Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Laizz skrev (1 time siden):

Hei igjen😊

Dere som har litt peiling, virker dette lovende med tanke på å få innsett av blasto på mandag? 

9 egg ut

8 befruktet

3 som deler seg feil og tuller litt så de blir det ikke noe av.

3 gode og 2 litt trege (dag to) som de også skulle følge med på.

Klinikken skulle ringe med oppdatering i morgen også, veldig takknemlig for det. Krysser alt jeg kan for at dette går veien🤞🏻❤️

Høres veldig bra ut det. 🤞

Mitt siste forsøk privat; Av 7 egg var 6 modne. 6 ble befruktet. 2 fryst på dag 5, 1 fryst på dag 2 = totalt 3 stk på frys, alle hatched blasto.

Offentlig har det vært større frafall og de dyrket uansett bare til dag 2 før de satte inn eller frøys det ned.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laizz skrev (2 timer siden):

Hei igjen😊

Dere som har litt peiling, virker dette lovende med tanke på å få innsett av blasto på mandag? 

9 egg ut

8 befruktet

Klinikken skulle ringe med oppdatering i morgen også, veldig takknemlig for det. Krysser alt jeg kan for at dette går veien🤞🏻❤️

Virker positivt ja 👍 kommer til syvende og sist an på hvordan de utvikler seg videre ❤️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jullemy skrev (På 11.9.2023 den 22.46):

Gratulerer så mye🥰 Hold oss oppdatert på veien videre. Ønsker deg alt av hell og lykke videre🤞🏽

Tusen takk,❤️ fortsatt positiv test. Tok blodprøve til lege i dag, og skal ta på mandag for å sjekke stigningen av hcgen. Særdeles lite symptomer, kunn ømme bryst, men det er jo tidlig enda. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blona skrev (20 minutter siden):

Tusen takk,❤️ fortsatt positiv test. Tok blodprøve til lege i dag, og skal ta på mandag for å sjekke stigningen av hcgen. Særdeles lite symptomer, kunn ømme bryst, men det er jo tidlig enda. 

Åååh så kjekt! Håper på bra stigning! 🤞 Jeg fikk bare 1 blodprøve denne gang siden hcg var så pass høy. Bare 9 dager til TUL ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (1 time siden):

Åååh så kjekt! Håper på bra stigning! 🤞 Jeg fikk bare 1 blodprøve denne gang siden hcg var så pass høy. Bare 9 dager til TUL ❤️

Åååh, men det er jo et kjempegodt tegn med en prøve😍 jeg skal ringe inn svaret til St.Olav på mandag. Spent på veien videre, dette er jo helt fremmed for oss. Når kan man ta tidlig ul?  Jeg lasta ned en sånn app (preglife), vet det er tidlig, men måtte bare. Men usikker på hva jeg skal legge inn siden det er ivf? Er det ikke annerledes enn om alt hadde vært "naturlig" utført. 

Lykke til på TUL🤩❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blona skrev (1 minutt siden):

Åååh, men det er jo et kjempegodt tegn med en prøve😍 jeg skal ringe inn svaret til St.Olav på mandag. Spent på veien videre, dette er jo helt fremmed for oss. Når kan man ta tidlig ul?  Jeg lasta ned en sånn app (preglife), vet det er tidlig, men måtte bare. Men usikker på hva jeg skal legge inn siden det er ivf? Er det ikke annerledes enn om alt hadde vært "naturlig" utført. 

Lykke til på TUL🤩❤️

Hos meg har klinikken satt opp tul ca 5 uker etter innsett, men kan variere på rutiner. Men om du må sette opp TUL selv ville jeg tatt rundt uke 7 👍 Så jeg får 2 tidlig UL om vi kommer så langt 🤞 siden vi får en rundt uke 11-13 også.

Jeg har lagt inn fra første dag i siste mens i app, den stemmer med termin kalkulator hvor man legger inn ivf. Så får jeg heller endre eventuelt om det er endringer etter UL. 

Tusen takk 🌹  Krysser fingrene for deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

blona skrev (2 timer siden):

Takk for oppdatering😊 Da krysses det for god stigning på mandag. Ha en god helg🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe hyggelig med dere som er gravide! Nå er det kanskje på tide å ta babypraten og TUL praten videre i gravidforumet☺️

Anonymkode: 8ac2a...fcc

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde innsett av en fin fryst blasto i går og så klart ble jeg syk i dag😅 jeg har ikke vært syk med feber på flere år! Har det noe å si for sjansen for at dette går bra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (7 timer siden):

Hei igjen😊

9 egg ut

8 befruktet

Hei, jeg har egentlig ikke så god peiling, men ville bare ønske lykke til og si at jeg tror 3 fine av 8 befruktede er ganske lovende 😊 Håper det blir innsett, og at det blir bebis ❤️

Er selv i slutten på min første IVF syklus, har formell testdato mandag, men er sikker på at dette ikke har gått. Er litt nedfor, man håper jo at dette skal være løsningen etter to år med resultatløs prøving. Så veldig positivt ut med 14 egg ut, 13 modne, 9 befruktede, men tilslutt kun et embryo som var godt nok til innsett på dag 5. Så min egen konklusjon er at eggkvaliteten må være dårlig, og håpet for neste runde er ganske lite. Vondt! Jeg vil ha en bebi 🥹

Anonymkode: 8204f...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Kjempe hyggelig med dere som er gravide! Nå er det kanskje på tide å ta babypraten og TUL praten videre i gravidforumet☺️

Det er helt utrolig hva folk gjør. Å se an publikumet sitt og opptre hensynsfult er visst ikke så enkelt for alle. Hodeløst.

Virker som få leser HI og at mange ikke tenker på andre enn seg selv så fort de får positiv test... Var en her for noen uker siden som postet sin positive test i de 4 mest aktive trådene her i underforumet samtidig, selvfølgelig inkludert denne, holdt ikke med de andre 3 liskom... 🤦‍♀️

Anonymkode: 4d08a...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er helt utrolig hva folk gjør. Å se an publikumet sitt og opptre hensynsfult er visst ikke så enkelt for alle. Hodeløst.

Virker som få leser HI og at mange ikke tenker på andre enn seg selv så fort de får positiv test... Var en her for noen uker siden som postet sin positive test i de 4 mest aktive trådene her i underforumet samtidig, selvfølgelig inkludert denne, holdt ikke med de andre 3 liskom... 🤦‍♀️

Anonymkode: 4d08a...811

Jeg tror ikke meningen til vedkommende er å være hensynsløs. Men dette er nok også prøvere som har stått på i lang tid, grått sine tårer, vært fortvilet og henvendt seg i ensomhet til et forum med «likesinnede» som i motsetning til kanskje venner og familie faktisk har noe forståelse for hvordan det er å stå i en slik prosess. Det blir jo en trygg arena, og i «kampens hete» er det nok enkelt å henvende seg hit. Trodde dette var et forum for å støtte opp og backe hverandre, og jeg synes det er leit hvis vi ikke skal klare å være så mye som litt glad på hverandres vegne når det faktisk går veien. Det er jo det vi jobber mot alle mann. Poenget mitt er at jeg skjønner at regler er regler. Men det koster så lite å gratulere hverandre, og høflig påpeke at det hadde vært fint om det ble tatt i et annet forum ved en eventuell senere anledning. 

Anonymkode: b8833...a58

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (2 timer siden):

Jeg hadde innsett av en fin fryst blasto i går og så klart ble jeg syk i dag😅 jeg har ikke vært syk med feber på flere år! Har det noe å si for sjansen for at dette går bra? 

Det tviler jeg på har noe å si ❤️ Masse lykke til 🤞🌹

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gravidforumet til KG er ubrukelig.. Men ser ikke helt problemet med at kvinner som over lengre tid har fulgt hverandre gir en oppdatering på hvordan det går med hverandre selv om testen er blitt positiv. 

Dette er ett forum for prøvere og ufrivillig barnløse.. Men man er faktisk fremdeles ufrivillig barnløs selv om man har fått en positiv test. Er noe annet om det fortsetter med en masse graviditetsprat eller langt ut i svangerskapet. Men det burde være rom for nylig gravide som gjerne har vært ufrivillig barnløse eller prøvere i mange år og gi korte kommentarer og oppmuntring til hverandre her i tidlig start av en graviditet. 

For uten de få som fremdeles er aktiv her (noen av dem med nylig positiv test) så er dette forumet ganske stille. Folk får knapt svar.. 

Anonymkode: 106aa...b8a

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et planlagt innsett i neste uke. Har hatt ett innsett tidligere som endte i kjemisk, og forrige runde ble avbrutt. Og da til mitt spørsmål; dere som har lyktes med graviditet etter IVF/ICSI, hvordan levde dere? Var dere på jobb som vanlig, og eventuelt hvilke typer jobber har dere? Gjorde dere stoore innhugg i kosthold? Fylte dere helgene med store planer som før? Jeg skjønner at vi er forskjellige og at alle har ulikt utgangspunkt, men hadde vært moro og hørt hvordan andre har forholdt seg til det. Jeg har for eksempel fått beskjed fra  familie og venner om at jeg kanskje burde ta det mer med ro (i forhold til jobb og sånn, mtp stress), men synes jo selv det er veldig greit å være der og ikke såå stress hvis dere skjønner 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vi har et planlagt innsett i neste uke. Har hatt ett innsett tidligere som endte i kjemisk, og forrige runde ble avbrutt. Og da til mitt spørsmål; dere som har lyktes med graviditet etter IVF/ICSI, hvordan levde dere? Var dere på jobb som vanlig, og eventuelt hvilke typer jobber har dere? Gjorde dere stoore innhugg i kosthold? Fylte dere helgene med store planer som før? Jeg skjønner at vi er forskjellige og at alle har ulikt utgangspunkt, men hadde vært moro og hørt hvordan andre har forholdt seg til det. Jeg har for eksempel fått beskjed fra  familie og venner om at jeg kanskje burde ta det mer med ro (i forhold til jobb og sånn, mtp stress), men synes jo selv det er veldig greit å være der og ikke såå stress hvis dere skjønner 😅

Jeg jobbet hardt som vanlig (er kokk på et ganske stressende sted), gikk på trenning hverdag som vanlig. Eneste jeg endret på var ingen alkohol og kuttet kraftig ned på koffein 😊 fikk også en sterk trang til å spise litt ekstra sunt, så var kanskje litt flinkere med kostholdet 🤔 dette startet jeg med da jeg hadde siste mens før innsett. 😊

Anonymkode: a19ab...e96

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg jobbet hardt som vanlig (er kokk på et ganske stressende sted), gikk på trenning hverdag som vanlig. Eneste jeg endret på var ingen alkohol og kuttet kraftig ned på koffein 😊 fikk også en sterk trang til å spise litt ekstra sunt, så var kanskje litt flinkere med kostholdet 🤔 dette startet jeg med da jeg hadde siste mens før innsett. 😊

Det var godt å høre! Orker ikke tanken på å sitte hjemme hver dag i egne tanker 😂 Både mannen og jeg har også kuttet ut alkohol helt i 2 måneder nå (og vi drakk ikke akkurat så mye fra før heller), og jeg nøyer meg med maks 2 kaffekopper i løpet av dagen. OG vi har blitt mye mer bevisst på å spise rent og helt fra bunnen av til alle måltider (ikke noe kjøpebrød, NULL Toro osv osv). Kasta snusen gjorde vi begge pronto etter oppstart-samtale. Så får håpe at det er godt nok! 😂👏🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var godt å høre! Orker ikke tanken på å sitte hjemme hver dag i egne tanker 😂 Både mannen og jeg har også kuttet ut alkohol helt i 2 måneder nå (og vi drakk ikke akkurat så mye fra før heller), og jeg nøyer meg med maks 2 kaffekopper i løpet av dagen. OG vi har blitt mye mer bevisst på å spise rent og helt fra bunnen av til alle måltider (ikke noe kjøpebrød, NULL Toro osv osv). Kasta snusen gjorde vi begge pronto etter oppstart-samtale. Så får håpe at det er godt nok! 😂👏🏻 

Vi fylte dagene så mye vi kunne, for når jeg var i egne tanker ble jeg bare stresset og tenkte på alt som kunne være feil, alt som kunne skje, og bare litt panikk/angst tanker.. 🙈 Så det å løpe på jobb føltes veldig befriende, for da hadde jeg ikke tid til å tenke på hva som skjedde privat 😊

Så flink du er! Selv om man ikke har noe kontroll på hva som skjer etter innsett, så er det veldig godt å bare føle at man i det minste gjør noe. 😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (4 timer siden):

Har faktisk hørt at det kan være positivt fordi kroppen da er opptatt med å bekjempe sykdom og ikke støter vekk embryoet. 🤞

Anonymkode: 0ce56...af5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gravidforumet til KG er ubrukelig.. Men ser ikke helt problemet med at kvinner som over lengre tid har fulgt hverandre gir en oppdatering på hvordan det går med hverandre selv om testen er blitt positiv. 

Dette er ett forum for prøvere og ufrivillig barnløse.. Men man er faktisk fremdeles ufrivillig barnløs selv om man har fått en positiv test. Er noe annet om det fortsetter med en masse graviditetsprat eller langt ut i svangerskapet. Men det burde være rom for nylig gravide som gjerne har vært ufrivillig barnløse eller prøvere i mange år og gi korte kommentarer og oppmuntring til hverandre her i tidlig start av en graviditet. 

For uten de få som fremdeles er aktiv her (noen av dem med nylig positiv test) så er dette forumet ganske stille. Folk får knapt svar.. 

Anonymkode: 106aa...b8a

Jeg har dessverre ikke lykkes selv enda, men elsker å høre at dere andre lykkes. Det gir meg håp om at alt dette ikke er forgjeves, og at det en dag blir min tur. Unner alle som har prøvd i lang tid å få lov å dele gode nyheter♥️ Er så takknemlig for alle erfaringer som blir delt her🙏

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...