Gå til innhold

Fortell hvordan du trener!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1: Hvilke dager trener du?
2: Hvordan, evt. deler du opp trening av kroppsdeler?
3: Hvor lenge gjør du styrke, hvor lenge cardio?
4: Trener du ytterligere utenfor gymmen?
5: Følger du en spesiell diett?
6: Hvor lenge har du gjort dette, og hvilken effekt har det hatt på deg fra begynnelse til nå?
7: Har du hatt noen aha-opplevelser eller lure tanker underveis som har hjulpet deg, som du skulle ønske du hadde hatt tidligere?

Anonymkode: 215d7...a9d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1: Som regel hver dag, muligens en hviledag i uken. Hvilken dag det blir varierer. 

2: Trener Fullkropp hver gang jeg trener styrke, men varierer øvelsene litt (har en A-dag og en B-dag). 

3: Styrke er to ganger i uken. Ca 45 min. Løper opp mot 7 dager i uken. Alt fra 15 min til over to timer. 

4: Ja, løper som sagt nesten daglig. 

5: Nei. Spiser det jeg vil. Trener så mye at jeg ikke legger på meg, men jeg bygger ikke kropp heller. Det er riktig nok ikke målet. 

6: Løpt av og på hele livet. Begynt med styrke først i år pga skadeforebygging. Var hos en fysioterapeut som advarte meg mot artrose og anbefalte styrketrening hvis jeg ønsket å fortsette å løpe når jeg ble eldre. 

7: Intensitetsstyring. Alle økter trenger ikke å være nye rekorder på Strava. Da er man dømt til å bli skadet. 
Og styrketrening. Bedre å løpe 40-50km i uken igjennom flere år sammen med styrketrening, enn å løpe 60-70km i 5 måneder og skadet resten. 

Anonymkode: decb9...00d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Trener hvilken som helst dag. Passer på å holde PAI-scoren over 100, blir vel ca. 3 kondisjonsøkter i uka. Pluss tjener litt PAI på gåturer og sånt. I går tjente jeg litt på å måke snø 😛 

2: Mest kondisjon. Prøver å gjøre litt styrkeøvelser, men får ikke samme godfølelsen av det. Selv om jeg virkelig burde på grunn av vond rygg.

3: 4x4 på tredemølle hjemme.

4: Trener hjemme eller utendørs.

5: Spiser 1-3 måltider, alt ettersom. Prøver å kutte ned på godis og unødvendige karbohydrater. Helst ganske ren mat. Prøver å spise egg jevnlig.

6: Begynte å trene i august, har blitt en del sprekere og litt lettere siden da. Har ikke fått til treningsvanen så godt før, jeg tror det er fordi det der PAI-opplegget er veldig motiverende for meg.

7: Hmm. Kanskje at hvis jeg hadde oppdaget tidligere hvor glad og tilfreds jeg føler meg etter en god kondisjonsøkt så kanskje jeg hadde fått til jevnlig trening før?

Anonymkode: 8b56a...f7e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Trener 4-5 dager i uka, ikke en fast dag men litt ettersom dagsformen og om jeg har sovet nok. Hver dag hvis du teller gåturer som trening..

2. Trener i hovedsak styrke. Har for eksempel ben på mandag, bryst på tirsdag, hviledag onsdag, markløft og glutes på torsdag, øvre rygg og mage på fredag, hviledag, og så kjører jeg en egen cardoøkt på søndag. Dette er kun et eksempel, justerer det litt ettersom jeg vil, men prøver å passe på at hver muskelgruppe får 48 timers hvile mellom øktene. 

3. Styrketrening bruker jeg mellom 1-2 timer på, det inkluderer litt tøying etterpå. cardio som regel rundt en time. 

4. Tja, har en fysisk jobb og to små unger, så bestandig aktiv.. går i tillegg en del turer, på sommeren jobber jeg mye i hagen og går i fjellet. 

5. Følger ingen spesiell diett i den forstand, bare sørger for å få i meg nok proteiner og nok mat generelt. Prøver å spise nokså sunt, men koser meg også liksom. Blir både kake og sjokolade når jeg vil, og burger også av og til.

6. Trente aktivt i 10 år før jeg fikk samboer og barn, slet med rygg og bekkenplager mellom barna så trente bare sporadisk hjemme en periode. Nå har jeg trent aktivt i ca ett år og jeg er tilbake i samme vekt og nesten samme figur som før barna. I tillegg har jeg mindre smerter i ryggen, jobben blir enklere for meg, har mer energi til å leke med ungene, og er generelt mer fornøyd og glad. 

7. Å lytte til kroppen. Er jeg sliten så er jeg sliten og har kanskje mer behov for å slappe av og sove. Kroppen trenger også restitusjon. Samt å presse seg litt, det er ikke farlig å ha det litt vondt og bli sliten. Og for min del som kvinne, jeg presterer bedre de to første ukene av min syklus, jeg har derfor økeuker når jeg har menstrasjon. Få nok søvn og spise nok mat. Jeg går fort ned i vekt når jeg ikke spiser nok og trener.. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...