Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Spennende dag for oss i dag. Ferdig med vårt første uttak og vi fikk 8 egg. Imorgen får vi høre om noen av de i det hele tatt ble befruktet. 

Selve uttaket gikk kjempefint, var litt redd i begynnelsen fordi jeg har som sikkert mange andre googlet rundt og lest skrekkhistorier. Hadde det ikke vært for for at medisinene gjør at man ikke skal kjøre bil hadde jeg følt meg klar for jobb. 

Vi skal ha icsi, på grunn av lavt antall svømmere hos mannen, veldig redd for om de var så få og dårlige at det ikke funket, så nå krysser vi alt som krysses kan og tenker gode tanker. Noe annet får vi ikke gjort akkurat nå ☺️

Anonymkode: c379d...6da

Spennende, jeg skal igjennom det samme om et par uker. Takk for at du deler en positiv erfaring. Jeg er veldig glad for å ha dette forumet, men det blir også noen ganger skrekkhistorier som ikke nødvendigvis gjelder alle. Jeg gruer meg veldig til uttak og evt. måtte være borte fra jobb, men det kan jo også gå såpass fint som du beskriver.

Håper eggene dine blir befruktet! ☺️

Anonymkode: d0d1b...75f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spennende, jeg skal igjennom det samme om et par uker. Takk for at du deler en positiv erfaring. Jeg er veldig glad for å ha dette forumet, men det blir også noen ganger skrekkhistorier som ikke nødvendigvis gjelder alle. Jeg gruer meg veldig til uttak og evt. måtte være borte fra jobb, men det kan jo også gå såpass fint som du beskriver.

Takk for det ☺️ Nå er det en dag siden uttak, hatt to små «stikk» i magen i etterkant som gav seg etter få sekunder, ikke noe verre enn en vanlig mensmurring. Blødde litt etter inngrepet i går, i dag ingen ting. 

Så spennende at du også er i gang, håper ventetida ikke går altfor sakte..  Går du privat eller offentlig?

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for det ☺️ Nå er det en dag siden uttak, hatt to små «stikk» i magen i etterkant som gav seg etter få sekunder, ikke noe verre enn en vanlig mensmurring. Blødde litt etter inngrepet i går, i dag ingen ting. 

Så spennende at du også er i gang, håper ventetida ikke går altfor sakte..  Går du privat eller offentlig?

Så bra det ikke var verre enn det, prosessen i seg selv er jo mer enn nok å takle. 

Går offentlig og skal ha første forsøk. Selve ventetiden har gått greit til nå, men akkurat nå syns jeg det er slitsomt å ikke vite når ting skal skje og når jeg må bli borte fra jobb på kort varsel. Hva med deg? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skrekkhistoriene gjelder absolutt ikke alle ❤️ Det er en langtekkelig prosess for de aller fleste med både opp og nedturer, men utover det så er det hele veldig individuelt. 

Uttak for min del gikk smertefritt og hele timen var over på 20 min. Slappet av den dagen, men var tilbake til normalen dagen etter. 

Jeg for min del, selv med vår historikk er fremdeles positivt overrasket over ivf prosessen. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så bra det ikke var verre enn det, prosessen i seg selv er jo mer enn nok å takle. 

Går offentlig og skal ha første forsøk. Selve ventetiden har gått greit til nå, men akkurat nå syns jeg det er slitsomt å ikke vite når ting skal skje og når jeg må bli borte fra jobb på kort varsel. Hva med deg? 

Prosessen er langt kjipere ja, en helvettes karusell med følelser, stress og kaos..

Var prøvere i 3 år før vi fant ut at vi måtte ha icsi. Går privat da vi ikke kan få offentlig, så en skikkelig utgift også. Men er gøy å endelig gjøre noe håndfast, så krysser vi fingrene for at det ikke må så veldig mange forsøk til ☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2023 den 6.09):

Takk for at du deler 😊 Kjenner på akkurat de samme bekymringene. Ønsker deg også masse lykke til med neste forsøk. ❤️🤞 

Anonymkode: 2e7be...43b

Hei igjen😊 Hvordan går det med deg? Mitt Blastocyst overlevde opptining, og er nå satt inn. Så er det bare å smøre seg med tålmodighet frem til testdag🤞

