AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1601 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hei! Hadde uttak 15. september og har enda ikke fått mensen, men dette er normalt…? Anonymkode: b8833...a58 Jeg var ustabil i 2 mnd etter uttak, fikk beskjed at det var normalt 😊 Anonymkode: a19ab...e96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1602 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg var ustabil i 2 mnd etter uttak, fikk beskjed at det var normalt 😊 Anonymkode: a19ab...e96 Takk for svar 😊 Anonymkode: b8833...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1603 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det hørtes litt rart ut. Men godt mulig det er normalt og noe noen opplever. Ville snakket med lege/gyn/sykehus om det. Egguttak i seg selv skal ikke utsette mens i seg selv. Anonymkode: 106aa...b8a Takk for svar! 😊 Anonymkode: b8833...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1604 Del Skrevet 17. oktober 2023 Har meldt inn mens i dag, men ikke hørt noe. Fikk forespeilet på oppstartssamtalen at det var god kapasitet nå før jul, og det gjør meg rett og slett litt gæren å ikke vite om jeg må vente enda noen sykluser før jeg får begynne. Anonymkode: d0d1b...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 17. oktober 2023 #1605 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har meldt inn mens i dag, men ikke hørt noe. Fikk forespeilet på oppstartssamtalen at det var god kapasitet nå før jul, og det gjør meg rett og slett litt gæren å ikke vite om jeg må vente enda noen sykluser før jeg får begynne. Anonymkode: d0d1b...75f Det kan fort ta 6 dager før du hører fra Rikshospitalet dessverre, der er kapastiteten mer eller mindre alltid sprengt 🫤 Fryseforsøk hender det at de har raskere oppstart enn ferskforsøk. For å komme i gang med ferskforsøk tar det flere måneder om du hører til Riksen🥴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1606 Del Skrevet 17. oktober 2023 9 minutter siden, Frk.Pøls said: Det kan fort ta 6 dager før du hører fra Rikshospitalet dessverre, der er kapastiteten mer eller mindre alltid sprengt 🫤 Fryseforsøk hender det at de har raskere oppstart enn ferskforsøk. For å komme i gang med ferskforsøk tar det flere måneder om du hører til Riksen🥴 Takk for svar, har du vært der til behandling nylig? Som sagt fikk jeg forespeilet at det var god kapasitet nå før jul, og det virker merkelig å si det hvis det faktisk er mange måneders ventetid. Det er så tøft for psyken å få forhåpninger som kanskje ikke stemmer. Anonymkode: d0d1b...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 17. oktober 2023 #1607 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Takk for svar, har du vært der til behandling nylig? Som sagt fikk jeg forespeilet at det var god kapasitet nå før jul, og det virker merkelig å si det hvis det faktisk er mange måneders ventetid. Det er så tøft for psyken å få forhåpninger som kanskje ikke stemmer. Anonymkode: d0d1b...75f Jeg holder på med ferskførsøk nå 🙂 Hadde et ferskforsøk i februar 23 som ble avbrutt, og et ferskforsøk i november 22, før det hadde jeg et fryseforsøk i juni 22 etter å ha startet prosessen med søskenforsøk i januar 2022. Så her er det dessverre bare å smøre seg med masse tålmodighet 🫤 Ivf i det offentlige tar ofte veldig lang tid. Er snart to år siden vi begynte prosessen med søsken. Ventetiden under ivf behandling kan være veldig tøff😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nybegynner23 Skrevet 17. oktober 2023 #1608 Del Skrevet 17. oktober 2023 Hei! Dere som har gått/eller går privat- Hvor får dere behandling? Og hvilke erfaringer har dere? Vi vurderer å gå privat etter mange runder i offentlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baby24*håper* Skrevet 17. oktober 2023 #1609 Del Skrevet 17. oktober 2023 Nybegynner23 skrev (2 minutter siden): Hei! Dere som har gått/eller går privat- Hvor får dere behandling? Og hvilke erfaringer har dere? Vi vurderer å gå privat etter mange runder i offentlig.. Vi går privat hos hausken. Vi har nettopp startet, så har ikke så mye erfaring å dele enda...men etter hve jeg leser om de som går privat så får vi kommet ganske raskt igang (mulig å starte opp ved første mens etter samtale) Vi får raskt svar på appen vår når vi lurer på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smågodt23 Skrevet 17. oktober 2023 #1610 Del Skrevet 17. oktober 2023 Nybegynner23 skrev (1 time siden): Hei! Dere som har gått/eller går privat- Hvor får dere behandling? Og hvilke erfaringer har dere? Vi vurderer å gå privat etter mange runder i offentlig.. Kommer litt an på hvor i landet du holder til, men vi var hos Fertilitetssenteret i Oslo og er veldig fonøyd med prosessen. Flinke folk, god kommunikasjon, lydhør for våre tanker 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1611 Del Skrevet 17. oktober 2023 Nybegynner23 skrev (2 timer siden): Hei! Dere som har gått/eller går privat- Hvor får dere behandling? Og hvilke erfaringer har dere? Vi vurderer å gå privat etter mange runder i offentlig.. Er i mitt første forsøk nå, hos medicus i Oslo. Føler meg veldig godt ivaretatt, og elsker pasientportalen deres, lett å spørre om ting der og får svar relativt kjapt. Ble også oppringt da jeg meldte at mens var kommet hvor de bare lurte på om jeg hadde spørsmål til sprøytene osv. ☺️ Anonymkode: c379d...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1612 Del Skrevet 17. oktober 2023 Nybegynner23 skrev (2 timer siden): Hei! Dere som har gått/eller går privat- Hvor får dere behandling? Og hvilke erfaringer har dere? Vi vurderer å gå privat etter mange runder i offentlig.. Etter å ha brukt opp alle forsøkene offentlig, ikke fått nødvendig oppfølging og hatt masse avbrutte sykluser pga feil medisin for min kropp og lange ventetider (mange måneder) mellom alle uttak og innsett gikk vi privat. Gravid på første innsett gitt. Tok 2 måneder i det private å bli gravid, inkludert å la kroppen hvile etter mild overstimulering. Så det er absolutt verdt det hvis du har råd. Anonymkode: 0ce56...af5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1613 Del Skrevet 18. oktober 2023 Noen her som har sendt gentester til Telemark, både mann og kvinne, og som har erfaring på hvor lang tid det kan ta å få svar? Anonymkode: b8833...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1614 Del Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen her som har sendt gentester til Telemark, både mann og kvinne, og som har erfaring på hvor lang tid det kan ta å få svar? Anonymkode: b8833...a58 vi har akkurat tatt. Fikk beskjed om at det kunne ta 2 mnd. Anonymkode: 307e5...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1615 Del Skrevet 18. oktober 2023 Hei, alle ❤️ Jeg har akkurat gått gjennom et mislykket ivf-forsøk der eggene ikke utviklet/delte seg som de skulle. Jeg har AMH på 9. Er redd for at eggene mine har blitt for gamle. Leser om at man kan forbedre eggkvaliteten med vitaminer og kosthold. Er det noen som vet noe om dette? Jeg fikk beskjed om at det ikke var noe å gjøre med nedsatt kvalitet for kvinner, men leser det motsatte på nettet.. Jeg har jo sjekket AMH som er bra for alderen, men har ikke tatt blodprøver for å sjekke eggkvalitet. FHS? Noen som har gjort dette? Er det vits? Anonymkode: 3aa80...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smågodt23 Skrevet 18. oktober 2023 #1616 Del Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei, alle ❤️ Jeg har akkurat gått gjennom et mislykket ivf-forsøk der eggene ikke utviklet/delte seg som de skulle. Jeg har AMH på 9. Er redd for at eggene mine har blitt for gamle. Leser om at man kan forbedre eggkvaliteten med vitaminer og kosthold. Er det noen som vet noe om dette? Jeg fikk beskjed om at det ikke var noe å gjøre med nedsatt kvalitet for kvinner, men leser det motsatte på nettet.. Jeg har jo sjekket AMH som er bra for alderen, men har ikke tatt blodprøver for å sjekke eggkvalitet. FHS? Noen som har