AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #1381 Del Skrevet 4. september 2023 blona skrev (25 minutter siden): I dag hadde vi vårt 4 insett av en fryst blastocyst. Hadde små smerter region eggstokk/livmor tidligere i kveld, men det bruker jeg å ha, da jeg har endometriose og ei cyste som liker å gi tegn til at den er der når jeg går på cyklogest. Beklager videre beskrivelse, men tenker at vi som er i denne tråden har sett og hørt det meste. Når jeg tørka meg etter at jeg tissa, som var d litt tykt/ mulig cyklogestrestwr, men det var rødlig, mørkt brunt, tørka en gang til, og da kom d litt også. Ikke snakk om mye. Men dette kan ikke være godt tegn, tegn til "blod" 9 timer etter insett🥴 kan d være at de har vært litt "hardhendt" ved innsett? Trenger så sårt noen kommentarer med håp, man graver jo seg et hull med en gang når det blir slik. Jeg har hatt småblødninger etter innsett, tror det er helt normalt. Dette er ikke noe jeg hadde bekymret meg for. Lykke til! 🤗 Anonymkode: 0ce56...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blona Skrevet 4. september 2023 #1382 Del Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har hatt småblødninger etter innsett, tror det er helt normalt. Dette er ikke noe jeg hadde bekymret meg for. Lykke til! 🤗 Anonymkode: 0ce56...af5 Tusen takk for svar. Godt å høre at det er flere, og at det er litt normalt, da senker jeg skuldrene litt 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #1383 Del Skrevet 4. september 2023 blona skrev (58 minutter siden): I dag hadde vi vårt 4 insett av en fryst blastocyst. Hadde små smerter region eggstokk/livmor tidligere i kveld, men det bruker jeg å ha, da jeg har endometriose og ei cyste som liker å gi tegn til at den er der når jeg går på cyklogest. Beklager videre beskrivelse, men tenker at vi som er i denne tråden har sett og hørt det meste. Når jeg tørka meg etter at jeg tissa, som var d litt tykt/ mulig cyklogestrestwr, men det var rødlig, mørkt brunt, tørka en gang til, og da kom d litt også. Ikke snakk om mye. Men dette kan ikke være godt tegn, tegn til "blod" 9 timer etter insett🥴 kan d være at de har vært litt "hardhendt" ved innsett? Trenger så sårt noen kommentarer med håp, man graver jo seg et hull med en gang når det blir slik. Det kan være så lite som litt såre slimhinner 🌹 Ville ikke tenkt at det er et dårlig tegn forbundet med innsettet iallefall ❤️ Spekulet kan ha terget litt kansje? Anonymkode: 106aa...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blona Skrevet 4. september 2023 #1384 Del Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan være så lite som litt såre slimhinner 🌹 Ville ikke tenkt at det er et dårlig tegn forbundet med innsettet iallefall ❤️ Spekulet kan ha terget litt kansje? Anonymkode: 106aa...b8a Ja, det var det jeg tenkte jeg også, håper at det er det ihf. Takk for svar, får krysse fingrene i 14 dager🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullemy Skrevet 4. september 2023 #1385 Del Skrevet 4. september 2023 KoopaTroopa skrev (6 timer siden): Takk for det!🤗 Det blir totalfrys, ble litt skuffa da jeg skjønte at det betyr innsett etter to mensen, ikke en. Det betyr vel to mnd venting før innsett, eller har jeg misforstått? Tusen takk🥰. Er litt skuffa for det ble bare tatt ut ti egg i dag, selv om de har sagt jeg har hatt så mange, men de var for små. Er også veldig overstimulert, og hadde et vondt uttak. Da pleier man vel å få veldig mange egg? Da jeg hadde oppstarts-samtale virka det også som at de forventa mange flere egg ut hos meg. Er nå bekymra for hvordan det vil gå med disse ti, men håper på det beste. Skjønner at det sikkert er greit med ti, blir bare litt usikker når det var så mye færre enn det jeg har begynt å forvente. Skjønte også på dem at de synes det var lite.🫤 10 egg er jo et kjempebra utgangspunkt, men skjønner skuffelsen om du har blitt gitt forventninger om enda flere😌 Håper på god embryo-utvikling utover i uken, og at det blir et godt fryselager for deg🤞🏽🥰 Kan jeg spørre om din alder og AMH-verdi? Må ikke svare om det blir for privat, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullemy Skrevet 4. september 2023 #1386 Del Skrevet 4. september 2023 Helene90 skrev (6 timer siden): Lov med en liten glad nyhet selv om det gjelder graviditet? Blodprøvesvarene kom endelig i dag. Hcg på 823. Droppet med det ny blodprøve og går rett til tidlig UL om 2.5 uke. Krysser fingre og tær for at plassering er rett denne gang og at vi kommer oss i mål. Men samtidig godt å vite vi har mer på frys hvis om og men.. Klarer ikke helt å kjenne på troen og håpet, men får ta en dag av gangen 🌹 Masse lykke til alle sammen ❤️ Jeg heier på dere ❤️ Ja, det må være lov med gladnyheter her. Det gir jo håp og positive vibber, spør du meg. Gratulerer med fin Hcg-verdi i dag🥰 Krysser fingrene for deg, frem mot ultralyd🤞🏽🤞🏽🤞🏽 Hold oss oppdatert da! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KoopaTroopa Skrevet 4. september 2023 #1387 Del Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): 10 egg er bra det 😊 Lov å håpe det er veldig god kvalitet på dem 🤞 Men forstår skuffelsen med å måtte vente lengre. Liten trøst i at det er til det beste for deg, kroppen og eggene 🌹 Hvor lang venting varierer. Jeg fikk innsett på syklus nr 2, altså før mens nr2.. Jeg fikk også ut 10 egg. 8 ble fryst på dag 5. Anonymkode: 106aa...b8a Oi det var veldig bra resultat da! Håper på noe tilsvarende her, men må være realistisk og, er vel ikke ofte det går så bra😊 takk for oppmuntrende ord.🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KoopaTroopa Skrevet 4. september 2023 #1388 Del Skrevet 4. september 2023 Jullemy skrev (1 time siden): 10 egg er jo et kjempebra utgangspunkt, men skjønner skuffelsen om du har blitt gitt forventninger om enda flere😌 Håper på god embryo-utvikling utover i uken, og at det blir et godt fryselager for deg🤞🏽🥰 Kan jeg spørre om din alder og AMH-verdi? Må ikke svare om det blir for privat, altså. Jo bare hyggelig at du spør, jeg er 34 og jeg tror AMH var 22 eller rett rundt der. Takk for oppmuntring, skal prøve å ikke ta alle sorger på forskudd❤️ Leser jo at 10 er et veldig vanlig og fint antall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nybegynner23 Skrevet 5. september 2023 #1389 Del Skrevet 5. september 2023 Helene90 skrev (På 4.9.2023 den 17.41): Lov med en liten glad nyhet selv om det gjelder graviditet? Blodprøvesvarene kom endelig i dag. Hcg på 823. Droppet med det ny blodprøve og går rett til tidlig UL om 2.5 uke. Krysser fingre og tær for at plassering er rett denne gang og at vi kommer oss i mål. Men samtidig godt å vite vi har mer på frys hvis om og men.. Klarer ikke helt å kjenne på troen og håpet, men får ta en dag av gangen 🌹 Masse lykke til alle sammen ❤️ Jeg heier på dere ❤️ Gratulerer så mye! ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 5. september 2023 #1390 Del Skrevet 5. september 2023 Jullemy skrev (21 timer siden): Ja, det må være lov med gladnyheter her. Det gir jo håp og positive vibber, spør du meg. Gratulerer med fin Hcg-verdi i dag🥰 Krysser fingrene for deg, frem mot ultralyd🤞🏽🤞🏽🤞🏽 Hold oss oppdatert da! Takk for det. Skal prøve å holde dere oppdatert.. Gravidforumet på KG er jo 99% boss så bruker ikke mye energi der for å si det sånn 😂🙈 Men jeg skal poppe innom av og til 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta1983 Skrevet 6. september 2023 #1391 Del Skrevet 6. september 2023 Da fikk jeg mensen i dag, vært veldig forsinket. Skulle egentlig hatt den 24 august. Begynner med progynova i morgen, 3 ganger om dagen. Dere som har hatt progynova i styrt syklus når på dagen har dere pleid å ta de og har dere hatt bivirkninger av de? ❤️ Måtte dere ha flere enn 1 ultralyd etter oppstart på progynova? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 6. september 2023 #1392 Del Skrevet 6. september 2023 Da har jeg endelig fått dato for oppstart! Skal begynne med gonapeptyl 21. september. meeeeen... Jeg skal på jobbreise den 22/9 (til og med 25/9) der jeg skal ta fly. Gonapeptyl må oppbevares i kjøleskap, men vil de tåle å være i normal romtemperatur en halv dag? Eller om det er en forsvarlig måte jeg kan holde de nedkjølt på frem til jeg ankommer hotellet? Hvordan er praksisen rundt sprøyter ombord på fly? Jeg har en pakke gonapeptyl igjen fra sist forsøk, men de går ut på dato nå i september, kan jeg fremdeles bruke de nå? Det står ingen spesifikk dato på de. Noen som vet? I verste fall må jeg bare stå over jobbreisen, men hadde vært flott om jeg fikk til begge deler 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1393 Del Skrevet 6. september 2023 Frk.Pøls skrev (1 time siden): Da har jeg endelig fått dato for oppstart! Skal begynne med gonapeptyl 21. september. meeeeen... Jeg skal på jobbreise den 22/9 (til og med 25/9) der jeg skal ta fly. Gonapeptyl må oppbevares i kjøleskap, men vil de tåle å være i normal romtemperatur en halv dag? Eller om det er en forsvarlig måte jeg kan holde de nedkjølt på frem til jeg ankommer hotellet? Hvordan er praksisen rundt sprøyter ombord på fly? Jeg har en pakke gonapeptyl igjen fra sist forsøk, men de går ut på dato nå i september, kan jeg fremdeles bruke de nå? Det står ingen spesifikk dato på de. Noen som vet? I verste fall må jeg bare stå over jobbreisen, men hadde vært flott om jeg fikk til begge deler 😅 Da jeg hentet ut Pergoveris som også er kjøleskapsvare så sa hun i skranken at de tåler å ligge i romtemperatur i en måned. Hun fant infoen i felleskatalogen. Jeg spurte fordi jeg skulle gå hjem og det var varmt ute. Så jeg vil jo tro at det går bra, men jeg hadde ringt et apotek. Da kan du også spørre om de som har gått ut på dato. Anonymkode: 0ce56...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 6. september 2023 #1394 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Da jeg hentet ut Pergoveris som også er kjøleskapsvare så sa hun i skranken at de tåler å ligge i romtemperatur i en måned. Hun fant infoen i felleskatalogen. Jeg spurte fordi jeg skulle gå hjem og det var varmt ute. Så jeg vil jo tro at det går bra, men jeg hadde ringt et apotek. Da kan du også spørre om de som har gått ut på dato. Anonymkode: 0ce56...af5 aah! så greit! Da håper jeg det samme gjelder for gonapeptyl. Har spurt sykepleier over HelseNorge, men de bruker jo 3 år på å svare. Like greit å høre på apoteket ja 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 6. september 2023 #1395 Del Skrevet 6. september 2023 Frk.Pøls skrev (10 minutter siden): aah! så greit! Da håper jeg det samme gjelder for gonapeptyl. Har spurt sykepleier over HelseNorge, men de bruker jo 3 år på å svare. Like greit å høre på apoteket ja 🙂 Viktig å sjekke, for ovitrelle fks kan ikke oppbevares i romtemp, da kan effekt ødelegges! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1396 Del Skrevet 6. september 2023 Frk.Pøls skrev (2 timer siden): Da har jeg endelig fått dato for oppstart! Skal begynne med gonapeptyl 21. september. meeeeen... Jeg skal på jobbreise den 22/9 (til og med 25/9) der jeg skal ta fly. Gonapeptyl må oppbevares i kjøleskap, men vil de tåle å være i normal romtemperatur en halv dag? Eller om det er en forsvarlig måte jeg kan holde de nedkjølt på frem til jeg ankommer hotellet? Hvordan er praksisen rundt sprøyter ombord på fly? Jeg har en pakke gonapeptyl igjen fra sist forsøk, men de går ut på dato nå i september, kan jeg fremdeles bruke de nå? Det står ingen spesifikk dato på de. Noen som vet? I verste fall må jeg bare stå over jobbreisen, men hadde vært flott om jeg fikk til begge deler 😅 De selger sånn kjølevesker/reisevesker med kjøling på apoteket ment til medisiner som må oppbevares kaldt😊i tillegg, så lenge du har med medsinkort (dette kan fastlege lage i full fart) er det ingen problem med sprøyter på fly😊 medisiner med utløpsdato september 2024 hadde jeg trygt brukt til siste dagen i september 😊👍 Anonymkode: 7db25...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 6. september 2023 #1397 Del Skrevet 6. september 2023 Neutral90 skrev (1 time siden): Viktig å sjekke, for ovitrelle fks kan ikke oppbevares i romtemp, da kan effekt ødelegges! Ja, er nettopp det jeg er redd for. kan ikke ta noen sjanser med medisiner i denne prosessen 🫤 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): De selger sånn kjølevesker/reisevesker med kjøling på apoteket ment til medisiner som må oppbevares kaldt😊i tillegg, så lenge du har med medsinkort (dette kan fastlege lage i full fart) er det ingen problem med sprøyter på fly😊 medisiner med utløpsdato september 2024 hadde jeg trygt brukt til siste dagen i september 😊👍 Anonymkode: 7db25...647 Så kjekt! Da skal jeg sjekke ut det. Takk for supert tips! Skuldrene ble senket litt nå merket jeg ☺️ Da ser det ut til at jeg får vært med på jobbreise allikevel 😃 Takk for svar! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellienor Skrevet 6. september 2023 #1398 Del Skrevet 6. september 2023 Hei, bra folk! Ny her, men har fått fin hjelp av å følge tråden. Litt utblåsning, vil bare dele opplevelse og høre om andre har vært i lignende situasjon: Jeg hadde første egguttak i dag, og det ble ikke som forventet. Vi er fornøyd med antall egg (15stk), men fikk beskjed om at det blir totalfrys og vi må vente minst 2 sykluser pga overstimulering. Vi venter på beskjed om hvor mange som kan fryses. Jeg har pcos og uregelmessig syklus, så ikke lett å vite når vi skal forvente innsett.. Jeg synes hormonbehandlingen har gått helt ok, men jeg fikk beskjed om at østradiolnivået mitt var skyhøyt og mange og store eggposer, så de mente det var HELT normalt om jeg hadde det tøft og var mer bekymret for formen min enn jeg trodde ut i fra hvordan jeg følte meg. jeg ble nervøs og svimmel rett før egguttak, men hadde på forhånd gledet meg til å se antall egg og håpet på en fin opplevelse. det ble litt vondere enn forventet, de hadde noe problemer i starten med å få ut noe som helst, og jeg fikk panikk der og da for at hele greien var bortkastet, at alt var forgjeves osv. Så da kom tårene og jeg bare klarte fader ikke stoppe 🙈 jeg følte meg veldig dramatisk, og var ikke forberedt på det i det hele tatt. Kan jo skylde på hormonene, men sitter igjen nå med en skuffelse over å ha gått glipp av den fine opplevelsen jeg håpet på, og dum og dramatisk når det tross alt endte på fint antall, legen/sykepleiere var fine underveis og spirte hvordan det gikk, om jeg ville ha mer smertestillende osv, men jeg ville bare bli ferdig og at de skulle «drite i smerten», bare sørge for best mulig egguttak så jeg kanskje slipper flere runder.. Noen andre som har hatt en skuffende opplevelse, eller ikke som de håpet? Skulle ønske jeg hadde forberedt meg mer og ikke hatt så store forhåpninger om en fin og «nesten gøy» opplevelse som de fortalte om på oppstartssamtale. Så kanskje fint for andre å lese dette, så man kan være forberedt på uventede reaksjoner fra en selv..? Vet ikke.. 🙈💁♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1399 Del Skrevet 6. september 2023 Ellienor skrev (52 minutter siden): Hei, bra folk! Ny her, men har fått fin hjelp av å følge tråden. Litt utblåsning, vil bare dele opplevelse og høre om andre har vært i lignende situasjon: Jeg hadde første egguttak i dag, og det ble ikke som forventet. Vi er fornøyd med antall egg (15stk), men fikk beskjed om at det blir totalfrys og vi må vente minst 2 sykluser pga overstimulering. Vi venter på beskjed om hvor mange som kan fryses. Jeg har pcos og uregelmessig syklus, så ikke lett å vite når vi skal forvente innsett.. Jeg synes hormonbehandlingen har gått helt ok, men jeg fikk beskjed om at østradiolnivået mitt var skyhøyt og mange og store eggposer, så de mente det var HELT normalt om jeg hadde det tøft og var mer bekymret for formen min enn jeg trodde ut i fra hvordan jeg følte meg. jeg ble nervøs og svimmel rett før egguttak, men hadde på forhånd gledet meg til å se antall egg og håpet på en fin opplevelse. det ble litt vondere enn forventet, de hadde noe problemer i starten med å få ut noe som helst, og jeg fikk panikk der og da for at hele greien var bortkastet, at alt var forgjeves osv. Så da kom tårene og jeg bare klarte fader ikke stoppe 🙈 jeg følte meg veldig dramatisk, og var ikke forberedt på det i det hele tatt. Kan jo skylde på hormonene, men sitter igjen nå med en skuffelse over å ha gått glipp av den fine opplevelsen jeg håpet på, og dum og dramatisk når det tross alt endte på fint antall, legen/sykepleiere var fine underveis og spirte hvordan det gikk, om jeg ville ha mer smertestillende osv, men jeg ville bare bli ferdig og at de skulle «drite i smerten», bare sørge for best mulig egguttak så jeg kanskje slipper flere runder.. Noen andre som har hatt en skuffende opplevelse, eller ikke som de håpet? Skulle ønske jeg hadde forberedt meg mer og ikke hatt så store forhåpninger om en fin og «nesten gøy» opplevelse som de fortalte om på oppstartssamtale. Så kanskje fint for andre å lese dette, så man kan være forberedt på uventede reaksjoner fra en selv..? Vet ikke.. 🙈💁♀️ Det har vært diskutert både en og to og flere ganger i disse trådene at egguttak kan være svært smertefulle og uforutsigbare for mange. Men det man hører oftest er at det er så greit atte. Jeg aner helt ærlig ikke hvor det kommer fra at alle mener det skal gå så lett og at det ikke gjør vondt. For meg har det vært helt greit en gang, ganske vondt en annen gang og helt grusomt første gangen jeg hadde egguttak. Og som den realisten jeg er så skulle jeg ønske at det ble snakket mer om hvor ekstremt vondt det faktisk kan være og hvor utrolig merkelig og unaturlig det er å bli stukket med en tykk nål gjennom organene mens man bare er litt bedøvet og delvis smertestilt. Det er vel ikke så rent sjeldent de får problemer heller, har opplevd det et par ganger selv. Og jeg har blødd alt fra MYE til lite, ikke ett egguttak er likt. Jeg hadde ikke tenkt så mye på dette hvis jeg var deg, følelsene du sitter med nå vil nok gå over når du kommer videre i prosessen. Og så er det viktig å senke forventningene. Eller, det har vært nødvendig for meg, kanskje det blir feil for deg det vet jeg jo ikke. Men nesten ingenting har gått som forespeilet og nesten ingenting har gått som planlagt eller som jeg har håpet på. Det har vært feilmedisinering, feilbehandling og feil på feil på andre måter. Jeg ble første gang med i prøverforumet for 2020.., er her fortsatt... Det eneste jeg har igjen er det lille håpet jeg klamrer meg fast til. Det jeg har lært er at ett egg er nok, så uansett om man bare får satt tilbake ett egg så er det bra. Men IVF er knalltøft og den berg og dalbanen det er man bare må henge seg på går fort og sakte samtidig og den går evig høyt og evig lavt og du vet aldri hva som kommer rundt neste sving. Så prøv å bare go with the flow. Hvis du klarer. Vet at det er ekstremt vanskelig. Ventingen man blir utsatt for er grusom i seg selv.., så kommer alle nederlagene og skuffelsene i tillegg. Man blir jo gal. Men håpet må man ha, det vil alltid være med meg. Jeg gir ikke opp! Jeg skal klare det! 😊 Vi skal alle klare det! Anonymkode: 0ce56...af5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #1400 Del Skrevet 7. september 2023 Heisann! På ultralyd i dag ble vi fortalt at det så ut som at vi fikk ut færre egg enn tidligere. Greia er at jeg føler meg SÅ mye bedre enn de 2 rundene før vi har hatt, og jeg har en god magefølelse på denne runden. Noen som har opplevd det samme? For flere egg betyr jo nødvendigvis ikke større sjans for suksess..? 😅 Anonymkode: b8833...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå