Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Laizz skrev (38 minutter siden):

Så hyggelig lesing ❤️ Masse lykke til videre❤️ krysser fingrene 🤞🏻❤️

jenta1983 skrev (3 timer siden):

Gratulerer så mye ❤️❤️

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fantastisk! Gratulerer så mye! ❤️

Legg gjerne ut bilde i test-tråden. 🤗

Anonymkode: 0ce56...af5

Jullemy skrev (3 timer siden):

Såååå fantastiske nyheter. Gratulerer så mye♥️ Ønsker deg alt av hell og lykke på veien videre🥰

Takk for det alle sammen ❤️ 

Krysser fingrene for at det er alle her sitt år nå og at høsten byr på mange positive tester ❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vilde78 skrev (12 minutter siden):

Dere er så gode! Tenk at dere husket det ❤️🥺😭

Akkurat ferdig på TUL hos klinikken nå, og graviditeten er nå offisielt bekreftet, og den lille spiren er akkurat der den skal være mtp lengde og hjerteslag. ❤️

Så kjekt! Gratulerer ❤️ Blir en spennende høst ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (4 timer siden):

Fremdeles ett dager til blodprøve, men siden jeg har vært så dårlig og med ulike symptom som ikke passer progesteron så ble det tidlig testing på meg som lyser positivt - både strimmel og digital. 

Så da sniker jeg meg ut herfra og krysser fingrene 🤞 for at det går bra denne gangen. Spent på hcg tallene over helgen. 

Masse lykke til alle sammen ❤️

Gratulerer!! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KoopaTroopa skrev (3 timer siden):

Hei, dette er min første post her😊 Jeg er på første ivf-runde pga mannlig faktor. Har vært på to kontroller denne uka som viste litt for små, men mange egg. Går på sprøyter til og med i morgen, og skal inn til egguttak på mandag. Det så ut som det kanskje ble totalfrys pga overstimulering, og det skal gå fint tenker jeg, selv om jeg er veldig utålmodig. Håper så inderlig det går bra med eggene. 

Gratulerer såå mye🥰

Masse lykke til! IVF betyr venting, venting og atter venting... 😅🙈 

Håper det blir et vellykket uttak 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (10 timer siden):

Dere er så gode! Tenk at dere husket det ❤️🥺😭

Akkurat ferdig på TUL hos klinikken nå, og graviditeten er nå offisielt bekreftet, og den lille spiren er akkurat der den skal være mtp lengde og hjerteslag. ❤️

Så godt å høre♥️🥰 Jeg har vært så spent i fag, og er nå veldig glad på dine vegne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KoopaTroopa skrev (10 timer siden):

Hei, dette er min første post her😊 Jeg er på første ivf-runde pga mannlig faktor. Har vært på to kontroller denne uka som viste litt for små, men mange egg. Går på sprøyter til og med i morgen, og skal inn til egguttak på mandag. Det så ut som det kanskje ble totalfrys pga overstimulering, og det skal gå fint tenker jeg, selv om jeg er veldig utålmodig. Håper så inderlig det går bra med eggene. 

Spennende😊 Mange egg er et godt utgangspunkt. Ser frem til å følge deg videre. Lykke til med uttaket på mandag🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ble det en kjemisk graviditet forrige uke og etter å ha blødd ut hele livmora (virket det som i hvert fall😂) så er vi klare for et nytt forsøk. Planen var å sette inn fryst blast i styrt syklus (vet ikke hvorfor) men siden jeg fikk vite det på dag 5 i syklusen og jeg dermed ikke hadde rukket å starte med medisiner så får jeg sette inni naturlig syklus istedenfor. Og jeg må si at det føles veldig riktig ut. Skal ta Ovitrelle og cyclogest da men det går fint. Så da blir det ultralyd på tirsdag for å se hvordan det ligger an med eggløsningen. 

Gratulerer sååå mye til Helene90 med positiv test❤️ det var kjekt å lese! Og Masse lykke til til alle andre som er i gang med behandling. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (23 timer siden):

Fremdeles ett dager til blodprøve, men siden jeg har vært så dårlig og med ulike symptom som ikke passer progesteron så ble det tidlig testing på meg som lyser positivt - både strimmel og digital. 

Så da sniker jeg meg ut herfra og krysser fingrene 🤞 for at det går bra denne gangen. Spent på hcg tallene over helgen. 

Masse lykke til alle sammen ❤️

Sååå koslig. Gratulerer såå masse. Endelig satt den❤️ her er det innsett på mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (På 29.8.2023 den 23.37):

Over 50%? Gjerne gi kilde, for dette var mye høyere enn noen av de tre klinikkene jeg har vært innom har operert med :)

På klinikken vi er hos sies det 30%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (39 minutter siden):

Her ble det en kjemisk graviditet forrige uke og etter å ha blødd ut hele livmora (virket det som i hvert fall😂) så er vi klare for et nytt forsøk. Planen var å sette inn fryst blast i styrt syklus (vet ikke hvorfor) men siden jeg fikk vite det på dag 5 i syklusen og jeg dermed ikke hadde rukket å starte med medisiner så får jeg sette inni naturlig syklus istedenfor. Og jeg må si at det føles veldig riktig ut. Skal ta Ovitrelle og cyclogest da men det går fint. Så da blir det ultralyd på tirsdag for å se hvordan det ligger an med eggløsningen. 

Gratulerer sååå mye til Helene90 med positiv test❤️ det var kjekt å lese! Og Masse lykke til til alle andre som er i gang med behandling. 

Noen spesiell grunn til at du ikke ville ha styrt syklus? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (14 timer siden):

Noen spesiell grunn til at du ikke ville ha styrt syklus? ❤️

Hadde jeg rukket styrt syklus denne syklusen så hadde det ikke gjort meg noe å ha styrt syklus men ellers må vi vente til november og det klarer jeg ikke 😛 det er visst ikke forskjell i suksessrate så da ble det slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Var inne til første uttak ved St. Olavs på mandag. Det viste seg at jeg var litt for kraftig stimulert, og hadde væske både i livmor og bukhulen, så det endte med totalfrys. Det stemmer at de ringer og forteller hvor mange som fryses? Jeg mener de sa de skulle ringe dag 5 eller 6, men var rimelig susete av alle tablettene, så jeg stoler ikke helt på egen hukommelse. Venter i spenning på telefon🙈

Anonymkode: c8d34...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hei! Var inne til første uttak ved St. Olavs på mandag. Det viste seg at jeg var litt for kraftig stimulert, og hadde væske både i livmor og bukhulen, så det endte med totalfrys. Det stemmer at de ringer og forteller hvor mange som fryses? Jeg mener de sa de skulle ringe dag 5 eller 6, men var rimelig susete av alle tablettene, så jeg stoler ikke helt på egen hukommelse. Venter i spenning på telefon🙈

Ja, men det er ikke sikkert det er prioritert på helg å ringe :) jeg ble oppringt sent på ettermiddagen dag 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (1 time siden):

Ja, men det er ikke sikkert det er prioritert på helg å ringe :) jeg ble oppringt sent på ettermiddagen dag 6.

Takk for svar😊 De ringte nå og fortalte at de hadde fryst 6 i går og en til i dag, så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på innsett.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har opplevd defekt bemfola? 

Er på dag 5 med sprøyter nå og i dag gikk det ikke som det skulle. Satte sprøyten og plutselig begynte det å lekke utenfor (ikke i skjøten mellom pennen og nålen, men i siden av selve nåla..) Fikk maks i meg halvparten, men kan ikke ta ny da jeg ikke er 100% sikker på hvor mye jeg fikk i meg og da er det risikabelt å sette ny syns jeg.

Håper virkelig ikke det skjer igjen😩 Blir stressa...

I morgen er oppstart på ganirelix (fyremadel) i tillegg til bemfola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er i gang med vår tredje runde nå, og er satt på kort protokoll med kombinasjonen Bemfola 225 IE og Menopur 75 IE. Første forsøk ble det 9 egg ut og kun ett «brukanes» til innsett som endte i positiv test, men mistet dessverre. Andre forsøket fikk vi ut 7 egg men satt til slutt igjen med 0. Er det noen som har hatt lignende erfaringer, og som har gått på kombo Bemfola 225 og Menopur 75..? 🙂 

Anonymkode: b8833...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vilde78 skrev (På 1.9.2023 den 17.25):

Masse lykke til! IVF betyr venting, venting og atter venting... 😅🙈 

Håper det blir et vellykket uttak 🤞

Takk for det!🤗 Det blir totalfrys, ble litt skuffa da jeg skjønte at det betyr innsett etter to mensen, ikke en. Det betyr vel to mnd venting før innsett, eller har jeg misforstått?

Jullemy skrev (På 2.9.2023 den 0.32):

Spennende😊 Mange egg er et godt utgangspunkt. Ser frem til å følge deg videre. Lykke til med uttaket på mandag🥰

Tusen takk🥰. Er litt skuffa for det ble bare tatt ut ti egg i dag, selv om de har sagt jeg har hatt så mange, men de var for små. Er også veldig overstimulert, og hadde et vondt uttak. Da pleier man vel å få veldig mange egg? Da jeg hadde oppstarts-samtale virka det også som at de forventa mange flere egg ut hos meg. Er nå bekymra for hvordan det vil gå med disse ti, men håper på det beste. Skjønner at det sikkert er greit med ti, blir bare litt usikker når det var så mye færre enn det jeg har begynt å forvente. Skjønte også på dem at de synes det var lite.🫤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KoopaTroopa skrev (28 minutter siden):

Takk for det!🤗 Det blir totalfrys, ble litt skuffa da jeg skjønte at det betyr innsett etter to mensen, ikke en. Det betyr vel to mnd venting før innsett, eller har jeg misforstått?

Tusen takk🥰. Er litt skuffa for det ble bare tatt ut ti egg i dag, selv om de har sagt jeg har hatt så mange, men de var for små. Er også veldig overstimulert, og hadde et vondt uttak. Da pleier man vel å få veldig mange egg? Da jeg hadde oppstarts-samtale virka det også som at de forventa mange flere egg ut hos meg. Er nå bekymra for hvordan det vil gå med disse ti, men håper på det beste. Skjønner at det sikkert er greit med ti, blir bare litt usikker når det var så mye færre enn det jeg har begynt å forvente. Skjønte også på dem at de synes det var lite.🫤

10 egg er bra det 😊  Lov å håpe det er veldig god kvalitet på dem 🤞 Men forstår skuffelsen med å måtte vente lengre. Liten trøst i at det er til det beste for deg, kroppen og eggene 🌹 

Hvor lang venting varierer. Jeg fikk innsett på syklus nr 2, altså før mens nr2.. 

Jeg fikk også ut 10 egg. 8 ble fryst på dag 5. 

Anonymkode: 106aa...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov med en liten glad nyhet selv om det gjelder graviditet? 

Blodprøvesvarene kom endelig i dag. Hcg på 823. Droppet med det ny blodprøve og går rett til tidlig UL om 2.5 uke. 

Krysser fingre og tær for at plassering er rett denne gang og at vi kommer oss i mål. Men samtidig godt å vite vi har mer på frys hvis om og men.. Klarer ikke helt å kjenne på troen og håpet, men får ta en dag av gangen 🌹 

Masse lykke til alle sammen ❤️ Jeg heier på dere ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde vi vårt 4 insett av en fryst blastocyst. Hadde små smerter region eggstokk/livmor tidligere i kveld, men det bruker jeg å ha, da jeg har endometriose og ei cyste som liker å gi tegn til at den er der når jeg går på cyklogest. 

Beklager videre beskrivelse, men tenker at vi som er i denne tråden har sett og hørt det meste. Når jeg tørka meg etter at jeg tissa, som var d litt tykt/ mulig cyklogestrestwr, men det var rødlig, mørkt brunt, tørka en gang til, og da kom d litt også. Ikke snakk om mye. Men dette kan ikke være godt tegn, tegn til "blod" 9 timer etter insett🥴 kan d være at de har vært litt "hardhendt" ved innsett? Trenger så sårt noen kommentarer med håp, man graver jo seg et hull med en gang når det blir slik. 

Endret av blona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...