• Hjerte 2
Skrevet
Jullemy skrev (45 minutter siden):

Mitt Blastocyst overlevde opptining, og er nå satt inn. Så er det bare å smøre seg med tålmodighet frem til testdag🤞

Ville bare si lykke til med rugetiden ❤️

• Hjerte 1
Skrevet
Jullemy skrev (49 minutter siden):

Hei igjen😊 Hvordan går det med deg? Mitt Blastocyst overlevde opptining, og er nå satt inn. Så er det bare å smøre seg med tålmodighet frem til testdag🤞

Masse lykke til ❤️ 🤞🤞🤞🤞

• Hjerte 1
Skrevet
Saschi skrev (55 minutter siden):

Ville bare si lykke til med rugetiden ❤️

Tusen takk🥰 Det blir nok noen nervepirrende dager🤞Hvordan går deg med deg? 

Skrevet
Helene90 skrev (53 minutter siden):

Masse lykke til ❤️ 🤞🤞🤞🤞

Tusen takk🥰 Bare å smøre seg med tålmodighet her nå😅 Håper det står bra til med deg, og at dere får koblet av med litt hyggelige aktiviteter frem mot 2024🥰

Skrevet

Hei,

Vi har fem mislykkede ivf forsøk bak oss på Medicus. Vi har fått beskjed om at der er svært liten sannsynlighet med egne egg og har blitt anbefalt å vurdere eggdonasjon.

Jeg lurer på om noen vil dele erfaring med å få en ny vurdering hos en annen klinikk?

Lurer også på om noen kan anbefale en annen ivf klinikk i Oslo, evt. anbefaling om en klinikk i utlandet. Helst i Danmark eller noe i nærheten.

Skrevet
Kjsl skrev (4 timer siden):

Hei,

Vi har fem mislykkede ivf forsøk bak oss på Medicus. Vi har fått beskjed om at der er svært liten sannsynlighet med egne egg og har blitt anbefalt å vurdere eggdonasjon.

Jeg lurer på om noen vil dele erfaring med å få en ny vurdering hos en annen klinikk?

Lurer også på om noen kan anbefale en annen ivf klinikk i Oslo, evt. anbefaling om en klinikk i utlandet. Helst i Danmark eller noe i nærheten.

Anbefaler Fertilitetssenteret

Anonymkode: 5ea9e...423

• Liker 2
Skrevet

Hei, 

Hvordan ligger folk an her inne? ☺️ Fortsatt noen andre aktive ivf’ere nå på tampen av året?

Savner en liten oversikt over hvordan det var på prøvetidene før, ala antall forsøk, uttak osv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei, 

Hvordan ligger folk an her inne? ☺️ Fortsatt noen andre aktive ivf’ere nå på tampen av året?

Savner en liten oversikt over hvordan det var på prøvetidene før, ala antall forsøk, uttak osv. 

Ja, det er litt dumt at en anonym opprettet tråden for da får hen ikke endret første innlegg. Hadde vært fint med en statusliste, ja :-) 

• Liker 2
Skrevet

Kan starte med meg selv da, så kan folk legge til eller tabell slik at det passer dem selv ☺️

Prøvetid: Vært prøver i 4 år, nesten 5. 

🧸Barn fra før: 0

💉Antall IVF forsøk: 1

🩺 Metode: ICSI

🔬Uttak: 8 egg, 5 ble befruktet. Vet ikke ennå om noe har klart seg til blasto. 

🤞🏼Innsett: 16.10

🩸Testdag: 30.10

Annonse
Skrevet
Neutral90 skrev (3 timer siden):

Ja, det er litt dumt at en anonym opprettet tråden for da får hen ikke endret første innlegg. Hadde vært fint med en statusliste, ja 🙂

Det var kanskje dumt, men jeg ønsker ikke at hele forumet skal vite min identitet. 😊 Men om noen som er åpent prøver har lyst til å starte ny tråd for 2024 så skal jeg ikke være like kjapp som jeg var i år. Og i fjor. Jeg har vært med i gamet (for) lenge... 😅

Prøvetid: Siden 2020. 

🧸Barn fra før: 0.

💉Antall IVF forsøk: 4.

🩺 Metode: ICSI.

🔬Uttak:

1: 12 egg ut, 2 innsett av 2-dagers. 1 fersk og 1 fryst.

2: 10 egg ut, 3 innsett av 2-dagers. 1 fersk og 2 fryst. Den første fryste endte i kjemisk. 💔

3: 1 egg ut (behandlingsfeil). 1 innsett av 5-dagers blasto, gradering 4AA.

4: 7 egg ut. Foreløpig 1 innsett av 5-dagers blasto, gradering 4AB. Er muligens gravid, vet mer når andre blodprøve blir tatt på mandag. 🌈🥺 2 blastoer på frys, en 5-dagers og en 6-dagers.

🤞🏼Innsett: 03.10.

🩸Testdag: 13.10. 

Anonymkode: 0ce56...af5

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var kanskje dumt, men jeg ønsker ikke at hele forumet skal vite min identitet. 😊 Men om noen som er åpent prøver har lyst til å starte ny tråd for 2024 så skal jeg ikke være like kjapp som jeg var i år. Og i fjor. Jeg har vært med i gamet (for) lenge... 😅

Prøvetid: Siden 2020. 

🧸Barn fra før: 0.

💉Antall IVF forsøk: 4.

🩺 Metode: ICSI.

🔬Uttak:

1: 12 egg ut, 2 innsett av 2-dagers. 1 fersk og 1 fryst.

2: 10 egg ut, 3 innsett av 2-dagers. 1 fersk og 2 fryst. Den første fryste endte i kjemisk. 💔

3: 1 egg ut (behandlingsfeil). 1 innsett av 5-dagers blasto, gradering 4AA.

4: 7 egg ut. Foreløpig 1 innsett av 5-dagers blasto, gradering 4AB. Er muligens gravid, vet mer når andre blodprøve blir tatt på mandag. 🌈🥺 2 blastoer på frys, en 5-dagers og en 6-dagers.

🤞🏼Innsett: 03.10.

🩸Testdag: 13.10. 

Anonymkode: 0ce56...af5

Åh, hvordan har det gått med deg? Ser du hadde testdag i går ❤️❤️ Sender alle gode tanker jeg kan. 

Skrevet

Prøvetid: søskenforsøk..startet første innsett av fryst blastocyst i november 2022

🧸Barn fra før: 2

💉Antall IVF forsøk: 1

🩺 Metode: ICSI og IVF (50/50)

🔬Uttak: 14 egg, 9 ble befruktet. 2 blastocyst fryst ned 

🤞🏼Innsett: oktober

🩸Testdag: 20. Oktober 

Testet positivt på torsdag 💓

Anonymkode: 39868...753

• Hjerte 2
Skrevet

Prøvetid: Siden 2021. 

🧸Barn fra før: 1, ivf

💉Antall IVF forsøk: 3, nummer 4 nå

⚕️Medisiner: Gonapeptyl, Gonal F 375ie, Cyclogest

🔬Uttak: pågående forsøk, uttak i uke 43, ingen dato foreløpig

1:  1 fryst embryo satt inn, negativ

2: 4 egg ut, 1 innsett av 3-dagers. negativ, ingen på frys

3: Avbrutt forsøk, ble ikke nedregulert

4: Pågående forsøk, kontroll 19/10

🤞🏼Innsett: ?

🩸Testdag: ? 

Skrevet (endret)

Prøvetid: 5 år. 

🧸Barn fra før: 1, naturlig

💉Antall IVF forsøk: 4, nummer 5 nå

⚕️Medisiner: Fryseforsøk i styrt syklus

🔬Uttak: Hadde uttak i September

1 forsøk: IVF - Totalfrys

1 FER: Blastocyst i naturlig syklus - Negativ 

2 forsøk: ICSI - avbrutt

3 forsøk: ICSI, totalfrys - 2 dyrket til blastocyst 

1 FER: Blastocyst i naturlig syklus - Positiv digital 24 November - TR 4 Desember 2021

2 FER: Blastocyst i naturlig syklus  -  avbrutt, overlevde ikke tiningen. 

Søskenfosøk

1 Forsøk: ICSI, Juni - avbrutt

2 Forsøk: ICSI - 1 dyrket til blastocyst

1 FER: Pågående forsøk, kontroll 19/10

🤞🏼Innsett: ?

🩸Testdag: ? 

Endret av Saschi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...