Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper det går greit at jeg melder meg inn helt i slutten av året 😅, har en gutt fra før. Har vært gjennom 3 forsøk før spiren satt i naturlig avbrutt syklus. Ble gravid med egget som droppet men eskimoen som skulle settes inn døde.

Holder på med mitt 2 søskenforsøk, hadde egguttak på onsdag og fikk ut 23 egg hvor 13 egg ble befruktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jenta1983 skrev (23 timer siden):

Jeg er 12dpo i dag, hadde kraftige murringer og kramper i lysken i går. I dag da jeg var på toalettet så hadde jeg brunlig utflod. Kjenner jeg er livredd ❤️

Brun utflod er ikke noe å vær redd for, det er helt normalt å oppleve ;) Når egget fester seg så kan slimhinnene bli tynne og noen ganger så kan det komme bittelitt blod fra dem, noe som gjør at utfloden blir brun :) Det kommer til å gå helt fint :D 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (1 time siden):

Brun utflod er ikke noe å vær redd for, det er helt normalt å oppleve ;) Når egget fester seg så kan slimhinnene bli tynne og noen ganger så kan det komme bittelitt blod fra dem, noe som gjør at utfloden blir brun :) Det kommer til å gå helt fint :D 

Fikk positiv test i går, men blødde igjen i dag dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testsvar i dag fra Riksen på første IVF forsøk. Negativt. Det var jeg forberedt på, men f***** ass, i helvete. Klarer ikke å slå meg til ro at det e sikkert fordi jeg har uoppdaget endometriose eller noe da den ikke festet seg. Og at det er ingen vits å prøve mer før man finner hva er det konkret som er galt med meg. Legen sa det var en meget fin en de satt inn. Har to på frys, men har ikke satt meg veldig inn med det med fryseforsøk. Tyner de begge samtidig eller en og en...?

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (9 timer siden):

Fikk positiv test i går, men blødde igjen i dag dessverre :(

Jeg hadde festeblødninger (visste ikke at jeg var gravid), som jeg trodde var mensen. Noen blør uten grunn. Jeg blødde rundt tiden for mensen i mange dager men har en 10 mnd gammel gutt som ligger og snorker i sengen sin 😉 Håpet er ikke ute før du blir fortalt det, de første ukene kommer til å bli et hav av nye erfaringer og redsler, dette kommer til å gå bra, du er en sterk dame og jeg heier så inderlig på deg ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsity skrev (1 time siden):

Fikk testsvar i dag fra Riksen på første IVF forsøk. Negativt. Det var jeg forberedt på, men f***** ass, i helvete. Klarer ikke å slå meg til ro at det e sikkert fordi jeg har uoppdaget endometriose eller noe da den ikke festet seg. Og at det er ingen vits å prøve mer før man finner hva er det konkret som er galt med meg. Legen sa det var en meget fin en de satt inn. Har to på frys, men har ikke satt meg veldig inn med det med fryseforsøk. Tyner de begge samtidig eller en og en...?

Hvis de er fryst i samme strået (da burde embryoene ha dårlig kvalitet), så tiner de begge, men da setter de inn begge samtidig men dette er sjeldent. De fleste fryser dem hver for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sinnsity skrev (1 time siden):

Normalt sett fryses de ned 1 og 1.. og tines opp 1 og 1.. Veldig skjelden de setter inn 2 i Norge. 

Og det kan være hva som helst som gjør at det ikke fester seg selv om man er 100% frisk. Naturens gang. Ivf er ingen garanti for noe. 

Anonymkode: 106aa...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hva er/var deres bivirkninger på hormonstinuleringen?😀

Anonymkode: c379d...6da

Jeg tålte det ikke så bra, så jeg fikk store Magesmerter,  puste problemer, væske samling i buken, feber, og måtte starte på blodfortynnende sprøyter 🙈  men 100% verdt det! Og ville gjort det igjen om det blir nødvendig ved evt. søsken forsøk🤩

Anonymkode: a19ab...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (13 timer siden):

Jeg hadde festeblødninger (visste ikke at jeg var gravid), som jeg trodde var mensen. Noen blør uten grunn. Jeg blødde rundt tiden for mensen i mange dager men har en 10 mnd gammel gutt som ligger og snorker i sengen sin 😉 Håpet er ikke ute før du blir fortalt det, de første ukene kommer til å bli et hav av nye erfaringer og redsler, dette kommer til å gå bra, du er en sterk dame og jeg heier så inderlig på deg ❤️

Tusen takk for gode ord ❤️❤️ verken brun utflod eller blod i dag. Huff blir jo helt koko 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fine folk.
Jeg er i gang med nytt forsøk etter svangerskap utenfor livmor i vinter. Ganske nervøs kjenner jeg, men nå lurer jeg litt på hvordan dere andre opplever dette med hormonstimuleringen.

Jeg var jo forberedt på at jeg blir litt psycho av hormonene, men blir likevel fullstendig slått i bakken av hvor ille det er. 
Er det noen andre her som opplever at de blir deprimerte av hormonbehandlingen? Altså ikke av å ikke lykkes med å bli gravid, og fordi det er en tung prosess, men at man går fra å ha det relativt fint og så bare bang! Fullblown depresjon så fort du har gått to-tre dager på hormonkur? 

Anonymkode: 9146c...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er/var deres bivirkninger på hormonstinuleringen?😀

Jeg hadde lite eller ingen bivirkning på stimuleringen. Men det er så varierende at det er nesten umulig å forutsi hvordan hver enkelt vil reagere på det. Litt avhengig av doser og medikamenter også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (23 minutter siden):

Jeg hadde lite eller ingen bivirkning på stimuleringen. Men det er så varierende at det er nesten umulig å forutsi hvordan hver enkelt vil reagere på det. Litt avhengig av doser og medikamenter også. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tålte det ikke så bra, så jeg fikk store Magesmerter,  puste problemer, væske samling i buken, feber, og måtte starte på blodfortynnende sprøyter 🙈  men 100% verdt det! Og ville gjort det igjen om det blir nødvendig ved evt. søsken forsøk🤩

Ja jeg vet alle reagerer ulikt, men ble litt stresset over mangel på bivirkning her. Dag 4 med sprøyter så kan jo selvfølgelig komme mer, men ble redd de kanskje ikke funket 😂 Kun litt murringer men det er jo normalt når man har mensen hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jenta1983 skrev (1 time siden):

Tusen takk for gode ord ❤️❤️ verken brun utflod eller blod i dag. Huff blir jo helt koko 

Hvor langt er du på vei? Hva sier testene?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja jeg vet alle reagerer ulikt, men ble litt stresset over mangel på bivirkning her. Dag 4 med sprøyter så kan jo selvfølgelig komme mer, men ble redd de kanskje ikke funket 😂 Kun litt murringer men det er jo normalt når man har mensen hehe 

Det tok over 1 uke før bivirkningene startet hos meg 😊 så de fungerer nok bra, trenger bare litt tid 😊 

Og et lite tips, hvis du får bivirkninger og smerter i magen, så er varmeflaske verdt mer en gull 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det tok over 1 uke før bivirkningene startet hos meg 😊 så de fungerer nok bra, trenger bare litt tid 😊 

Og et lite tips, hvis du får bivirkninger og smerter i magen, så er varmeflaske verdt mer en gull 🤣

Takk, godt å ha litt støtte her inne som har gått løypa før ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (16 minutter siden):

14 dpo i dag. Ikke tatt noen flere tester 

Kan det ha festet seg litt sent? 🤔 Hadde prøvd å holde meg noen timer og drukket lite for så å ta en test 😊 Når er offisielle test dato? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (9 minutter siden):

Kan det ha festet seg litt sent? 🤔 Hadde prøvd å holde meg noen timer og drukket lite for så å ta en test 😊 Når er offisielle test dato? 

Er visst ganske normalt å ikke få positiv test før 12dpo som meg. Blir ikke flere tester nå. Skal ta hcg prøve på klinikken mandag. Testdag på torsdag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (På 29.9.2023 den 10.42):

Håper det går greit at jeg melder meg inn helt i slutten av året 😅, har en gutt fra før. Har vært gjennom 3 forsøk før spiren satt i naturlig avbrutt syklus. Ble gravid med egget som droppet men eskimoen som skulle settes inn døde.

Holder på med mitt 2 søskenforsøk, hadde egguttak på onsdag og fikk ut 23 egg hvor 13 egg ble befruktet :)

Gratulerer med et godt uttak! Her er alle velkommen, uansett når på året det er. Jo flere som deler erfaringer her inne, jo bedre☺️ Det er jo fortsatt litt igjen av 2023, og flere muligheter for både uttak og innsett før vi går over i nytt år. 

Ønsker deg lykke til, og gleder meg til oppdateringer fra deg😊🤞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...