Gå til innhold

Livet er over når du passerer 40 år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er helt sant. Livet er over etter 40. 

Anonymkode: ff57e...2e6

Nei, det er det absolutt ikke.

Skjønner ikke redselen til enkelte. Jeg er godt etablert, har null økonomiske bekymringer, "barn" som studerer og har det greit i livet, gode venner, og om jeg er heldig, kan jeg se frem til 40-50 år til. Besteforeldrene mine levde til de var godt over 90, og de var veldig spreke.

Kvaliteten på "Livet" vurderes ikke basert på at en mann skal finne meg attraktiv. Jeg blåser en lang marsj i om jeg ser ut som at jeg er i 40-årene, tåler han ikke det, går livet ufortrødent videre.

Anonymkode: 588c0...64e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det er det absolutt ikke.

Skjønner ikke redselen til enkelte. Jeg er godt etablert, har null økonomiske bekymringer, "barn" som studerer og har det greit i livet, gode venner, og om jeg er heldig, kan jeg se frem til 40-50 år til. Besteforeldrene mine levde til de var godt over 90, og de var veldig spreke.

Kvaliteten på "Livet" vurderes ikke basert på at en mann skal finne meg attraktiv. Jeg blåser en lang marsj i om jeg ser ut som at jeg er i 40-årene, tåler han ikke det, går livet ufortrødent videre.

Anonymkode: 588c0...64e

Og helsa da? Energien? 

Anonymkode: 89860...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og helsa da? Energien? 

Anonymkode: 89860...1c7

Du må jo sørge for å ta vare på deg selv! Spise ok og røre på deg. Da får du ingen problemer med energien, så lenge du ikke blir syk, men det gjelder jo uansett alder.

Jeg har bedre energi nå enn da jeg var yngre, og det er fordi kroppen min ikke takler mye dårlig mat, og det skjønte jeg ikke som ung.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 23.09):

Jeg føler jeg virkelig levde da jeg var i 20- og 30-åra. Nå er jeg 40, og synes det er skikkelig trasig. Savner så utrolig mye å være yngre. Det er ingen trøst i at jeg har et bra utseende og ser yngre ut enn det jeg er. Jeg vet det går feil vei uansett. Har ikke barn, har aldri villet ha det, men føler på en viss engstelse for å være gammel alene. Har en partner jeg har vært med i mange år som jeg har det veldig godt med, en fin familie og gode venner. Pluss en jobb jeg stortrives i. Men likevel føler jeg på denne melankolien. Håper dette «bare» er en typisk 40-årskrise, som går over snart. 

Anonymkode: 35cc8...6ba

føler det samme. Har mann og et barn og gode venner men likevel

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 22.12):

Du vil med det være halvveis til 80 år som er gjennomsnittlig leve alder i Norge for kvinner. Jeg gruer meg til den dagen og tror jeg pådratt meg en psykisk lidelse for det tallet. Dere som er i den alderen har det gått smertefritt? 

Anonymkode: d2bc6...720

jeg er 43, og livet er strålende! Jeg er trygg på meg selv, mer avslappet, er fortsatt slank, spenstig og sterk (og ser bra ut), jeg har venner og familie og hobbyer, jeg er aldri ufrivillig alene fordi jeg har venner som ønsker å være sammen med meg, og jeg føler på ingen måte at livet er over - livet bare er. Jeg håper at jeg aldri blir så gammel at jeg er pleietrengende, men kan ikke sette noen alder på dette. Har møtt 65 åringer som er så gamle at jeg tenker jeg heller ville vært død, og 80-åringer som løper på fjellturer, rir hesten sin på tur hver dag og klarer seg hjemme uten hjemmehjelp og uten å gå på medisiner. Er jeg som den siste lever jeg gjerne til over 80 også..

Jeg gruet meg skikkelig til å bli 20, da følte jeg at livet var over, plutselig voksen og ansvarlig i stedet for ungdom og å kunne slippe unna med å være deilig uansvarlig, og jeg hadde en skikkelig 20-års krise så jeg skjønner hva du mener. 

Anonymkode: 5294e...3d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker

Er godt over 50 og har det helt topp. Unger voksne og jeg kan gjøre det jeg vil og reise hvor jeg vil 🙂

Anonymkode: b25e0...dcd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du ensom, er livet ferdig når du er 40

Anonymkode: b25b6...666

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da flytta barna ut og jeg fikk lov til å pleie meg selv før andre. Fått et fantastisk forhold til mannen. Så man begynner et annet liv etter 40. Et som dreier seg om mannen og meg først og fremst. Var rart i førsten å ikke måtte sette barnas ønsker og behov først. Men nå er det godt.

Anonymkode: af1ce...8c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PM75 skrev (På 5.12.2022 den 22.20):

Livet er fantastisk etter fylte 40! Mindre bekymringer, bedre økonomi, etablert med familie, gode venner som vi koser oss sammen og en god posisjon i arbeidslivet.

I love it! Ville ikke vært yngre igjen på noe vis!! 

Woops… ikke alle er der når de passerer 40. Men det er heller ingen grunn til å sørge og få angst selv om du ikke har det glansbildet som beskrevet over. Det er ofte bare spill for fasaden likevel. 

Det viktigste er at du uansett vil oppnå en ny styrke, erfaringsbasert opplysthet og trygghet i deg selv til å utføre alt du ønsker ut av livet. Om det skulle føles som en liten krise, snakk med noen du er trygg på i samme situasjon. Del erfaringen, og fokuser på mulighetene og de positive sidene og handle deretter. Det viktigste er at du gjør ting som er bra for deg! Er du på rett sted i livet? Hvis ikke, ta grep nå. Gjør noe med saken. Det er utrolig befriende å gjøre endringer, om det små hverdagslige, eller de omveltende som kan gi deg et bedre liv resten av det du får.

❤️🤗❤️

Anonymkode: 04d28...43d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 10.29):

Da flytta barna ut og jeg fikk lov til å pleie meg selv før andre. Fått et fantastisk forhold til mannen. Så man begynner et annet liv etter 40. Et som dreier seg om mannen og meg først og fremst. Var rart i førsten å ikke måtte sette barnas ønsker og behov først. Men nå er det godt.

og noen av oss har fortsatt småbarn

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg frykter at livet er over før jeg blir 110. I mellomtiden skal jeg oppleve mye, men jeg har ikke lyst til å bosette meg på dødens venterom (sykehjemmet).

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Idiotisk. Du er enda bare halvveis, kanskje ikke det en gang, hvem vet? 80 er nesten litt tidlig å dø i dag, og spesielt om 40 år til. Ja du er 40+ nå og kanskje i en annen fase av livet, men hvem friske folk mener at de bare kan gå og dø når de er kun 40? Du er jo bare voksen, ikke gammel.

Anonymkode: b67d3...399

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grudde meg til å bli 60 jeg.... det er grusomt å vite at det kun er 10 år til en er en 70 åring! Fysj! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 12/5/2022 at 10:12 PM, AnonymBruker said:

Du vil med det være halvveis til 80 år som er gjennomsnittlig leve alder i Norge for kvinner. Jeg gruer meg til den dagen og tror jeg pådratt meg en psykisk lidelse for det tallet. Dere som er i den alderen har det gått smertefritt? 

Anonymkode: d2bc6...720

Hvis du er dame kanskje, ikke for menn. Jeg er 36 år, singel og kommer aldri til å få barn eller kjæreste, så jeg slipper den ballasten.

Anonymkode: 72fcb...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er redd for å bli eldre for tenker at jo eldre jeg blir jo nærmere døden er jeg. Vet jeg ikke burde tenke sånn, men disse tankene kommer likevel.

Anonymkode: 46b34...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 12/5/2022 at 10:20 PM, PM75 said:

Livet er fantastisk etter fylte 40! Mindre bekymringer, bedre økonomi, etablert med familie, gode venner som vi koser oss sammen og en god posisjon i arbeidslivet.

Det er ikke alle som har barn eller partner når de er 40, du snakker ikke på vegne av alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 12/5/2022 at 10:20 PM, PM75 said:

Jeg blir rasende av å lese den normie kommentaren og rasende på de som ga den tommelen opp. Min mor fikk meg når hun var 40, jeg er 36 år gammel nå og bor hjemme hos foreldrene. Du snakker søren ikke for meg! Skam deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke alle som har barn eller partner når de er 40, du snakker ikke på vegne av alle.

Det står heller ikke livet er fantastisk for alle etter 40. Personen snakker for seg selv. Som jeg gjorde med min.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...