AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #1 Del Skrevet 5. desember 2022 Både til henne og barna. Jeg er egentlig ikke så fan av å gi penger til jul (gir gjerne til bursdag altså!), men hun ønsker seg ikke noe annet og blir sur om hun ikke får det hun ønsker seg. Vi er 27 år og da kunne vi likså godt bare droppet gavene heller tenker jeg, men hun har allerede kjøpt til meg. Hva skal jeg gjøre? Har prøvd å si det er uaktuelt men blir bare amper stemning. Anonymkode: 62b00...fbf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #2 Del Skrevet 5. desember 2022 Gi henne penger og si «det er siste gangen vi gir gaver til hverandre». Ferdig med det. Anonymkode: 91db1...c08 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #3 Del Skrevet 5. desember 2022 Ikke gi penger. Bare gi det du i utgangspunktet tenkte å gi. Om stemningen blir amper, så får det bli det. Enda en grunn til å kutte henne ut. Hun virker umoden for å være 27, minner meg mer om en fjortis. Det er ikke vanlig å bli sur for å ikke få det man ønsker seg i den alderen hun er. Tydelig at hun hadde en oppvekst der hun fikk alt hun pekte på, og at ingen satte grenser for henne. Hvorfor vil du ha en slik person i livet ditt? K26 Anonymkode: f1ac0...a11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #4 Del Skrevet 5. desember 2022 Gavekort på et kjøpesenter er egentlig penger, men kan se ut som en gave. Anonymkode: 03657...b6e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 5. desember 2022 #5 Del Skrevet 5. desember 2022 Flaut å ønske seg penger i julegave fra venninner, da er det på tide å droppe gavene. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #6 Del Skrevet 5. desember 2022 Står hun trangt i det økonomisk…? Eller litt gnien? Ville mistenkt at hun ønsker å rett ut tjene på julegavene. Kjøpt noe på salg til deg (som hun da ikke kan returnere) og ønsker seg penger fra deg….? Har du barn forresten? Ellers er du jo alt i utgangspunktet en veldig skjevhet her. Anonymkode: 758ca...6bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 5. desember 2022 #7 Del Skrevet 5. desember 2022 Det er ikke vanlig å ønske seg penger i den alderen hun er. Du må ikke gi til henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #8 Del Skrevet 5. desember 2022 Jeg forstår deg. Jeg har en god venninne jeg til slutt måtte si til at vi bør slutte med julegaver til hverandre. Hun ønsker seg ikke penger da, men hun var alltid så kravstor og sær. Hun ville aldri ha pynteting eller generelt interiør, aldri håndkrem eller kroppspleie av noen sort, skulle hun få noe spiselig måtte det være en helt bestemt type sjokolade og ingenting annet. Skjerf, votter, lue, ingenting sånt. De siste par årene endte jeg med gavekort og det er ikke gøy å gi til en voksen person med god inntekt. Når det blir på den måten gidder man bare ikke. Og når jeg leser innlegg her på KG hvor ufattelig surmagede kommentarer mange kommer med til diverse gaveforslag (sånt nips hadde bare havnet i en skuff hos meg, den sjokoladen er ikke god, jeg vil bestemme såpen min selv, jeg liker ikke duftlys osv) så tenker jeg i mitt stille sinn at det er veldig mange mennesker her i landet som ikke fortjener en eneste gave og som jeg glatt hadde kuttet av gavelisten min om de befant seg i min familie eller vennekrets. Julegaver er ikke noe man kan kreve eller komme med bestillingsliste på. Om man ikke evner å sette pris på at andre har brukt tid, penger og omtanke for deg så kan du faktisk bare ha det så godt. Anonymkode: 19dd9...c0f 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #9 Del Skrevet 5. desember 2022 Takk for svar alle sammen. Jeg har ikke barn, er singel, pluss at jeg gir til de to som par. Har nok bestemt meg for et gavekort til de to pluss at jeg faktisk kjøper gave til barna. Jeg tjener i tillegg 7000kr mindre enn henne i måneden og de har jo to inntekter.. Jeg er alt for snill ofte derfor jeg skrev her fordi jeg synes det er så urimelig. Hun har diagnose forressten og barnslig for alderen, ja absolutt. Ts Anonymkode: 62b00...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #10 Del Skrevet 5. desember 2022 Kutt det ut. Det er ingen grunn til å kjøpe julegaver til alle slags venner. Blant mine venninner er det vanlig at vi prøver å få til et koselig treff med vin og middag hjemme en kveld før jul (spleiselag), det er liksom "gaven" oss imellom. Og om noen skulle gi hverandre en liten julegave, typ en flaske vin eller noe i den prisklassen, så er det noe man blir ytterst takknemlig for. Man bestiller ikke gaver fra venner når man er voksen. Hallo i luken. Anonymkode: ce7c0...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 5. desember 2022 #11 Del Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forstår deg. Jeg har en god venninne jeg til slutt måtte si til at vi bør slutte med julegaver til hverandre. Hun ønsker seg ikke penger da, men hun var alltid så kravstor og sær. Hun ville aldri ha pynteting eller generelt interiør, aldri håndkrem eller kroppspleie av noen sort, skulle hun få noe spiselig måtte det være en helt bestemt type sjokolade og ingenting annet. Skjerf, votter, lue, ingenting sånt. De siste par årene endte jeg med gavekort og det er ikke gøy å gi til en voksen person med god inntekt. Når det blir på den måten gidder man bare ikke. Og når jeg leser innlegg her på KG hvor ufattelig surmagede kommentarer mange kommer med til diverse gaveforslag (sånt nips hadde bare havnet i en skuff hos meg, den sjokoladen er ikke god, jeg vil bestemme såpen min selv, jeg liker ikke duftlys osv) så tenker jeg i mitt stille sinn at det er veldig mange mennesker her i landet som ikke fortjener en eneste gave og som jeg glatt hadde kuttet av gavelisten min om de befant seg i min familie eller vennekrets. Julegaver er ikke noe man kan kreve eller komme med bestillingsliste på. Om man ikke evner å sette pris på at andre har brukt tid, penger og omtanke for deg så kan du faktisk bare ha det så godt. Anonymkode: 19dd9...c0f Om du har brukt tid og omtanke på gaven, så kjøper du ikke ting som bare blir liggende i en skuff, da kjøper du noe som passer til mottakeren. Greit nok at enkelte er vel sære og vanskelige. Men nips er sjelden en slager om ikke vedkommende ønsker seg noe spesielt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #12 Del Skrevet 5. desember 2022 Å gi pengegaver til venner er helt merkelig, det hadde jeg droppet. Jeg gir heller ikke gaver til barna til mine venner. Det er vennene mine jeg har en relasjon til, barn får mer enn nok gaver uansett så da gir jeg til min venninne og det er det. Partner og barn får få gave fra egne venner og familie. Anonymkode: ffe46...623 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 5. desember 2022 #13 Del Skrevet 5. desember 2022 Vi gir ikke gaver til venner, unntaket er hvis de har hjulpet oss med noe feks flytting, noe oppussing el lign. Gir vi noe så gir vi en juleblomst/oppsats. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #14 Del Skrevet 5. desember 2022 "Hei! Ser det blir hektisk frem mot jul. I og med at vi skal gi penger, kunne vi ikke bare spart litt tid og fikse til egne? Det er jo ikke akkurat vits i å møtes for å bytte to 500-lapper 😃. Da sparer vi portoen" Anonymkode: 80aae...ec6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #15 Del Skrevet 5. desember 2022 Eneste året jeg fikk penger i gave til jul var da den gamle kjerra mi brøt sammen noen dager før og måtte skrotes, da fikk jeg "bidrag til bil " av vennegjengen og det var så kjært. Men å ønske seg penger og bli SUR for ikke å få, både til seg og barnet, er dritflaut. Og kravstort. Anonymkode: 4815b...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #16 Del Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eneste året jeg fikk penger i gave til jul var da den gamle kjerra mi brøt sammen noen dager før og måtte skrotes, da fikk jeg "bidrag til bil " av vennegjengen og det var så kjært. Men å ønske seg penger og bli SUR for ikke å få, både til seg og barnet, er dritflaut. Og kravstort. Anonymkode: 4815b...da4 Meg igjen, jeg hadde kjøpt en sau eller ku til henne, sånn at man betaler så får noen i et fattig land et dyr i ditt navn. Så lærer hun kanskje litt. Anonymkode: 4815b...da4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HannaSol Skrevet 5. desember 2022 #17 Del Skrevet 5. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Både til henne og barna. Jeg er egentlig ikke så fan av å gi penger til jul (gir gjerne til bursdag altså!), men hun ønsker seg ikke noe annet og blir sur om hun ikke får det hun ønsker seg. Vi er 27 år og da kunne vi likså godt bare droppet gavene heller tenker jeg, men hun har allerede kjøpt til meg. Hva skal jeg gjøre? Har prøvd å si det er uaktuelt men blir bare amper stemning. Anonymkode: 62b00...fbf Hei 😊 Vet du ca beløpet hun har kjøpt til deg? Ville ikke gitt penger, du kan kjøpe gavekort på et kjøpesenter du kan gir også gir det det beløpet til henne på kortet😊 Endret 5. desember 2022 av HannaSol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #18 Del Skrevet 6. desember 2022 "Jeg gir ikke penger til jul". Anonymkode: ffce9...a03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #19 Del Skrevet 6. desember 2022 17.11 skrev (På 5.12.2022 den 11.41): Flaut å ønske seg penger i julegave fra venninner, da er det på tide å droppe gavene. Det er ikke det om man har lite penger Anonymkode: c4e59...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #20 Del Skrevet 6. desember 2022 Har man dårlig råd skjønner jeg ønsket og ville gitt penger Anonymkode: c4e59...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå