AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #21 Skrevet 7. desember 2022 Ingen alkohol rundt barna i jula😊 Har vært i flere familieselskaper hvor enkelte mener de har kontroll på eget inntak, men de ser ikke selv at de ler høyere, blir mer eksentrisk og oppfører seg annerledes. De det gjelder har større barn enn våre, og de har tydelig blitt ukomfortabel. Anonymkode: cbb85...848 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #22 Skrevet 7. desember 2022 Jeg håper det blir hvit jul i form av snø! Når det gjelder alt snakket om jul og alkohol, så er vel dette like viktig hele året. De aller fleste måneder i året er for meg hvite, da jeg drikker svært lite. Det kan faktisk gå år mellom hver gang jeg tar et glass alkohol. Derfor er ikke dette noe jeg forholder meg til. Vi serverer ikke alkohol på julaften, fordi alle gjester kjører bil. Men våre barn vet ikke forskjell på alkoholfritt eller ikke. Barn og fyll hører ikke sammen. Men barn har ikke vont av å se voksne som har et normalt forhold til alkohol. På nyttårsaften er det flere voksne i vårt selskap som tar en øl eller to til maten. Anonymkode: f77d2...7f8 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #23 Skrevet 7. desember 2022 I utgangspunktet nei. Vi serverer vin, øl eller akevitt til maten. Alle som kommer har et ok forhold til alkohol, og ingen drikker mer enn 1-2enheter. Én av oss er alltid kjørbar. Vi har derimot en onkel som noen ganger blir med på julefeiringen, og da må vi droppe all alkohol for å holde han edru foran barna. Anonymkode: 2ed05...a79 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #24 Skrevet 7. desember 2022 Foreløbig ser det ut som at det blir hvit jul, er kommet noe snø, og værmeldinga melder kaldvær framover. ❄️☃️ Så jeg krysser fingrene! Alkholholfri jul blir det neppe, men tenåringene i huset takler nok det like godt som de gjorde for 10 år siden. 😊 Man trenger jo ikke drikke bøttevis, men heller lære barna at det går an å kose seg med måtehold. Anonymkode: 8965c...507 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #25 Skrevet 7. desember 2022 Har hatt hvite juler hele livet mitt. Er så takknemlig for alle i den fine slekta mi for det! Feirer fortsatt med den samme gjengen, nå også med "min" lille gjeng ❤ K, 33 Anonymkode: b3a40...291
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #26 Skrevet 7. desember 2022 Jepp, det blir det. Jeg er riktignok gravid, men syns ikke fyll og jul med barn hører sammen. Vi voksne har pleid å være på 5 dags julefest UTEN barn, men det blir jo ikke noe av i år. Jeg signerer. også kan jeg være såpass ærlig at jeg liker ikke alkohol for kosen skyld, når jeg først drikker er det for å bli beruset. Så gjør aldri det mens barna er hjemme. Anonymkode: 54329...881
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #27 Skrevet 7. desember 2022 Har ikke fokus på hvit jul for barnas skyld, men på andre siden drikker jeg minimalt, maks et glass hvitvin, tåler ikke rødvin og liker ikke øl og noe sterkere. Mannen min tar en og annen øl eller rødvin til middag innimellom. Så på julaften i år drikker noen voksne alkoholfri øl, noen juleøl, noen rødvin og noen julebrus, og noen tar kanskje en akevitt eller en konjakk sent på kvelden etter gavene. Aldri sett noen tegn til å være beruset. Feiret med den familien annethvert år i 20 år. Anonymkode: 076e4...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #28 Skrevet 7. desember 2022 Nei. Vokst opp med foreldre som tok en øl og akevitt på julaften. Ikke noe feil med det. Her blir det cider på meg og øl på far. Barna veit ikke hva øl er en gang tross at de er 6 og 8 år. Bare at det er noe voksne drikker. Så ingen hvit jul her. Tenker at det er hysteri når det er snakk om en liten mengde. Men drikkes det 4 øl så merkes det så klart. Så det skjer ikke. Anonymkode: 00532...d34 1 1
Gjest Sprite Skrevet 7. desember 2022 #29 Skrevet 7. desember 2022 Ja noe annet er utenkelig. Alkohol hører ikke sammen med barn
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #30 Skrevet 7. desember 2022 Snø muligens, alkoholfritt absolutt ikke. Anonymkode: bd64b...bdb 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #31 Skrevet 7. desember 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei. Vokst opp med foreldre som tok en øl og akevitt på julaften. Ikke noe feil med det. Her blir det cider på meg og øl på far. Barna veit ikke hva øl er en gang tross at de er 6 og 8 år. Bare at det er noe voksne drikker. Så ingen hvit jul her. Tenker at det er hysteri når det er snakk om en liten mengde. Men drikkes det 4 øl så merkes det så klart. Så det skjer ikke. Anonymkode: 00532...d34 Samme her. Vokst opp med at foreldre tok seg noen pils eller glass vin i helg og høytid uten at det på noen måte føltes utrygt. Gjør det samme selv med verdens beste samvittighet. Anonymkode: bd64b...bdb
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #32 Skrevet 7. desember 2022 Lykkedykker skrev (10 timer siden): Blir det hvit jul for dere i år?:) Her har vi hatt hvit jul siden barna ble født:3 https://hvitjul.no blir nok litt til maten,men max et glass. barn har ikke vondt av og se voksne har et god forhold til alkehol Anonymkode: 56db4...7d4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #33 Skrevet 8. desember 2022 Trodde dette handlet om snø. Blir ikke «hvit jul» her, og jeg har heller ikke vokst opp med noe sånt. Har sett alkohol på bordet så å si alle helger, høytider og på ferie. Det har gått helt fint 10/10 ganger. Anonymkode: 95380...a31 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #34 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 7.12.2022 den 11.44): Jeg er veldig glad for at mine foreldre ikke hadde hvit jul da jeg var barn. De lærte meg at det var helt normalt å kose seg med en enhet eller to i løpet av kvelden. At alkohol ikke var noe som skulle gjemmes bort og bare drikkes som fyll. Anonymkode: ec587...5ee Dette. Anonymkode: 61c3a...042
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #35 Skrevet 8. desember 2022 Ja, uavhengig av barn. Jeg liker ikke rødvin eller sprit, og synes kun at kald hvitvin og øl er godt utendørs om sommeren som en forfriskende greie. Liker smaken på øl og hvitvin- men liker ikke rusen spesielt godt og ikke når det er kaldt ute. Anonymkode: 72042...732
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå