Gå til innhold

Guttenavn meningsmåling

Minan

Navn  

81 stemmer

1. 1. Hvilke av disse guttenavnene?

• Osvald
      8
    • Erling
      36
    • Åsmund
      24
    • Asbjørn
      13

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 11.12.2022 den 0.35):

Ganske sikker på at man ikke deler opp navnet slik at det blir ass på engelsk. Astrid, Aston og Aslak har samme begynnelsen uten at det uttales ass i alle fall. 

Anonymkode: 1bd55...017

I tv serien The Office synes de det er merkelig at hun ene kaller ungen Astrid fordi det høres ut som "ass turd" som ikke er så elegant. 

Jeg likte egentlig veldig godt Osvald faktisk. Tror vi kommer til å se en utvikling fremover hvor gode gamle navn fra tippolderforeldre kommer tilbake på moten. Jeg spår også et nytt klasseskille innen navn. Før var det gjerne Tommy, Roy, Roger, Kim osv. som representerte lavere sosioøkonomisk status, mens jeg tror en fremover vil se en del av disse Milo Maximilian Leander i samme posisjon. 

Anonymkode: 28e84...d6e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

I tv serien The Office synes de det er merkelig at hun ene kaller ungen Astrid fordi det høres ut som "ass turd" som ikke er så elegant. 

Jeg likte egentlig veldig godt Osvald faktisk. Tror vi kommer til å se en utvikling fremover hvor gode gamle navn fra tippolderforeldre kommer tilbake på moten. Jeg spår også et nytt klasseskille innen navn. Før var det gjerne Tommy, Roy, Roger, Kim osv. som representerte lavere sosioøkonomisk status, mens jeg tror en fremover vil se en del av disse Milo Maximilian Leander i samme posisjon. 

Anonymkode: 28e84...d6e

Ok, da tok jeg feil. Mener å ha sett en vikingserie med en Asbjorn i, og det hørtes helt fint ut. Men da tenker flere i engelskspråklige land på ass når et navn begynner på as. Aslan er også et navn jeg kom på…

Enig i dine betrakninger om navnevalg. Også glad ikke alle velger internasjonale navn. Kjedelig om alle i hele verden skal hete Maria eller Jacob o.l. og kunne vært født hvor som helst. 

Anonymkode: 1bd55...017

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Takk for respons! Interessant å se forskjellen på kommentarer og selve meningsmålingen. I følge kommentarer hadde Osvald kommet ganske bra ut, men har fått færrest stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...