Gå til innhold

Hvor vil du bo?


Gjest Husine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kunne tenkt meg å bo på et av småstedene rundt Oslo, som Lillestrøm, Kolbotn eller Asker. Må være nært mark/skog/turområder, men samtidig være relativt kjapt å komme seg inn til byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vi bo der jeg bor nå: på Grefsen i Oslo. Det er landlig og barnevennlig men samtidig veldig sentralt, innenfor bomringen. Jeg har minimalt med kø til jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo indre vest er der jeg trives best. (det rimer visst ;)) Grønt, fredelig og koselig, barnevennlig, men likevel grei avstand til sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv

Oslo og omegn et sted... Kunne egentlig tenke meg å bo på Jessheim, men hvis jeg skal jobbe i Oslo så blir det så lang vei til jobb :forvirret: Men jeg er jo Romeriking og trives veldig bra på Romerike. Ellers kunne jeg godt tenke meg å prøve andre steder i Oslo, men siden jeg aldri har bodd der så vet jeg ikke om jeg vil trives enda :)

Skal flytte til Sørlandet nå, men det blir ikke for evig og alltid for å si det sånn. Jeg vil etablere meg på Østlandet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med Oslo inre vest, Arkana? Smestad og områdene rundt der?

Jeg tenkte mest Røa, Ullern, Voksen. Smestad er kanskje også en del av indre vest, eller ligger det for nært sentrum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne bo landlig men bynært, dvs litt utenfor Oslo. Fortrvis Romerike eller Follo. Et alternativ for meg er Trondheim. Sentrumsnært - dvs. Ila, Møllenberg, Bakklandet eller Øya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes flere steder i Oslo er fine. Ville ikke bodd lenger vest enn Bislett og Santhanshaugen. Liker ellers Torshov, Grünerløkka og Gamlebyen, men også Ekeberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor en mil utenfor Tønsberg, og her trives jeg kjempe bra. Flott for barn å vokse opp, kort vei til by, og sjøutsikt. Heller ikke lang vei til Oslo.

Flyplass i nærheten :)

Skulle jeg flyttet et annet sted i Norge måtte det vært Bergen, som jeg også synes er et fantastisk sted ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I Oslo vil jeg bo på Nordstarnd eller Grefsen.

Men i de neste 47 årene skal jeg bo her i det kosleige huset vårt i landlige Rygge utenfor Moss. (Kort vei til oslo!!!)

Men her kan jeg ikke bo "resten av livet" - en gang oslo-jente , alltid Oslo-jente ! - så jeg gikk med på ca 50 år! :-) Da skal jeg hjem igjen til Oslo, ha en deilig leilighet på et av de to nevnte stedene, og sitte på en stor terrasse og nippe til et glass Portvin eller fem sammen med venninnene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...