Saschi Skrevet 30. september 2023 #1521 Del Skrevet 30. september 2023 (endret) jenta1983 skrev (1 time siden): Er visst ganske normalt å ikke få positiv test før 12dpo som meg. Blir ikke flere tester nå. Skal ta hcg prøve på klinikken mandag. Testdag på torsdag Lykke til 💛 Krysser alt av fingre og tær for deg og håper at alt er i orden, at det bare er slimhinnene som er litt tynne ❤️ Endret 30. september 2023 av Saschi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta1983 Skrevet 30. september 2023 #1522 Del Skrevet 30. september 2023 Saschi skrev (Akkurat nå): Lykke til 💛 Krysser alt av fingre og tær for deg og håper at alt er i orden, at det bare er slimhinnene som er litt tynne ❤️ Tusen takk ❤️❤️ er nok redd det var en kjemisk ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #1523 Del Skrevet 1. oktober 2023 I starten var jeg relativt fornøyd med uttaket og å få tre på frys. Men ettersom tiden går så blir jeg mer og mer nedfor. Er så tungt å måtte vente 2 mnd på innsett pga overstimulering. Har så mye tanker og bekymringer. Er så mye som skal klaffe, og blir man gravid så er det likevel stor sannsynlighet for å miste. Kjenner meg deprimert, gråten er i halsen og jeg kan la tårene komme når som helst. Og jeg er bare på mitt første forsøk! Hvordan orker folk dette i flere omganger? Jeg har nok dessverre en litt negativ innstilling til ting, er pessimist/realist av natur. Beklager at jeg trekker ned stemningen, er så mange flinke og optimistiske folk her. Er det noen som har det som meg? Det går ut over vennskap og familie og, vil bare trekke meg unna alle. Anonymkode: 87883...e60 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #1524 Del Skrevet 1. oktober 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: I starten var jeg relativt fornøyd med uttaket og å få tre på frys. Men ettersom tiden går så blir jeg mer og mer nedfor. Er så tungt å måtte vente 2 mnd på innsett pga overstimulering. Har så mye tanker og bekymringer. Er så mye som skal klaffe, og blir man gravid så er det likevel stor sannsynlighet for å miste. Kjenner meg deprimert, gråten er i halsen og jeg kan la tårene komme når som helst. Og jeg er bare på mitt første forsøk! Hvordan orker folk dette i flere omganger? Jeg har nok dessverre en litt negativ innstilling til ting, er pessimist/realist av natur. Beklager at jeg trekker ned stemningen, er så mange flinke og optimistiske folk her. Er det noen som har det som meg? Det går ut over vennskap og familie og, vil bare trekke meg unna alle. Anonymkode: 87883...e60 Hei, jeg skal starte med IVF neste syklus, og jeg er kjempenegativ til hele greia. Har nesten vurdert å ikke begynne med det fordi jeg gruer meg sånn til egguttak og evt. mislykkede forsøk som jeg vet blir kjempetungt. Det kanskje vanskeligste for meg med å være ufrivillig barnløs er ensomheten. Alle vennene mine ble lett gravide og er i en helt annen livsfase enn meg. De vil at jeg skal dele om prosessen, men jeg ønsker (per nå) ikke det. Jeg hater at min og samboers prosess ikke lenger er privat og mellom oss to, men at alle vet vi strever med å få barn og må igjennom IVF, og at det attpåtil forventes at jeg skal være åpen og dele om det. Så du er ikke alene om å være nedfor og syns dette er tungt! Jeg har ikke en gang begynt prosessen, men har prøvd i over 2 år og gratulert over et titalls i min omgangskrets med graviditet i den perioden. Anonymkode: d0d1b...75f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #1525 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 30.9.2023 den 10.34): Hei fine folk. Jeg er i gang med nytt forsøk etter svangerskap utenfor livmor i vinter. Ganske nervøs kjenner jeg, men nå lurer jeg litt på hvordan dere andre opplever dette med hormonstimuleringen. Jeg var jo forberedt på at jeg blir litt psycho av hormonene, men blir likevel fullstendig slått i bakken av hvor ille det er. Er det noen andre her som opplever at de blir deprimerte av hormonbehandlingen? Altså ikke av å ikke lykkes med å bli gravid, og fordi det er en tung prosess, men at man går fra å ha det relativt fint og så bare bang! Fullblown depresjon så fort du har gått to-tre dager på hormonkur? Anonymkode: 9146c...7fc Hadde samme. Startet med ekstreme hodesmerter, så kom depresjon, og de siste dagene hadde jeg bare lyst å henge meg. Gikk over straks jeg gikk over til oppregulerende. Blir med det ene uttaket. Anonymkode: 509ce...6c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 1. oktober 2023 #1526 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): I starten var jeg relativt fornøyd med uttaket og å få tre på frys. Men ettersom tiden går så blir jeg mer og mer nedfor. Er så tungt å måtte vente 2 mnd på innsett pga overstimulering. Har så mye tanker og bekymringer. Er så mye som skal klaffe, og blir man gravid så er det likevel stor sannsynlighet for å miste. Kjenner meg deprimert, gråten er i halsen og jeg kan la tårene komme når som helst. Og jeg er bare på mitt første forsøk! Hvordan orker folk dette i flere omganger? Jeg har nok dessverre en litt negativ innstilling til ting, er pessimist/realist av natur. Beklager at jeg trekker ned stemningen, er så mange flinke og optimistiske folk her. Er det noen som har det som meg? Det går ut over vennskap og familie og, vil bare trekke meg unna alle. Anonymkode: 87883...e60 Disse tankene og følelsene er HELT normalt å kjenne på ❤️ IVF er tildels en ensom prosess. Man kjenner på så mye som man ofte ikke vil snakke høyt om. Jeg og samboer snakker mye og fint om både det gode og dårlige med prosessen, følelsene og tankene. Det hjelper veldig, men er som han sier selv- det er ikke alt han klarer å forstå og sette seg inn i da det er min kropp som kjenner på alt det fysiske. For meg har det hjulpet veldig å skrive - sette ord på alle tanker og følelser. Ble lettere å erkjenne og eie at dette er slik jeg føler det akkurat nå. Jeg prøver også og alltid bare finne EN ting som er positivt - uavhengig av hvor "fælt" jeg har det der og da. Kan være hva som helst. I forhold til å takle runde etter runde.. Vel.. Ikke godt å si. Men jeg har etterhvert "lært" meg å ta en syklus av gangen. Har også tatt pauser lengre enn "nødvendig" for å gi kropp og sjel litt ro. Men også vært tvunget til 6 mnd venting. Yoga har hjulpet, selv om jeg trodde det bare var noe folk sa.. For meg har det også hjulpet og ironisk nok alltid lage meg en mental liste på worst case scenario.. Man HÅPER og ØNSKER alltid alt annet enn det, men når forsøk har blitt avbrutt eller det har gått galt så har jeg følt meg mer forberedt ved å gjøre det. Det beste du kan gjøre er å finne ut hva som funker for deg. Hva som gir deg et snev av ro og avslapping oppi prosessen. Det er ikke enkelt, det er ikke rettferdig, det er ikke alt man vil dele. Finn din balanse ett steg av gangen ❤️ All ventingen er for min del det verste med hele IVF prosessen. Men har blitt enklere å takle litt etter hvert selv om det fremdeles suger.. Masse lykke til ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #1527 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): I starten var jeg relativt fornøyd med uttaket og å få tre på frys. Men ettersom tiden går så blir jeg mer og mer nedfor. Er så tungt å måtte vente 2 mnd på innsett pga overstimulering. Har så mye tanker og bekymringer. Er så mye som skal klaffe, og blir man gravid så er det likevel stor sannsynlighet for å miste. Kjenner meg deprimert, gråten er i halsen og jeg kan la tårene komme når som helst. Og jeg er bare på mitt første forsøk! Hvordan orker folk dette i flere omganger? Jeg har nok dessverre en litt negativ innstilling til ting, er pessimist/realist av natur. Beklager at jeg trekker ned stemningen, er så mange flinke og optimistiske folk her. Er det noen som har det som meg? Det går ut over vennskap og familie og, vil bare trekke meg unna alle. Anonymkode: 87883...e60 Hei! Kjenner meg veldig igjen her. Vi har vært gjennom 4 uttak- men ingen egnede. Har nå en liten pause fordi jeg ble helt kokko. Ingen som ikke har vært gjennom ivf vet hvordan det er. Og det gjør de ikke. De skjønner ikke, eller forstår ikke. De klarer ikke sette seg inn i hva vi er gjennom. Jeg tror mange spør fordi de er interessert, men dette er jo komplisert for de som ikke står i det. Jeg tror ikke de klarer å bli så interessert i temaet som vi som er gjennom det blir. En viktig ting jeg har lært i denne prosessen er at vi må selv fortelle og eie våre historier og erfaringer. Vi må selv få velge om vi vil dele- og evt hva, på våre egne premisser. Våre nærmeste spørte og gravde hele tiden så jeg følte det var kun det vi var. Mista oss helt, og det ble det eneste folk spørte oss om. Folk tillater seg dette på en merkelig måte.. Akkurat som at folk går rundt å spør om noen skal hjem for å lage barn osv.. men man gjør jo ikke det til de som får til vanlig. Uansett; du er kjempetøff som står i det du gjør nå! Velg om og hvor mye du vil dele.. dette er deres historie og liv! Anonymkode: 307e5...103 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #1528 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 7.9.2023 den 20.38): Hei dere jeg skal ha nytt innsett om noen dager, mitt tredje. På første innsett brukte jeg lutinus x 3 per dag, på det andre cyclogest x 2, og skal gjøre det igjen nå. Er det slik «alle» gjør det, som ikke bruker andre medikamenter? Vi tilhører St Olavs. Innsett av frossent femdagers blasto. Anonymkode: 2bd00...f0c Jeg har prøvd forskjellige typer progesteronstøtte og liker best cyclogest. Anonymkode: 39868...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #1529 Del Skrevet 2. oktober 2023 Da var det tid for runde 2. Skal i gang med vårt første fryse forsøk i styrt syklus nå. Vi ble gravide på første fersk forsøk, men mistet dessverre litt over 8 uker på vei, selv etter å ha hørt hjerteslag på ultralyd. Ufattelig tungt. Kjenner jeg gruer meg og sitter med skrekken for å miste igjen. Noen som erfart det samme? Hvor lang tid fra 1 dag med progynova til innsett av 5 dagers blastocyst tok det for dere? Anonymkode: 2e7be...43b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #1530 Del Skrevet 3. oktober 2023 Da er jeg offisielt ruger igjen, mitt 8ende innsett (har også hatt 7 avbrutte gjennom de siste 3 årene). Fryst blasto. Måtte de neste dagene gå fort. 😬 Lurer på når min første test ryker. Har hatt en sviende følelse i livmor konstant etter innsettet, kan ikke huske at jeg har hatt det tidligere. Ikke at det trenger å bety noe, men det er nytt for meg. Jeg har følt meg så tussete før dette innsettet, jeg er så frustrert over hvor lang tid ting tar i en IVF-prosess og jeg er redd for å aldri bli mamma. Men akkurat nå skal jeg prøve å fokusere på at jeg har gode muligheter og at disse dagene hvertfall er fulle av (et slags nervøst) håp. Under stimulering og før innsett er det jo ingenting som kan skje. 😅 Anonymkode: 0ce56...af5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #1531 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 1.10.2023 den 11.00): I starten var jeg relativt fornøyd med uttaket og å få tre på frys. Men ettersom tiden går så blir jeg mer og mer nedfor. Er så tungt å måtte vente 2 mnd på innsett pga overstimulering. Har så mye tanker og bekymringer. Er så mye som skal klaffe, og blir man gravid så er det likevel stor sannsynlighet for å miste. Kjenner meg deprimert, gråten er i halsen og jeg kan la tårene komme når som helst. Og jeg er bare på mitt første forsøk! Hvordan orker folk dette i flere omganger? Jeg har nok dessverre en litt negativ innstilling til ting, er pessimist/realist av natur. Beklager at jeg trekker ned stemningen, er så mange flinke og optimistiske folk her. Er det noen som har det som meg? Det går ut over vennskap og familie og, vil bare trekke meg unna alle. Anonymkode: 87883...e60 Det er helt normale følelser og tanker. Mange har det akkurat slik. Du er ikke alene. Dette er tøft! Beintøft. Du er tøff. Som står i det. Lever i det. Selv om man får mange hundre katastrofe-tanker oppi det hele, så er det også en grunn til at de sier «du trenger bare ett gullegg». Det finnes de som sitter på ene og alene forsøk, og det var det. Man kan bare håpe det er en selv - og kanskje er det deg! Jeg krysser fingrene for deg Anonymkode: 8e999...b87 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullemy Skrevet 3. oktober 2023 #1532 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 2.10.2023 den 22.18): Da var det tid for runde 2. Skal i gang med vårt første fryse forsøk i styrt syklus nå. Vi ble gravide på første fersk forsøk, men mistet dessverre litt over 8 uker på vei, selv etter å ha hørt hjerteslag på ultralyd. Ufattelig tungt. Kjenner jeg gruer meg og sitter med skrekken for å miste igjen. Noen som erfart det samme? Hvor lang tid fra 1 dag med progynova til innsett av 5 dagers blastocyst tok det for dere? Anonymkode: 2e7be...43b Hei☺️Har akkurat samme erfaring som deg. Gravid på første ferskforsøk, men mistet. Er snart i gang med første fryseforsøk, og gruer meg mye mer til dette innsettet enn jeg gjorde forrige gang. Jeg er redd for å få negativ test, redd for å få positiv test og miste igjen, redd for å «bruke opp» fryste embryo og redd for å måtte gjennomgå nytt uttak. Mange bekymringer, men vi må jo bare hoppe i det igjen. Ønsker deg alt av lykke og hell for den kommende tiden🤞🥰 Progynova har jeg ikke brukt før, så har ingen erfaring å dele her. Håper noen andre her kan hjelpe deg med svar på dette☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #1533 Del Skrevet 4. oktober 2023 Jullemy skrev (5 timer siden): Hei☺️Har akkurat samme erfaring som deg. Gravid på første ferskforsøk, men mistet. Er snart i gang med første fryseforsøk, og gruer meg mye mer til dette innsettet enn jeg gjorde forrige gang. Jeg er redd for å få negativ test, redd for å få positiv test og miste igjen, redd for å «bruke opp» fryste embryo og redd for å måtte gjennomgå nytt uttak. Mange bekymringer, men vi må jo bare hoppe i det igjen. Ønsker deg alt av lykke og hell for den kommende tiden🤞🥰 Progynova har jeg ikke brukt før, så har ingen erfaring å dele her. Håper noen andre her kan hjelpe deg med svar på dette☺️ Takk for at du deler 😊 Kjenner på akkurat de samme bekymringene. Ønsker deg også masse lykke til med neste forsøk. ❤️🤞 Anonymkode: 2e7be...43b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 4. oktober 2023 #1534 Del Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 2.10.2023 den 22.18): Da var det tid for runde 2. Skal i gang med vårt første fryse forsøk i styrt syklus nå. Vi ble gravide på første fersk forsøk, men mistet dessverre litt over 8 uker på vei, selv etter å ha hørt hjerteslag på ultralyd. Ufattelig tungt. Kjenner jeg gruer meg og sitter med skrekken for å miste igjen. Noen som erfart det samme? Hvor lang tid fra 1 dag med progynova til innsett av 5 dagers blastocyst tok det for dere? Anonymkode: 2e7be...43b Har ikke erfaring med progynova, men har stort sett hatt innsett av 5 dagers blasto rundt syklusdag 20 +- en dag og to alt etter EL. Det er helt naturlige følelser å sitte og kjenne på ❤️ Jeg hadde positivt første innsett, men mistet. Har hatt negative innsett, SA og MA etter dette. Frykten sitter man med uansett ❤️ For meg ble det viktig å eie mine egen følelser, innrømme for meg selv at jo i dag føler jeg det faktisk sånn. Men også alltid finne 1 positiv ting med hver dag. Samme hva det var. Noen dager var det at det var sol, at jeg spiste en sjokolade.. Hva som helst. Også huske på at kroppen svært skjelden fjerner ett fosteranlegg som vil være levedyktig. Det er naturen og biologiens måte å sikre seg på. Selv om det er noe dritt for oss som må igjennom det ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullemy Skrevet 4. oktober 2023 #1535 Del Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk for at du deler 😊 Kjenner på akkurat de samme bekymringene. Ønsker deg også masse lykke til med neste forsøk. ❤️🤞 Anonymkode: 2e7be...43b Glemte jo den aller første store bekymringen og milepælen; om embryoet i det hele tatt tåler opptining😳 Vi får dele litt oppdateringer etterhvert som vi kommer i gang. Håper på å både få og gi gode nyheter etterhvert♥️🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullemy Skrevet 4. oktober 2023 #1536 Del Skrevet 4. oktober 2023 Helene90 skrev (9 timer siden): Har ikke erfaring med progynova, men har stort sett hatt innsett av 5 dagers blasto rundt syklusdag 20 +- en dag og to alt etter EL. Det er helt naturlige følelser å sitte og kjenne på ❤️ Jeg hadde positivt første innsett, men mistet. Har hatt negative innsett, SA og MA etter dette. Frykten sitter man med uansett ❤️ For meg ble det viktig å eie mine egen følelser, innrømme for meg selv at jo i dag føler jeg det faktisk sånn. Men også alltid finne 1 positiv ting med hver dag. Samme hva det var. Noen dager var det at det var sol, at jeg spiste en sjokolade.. Hva som helst. Også huske på at kroppen svært skjelden fjerner ett fosteranlegg som vil være levedyktig. Det er naturen og biologiens måte å sikre seg på. Selv om det er noe dritt for oss som må igjennom det ❤️ Du er en fantastisk bidragsyter her på forumet♥️ Alltid gode tips og velformulerte ord å by på☺️ Håper sånn at du lykkes med ny positiv test innen året er over🤞🤞🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 4. oktober 2023 #1537 Del Skrevet 4. oktober 2023 Jullemy skrev (3 timer siden): Du er en fantastisk bidragsyter her på forumet♥️ Alltid gode tips og velformulerte ord å by på☺️ Håper sånn at du lykkes med ny positiv test innen året er over🤞🤞🤞 Åå neimen.. 🙈 tusen takk for det. Prøver bare å svare så ok som mulig innimellom så mange andre rare, negative, krasse svar som finnes på KG ❤️ Tusen takk, men tror vi satser på nyåret. Jeg vil ha julen uten medikamenter, så med mindre det skjer av seg selv så krysser jeg fingrene for 2024 ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 4. oktober 2023 #1538 Del Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 2.10.2023 den 22.18): Hvor lang tid fra 1 dag med progynova til innsett av 5 dagers blastocyst tok det for dere? Anonymkode: 2e7be...43b Jeg begynte med progynova på CD1, og hadde innsett av blasto på CD20 begge gangene. Jeg tok 1 tablett 3 ganger til dagen (morgen, ettermiddag og kveld). Men det vil nok komme litt an på dose og hvor godt kroppen din responderer på medisinen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laizz Skrevet 4. oktober 2023 #1539 Del Skrevet 4. oktober 2023 Hei igjen😊 Jeg lurer på om jeg har forstått fryse forsøk i naturlig syklus riktig eller om jeg har hørt feil når jeg snakket med klinikken. Beskjeden jeg mener jeg fikk var: Melde fra når mens starter, begynne med el tester fra dag 9 i syklusen, UL dag 11 - 12, melde fra om positiv el test ( jeg får somregel positiv dag 14 - 15 ), ny UL?, starte på cyclogest etter eggeløsning og innsett av blasto 5 - 6 dager etter eggeløsning. Høres det riktig ut eller må jeg ha misforstått noe her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 4. oktober 2023 #1540 Del Skrevet 4. oktober 2023 Laizz skrev (4 minutter siden): Hei igjen😊 Jeg lurer på om jeg har forstått fryse forsøk i naturlig syklus riktig eller om jeg har hørt feil når jeg snakket med klinikken. Beskjeden jeg mener jeg fikk var: Melde fra når mens starter, begynne med el tester fra dag 9 i syklusen, UL dag 11 - 12, melde fra om positiv el test ( jeg får somregel positiv dag 14 - 15 ), ny UL?, starte på cyclogest etter eggeløsning og innsett av blasto 5 - 6 dager etter eggeløsning. Høres det riktig ut eller må jeg ha misforstått noe her? Det høres helt rett ut for min del iallefall. Egg settes inn antall dager etter EL som dager det ble nedfrosset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå