Gå til innhold

Hvordan finne en jomfru til make?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Slik jeg ser det på det med kjæresteforhold og ekteskap virker ofte rart for mange. Jeg ser på det som hellig hvor sexen er den handlingen som mest viser til dette. Mye sex med andre personer før din make vil dermed gjøre at «helligheten» i ekteskapet mister sin verdi. Jeg er derfor godt over gjennomsnitlig opptatt av at min framtidige ikke skal ha ligget med andre. Dette passer dessverre ikke godt inn med det som ofte omtales som dagens «hooke-kultur».

Det er selvsagt ikke slik at det er kun dette jeg ser etter - ser etter noen jeg kan bli glad ved å være med/se/tenke på, «bestevenn» som verdsettes minst like mye som en selv, familiekjær osv. Problemet er det at en ikke vet, og gjerne ikke bør spørre, om hvorvidt vedkommende er jomfru eller ikke. Selv liker jeg ikke å gjøre noen vondt så å starte et forhold for så deretter å avslutte det grunnet noe sånt virker helt feil og er derfor noe som jeg vil unngå. Hvordan bør jeg gå fram? Er det noen sted jeg bør se etter dame? Andre tips?

Selv er jeg en ung mann på 24 år (som selvsagt er jomfru selv). Jeg har lyst på et seriøst forhold - gjerne ikke ekteskap med det samme da jeg tenker det er viktig å ta seg god tid å bli ordentlig kjent samt som at jeg egentlig ikke har midler til dette per dags dato.

Endret av Jeg-er-anonym
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får henge litt i superkristne miljøer. Der kan det hende du treffer noen med samme tanker om jomfruelighet

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Superreligiøse miljøer. Stor fare for at du må bedrive aktivt grooming. Infiltrere miljøer med unge piker. 🥴 usj. Minner meg om en muslim jeg snakket med en gang, for ham var jomfruer veldig viktige. Skilt mann. 😬 og veldig uappetittlig å se på. Har litt traumer fra det. 

Anonymkode: 91f17...229

• Liker 3
Skrevet

Du høres ut som en episode av "kjærlighet på spektret". 

Det er vanskelig nok å finne en kjæreste med de egenskapene du ramser opp, uten at du skal henge deg opp i hvor mye pikk hun har fått, og det blir verre for hvert år du går med den tankegangen.  Skift fokus, er mitt råd. 

Anonymkode: cc1f9...e9c

• Liker 5
Skrevet
Jeg-er-anonym skrev (5 timer siden):

Slik jeg ser det på det med kjæresteforhold og ekteskap virker ofte rart for mange. Jeg ser på det som hellig hvor sexen er den handlingen som mest viser til dette. Mye sex med andre personer før din make vil dermed gjøre at «helligheten» i ekteskapet mister sin verdi. Jeg er derfor godt over gjennomsnitlig opptatt av at min framtidige ikke skal ha ligget med andre. Dette passer dessverre ikke godt inn med det som ofte omtales som dagens «hooke-kultur».

Det er selvsagt ikke slik at det er kun dette jeg ser etter - ser etter noen jeg kan bli glad ved å være med/se/tenke på, «bestevenn» som verdsettes minst like mye som en selv, familiekjær osv. Problemet er det at en ikke vet, og gjerne ikke bør spørre, om hvorvidt vedkommende er jomfru eller ikke. Selv liker jeg ikke å gjøre noen vondt så å starte et forhold for så deretter å avslutte det grunnet noe sånt virker helt feil og er derfor noe som jeg vil unngå. Hvordan bør jeg gå fram? Er det noen sted jeg bør se etter dame? Andre tips?

Selv er jeg en ung mann på 24 år (som selvsagt er jomfru selv). Jeg har lyst på et seriøst forhold - gjerne ikke ekteskap med det samme da jeg tenker det er viktig å ta seg god tid å bli ordentlig kjent samt som at jeg egentlig ikke har midler til dette per dags dato.

Den største "faren" er faktisk ikke hookingkultur/tilfeldig sex, men at mange på din alder har hatt kjærester de har hatt sex med. De som evt ikke har hatt sex med kjæresten er ofte konservativt kristne. 

En annen ting er at du skal leite litt etter å finne ei som er uerfaren/har spart seg men som ikke er ute etter å bli gift med det første heller. For om det skulle bli slutt mellom dere er de da ikke jomfru lenger og derfor ikke aktuell for en ny mann som er opptatt av jomfruelighet...

• Liker 2
Skrevet

Er du virkelig villig til å gifte deg med noen før dere har sex? Du vil vel ikke ha en kone som er så "slutty" at hun har sex FØR ekteskap, siden du ikke selv kunne tenke deg en kvinne som har hatt sex før ekteskap? Og tenker du da å bli i forholdet uansett hvor dårlig sexen er eller hvor lite det blir av den? Joda, det finnes jenter på din alder som er jomfruer fordi de bare aldri har møtt noen de ville ha sex med - men flertallet av de kvinnene som er jomfruer når de er 20+ har nok enten liten sexlyst i utgangspunktet eller mener at sex er til kun for reproduksjon. 

Hadde du feks. vært ok med å ha sex kun når dere prøvde å få barn, selv om det kanskje fører til at du ender opp med å ha sex et tosifret antall ganger resten av livet ditt? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du bør heller ut og få deg noe, slik at du får jekket sex ned fra den hellige pidestallen og ned på det lekne morsomme nivået sex fortjener å befinne seg på.

Anonymkode: 708e5...988

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Jeg-er-anonym skrev (9 timer siden):

Jeg ser på det som hellig hvor sexen er den handlingen som mest viser til dette.

Tror utfordringen ligger her.
Sex som en hellig handling, innenfor ekteskapet er en nymotens greie som ble innført av kirken for å kontrollere folk. 
Om du velger å tro på dette, og følge konstruerte påbud, så er du i mindretall. 

Anonymkode: da4b1...ded

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor sex er det aller helligste. Det er da mange ting som er viktigere i relasjonen mellom par enn sex. 

Anonymkode: be5d5...e3d

• Liker 1
Skrevet

Damer som er jomfru i voksen alder i 2022? Dream on.

Anonymkode: 91f97...1b4

Skrevet

Finnes sikkert steder på nettet hvor jomfruer kan date. Prøv å søk litt rundt. Burde gå ann å finne.

For å være realistisk, så trur jeg dessverre du må ut av Norge.

Anonymkode: 64650...a79

• Liker 1
Skrevet
Jeg-er-anonym skrev (12 timer siden):

Bli sammen med en jomfru og hun vil oppsøke andre menn senere, burde ha minst 2-3 partnere

Anonymkode: cc69f...3a6

• Liker 1
Skrevet

Da jeg gikk på vgs var det 3 kristne, 1 jente og 2 gutter, som alle lå rundt med hva som helst. Noen år senere bedyret de at de var jomfruer for sine nye partnere. Tror ikke det å aktivt gå for kristne er noe sjakktrekk. Min erfaring er ihvertfall at de har rast fra seg som ungdommer.

Skrevet

Du finner ikke jomfruer her i Norge. Men drar du til midtøsten så er det mange av dem der. Kristne og muslimer.

Anonymkode: 60f43...7d7

Skrevet

Ser det motsatt jeg. Ender du med en jomfru,  kommer både du og hun til å stille forholdet en del spm. Ser jo tråder her inne der par har funnet seg sin partner tidlig i tenårene, at de sitter medet evig spørsmål om de har valgt rett, til tross for at alt er perfekt. Å bli sammen med noen spm kjenner seg selv og vet hva de vil har lagt tvil ifra seg og du er den ene. 

Uansett du har nok litt for høye krav til evnt en jomfru, om du ikke kan love noe ekteskap innen rimelig tid. 

Anonymkode: 7baf2...070

• Liker 3
Skrevet
56 minutter siden, Macro said:

Da jeg gikk på vgs var det 3 kristne, 1 jente og 2 gutter, som alle lå rundt med hva som helst. Noen år senere bedyret de at de var jomfruer for sine nye partnere. Tror ikke det å aktivt gå for kristne er noe sjakktrekk. Min erfaring er ihvertfall at de har rast fra seg som ungdommer.

De kristne jomfruene da jeg vokste opp var faktisk jomfruer, men de giftet seg gjerne da de var 18, fikk barn da de var 19 og var skilt før de var 25.

Anonymkode: 8ea75...7c8

• Liker 2
Skrevet

Først må du skaffe deg midler til et ekteskap og til å bygge hus og forsørge en kvinne. Så kan du begynne å lete etter en kvinne med samme konservative verdier som deg selv. Du må bare være forberedt på at du da får en du må forsørge og en du må gifte deg med tidlig, ingen av slike kvinner er interessert i å ha sex utenom ekteskap

Anonymkode: 330f6...f42

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Veggdyret skrev (9 timer siden):

Er du virkelig villig til å gifte deg med noen før dere har sex? Du vil vel ikke ha en kone som er så "slutty" at hun har sex FØR ekteskap, siden du ikke selv kunne tenke deg en kvinne som har hatt sex før ekteskap? Og tenker du da å bli i forholdet uansett hvor dårlig sexen er eller hvor lite det blir av den? Joda, det finnes jenter på din alder som er jomfruer fordi de bare aldri har møtt noen de ville ha sex med - men flertallet av de kvinnene som er jomfruer når de er 20+ har nok enten liten sexlyst i utgangspunktet eller mener at sex er til kun for reproduksjon. 

Hadde du feks. vært ok med å ha sex kun når dere prøvde å få barn, selv om det kanskje fører til at du ender opp med å ha sex et tosifret antall ganger resten av livet ditt? 

Ja, det er jo forsåvidt tanken. En bør kunne elske vedkommende uten sexen for den de ellers er. Hva gjelder det andre greiene så vil jo jeg gjerne at vedkommende ikke skal være aseksuell.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bli sammen med en jomfru og hun vil oppsøke andre menn senere, burde ha minst 2-3 partnere

Anonymkode: cc69f...3a6

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ser det motsatt jeg. Ender du med en jomfru,  kommer både du og hun til å stille forholdet en del spm. Ser jo tråder her inne der par har funnet seg sin partner tidlig i tenårene, at de sitter medet evig spørsmål om de har valgt rett, til tross for at alt er perfekt. Å bli sammen med noen spm kjenner seg selv og vet hva de vil har lagt tvil ifra seg og du er den ene. 

Uansett du har nok litt for høye krav til evnt en jomfru, om du ikke kan love noe ekteskap innen rimelig tid. 

Jeg ser deres poeng og har hørt det bli sagt før, men dette avtar med årene og både forskning og historie viser til at dette ofte ikke er tilfelle.

Skrevet

Først må du skaffe deg midler til et ekteskap og til å bygge hus og forsørge en kvinne. Så kan du begynne å lete etter en kvinne med samme konservative verdier som deg selv. Du må bare være forberedt på at du da får en du må forsørge og en du må gifte deg med tidlig, ingen av slike kvinner er interessert i å ha sex utenom ekteskap

Anonymkode: 330f6...f42

Jeg er helt inn på det med ingen sex utenom ekteskap. Hva gjelder midler så har jeg alt hus og litt sånt, men er ikke nok fremdeles til å gi noen jeg er glad i et godt nok liv, men det vil nok ikke være problem etter en litt tid. Jeg tenker bare det er viktig å lete nå for jeg tenker uansett at en må først bli kjent med vedkommende og se at vi trives godt i lag samtidig, om jeg venter et par år med å lete, vil nok det være vanskeligere å oppfylle ønskene mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...