Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei! De to siste rundene vi har hatt med ICSI, planlagte ferskforsøk, har blitt avbrutt da det ikke var noen egg å sette inn på dag 5. Vi har disse rundene fått ut 10 og 7 egg. Føler vi får så lite informasjon rundt dette, og lurer på om noen har erfaringer med stadige avbrutte forsøk? Av totalt 28 egg ut er det kun ett som har klart seg til dag 5. Mannen står som årsak til behandlingen, men de blir ikke enige om mitt AMH nivå da teori og praksis ikke stemmer overens. Mister litt motet av hele opplegget 🫠

Anonymkode: b8833...a58

Med 7 og 10 ut er jo amh grei, men hva med fsh? Den sier noe om kvalitet. St Olavs sa til meg at generelt sett kan man si at dersom egg slutter å utvikle seg på dag 2 og 3 er det pga sæden, stopper det på dag 4 eller 5(altså at det ikke blir skikkelig blasto) så er det egget som ikke er bra nok. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neutral90 skrev (4 minutter siden):

Eventuelt at det er mer enn to år siden forrige prøver for smittsomme blodsykdommer? De må tas hvert andre år.

Ikke så lenge siden det ble tatt nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 minutter siden):

Med 7 og 10 ut er jo amh grei, men hva med fsh? Den sier noe om kvalitet. St Olavs sa til meg at generelt sett kan man si at dersom egg slutter å utvikle seg på dag 2 og 3 er det pga sæden, stopper det på dag 4 eller 5(altså at det ikke blir skikkelig blasto) så er det egget som ikke er bra nok. 

Fsh skal være bra da. Har sluttet å utvikle seg på dag 3-4. Blir befruktet men går ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fsh skal være bra da. Har sluttet å utvikle seg på dag 3-4. Blir befruktet men går ikke lenger.

Vi fikk og beskjed om at det mest sannsynlig var sædkvaliteten dersom det sluttet på dag 3.  Det blir befruktet, men stopper opp. Etter dag 3 tar visst genene over og skal videreutvikle seg. Det var her det handlet om å «forbedre livsstil» for mannen. 

Anonymkode: 307e5...103

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi fikk og beskjed om at det mest sannsynlig var sædkvaliteten dersom det sluttet på dag 3.  Det blir befruktet, men stopper opp. Etter dag 3 tar visst genene over og skal videreutvikle seg. Det var her det handlet om å «forbedre livsstil» for mannen. 

Anonymkode: 307e5...103

Ja her har vi kuttet snus for lenge siden, og i sommer kuttet vi alkohol og spiser så rent som overhode mulig. Også tar vi tilskudd og er aktive ved siden av jobb, noe vi egentlig har gjort hele veien. Men mulig det tar tid før alle endringer «trer i kraft»!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi (dessverre) tilbake her med dere igjen ❤️ Nå skal vi ta dagene veldig piano og rolig. Bruke høsten på alt vi hadde utsatt og forhåpentligvis være klar for nye innsett før jul ❤️

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene90 skrev (22 minutter siden):

Da var vi (dessverre) tilbake her med dere igjen ❤️ Nå skal vi ta dagene veldig piano og rolig. Bruke høsten på alt vi hadde utsatt og forhåpentligvis være klar for nye innsett før jul ❤️

Så leit å høre! Sender deg en virtuell klem. Ta vare på dere nå i høst ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smågodt23 skrev (3 minutter siden):

Så leit å høre! Sender deg en virtuell klem. Ta vare på dere nå i høst ❤️

Takk det skal vi 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (25 minutter siden):

Ååååånei😢 Har savnet deg her inne, men håpet virkelig ikke at du skulle komme tilbake hit som prøver nå. Sender alt av gode tanker og ønsker deres vei♥️🤞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jullemy skrev (28 minutter siden):

Ååååånei😢 Har savnet deg her inne, men håpet virkelig ikke at du skulle komme tilbake hit som prøver nå. Sender alt av gode tanker og ønsker deres vei♥️🤞

Takk for det ❤️  Håpte ikke det jeg heller.. Iallefall ikke på noen år ;) men sånn er det, ikke noe man kan gjøre noe med dessverre. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (13 minutter siden):

Takk for det ❤️  Håpte ikke det jeg heller.. Iallefall ikke på noen år ;) men sånn er det, ikke noe man kan gjøre noe med dessverre. 

