen hadde satt spørsmåltegn om jeg virkelig hadde vært for dårlig til jobb hadde jeg blitt sur! Anonymkode: 6bc85...f5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 9. desember 2022 #32 Del Skrevet 9. desember 2022 Hvorfor i alle dager tror du alle har det som deg? Og som mange andre her har sagt, det er mange tilstander som kan komme brått på. En annen ting er at du ikke nødvendigvis ser det på folk som er litt smådårlige, det er ikke alle som føler for å kringkaste det hver gang de ikke er i toppform, heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #33 Del Skrevet 9. desember 2022 De gangene jeg har blitt skikkelig syk, typ influensa eller korona, så har det kommet som kastet på meg på kvelden. Typ begynner å kjenne det i halsen på kvelden og feber 1-2 timer etterpå. Sjangler bare i dagene før hvis det er snakk om en mild forkjølelse, men aldri de gangene jeg faktisk har blitt ordentlig syk. Og jeg går forøvrig ikke rundt på jobb og klager over laber form om jeg begynner å bli forkjøla heller. Anonymkode: 41e8d...07e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #34 Del Skrevet 9. desember 2022 Jag løp min raskeste 5 km etter jobb en tirsdag. Tirsdag kveld følte jeg meg litt uggen. Onsdag morgen testet jeg positivt på korona. Anonymkode: 8ac43...e2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #35 Del Skrevet 9. desember 2022 Jeg syns sykdom som er så kraftig at en må være hjemme fra jobb pleier å komme brått jeg. Gjerne i løpet av natten. De gangene jeg har vært borte fra jobb de siste årene har det vært omgangssyke eller luftveisinfeksjon med feber, og det har kommet plutselig. Når jeg starter med å hangle, pleier det ikke å bli mer enn hangling, tett nese og hoste. Og nå er det jo lov å gå på jobb med sånt igjen. Anonymkode: fd28c...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilkåret Skrevet 9. desember 2022 #36 Del Skrevet 9. desember 2022 Kommer an på sykdommen, jeg har hatt begge typer. Forkjølelse kommer for eks veldig gradvis. Omgangssyke kan du føle deg litt kvalm, men ikke unormalt kvalm nødvendigvis, så 2 timer etter spyr du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #37 Del Skrevet 9. desember 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skjønner ikke det helt. Hvis jeg er borte fra jobb, så er det mer sånn her: - Føler meg litt daff en dag - Føler enda mer daff en dag - Våkner opp og føler meg ganske dårlig, men går på jobb. - Går hjem fra jobb fordi jeg føler meg dårlig Med mindre jeg har vært i en ulykke kvelden før så går jeg på jobb. Kan jo ikke vite om jeg er syk før jeg starter å jobbe. Anonymkode: a0211...866 Det er her du begår post-korona kardinalsynden. Er man godt på vei til å bli syk holder man seg hjemme nå. Det er snart 2023. Anonymkode: d3367...77d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #38 Del Skrevet 9. desember 2022 Det siste året; 1) Korona. Jeg handlet etter jobb, kjente på "oi, her er det noe rart", var svimmel på en litt rar måte, utover kvelden kom hodepinen som jeg trudde jeg skulle sove av meg. I 2-tiden våknet jeg av at alt var vondt. Og på morgenen ble testen positiv umidelbart. 2) Sto opp, gikk i dusjen, rakk knapt å tørke meg før jeg begynte å spy. 3) Gikk en topptur en søndag. Reagerte litt på formen, men blåste det bor med at det hadde blitt lite kondisjonstrening i det siste. To timer senere kom frostriene og feberen. Anonymkode: c1592...10c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 9. desember 2022 #39 Del Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skjønner ikke det helt. Hvis jeg er borte fra jobb, så er det mer sånn her: - Føler meg litt daff en dag - Føler enda mer daff en dag - Våkner opp og føler meg ganske dårlig, men går på jobb. - Går hjem fra jobb fordi jeg føler meg dårlig Med mindre jeg har vært i en ulykke kvelden før så går jeg på jobb. Kan jo ikke vite om jeg er syk før jeg starter å jobbe. Anonymkode: a0211...866 Det kan skje rimelig kjapt faktisk. Jeg avtalte med en kollega å bytte vakt. Jeg skulle jobbe dagen etter og kollega noen dager senere for meg. Natt til dagen etter ble jeg skikkelig dårlig med feber og influensa og måtte melde meg syk. Heldigvis gikk ikke dette utover kollegaen min og heller ikke meg siden vaktbytter måtte godkjennes av ledelsen. Jeg hadde uansett ikke klart å jobbe hverken min eller kollega sin vakt da influensaen var helt jævlig og endte i sykmelding og antibiotika for både ørebetennelse, halsbetennelse og bihulebetennelse. Jeg følte meg mer død enn levende i 16 dager. Har faktisk aldri vært så dårlig hverken før eller etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #40 Del Skrevet 9. desember 2022 Har du hatt omgangsyke noen gang?? Fra 1 time til neste går du fra helt oppegående til å sitte på do med bøtte på fanget.. Anonymkode: 0ad59...3b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå