Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, men i ditt tilfelle kan du jo ha pene spisebrikker og løper?

Anonymkode: bce03...371

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

130 er veldig bredt! Blir nysgjerrig på hvilket bord det er siden det er så uvanlig. 

Jeg har alltid duk på spisebordet til middager, for det er et gammelt, arvet bord som ikke er lager for å spise på uten duk. Snart 100 år gammelt. Jeg ville fått spesialsydd duker til bordet dersom jeg hadde så uvanlige mål. 

Anonymkode: ffe6e...d5a

• Liker 1
Skrevet
KatteLatte skrev (32 minutter siden):

Kan du bruke to duker så du får en lang skjøt på langs (en liten overlapp), og dekke denne med en løper i f.eks. gull eller rødt (av den typen som er laget av et slags papir, her selger de dem i en interiørbutikk som har godt utvalgt i lys, servietter og borddekkingsting)? Også har du diverse pynt på der igjen. 

Tenkte faktisk litt på at jeg kunne kjøpt én duk som er for kort på sidene. Klippe den i to på langs og ha en pen løper som jeg rett og slett limer over duken på langs med tekstilim (vet om en lim som er veldig god på tekstil), slik at den blir lang nok på sidene. Klippe og lime klarer jeg 😂😊

Anonymkode: a2e51...7f8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

130 er veldig bredt! Blir nysgjerrig på hvilket bord det er siden det er så uvanlig. 

Jeg har alltid duk på spisebordet til middager, for det er et gammelt, arvet bord som ikke er lager for å spise på uten duk. Snart 100 år gammelt. Jeg ville fått spesialsydd duker til bordet dersom jeg hadde så uvanlige mål. 

Det er dette bordet: https://www.boconcept.com/en-gb/granada/370055000117096.html

Skrevet

Jeg skal ha denne 😍 Elsker å pynte med norske flagg i julen! Den er 140x240.

1AA65087-6DD1-48B8-B687-C8267E9709D6.webp

Anonymkode: f90ca...bec

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er dette bordet: https://www.boconcept.com/en-gb/granada/370055000117096.html

Da skjønner jeg målene dine bedre. :) 

Idéen din om å lime på en løper høres slettes ikke dum ut! 

Det bordet er nok i utgangspunktet ikke ment for duk. 

Skrevet

Hva med å kjøpe ensfarget metervare som er 150 cm bred? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da skjønner jeg målene dine bedre. :) 

Idéen din om å lime på en løper høres slettes ikke dum ut! 

Det bordet er nok i utgangspunktet ikke ment for duk. 

Er nok ikke ment for duk dette bordet nei. Enten går vi kun for bordbrikker og med noe pen pynt mitt på bordet, eller så skal prøve å være kreativ ved klippe en duk og lime på løper. Hadde jo vært et lite artig prosjekt da. Men kan ikke kjøpe dyre duker og løpere i tilfelle jeg ikke blir fornøyd med resultatet. Rusta selger løpere på rull til 29,90 så det er jo kjempe billig.

Skrevet

Har aldri pleid å ha duk. Har heller noen fine jule-spisebrikker min mor sydde i hine hårde :)

Denne julen skal vi ha duk, men det er kun fordi vi blir så mange at vi er nødt til å bruke to bord, hvorav det ene er en gammel kontorpult ;) Så det ser skikkelig stygt ut, derav duk. 

Hater duker.. Styr med at det alltid er noen som søler på den, vasking og stryking og kav, nei ellers takk... men hakket bedre enn flott eikebord + gammel sleten kontorpult.. 

Anonymkode: f16b8...8c3

Skrevet

Mamma bruker vanlig stoff i metervare, og legger løper enten på langs eller på tvers. 

Men jeg ville ikke hatt duk som gikk så langt ned på siden. Jeg hater når man risikerer dra med seg duken når man reiser seg, eller flytter på seg. 

Anonymkode: 24078...c11

Skrevet

Jeg bruker hvite bomulls laken. Legger røde løpere over de stedene laknene krysser hverandre. 
kan vaskes på 90 grader og har alltid fått kommentarer på hvor fine «duker» jeg har 😅 

funker som bare det ❤️🎄

Anonymkode: a80a4...9d6

Skrevet

Hvis du ikke finner duk som er bred nok, og gjerne vil ha duk, så hadde jeg fått en sydame til å lage duk. Det er nok ikke store jobben, så det bør ikke koste så mye.

Anonymkode: fcd81...c76

Skrevet

Ah, jeg husker en gang da min mann sølte karamellpudding på vår hvite duk til julaften. Det var en fryktelig flaut situasjon, for vi hadde nettopp satt oss ned til middag og jeg hadde så stolt vist frem vår fine hvite duk som jeg hadde kjøpt og sydd hos stoff og stil.

Plutselig kom min mann inn med karamellpuddingen, og han var så uoppmerksom at han sølte en god del av puddingen rett på duken. Jeg holdt pusten i det jeg så det, og jeg visste at det ville bli en kamp for å få vekk den hardbakte karamellen fra duken.

Heldigvis var vi raske med å få tak i isbiter og fukte duken med lunkent vann, så karamellen ble litt løsere. Men det ble likevel en kamp å få vekk alt det sølet, og jeg var så lei meg at jeg nesten gråt.

Etterpå måtte vi bytte duk og bruke en annen til middagen, og det var så flaut at vi nesten ikke klarte å snakke om det. Men heldigvis greide vi å le oss gjennom situasjonen, og vi lærte oss en god lesson om å være mer oppmerksomme når vi spiser pudding.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Pleier dere å ha duk på spisebordet til middagen på julaften?

Jeg sliter litt med å finne stor nok duk til vårt bord. Bordet er for bredt til de vanlige breddene. (Bordet er 130 cm bredt) Har bare en hvit litt blondeaktig duk som jeg fikk kjøpt og sydd hos stoff og stil. Finnes én duk jeg har funnet, men den er altfor lang. Da må jeg sy, og det er jeg ikke flink til.

Jysk har hatt duker på rull med 5 meter stoff. Disse passer til brede bord. 

Anonymkode: c91dc...352

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ikke bruk nervøs velour fra Jysk værtfall 🤮 Om du ikke finner stor nok duk, hva med løper langs midten? 

Anonymkode: 2205d...7d1

Hvorfor ikke? Hatt både hvite og røde derfra, de er faktisk fine

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jysk har hatt duker på rull med 5 meter stoff. Disse passer til brede bord. 

Anonymkode: c91dc...352

De jeg finner er 140 bred. Noen 150. Blir litt for smal fortsatt… Burde vært minst 160 tror jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...