Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi fylte dagene så mye vi kunne, for når jeg var i egne tanker ble jeg bare stresset og tenkte på alt som kunne være feil, alt som kunne skje, og bare litt panikk/angst tanker.. 🙈 Så det å løpe på jobb føltes veldig befriende, for da hadde jeg ikke tid til å tenke på hva som skjedde privat 😊

Så flink du er! Selv om man ikke har noe kontroll på hva som skjer etter innsett, så er det veldig godt å bare føle at man i det minste gjør noe. 😅

Anonymkode: a19ab...e96

Jeg er så enig! 🙌🏻

Anonymkode: b8833...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gravidforumet til KG er ubrukelig.. Men ser ikke helt problemet med at kvinner som over lengre tid har fulgt hverandre gir en oppdatering på hvordan det går med hverandre selv om testen er blitt positiv. 

Dette er ett forum for prøvere og ufrivillig barnløse.. Men man er faktisk fremdeles ufrivillig barnløs selv om man har fått en positiv test. Er noe annet om det fortsetter med en masse graviditetsprat eller langt ut i svangerskapet. Men det burde være rom for nylig gravide som gjerne har vært ufrivillig barnløse eller prøvere i mange år og gi korte kommentarer og oppmuntring til hverandre her i tidlig start av en graviditet. 

For uten de få som fremdeles er aktiv her (noen av dem med nylig positiv test) så er dette forumet ganske stille. Folk får knapt svar.. 

Anonymkode: 106aa...b8a

Jeg føler dette temaet diskuteres ca en gang i mnd her inne og det virker ikke helt som folk skjønner greia evt. at det kommer nye prøvere til som ikke har lest HI eller resten av tråden? Det er helt ok å dele positive nyheter. Det virker det som om det er konsensus for. Men når det ender opp i diskusjon om HCG-stigning meg her og TUL meg der så blir det kanskje *litt* for mye for enkelte her inne som står midt i det. Og så er det alltid noen som mener at dette må være greit også er det de som mener det ikke er det. Og sånn går no dagan 🫠

Forslag: hva om noen oppretter en tråd for «Vi som nylig er gravide med IVF/ICI osv» så har vi en tråd for de mange spørsmålene som også dukker opp etter en positiv test. For ja, de er det jo mange av når man har vært igjennom IVF. Også kan de som ønsker å lese positive nyheter om blodprøver og ultralyd under prøvinga henge litt der? 

Anonymkode: f005f...b52

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg føler dette temaet diskuteres ca en gang i mnd her inne og det virker ikke helt som folk skjønner greia evt. at det kommer nye prøvere til som ikke har lest HI eller resten av tråden? Det er helt ok å dele positive nyheter. Det virker det som om det er konsensus for. Men når det ender opp i diskusjon om HCG-stigning meg her og TUL meg der så blir det kanskje *litt* for mye for enkelte her inne som står midt i det. Og så er det alltid noen som mener at dette må være greit også er det de som mener det ikke er det. Og sånn går no dagan 🫠

Forslag: hva om noen oppretter en tråd for «Vi som nylig er gravide med IVF/ICI osv» så har vi en tråd for de mange spørsmålene som også dukker opp etter en positiv test. For ja, de er det jo mange av når man har vært igjennom IVF. Også kan de som ønsker å lese positive nyheter om blodprøver og ultralyd under prøvinga henge litt der? 

Anonymkode: f005f...b52

Dette synes jeg var et veldig  godt forslag☺️ Da håper jeg at en av dere som nå endelig har fått positiv test lager en ny tråd, og at jeg også kan bli med over i den tråden om rundt 6 uker 🤩

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med mange her har brukt cyclogest, er det noen som har opplevd plutselig intens kvalme flere ganger om dagen? 

Jeg kan være helt fin og som lyn fra klar himmel kommer kvalmen. Den varer alt fra 10 minutter til en time før den slipper igjen.

Når den kommer så må jeg være helt rolig og konsentrere meg om å puste rolig slik at jeg ikke kaster opp🙈

Har planlagt innsett i morgen og skal hvertfall gå på cyclogest 10 dager til.. Flere hvis det klaffer.

Ekstremt kjipt å ha dette symptomet allerede nå uten at jeg er gravid engang. Blir jo sliten av det og vil at kroppen skal være så god som mulig for å motta lille blasto.

Skal høre med klinikken om det er mulig å få noe kvalmestillende, men ville bare høre her om flere har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (4 minutter siden):

Regner med mange her har brukt cyclogest, er det noen som har opplevd plutselig intens kvalme flere ganger om dagen? 

Jeg kan være helt fin og som lyn fra klar himmel kommer kvalmen. Den varer alt fra 10 minutter til en time før den slipper igjen.

Når den kommer så må jeg være helt rolig og konsentrere meg om å puste rolig slik at jeg ikke kaster opp🙈

Har planlagt innsett i morgen og skal hvertfall gå på cyclogest 10 dager til.. Flere hvis det klaffer.

Ekstremt kjipt å ha dette symptomet allerede nå uten at jeg er gravid engang. Blir jo sliten av det og vil at kroppen skal være så god som mulig for å motta lille blasto.

Skal høre med klinikken om det er mulig å få noe kvalmestillende, men ville bare høre her om flere har opplevd det samme?

Bruker cyclogest selv nå, men har egentlig ikke hatt noen særlige bivirkninger av den. Men det er vanlig med treg mage/forstoppelse ut fra det jeg har lest, og hvis du har det kan jo det kanskje forklare kvalme?

Anonymkode: 8204f...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Bruker cyclogest selv nå, men har egentlig ikke hatt noen særlige bivirkninger av den. Men det er vanlig med treg mage/forstoppelse ut fra det jeg har lest, og hvis du har det kan jo det kanskje forklare kvalme?

Hmm, på skrivet jeg fikk av klinikken stod det at man kunne få gravidsymptomer av cyclogest så tenkte det kanskje var det 🙈 men jeg fikk forebyggende antibiotika etter egguttak også fordi jeg står på immundempende medisiner, mulig det kan være der kvalmen stammer fra.

Fikk to typer, den ene har jeg brukt før og ikke reagert på, men den andre har jeg ikke brukt tidligere (trimetoprim)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antibiotika kan man jo bli ganske kvalm av også ja så kanskje det går over når du er ferdig med kuren 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere som prøver,

jeg har flere mislykkede forsøk bak meg og jeg begynner å slite med å holde hodet på plass. Har noen erfaring med psykolog, eller fertilitetscoach? Noen dere kan anbefale? 

Anonymkode: 79013...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

jeg har flere mislykkede forsøk bak meg og jeg begynner å slite med å holde hodet på plass. Har noen erfaring med psykolog, eller fertilitetscoach? Noen dere kan anbefale? 

Går du offentlig eller privat?

Det har vært til stor hjelp for meg å gå privat, bare fordi de jobber tettere på og man har bedre tid.

Ønsker deg masse lykke til ❤️, har selv vært ivf-er i flere år nå. Går for første gang privat og det er helt fantastisk i forhold.

Vet at Medicus har en fertilitetscoach som mange liker veldig godt. 😊

Anonymkode: 0ce56...af5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Heger hos Medicus i Trondheim har jeg hørt mye bra om (forøvrig et generelt tips om å følge henne på instagram uavhengig av om man går til henne for coaching).

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei❤️ Som ei annen nevner Mari Heger. Hun har også tiktok og kaller seg  fertilitetscoachen der😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! De to siste rundene vi har hatt med ICSI, planlagte ferskforsøk, har blitt avbrutt da det ikke var noen egg å sette inn på dag 5. Vi har disse rundene fått ut 10 og 7 egg. Føler vi får så lite informasjon rundt dette, og lurer på om noen har erfaringer med stadige avbrutte forsøk? Av totalt 28 egg ut er det kun ett som har klart seg til dag 5. Mannen står som årsak til behandlingen, men de blir ikke enige om mitt AMH nivå da teori og praksis ikke stemmer overens. Mister litt motet av hele opplegget 🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! De to siste rundene vi har hatt med ICSI, planlagte ferskforsøk, har blitt avbrutt da det ikke var noen egg å sette inn på dag 5. Vi har disse rundene fått ut 10 og 7 egg. Føler vi får så lite informasjon rundt dette, og lurer på om noen har erfaringer med stadige avbrutte forsøk? Av totalt 28 egg ut er det kun ett som har klart seg til dag 5. Mannen står som årsak til behandlingen, men de blir ikke enige om mitt AMH nivå da teori og praksis ikke stemmer overens. Mister litt motet av hele opplegget 🫠

Føler skikkelig med deg😢  Kan jeg spørre om du har gått på samme hormonstimulering ved de ulike uttakene? 1. gang jeg hadde egguttak opplevde jeg at alle embryo falt fra på dag 5, enda alt så fint ut på dag 4. Ved 2. uttak ble jeg satt på en annen type medisin, og lykkes da med embryo som overlevde til både ferskt innsett og til fryseforsøk. Har hørt om flere som har lykkes med medisinbytte. 

Det er lett å miste motet underveis i en IVF-prosess. Vit at dere ikke er alene🥰 Ønsker dere all lykke på veien videre, og håper at de som hjelper dere er åpne for å teste nye fremgangsmåter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jullemy skrev (8 timer siden):

Føler skikkelig med deg😢  Kan jeg spørre om du har gått på samme hormonstimulering ved de ulike uttakene? 1. gang jeg hadde egguttak opplevde jeg at alle embryo falt fra på dag 5, enda alt så fint ut på dag 4. Ved 2. uttak ble jeg satt på en annen type medisin, og lykkes da med embryo som overlevde til både ferskt innsett og til fryseforsøk. Har hørt om flere som har lykkes med medisinbytte. 

Det er lett å miste motet underveis i en IVF-prosess. Vit at dere ikke er alene🥰 Ønsker dere all lykke på veien videre, og håper at de som hjelper dere er åpne for å teste nye fremgangsmåter. 

Gikk først på kun Bemfola, deretter kun Menopur og nå siste forsøk en kombo av disse 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2023 den 22.08):

Mari Heger på Medicus i Trondheim er veldig flink! Har fått oppfølging fra henne i vår IVF-prosess. 

Anonymkode: fbac5...511

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gikk først på kun Bemfola, deretter kun Menopur og nå siste forsøk en kombo av disse 

Det er i hvert fall bra du får hjelp av noen som tør å prøve ulike medisiner/løsninger😊 Har hørt om de som har samme opplegg gang på gang , uten resultater. Nå vet jeg lite om mannlig faktor som årsak for IVF, men du får jo ut mange egg og det er i hvert fall kjempebra. Krysser fingrene for dere🤞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Etter nå 3 mislykkede forsøk hvor vi får ut en del egg som blir befruktet men ikke utvikler seg til blastocyst, har jeg fått brev fra klinikken om at både mannen og jeg skal ta nye blodprøver. Noen som vet hva dette er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Etter nå 3 mislykkede forsøk hvor vi får ut en del egg som blir befruktet men ikke utvikler seg til blastocyst, har jeg fått brev fra klinikken om at både mannen og jeg skal ta nye blodprøver. Noen som vet hva dette er? 

Er det nye hormonprøver de ønsker å ta kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nye hormonprøver de ønsker å ta kanskje? 

Ja det kan jo hende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eventuelt at det er mer enn to år siden forrige prøver for smittsomme blodsykdommer? De må tas hvert andre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...