Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helene90 skrev (11 timer siden):

Åå neimen.. 🙈 tusen takk for det. Prøver bare å svare så ok som mulig innimellom så mange andre rare, negative, krasse svar som finnes på KG ❤️    Tusen takk, men tror vi satser på nyåret. Jeg vil ha julen uten medikamenter, så med mindre det skjer av seg selv så krysser jeg fingrene for 2024 ❤️

Dine erfaringer og måten du kommuniserer på er gull verdt for alle som går gjennom IVF♥️ Om du er like god muntlig, burde du vurdere en karriere som fertilitetscoach👌

Det høres fornuftig ut å vente til over jul. Du er kanskje født i 90? (ref. ditt brukernavn) og da har du jo fortsatt alder og tid på din side🙏☺️

Krysser ALT for at 2024 blir deres år♥️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helene90 skrev (12 timer siden):

Det høres helt rett ut for min del iallefall. Egg settes inn antall dager etter EL som dager det ble nedfrosset. 

Tusen takk for svar, da er jeg ikke helt på ville veier😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde masse symptomer dagen for innsettet og to dager etter, nå er alle symptomene borte... er det håp?

Trenger bare å høre andres erfaringer egentlig, dette er så følelsesmessig vanskelig og jeg tenker for mye. Skal heldigvis gjøre noe gøy i kveld, men timene snegler seg avgårde.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde masse symptomer dagen for innsettet og to dager etter, nå er alle symptomene borte... er det håp?

Trenger bare å høre andres erfaringer egentlig, dette er så følelsesmessig vanskelig og jeg tenker for mye. Skal heldigvis gjøre noe gøy i kveld, men timene snegler seg avgårde.

Symptomer kommer og går, det er ingen fasit svar på hva som er "rett" og "galt". Gikk gjennom hele svangerskapet uten symptomer utenom kvalme i uke 16. Var mye usikker selv, siden jeg ikke spydde, hadde ikke ømme bryst eller noen av de kjente symptomene. Jeg har bekymret meg svært mye og hadde mange måneder med tvil, men nå ligger prinsen å sover i senga i naborommet. Det som du går gjennom nå er ikke kjekt. Lykke til videre med rugingen ❤️ 

Endret av Saschi
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (13 minutter siden):

Symptomer kommer og går, det er ingen fasit svar på hva som er "rett" og "galt". Gikk gjennom hele svangerskapet uten symptomer utenom kvalme i uke 16. Var mye usikker selv, siden jeg ikke spydde, hadde ikke ømme bryst eller noen av de kjente symptomene. Jeg har bekymret meg svært mye og hadde mange måneder med tvil, men nå ligger prinsen å sover i senga i naborommet. Det som du går gjennom nå er ikke kjekt. Lykke til videre med rugingen ❤️ 

Tusen takk for svar! 😊

Det som gjør meg så ekstra usikker er at jeg hadde syke murringer, boblinger og stikkninger og ømme bryst da jeg opplevde en kjemisk for et år siden. Da graviditetstestene ble svakere sluttet også symptomene.

Så jeg tenker da at jeg vil få alle disse symptomene igjen ved en eventuell graviditet og at det at symptomene har avtatt nå er et dårlig tegn. Meeen så vet jeg rasjonelt sett at ulike graviditeter kan oppleves ulikt for samme kvinne og jeg prøver å tenke at kanskje det er bra at jeg ikke kjenner så mye til symptomene fordi det jo faktisk ikke kom noe ut av det sist da jeg kjente mye. Og de symptomene jeg hadde kan også bare ha vært implantasjonsrelatert, men da må jeg også få positiv test snart (for ellers har det jo gått galt).

Blir gal av dette her. Klinikken var så optimistiske og sa at det var kjempebra at blastoen hadde hatchet. Fikk opp håpet veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Tusen takk for svar! 😊

Det som gjør meg så ekstra usikker er at jeg hadde syke murringer, boblinger og stikkninger og ømme bryst da jeg opplevde en kjemisk for et år siden. Da graviditetstestene ble svakere sluttet også symptomene.

Så jeg tenker da at jeg vil få alle disse symptomene igjen ved en eventuell graviditet og at det at symptomene har avtatt nå er et dårlig tegn. Meeen så vet jeg rasjonelt sett at ulike graviditeter kan oppleves ulikt for samme kvinne og jeg prøver å tenke at kanskje det er bra at jeg ikke kjenner så mye til symptomene fordi det jo faktisk ikke kom noe ut av det sist da jeg kjente mye. Og de symptomene jeg hadde kan også bare ha vært implantasjonsrelatert, men da må jeg også få positiv test snart (for ellers har det jo gått galt).

Blir gal av dette her. Klinikken var så optimistiske og sa at det var kjempebra at blastoen hadde hatchet. Fikk opp håpet veldig.

Har selv opplevd kjemisk og da hadde jeg de samme symptomene som deg 😅 Men mine tester ble aldri svakere eller sterkere, var like svake hele tiden. Kanskje det er et godt tegn at du ikke har noen symptomer denne gangen? For plutselig så kan de begynne for fult.

Har du lenge igjen til du kan teste? Sånn at du får vite litt mer tenker jeg på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saschi skrev (20 minutter siden):

Har selv opplevd kjemisk og da hadde jeg de samme symptomene som deg 😅 Men mine tester ble aldri svakere eller sterkere, var like svake hele tiden. Kanskje det er et godt tegn at du ikke har noen symptomer denne gangen? For plutselig så kan de begynne for fult.

Har du lenge igjen til du kan teste? Sånn at du får vite litt mer tenker jeg på ;)

Skal ta blodprøve fredag 13, håper det blir en lykkedag. 🙈

Takk for at du har delt din erfaring, tenk om det faktisk er positivt å ikke kjenne så mye denne gangen. Kanskje det å kjenne mye kan bety at kroppen jobber for å støte bort embryoet. Litt rart å få ømme bryst av det, men nå leter jeg etter alle muligheter for at det jeg (ikke) kjenner av symptomer er bra. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skal ta blodprøve fredag 13, håper det blir en lykkedag. 🙈

Takk for at du har delt din erfaring, tenk om det faktisk er positivt å ikke kjenne så mye denne gangen. Kanskje det å kjenne mye kan bety at kroppen jobber for å støte bort embryoet. Litt rart å få ømme bryst av det, men nå leter jeg etter alle muligheter for at det jeg (ikke) kjenner av symptomer er bra. 😅

Du sier noe der faktisk 🤔 Har aldri tenkt på det, i begynnelsen så var jeg livredd når jeg forstod at jeg ikke hadde noen symptomer, lette og lette, maste på alle så var og hadde vært gravid, hadde utallige ul (ultralyder) gjennom hele svangerskapet, burde hatt klippekort 😂 Fant ikke ut om graviditeten før uke 7, men har holdt på IVF i mange år, så var mildt sagt sjokket når jeg fant ut og hadde ingen tegn på at han var der inne 😅

Er du testetøs eller skal du klare å holde deg? Når jeg ruget, så svidde jeg av en del tester 🫣

HOLD UT, EN UKE IGJEN NÅ ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (1 time siden):

Du sier noe der faktisk 🤔 Har aldri tenkt på det, i begynnelsen så var jeg livredd når jeg forstod at jeg ikke hadde noen symptomer, lette og lette, maste på alle så var og hadde vært gravid, hadde utallige ul (ultralyder) gjennom hele svangerskapet, burde hatt klippekort 😂 Fant ikke ut om graviditeten før uke 7, men har holdt på IVF i mange år, så var mildt sagt sjokket når jeg fant ut og hadde ingen tegn på at han var der inne 😅

Er du testetøs eller skal du klare å holde deg? Når jeg ruget, så svidde jeg av en del tester 🫣

HOLD UT, EN UKE IGJEN NÅ ❤️

Har aldri hørt om en eneste gravid kvinne som ikke merker noen symptomer, skjønner godt at du var usikker. 😊 Men fantastisk at det gikk bra! 😊

Alle testene er negative, men med skygge bare for å forvirre med. Tatt 3 tester i går og 3 til i dag. 😅 Har kjøpt 30 billigtester fra Babyplan.

10dpo i morgen og hvis de da er negative så kommer jeg til å miste mye av håpet. Føler "alle" tester positivt såpass tidlig hvis det går veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lærer noe nytt hver dag 😉Selv har jeg aldri testet positivt så tidlig, hadde vært kjekt, men har bare vært gravid 2 ganger, så har ikke så mye erfaring med sterke positive tester 🫠 Men har masse erfaring med kjemisk 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne med IVF neste syklus, kjenner jeg gruer meg veldig. Aller mest syns jeg det er litt stress med fravær fra jobb. Begynte i ny jobb for bare 3 uker siden, og jeg har ikke tenkt å fortelle sjef hvorfor jeg er borte.

Dere som har gjort IVF, ca hvor mye fravær ble det?

Anonymkode: d0d1b...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skal begynne med IVF neste syklus, kjenner jeg gruer meg veldig. Aller mest syns jeg det er litt stress med fravær fra jobb. Begynte i ny jobb for bare 3 uker siden, og jeg har ikke tenkt å fortelle sjef hvorfor jeg er borte.

Hei- og lykke til med neste runde. 
jeg begynte selv i ny jobb akkurat i denne prosessen. Jeg valgte å si det før vi skulle inn til uttak da jeg ble ganske dårlig av hormonbehandlingen.  Min leder hadde (heldigvis) vært gjennom det samme selv, og hadde forståelse for alt. 

Lederen har jo ikke krav på å vite hvorfor du er borte, så sånn sett er det jo greit. Hvis man har en jobb hvor det er litt fleksibelt er det også lettere. 

Anonymkode: 307e5...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei- og lykke til med neste runde. 
jeg begynte selv i ny jobb akkurat i denne prosessen. Jeg valgte å si det før vi skulle inn til uttak da jeg ble ganske dårlig av hormonbehandlingen.  Min leder hadde (heldigvis) vært gjennom det samme selv, og hadde forståelse for alt. 

Lederen har jo ikke krav på å vite hvorfor du er borte, så sånn sett er det jo greit. Hvis man har en jobb hvor det er litt fleksibelt er det også lettere. 

Anonymkode: 307e5...103

Takk, jeg er veldig spent på om jeg blir dårlig, men det er kort protokoll, så håper det skal gå fint.

Jeg har egentlig bestemt meg for å ikke si noe da jeg ikke regner med å bli gravid på første forsøk og ikke orker at en leder skal "følge med" på meg, tror det bare blir mer stress. Men håper jeg slipper 5 dager sykmelding etter egguttak, da må jeg vel finne på en kraftig influensa eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var borte 2 UL kontroller, egg uttak og innsett. Det vil variere hvor mange kontroller man er på fra person til person.  Og i forhold til jobb trenger du ikke si noe annet enn legetime, sykehus time etc alt etter som.. Noen har jo reisevei og sånt. Men sjefen/jobben har ingen rett til å spørre eller vite 😉 

Masse lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg var borte ganske mye. For på Riksen måtte jeg jeg ta blodprøve på morgningen før halv 10 og hadde ultralydsjekk igjen alt mellom 14 og 15 samme dag. Første runden var dette i 3 uker men ble vel litt kortere på de andre rundene. Rakk ikke hjemom på jobb i mellomtiden. Ble også kalt inn da på neste time plutselig to dager senere så det ble ofte kort varsel. Tipper jeg var på riksen 3 dager i uka i snitt over tre uker ca. Og helg. 
Etter uttak var jeg på jobb dagen etter. Det var svært lite vondt for min del. Samme med innsett. Var gjort på 15 min :)  Absolutt mer utfordrende hvis man bor en time unna som meg, eller mer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Takk, jeg er veldig spent på om jeg blir dårlig, men det er kort protokoll, så håper det skal gå fint.

Jeg har egentlig bestemt meg for å ikke si noe da jeg ikke regner med å bli gravid på første forsøk og ikke orker at en leder skal "følge med" på meg, tror det bare blir mer stress. Men håper jeg slipper 5 dager sykmelding etter egguttak, da må jeg vel finne på en kraftig influensa eller noe. 

Jeg hadde også nettopp begynt i ny jobb med mitt siste IvF-forsøk, og jeg sa bare til sjefen at jeg endelig hadde fått tildelt inngrepstime på et lite inngrep jeg skulle ha. At dette ikke var noe alvorlig, og derfor hadde jeg stått på venteliste en stund og at nå var det endelig min tur. Så sa jeg at før selve inngrepet måtte jeg på poliklinikken for «kontroll» og dermed ble borte de timene for ultralyd. Så sa jeg at jeg hadde fått forespeilet ca 3-5 dagers sykmelding etter inngrepet slik at hun visste jeg ble litt vekke. Nå ble mitt uttak utsatt et par dager pga eggene ikke var moden, og da sa jeg de måtte utsette inngrepet mitt pga. noe akutt som var kommet inn. Dette syntes jeg var en grei måte å gjøre det på :) ingen løgn, bare ikke hele sannheten :) 

Anonymkode: 7db25...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 7.10.2023 den 19.35):

For min del så var det snakk om en del, jeg hadde 3 ul og har en del egg, så jeg ble overstimulert og var derfor vekke en god stund etter uttak. Som andre sier, det er ikke noen fasit svar, du kan være heldig eller uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.10.2023 den 19.35):

Kommer jo an på reiseveg til klinikk. Jeg har hatt 3 ultralyd for å sjekke utvikling på modning av egg, så en dag uttak og en dag på innsett… 

Anonymkode: c379d...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dag for oss i dag. Ferdig med vårt første uttak og vi fikk 8 egg. Imorgen får vi høre om noen av de i det hele tatt ble befruktet. 

Selve uttaket gikk kjempefint, var litt redd i begynnelsen fordi jeg har som sikkert mange andre googlet rundt og lest skrekkhistorier. Hadde det ikke vært for for at medisinene gjør at man ikke skal kjøre bil hadde jeg følt meg klar for jobb. 

Vi skal ha icsi, på grunn av lavt antall svømmere hos mannen, veldig redd for om de var så få og dårlige at det ikke funket, så nå krysser vi alt som krysses kan og tenker gode tanker. Noe annet får vi ikke gjort akkurat nå ☺️

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dag for oss i dag. Ferdig med vårt første uttak og vi fikk 8 egg. Imorgen får vi høre om noen av de i det hele tatt ble befruktet. 

Selve uttaket gikk kjempefint, var litt redd i begynnelsen fordi jeg har som sikkert mange andre googlet rundt og lest skrekkhistorier. Hadde det ikke vært for for at medisinene gjør at man ikke skal kjøre bil hadde jeg følt meg klar for jobb. 

Vi skal ha icsi, på grunn av lavt antall svømmere hos mannen, veldig redd for om de var så få og dårlige at det ikke funket, så nå krysser vi alt som krysses kan og tenker gode tanker. Noe annet får vi ikke gjort akkurat nå ☺️

Masse lykke til, de velger de beste svømmerene, så de har sikkert mange å jobbe med ☺️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...