Gå til innhold

Livet er over når du passerer 40 år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Færre bekymringer, ja. 

Er veldig trygg med mannen, etter mange år kjenner vi hverandre ut og inn, og det er harmonisk og nært.

Har en god jobb, med spisskompetanse etter mange år i bransjen, i et solid selskap. Selv da Korona traff trengte jeg ikke bekymre meg for nedbemanninger og arbeidsløshet. 

Økonomien er god, jeg slipper å ofre en eneste tanke på at renta stiger, og strøm- og matpriser tar av. Og om det detter inn en uforutsett utgift merker vi det ikke en gang. 

Man har opplevd en del, og blitt trygg på seg selv og egne følelser. Selv når livet treffer med en rett høyre så står man solid i det, uten at katastrofetankegangen tar plass. Og tilsvarende tar jeg en hver uenighet, diskusjon, og ubehagelig situasjon, på strak arm fordi jeg vet hvem jeg er og hva jeg står for. 

Anonymkode: 5462a...204

det er noen som har det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ting har blitt bedre ! Sikrere på meg selv , ungene har vokst litt til, man får mer tid og energi til fritidsaktiviteter og jeg har lært å sette pris på det vi har . Ville ikke byttet tilbake til 20 årene igjen om jeg kunne , ikke en gang for en dag 😂😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og tøys. Har en kollega som har bikket 40 og hun lever som om hun fortsatt er 20. Ja, hun har kreft og andre sykdommer som ofte dukker opp når man blir gammel, men det kan man også få når man er ung.

Anonymkode: 323f1...8c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 46 år, og jeg føler meg ikke så gammel. Er takknemlig for å ha fått blitt 46, og håper på at jeg får leve mange år til  :) . Har hatt det ganske bra etter at jeg fyllte 40. Jeg slet mer med dårlig selvbilde da jeg var yngre. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet ble bedre etter tredve, og har egentlig blitt bare bedre og bedre siden. M44.

Anonymkode: 0649f...6cc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 41, snart 42. Har aldri hatt bedre venner enn jeg har nå. Har det bedre psyksisk (har ofte fått angst, men det er svært sjeldent nå - tror ikke jeg har angst mer faktisk). Har mer ro, er tryggere på meg selv. Har det bedre med mann og barn siden vi er over den verste kneika med småbarnsperioden der alt handlet om å overleve. 

Anonymkode: d9786...d5e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så fint med de som har gode, trygge forhold, er tryggere på seg selv, og har ting på stell. 

Jeg er motsatt. Jeg har ingen mann, er alenemamma og blir bare mer og mer psykisk ustabil og utrygg. Føler meg mer og mer mislykka jo eldre jeg blir. Å bli 40 neste år er bare toppen av kransekaka, som tydeliggjør veldig hvor mislykka jeg faktisk er. Alternativet hadde vært bedre. 

Anonymkode: 44e7c...f1f

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte aldri noe på det før i år for da fylte jeg 30. Nå føles 40 skremmende nærme og jeg har fortsatt ikke fått barn eller kjøpt bolig. Føler meg 22, og kan ikke skjønne hvordan jeg mentalt skal forberede meg på 40 🙈

Anonymkode: c98b2...7ce

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har passert 40, og jeg lever fremdeles, så sånn rent faktisk har jo ikke livet tatt slutt. Hva er det du tror er over når du fyller 40? Det tok deg 40 år å bli 40, det kommer til å ta deg 40 nye år å bli 80. 40 år er lenge, det er mye ulevd liv i de årene. Forutsatt at du er så heldig at du får bli 80. For det å bli eldre er et privilegium, og alternativet er mye verre. 

Anonymkode: a63df...eee

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg tenkte aldri noe på det før i år for da fylte jeg 30. Nå føles 40 skremmende nærme og jeg har fortsatt ikke fått barn eller kjøpt bolig. Føler meg 22, og kan ikke skjønne hvordan jeg mentalt skal forberede meg på 40 🙈

Jeg er 40. Og hender fortsatt jeg får den "oi, jeg kjører bil", eller "oi, jeg er gift" overraskelsen et-par sekunder 🤣

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 22.56):

Det var da jeg fylte 40 at livet ble til et helvete. Med mensen å alle plager en kvinne har med vekt, overgangsalder og kropp!! Fyller snart 50 år. Forstår ikke at jeg har "overlevd" 40 årene..

Anonymkode: 6c410...3ed

Huff haha! Det høres ikke gøy ut. 🥵😭 Jeg ble nylig 40. Ikke merket mye annerledes enda. Hopper over mensen så ofte jeg kan med P-piller og har ikke tenkt til å endre på det før jeg kommer i overgangsalderen. Sånne hormonelle plager kan man jo regulere med hormoner, feks P piller eller andre hormonpiller? 

Anonymkode: dfa68...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM75 skrev (På 5.12.2022 den 22.20):

Livet er fantastisk etter fylte 40! Mindre bekymringer, bedre økonomi, etablert med familie, gode venner som vi koser oss sammen og en god posisjon i arbeidslivet.

I love it! Ville ikke vært yngre igjen på noe vis!! 

For noen er det nok det, hvis man har helse, kjærlighet jobb og økonomi i orden, og dermed en mening med hverdagen.

Anonymkode: b2654...9c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er i 40-årene msn virkelig begynner å høste fruktene av det man har sådd!

Det være seg helse/trening, karriere, sparing, barn og vennskap.

Ingen grunn til å grue seg til så mye annet enn overgangsalder, den er litt tøff mentalt. Mye hormoner som går amok.

Anonymkode: a2cb5...410

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det er i 40-årene msn virkelig begynner å høste fruktene av det man har sådd!

Det være seg helse/trening, karriere, sparing, barn og vennskap.

Ingen grunn til å grue seg til så mye annet enn overgangsalder, den er litt tøff mentalt. Mye hormoner som går amok.

Anonymkode: a2cb5...410

Det er ikke alt man kan styre selv av helseproblemer og andre faktorer, men det høres jo ut som du har vært heldig som har hatt muligheten til å bygge deg opp et godt liv. Flott det, bare ikke glem at det ikke alltid er sånn at man høster som man sår, mange mennesker har mange kroniske utfordringer som hindrer dem i å leve livet de ønsket, helt uten at de er «skyld» i det selv.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke for min del.

Holdt på å stivne i en kjedelig og uholdbar tilværelse gjennom 30-årene.

Tok tak og endret retning da jeg bikket 40, nå har jeg det mye bedre.

Anonymkode: 30f83...7a5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i 30-årene og har bygget meg opp et fantastisk liv 🥰 40-årene må bare komme, velkommen skal de være.

Anonymkode: f1416...aa0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke alt man kan styre selv av helseproblemer og andre faktorer, men det høres jo ut som du har vært heldig som har hatt muligheten til å bygge deg opp et godt liv. Flott det, bare ikke glem at det ikke alltid er sånn at man høster som man sår, mange mennesker har mange kroniske utfordringer som hindrer dem i å leve livet de ønsket, helt uten at de er «skyld» i det selv.

Bruken av "de heldige" forstår jeg ikke.

Jeg forstår at det er noen som er veldig uheldige. Men det er de få. Og det er jeg lei meg for

De fleste i dette landet har alle muligheter. Man bruker mulig "de heldige" som en sovepute litt for ofte? Når man egentlig har mange muligheter til å ta grep i eget liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er 40. Og hender fortsatt jeg får den "oi, jeg kjører bil", eller "oi, jeg er gift" overraskelsen et-par sekunder 🤣

Jeg har alltid sett for meg at i 40-årene er man sånn «kjedelig-voksen» og litt grå, kanskje jeg må innse at det ikke er realiteten. Kanskje er det litt mental ungdommelighet i de fleste 🙈

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 40, og rullatoren er på plass. Begynte også å abonnere på "Vi over 60", så har jeg forberedt meg enda litt mer på at livet er over. Kjenner så vidt puls her jeg sitter og skriver svar til deg, TS. Slitsomt, så nå skal jeg ta en liten napp i godstolen med fotskammelen. 

Anonymkode: 4000d...c00

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...