Jeg beundrer motet og innstillingen din♥️ Man råder ikke over så mye i denne IVF-prosessen, og får dessverre ikke gjort så mye annet enn å se fremover mot nye forsøk. Ønsker deg en god høst så lenge, og håper du oppdaterer oss her etterhvert☺️🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jullemy skrev (22 minutter siden):

Jeg beundrer motet og innstillingen din♥️ Man råder ikke over så mye i denne IVF-prosessen, og får dessverre ikke gjort så mye annet enn å se fremover mot nye forsøk. Ønsker deg en god høst så lenge, og håper du oppdaterer oss her etterhvert☺️🥰

Absolutt ❤️  Nei ikke råder man over IVF prosessen og ikke råder man over hva som skjer i kroppen.  Nå ble det en MA for oss denne gangen, ganske spesielt å tenke på at det regnes som et positivt innsett.. 💔 Men ikke vår første vinternatt så vi skal nok finne troen og håpet igjen etterhvert ❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (8 timer siden):

Absolutt ❤️  Nei ikke råder man over IVF prosessen og ikke råder man over hva som skjer i kroppen.  Nå ble det en MA for oss denne gangen, ganske spesielt å tenke på at det regnes som et positivt innsett.. 💔 Men ikke vår første vinternatt så vi skal nok finne troen og håpet igjen etterhvert ❤️

Hadde MA selv ved mitt forrige forsøk. Det var så utrolig kjipt etter å ha gledet seg over positiv test, så skjønner veldig godt hvordan du har det nå💔😢 Men jeg har troen på at du, jeg og alle andre her inne lykkes en gang. Det er bare et spørsmål om tid, og da må vi holde troen og motet oppe i mellomtiden♥️

Endret av Jullemy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Mannen og jeg har fått beskjed om at vi må begynne og smått «forberede» oss på å bruke donorsæd. Er det noen her som har erfaringer med dette offentlig, og privat? Alt av erfaringer, gangen i det osv tas imot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei! Mannen og jeg har fått beskjed om at vi må begynne og smått «forberede» oss på å bruke donorsæd. Er det noen her som har erfaringer med dette offentlig, og privat? Alt av erfaringer, gangen i det osv tas imot med takk!

Anonymkode: b8833...a58Kan jeg 

Kan jeg spørre hva de mener er grunnen til at dere kanskje trenger donorsæd? 

Anonymkode: 3742f...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kan jeg spørre hva de mener er grunnen til at dere kanskje trenger donorsæd? 

Anonymkode: 3742f...a93

Vi har hatt gjentatte avbrutte forsøk pga at alle eggene har falt fra, og de mistenker mer og mer mannlig årsak til det. Vi er ikke der enda altså, vi skal ta flere og det er ikke sikkert vi kommer dit, men fikk beskjed om å begynne og tenke på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp, etter at vi selv har valgt å utsette oppstart flere ganger er vi endelig i gang.

Dag 1 med sprøyter i dag og hodet er heeeelt i spinn. Veksler mellom å være skikkelig gira, til å tenke at vi burde vente osv osv 😅 

Anonymkode: c379d...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12dpo i dag, hadde kraftige murringer og kramper i lysken i går. I dag da jeg var på toalettet så hadde jeg brunlig utflod. Kjenner jeg er livredd ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke smertestillende kan man bruke mellom eggløsningssprøyten og innsett av fryst embryo?

Jeg har så utrolig vondt i ryggen, men så har jeg hørt at man skal unngå enkelte smertestillende og har glemt hvilke. 😬

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvilke smertestillende kan man bruke mellom eggløsningssprøyten og innsett av fryst embryo?

Jeg har så utrolig vondt i ryggen, men så har jeg hørt at man skal unngå enkelte smertestillende og har glemt hvilke. 😬

Anonymkode: 0ce56...af5

Paracet er alltid trygg☺️ (så lenge du ikke er allergisk selvsagt😅) ibux bør du holde deg unna☺️

Anonymkode: a19ab...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...