gjort dette? Er det vits? Anonymkode: 3aa80...fb8 Hvis du vil lese om eggkvalitet og forskning rundt dette så kan jeg anbefale boka It starts with the egg av Rebecka Fett. Hos meg var det dårlig utvikling og potensielt dårlig eggkvalitet som startet et behov for å vite alt jeg kom over om akkurat dette temaet 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1617 Del Skrevet 18. oktober 2023 Smågodt23 skrev (1 time siden): Hvis du vil lese om eggkvalitet og forskning rundt dette så kan jeg anbefale boka It starts with the egg av Rebecka Fett. Hos meg var det dårlig utvikling og potensielt dårlig eggkvalitet som startet et behov for å vite alt jeg kom over om akkurat dette temaet 😅 Tusen takk Hjalp det deg, fikk du bedre kvalitet? Anonymkode: 3aa80...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smågodt23 Skrevet 18. oktober 2023 #1618 Del Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk Hjalp det deg, fikk du bedre kvalitet? Anonymkode: 3aa80...fb8 Vi tok en pause mellom forsøk to og tre (først og fremst pga den mentale biten som tok litt knekken på meg siden det ble uttak igjen og igjen), men det var også en mulighet til å prøve noen av de tiltakene, primært kosttilskudd/vitaminer, som er nevnt i boka. Det klaffet for oss på tredje forsøk og jeg fikk ut flere egg enn tidligere og flere klarte seg. Men det skal legges til at jeg ikke tok nye blodprøver og jeg fikk en annen type hormonbehandling på tredje forsøket (fra gonal f til pergoveris). Så hva som faktisk var utslagsgivende er vanskelig å vite. Skal selvfølgelig være forsiktig med å tillegge vitaminer og diverse alt for mye vekt. Det kan ha vært ny medisin, vitaminer eller bare helt tilfeldig. Det forskes jo lite på fertilitet og eggkvalitet så det som er der ute er uansett kjempeinteressant! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1619 Del Skrevet 18. oktober 2023 On 10/17/2023 at 7:06 PM, Frk.Pøls said: Jeg holder på med ferskførsøk nå 🙂 Hadde et ferskforsøk i februar 23 som ble avbrutt, og et ferskforsøk i november 22, før det hadde jeg et fryseforsøk i juni 22 etter å ha startet prosessen med søskenforsøk i januar 2022. Så her er det dessverre bare å smøre seg med masse tålmodighet 🫤 Ivf i det offentlige tar ofte veldig lang tid. Er snart to år siden vi begynte prosessen med søsken. Ventetiden under ivf behandling kan være veldig tøff😕 Takk for svar. Vi bestemte oss i går for å gå privat. Ventetiden har blitt så tøff at vi ikke har det noe bra, og vi har ikke en gang begynt med IVF. Akkurat nå er det ingen av oss som klarer å gjøre dette uten å ha noen datoer å forholde seg til. Det er 8 måneder siden vi ble henvist, men vi vet enda ikke når vi kan begynne, og det er for slitsomt i lengden. Anonymkode: d0d1b...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte28 Skrevet 18. oktober 2023 #1620 Del Skrevet 18. oktober 2023 3 hours ago, Smågodt23 said: Vi tok en pause mellom forsøk to og tre (først og fremst pga den mentale biten som tok litt knekken på meg siden det ble uttak igjen og igjen), men det var også en mulighet til å prøve noen av de tiltakene, primært kosttilskudd/vitaminer, som er nevnt i boka. Det klaffet for oss på tredje forsøk og jeg fikk ut flere egg enn tidligere og flere klarte seg. Men det skal legges til at jeg ikke tok nye blodprøver og jeg fikk en annen type hormonbehandling på tredje forsøket (fra gonal f til pergoveris). Så hva som faktisk var utslagsgivende er vanskelig å vite. Skal selvfølgelig være forsiktig med å tillegge vitaminer og diverse alt for mye vekt. Det kan ha vært ny medisin, vitaminer eller bare helt tilfeldig. Det forskes jo lite på fertilitet og eggkvalitet så det som er der ute er uansett kjempeinteressant! 😊 Jeg ble også gravid etter pergoveris, hadde gonal f på 2 forsøk ett fryseforsøk i naturlig syklus. Så 4 forsøk satt gulleget. Kan være tilfeldig ,men har hørt mange med flere som har forsøkt med pergoveris å tilslutt lykkes☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå