Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei igjen❤️

Jeg er i gang med kort protokoll, venter mens i morgen og oppstart på bemfola.

Har vært på apoteket og hentet ut, og i følge planen min skal jeg bruke 9stk. Men ser inne på helenorge at det går an å hente ut en gang til på resepten.

Blir da litt usikker på om jeg trenger å hente de ut eller det holder med de 10 jeg har hentet fra før. Er jo snakk om en del penger da de er veldig dyre, så vil ikke bestille hvis det ikke er nødvendig 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laizz skrev (1 time siden):

Hei igjen❤️

Har vært på apoteket og hentet ut, og i følge planen min skal jeg bruke 9stk. Men ser inne på helenorge at det går an å hente ut en gang til på resepten.

Blir da litt usikker på om jeg trenger å hente de ut eller det holder med de 10 jeg har hentet fra før. Er jo snakk om en del penger da de er veldig dyre, så vil ikke bestille hvis det ikke er nødvendig 🙈

Nei du trenger ikke hente ut, men er iallefall vanlig for meg at de skriver ut flere uthentinger enn jeg trenger den gjeldene syklusen med alle medikamenter annet enn Ovitrelle. 

Da har du eventuelt en uthenting til uten å trenge ny resept hvis du trenger lengre behandling eller til neste runde om du skulle trenge det. Så la de ligger du  😊

Anonymkode: 106aa...b8a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt på kort protokoll og gruer meg sånn til UL for å se om medisinene har virket. Er så nervøs og er redd for dårlig nyheter.

Har hatt tre offentlige forsøk tidligere, alle med lang protokoll. Har bare kommet så langt som til kjemisk én gang. Vært prøver i 3 år, synes det blir vanskeligere og vanskeligere å henge med i følelses-berg og dalbanen. Prøver å nullstille hodet men er så redd for at det aldri skal gå... 🥺

Nå får jeg helt andre medisiner enn jeg har fått før, håper så inderlig at kroppen responderer godt på disse medisinene. Har i tillegg fått Prednisolon og Levaxin, det fikk jeg ikke offentlig. Har funnet ut at med mitt lave stoffskrifte så hadde jeg nesten ikke sjans til å bli gravid tidligere, synes det er synd at det offentlige ikke har behandlet dette (jeg har jo tatt flere blodprøver).

Har noen erfaring med både offentlig og privat ivf? Hva ga best resultater?

Anonymkode: 0ce56...af5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei du trenger ikke hente ut, men er iallefall vanlig for meg at de skriver ut flere uthentinger enn jeg trenger den gjeldene syklusen med alle medikamenter annet enn Ovitrelle. 

Da har du eventuelt en uthenting til uten å trenge ny resept hvis du trenger lengre behandling eller til neste runde om du skulle trenge det. Så la de ligger du  😊

Tusen takk for svar :)

Greia er at de ikke er på lager hos noen apotek nær meg og hvis jeg skulle trenge fler så må de bestilles inn, noe som tar noen dager :/ 

Hvis jeg bestiller så de har de inne til meg, kan de kreve at jeg henter de ut om jeg ikke trenger dem? Ikke veldig lyst til å ende opp med å betale 9000 kr for noe jeg kanskje ikke trenger 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Har begynt på kort protokoll og gruer meg sånn til UL for å se om medisinene har virket. Er så nervøs og er redd for dårlig nyheter.

Har hatt tre offentlige forsøk tidligere, alle med lang protokoll. Har bare kommet så langt som til kjemisk én gang. Vært prøver i 3 år, synes det blir vanskeligere og vanskeligere å henge med i følelses-berg og dalbanen. Prøver å nullstille hodet men er så redd for at det aldri skal gå... 🥺

Nå får jeg helt andre medisiner enn jeg har fått før, håper så inderlig at kroppen responderer godt på disse medisinene. Har i tillegg fått Prednisolon og Levaxin, det fikk jeg ikke offentlig. Har funnet ut at med mitt lave stoffskrifte så hadde jeg nesten ikke sjans til å bli gravid tidligere, synes det er synd at det offentlige ikke har behandlet dette (jeg har jo tatt flere blodprøver).

Har noen erfaring med både offentlig og privat ivf? Hva ga best resultater?

Har ikke noen erfaring med offentlig vs privat, da vi kun gikk privat til slutt. Men litt av bakgrunnen var (foruten tiden) dette med å være litt nytenkende rundt «støttemedisin» slik som f.eks prednisolon. Har en autoimun sykdom og det offentlige ville ikke prøve noe annet og var egentlig litt negativ til at vi prøvde prednisolon i utgangspunktet. 

Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for at nye medisiner hjelper. Det er krevende å stå i denne prosessen 🫶

Anonymkode: f005f...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (30 minutter siden):

Greia er at de ikke er på lager hos noen apotek nær meg og hvis jeg skulle trenge fler så må de bestilles inn, noe som tar noen dager :/ 

Hvis jeg bestiller så de har de inne til meg, kan de kreve at jeg henter de ut om jeg ikke trenger dem? Ikke veldig lyst til å ende opp med å betale 9000 kr for noe jeg kanskje ikke trenger 😬

Nei om du bestiller de inn kanne ikke kreve at du henter de nå. De kan ha de liggende lenge. Men ville bare hørt med klinikken først om de tror du vil ha bruk for en pakke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laizz skrev (42 minutter siden):

Greia er at de ikke er på lager hos noen apotek nær meg og hvis jeg skulle trenge fler så må de bestilles inn, noe som tar noen dager 😕

Jeg hadde ringt klinikken for å høre hva de anbefaler deg å gjøre.

Kanskje apoteket kan ta det inn til deg og bare selger det til noen andre hvis du ikke trenger det. Det meste vi bruker bruker også andre prøvere. :)

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har ikke noen erfaring med offentlig vs privat, da vi kun gikk privat til slutt. Men litt av bakgrunnen var (foruten tiden) dette med å være litt nytenkende rundt «støttemedisin» slik som f.eks prednisolon. Har en autoimun sykdom og det offentlige ville ikke prøve noe annet og var egentlig litt negativ til at vi prøvde prednisolon i utgangspunktet. 

Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for at nye medisiner hjelper. Det er krevende å stå i denne prosessen 🫶

Tuuusen takk! 😊 Hvilken klinikk har dere benyttet? Og hvordan har det gått? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (4 timer siden):

Hei igjen❤️

Så spennende🤞🏽🥰 Jeg henter ut medisiner så det holder til 1. ultralyd og et par dager til. Deretter fyller jeg på mer ut fra hva som blir sagt på ultralydene. Det er dyre dråper, ja. Så dumt å sitte igjen overskuddslager. Har du apotek i nærheten der du tar ultralyd, så kan du jo bare hente ut der etter undersøkelsen(e). Lykke til med sprøytestart🥰😊

Endret av Jullemy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jullemy skrev (4 minutter siden):

Så spennende🤞🏽🥰 Jeg henter ut medisiner så det holder til 1. ultralyd og et par dager til. Deretter fyller jeg på mer ut fra hva som blir sagt på ultralydene. Det er dyre dråper, ja. Så dumt å sitte igjen overskuddslager. Har du apotek i nærheten der du tar ultralyd, så kan du jo bare hente ut der etter undersøkelsen(e). Apotek som ligger i nærhet til klinikken har ofte medisinene inne. Lykke til med sprøytestart🥰😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg hadde ringt klinikken for å høre hva de anbefaler deg å gjøre.

Kanskje apoteket kan ta det inn til deg og bare selger det til noen andre hvis du ikke trenger det. Det meste vi bruker bruker også andre prøvere. :)

Tuuusen takk! 😊 Hvilken klinikk har dere benyttet? Og hvordan har det gått? 

Fertilitetssenterer i Oslo - lyktes på tredje forsøket 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (10 timer siden):

Greia er at de ikke er på lager hos noen apotek nær meg og hvis jeg skulle trenge fler så må de bestilles inn, noe som tar noen dager 😕

På apotek1 sa de til meg at jeg må hente ut det jeg bestiller men hvis jeg bestiller før kl12 får de inn medisinene dagen etterpå. Så jeg har bestilt til et par dager etter ultralyd og det har gått bra. Etter ul ringte jeg bare til apoteket og bestilte flere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (4 timer siden):

På apotek1 sa de til meg at jeg må hente ut det jeg bestiller men hvis jeg bestiller før kl12 får de inn medisinene dagen etterpå. Så jeg har bestilt til et par dager etter ultralyd og det har gått bra. Etter ul ringte jeg bare til apoteket og bestilte flere. 

Da skal jeg høre med dem :) Har hvertfall 1 ekstra sprøyte i forhold til planen vi har fått. 

Står 9 dager med bemfola og jeg har 10 sprøyter. Så hvertfall sikret en dag ekstra 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På riksen har apoteket på sykehuset inne. Så fant ut at jeg kunne jo bare hente ut medisiner der etter hver kontroll. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! 
Da er vi endelig snart i gang igjen! Har hatt 6 måneders pause etter avbrutt forsøk, så nå er jeg klar for ny start 😊 hadde vektkontroll i går, måtte ned 13 kilo på 3 måneder for å få bli godkjent igjen etter lang tid med sykmelding og stor vektoppgang. Fikk bekreftet i går at jeg klarte det og er klar for oppstart som planlagt 🤩 Må bare si at jeg er så utrolig glad for at jeg klarte det! herlighet for et styr... Så da blir det å ringe inn mens om en ukes tid og få planen etter det. 
Jeg spurte om jeg kunne nedreguleres med gonapeptyl fordi jeg hadde igjen en pakke fra sist. Har ikke ord for hvor deilig det skal bli å slippe synarela! 😂 Nå er det vel mangel på det uansett, mener jeg å ha lest,  men glad jeg slipper nesespray 3 ganger om dagen, og heller skal ha en sprøyte hver dag 😁 

Når man starter med synarela er det vel normalt å begynne på syklusdag 21, men er det noen som vet når man starter med gonapeptyl?

Endret av Frk.Pøls
Skrivefeil
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (16 minutter siden):

Heisann! 
Da er vi endelig snart i gang igjen! Har hatt 6 måneders pause etter avbrutt forsøk, så nå er jeg klar for ny start 😊 hadde vektkontroll i går, måtte ned 13 kilo på 3 måneder for å få bli godkjent igjen etter lang tid med sykmelding og stor vektoppgang. Fikk bekreftet i går at jeg klarte det og er klar for oppstart som planlagt 🤩 Må bare si at jeg er så utrolig glad for at jeg klarte det! herlighet for et styr... Så da blir det å ringe inn mens om en ukes tid og få planen etter det. 
Jeg spurte om jeg kunne nedreguleres med gonapeptyl fordi jeg hadde igjen en pakke fra sist. Har ikke ord for hvor deilig det skal bli å slippe synarela! 😂 Nå er det vel mangel på det uansett, mener jeg å ha lest,  men glad jeg slipper nesespray 3 ganger om dagen, og heller skal ha en sprøyte hver dag 😁 

Når man starter med synarela er det vel normalt å begynne på syklusdag 21, men er det noen som vet når man starter med gonapeptyl?

Så godt jobba ❤️ kan jeg spørre hvorfor du måtte gå ned? Hadde du høy BMI? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke mensen skulle komme i dag siden det er så sent på dagen, at den var forsinket på grunn av progynova eller noe.

Nå dukket den altså opp og klinikken er selvfølg stengt for dagen😬 Jeg sitter her og er usikker på hva jeg skal gjøre nå.. 

Ville dere startet på bemfola i kveld eller ventet til i morgen? Sykepleier nevnte noe når vi var inne og bestemte oss for ivf. Hun sa at om mensen dukket opp på kvelden og ikke var fult igang så kunne man starte bemfola dagen etter, men nå er det ikke kveld og jeg forventer at mensen kommer til å ta seg opp i løpet av kvelden/natten.

Det skader vel kanskje ikke om jeg starter nå i kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Laizz skrev (2 minutter siden):

Trodde ikke mensen skulle komme i dag siden det er så sent på dagen, at den var forsinket på grunn av progynova eller noe.

Nå dukket den altså opp og klinikken er selvfølg stengt for dagen😬 Jeg sitter her og er usikker på hva jeg skal gjøre nå.. 

Ville dere startet på bemfola i kveld eller ventet til i morgen? Sykepleier nevnte noe når vi var inne og bestemte oss for ivf. Hun sa at om mensen dukket opp på kvelden og ikke var fult igang så kunne man starte bemfola dagen etter, men nå er det ikke kveld og jeg forventer at mensen kommer til å ta seg opp i løpet av kvelden/natten.

Det skader vel kanskje ikke om jeg starter nå i kveld?

Fikk samme beskjed ang mens.. Men klinikken sa til meg ar kom mensen i gang skikkelig senere enn kl 18, ventet jeg til neste dag, før kunne jeg starte samme dag. Men vært obs på at kan være variasjoner på dette basert på ulike medikamenter og styrker ang tidsperiode mellom dem.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (3 timer siden):

Så godt jobba ❤️ kan jeg spørre hvorfor du måtte gå ned? Hadde du høy BMI? 

Takk! 🥰 ja, hadde en lang periode med ekstremt stress, som resulterte i veldig endret spisemønster og høy vektøkning på kort tid i forhold til hvor mye jeg la på meg. Hadde for høy bmi og måtte ned i vekt for å komme under grensa igjen. Jeg er veldig høy, så det synes ikke like godt på meg som på andre overvektige, men jeg ser selv at jeg er en del lettere 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mens idag. Hadde nylig fryseforsøk og klinikken sier testdato er 14 dsger etter innsett, som da er om 6 dager. Prøvde å ringe klinikken for å avtale nytt innsett men dem ønsket ikke å snakke med meg da de 14 dagene ikke har passert enda. Utrolig kjipt. Er så redd for at jeg ikke får innsett denne syklusen for at dem da skal mene at jeg er for langt ut i syklusen for dem å sette meg opp på nytt innsett :/ 

Anonymkode: 39868...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg fikk mens idag. Hadde nylig fryseforsøk og klinikken sier testdato er 14 dsger etter innsett, som da er om 6 dager. Prøvde å ringe klinikken for å avtale nytt innsett men dem ønsket ikke å snakke med meg da de 14 dagene ikke har passert enda. Utrolig kjipt. Er så redd for at jeg ikke får innsett denne syklusen for at dem da skal mene at jeg er for langt ut i syklusen for dem å sette meg opp på nytt innsett :/ 

Anonymkode: 39868...753

Du får ikke innsett denne syklusen uansett. 💔 Du må vente til neste. Ved mislykket forsøk venter de minimum 1 syklus. Skal gå 2 mnd mellom innsett. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...