AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #21 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fleste foreldre og barn i den klassen er lei? Hvilke barn snakker du om nå? Denne mora jeg snakker om er på kant med mange foreldre. Fordi barnet hennes mobber og plager andre. Politiet har vært i bildet flere ganger vet jeg ang et annet barn han plaget over tid. (Som ikke jeg har noe med å gjøre) Foreldre må ta tak i egne barn. Å mobbe andre er aldri greit. Uansett om den som blir mobbet har autisme, har feil klær, har for bra klær, er kul osv. ikke rart barn er som de er (tenker jeg) når foreldre er blind for egne barn, er i konflikt med andre foreldre hele tiden, og hevner seg og lyver til bv om andre for å ta igjen Anonymkode: b3470...e8b Alle må ha åpne øyne. For egne barn og andres barn! Mange foreldre sliter med å tro at barnet deres er skyldig! Og legger fort skylden over på andre! Anonymkode: 874da...fa6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #22 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle må ha åpne øyne. For egne barn og andres barn! Mange foreldre sliter med å tro at barnet deres er skyldig! Og legger fort skylden over på andre! Anonymkode: 874da...fa6 Hva legger du under du skriver: alle foreldre og barn i denne klassen er lei? vet du hvem jeg er liksom? Anonymkode: b3470...e8b 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #23 Skrevet 10. desember 2022 Jeg synes også det burde ha konsekvenser for den som melder til barnevernet og det bevises er på feil grunnlag/som hevnaksjon. En av kvinnene til barnefaren til mine barn ringte barnevernet på meg og våre barn 🙄 med helt ville påstander, bare fordi hun var en sykt sjalu og bitter person.. saken ble henlagt kjapt da det ikke var noe hold i noe som helst, men irriterende å måtte bruke tid på det og være under det som føles som "granskning". Jeg visste med en gang at det var hun som stod for bekymringsmelding og hun har innrømmet det mange år senere. Jeg sa det til de som besøkte oss fra barnevernet og. Burde være bot eller noe for de som gjør sånt. Anonymkode: f547f...c6e 1
Bacteria Skrevet 10. desember 2022 #24 Skrevet 10. desember 2022 Du skal ikke se bort fra at denne mora og han som mobbet selv er tungt inne i barnevernssystemet. Det er en viss type folk som får seg til å sende slike hevnmeldinger, og de er gjerne godt kjent i og med systemet. Virker som terskelen er lavere da. Ta deg sammen, lag en fin jul sammen med familien. Ikke la idiotene vinne over deg 💕 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #25 Skrevet 10. desember 2022 ble det noen konsekvenser for denne mora som meldte på bakgrunn av oppdiktning og løgn? Er jo helt horribelt Anonymkode: 8224c...1f5
Kaneel Skrevet 10. desember 2022 #26 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ble det noen konsekvenser for denne mora som meldte på bakgrunn av oppdiktning og løgn? Er jo helt horribelt Anonymkode: 8224c...1f5 Selvsagt ikke, den norske stat og det norske folk elsker angiveri..
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #27 Skrevet 10. desember 2022 Dette skjedde oss også, og det gikk enormt hardt inn på meg. Det var så sinnsykt ubehagelig og jeg begynte å tvile så sterkt på mine egne foreldreevner at jeg holdt på å bli gal. Hele barseltiden ble ødelagt. Bv var ikke vanskelige, det var ingenting å klage på med hvordan de gikk frem. For dere som sier at man bare skal gå videre: dere vet ikke hva det innebærer. Det trigger noe ekstremt i en, jeg ble livredd for å miste babyen min og klarte knapt overlevere ham til sin egen far for bleieskift. Anonymkode: ecaf9...5af 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #28 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 4.12.2022 den 19.00): Jeg er ikke veldig religiøs, men de gangene jeg har blitt skikkelig stygt behandlet, har det hjulpet å be for vedkommende. Mennesker som med vilje oppfører seg sånn må jo være utrolig lost, ensomme og fortvilede inni seg. Jeg forsvarer det ikke, men sender dem en bønn i mitt indre og tenker at i den store sammenhengen er de de største taperne. Vet ikke hvorfor denne bønnen hjelper, men tror det handler om å flytte fokuset. Jeg var bare et tilfeldig offer som kom i deres vei. Jeg skal alltids komme meg tilbake til lyset, men de lever med sine demoner 24/7 og kanskje også gir dem videre til barna sine. Anonymkode: e18da...c2b Ah, det viser kanskje at det er noe passiv-aggressivt i bønn generelt? Anonymkode: a1f8e...32f
BobbySocks Skrevet 10. desember 2022 #29 Skrevet 10. desember 2022 Hva med å flytte fokus? Mora er jo gåen. Syns synd på henne, på en litt nedlatende måte, mens du klapper deg selv på skulderen og sier at uansett hva livet (eller naboene) slenger på deg så står du han av! Det ville jeg gjort.
fru Alving Skrevet 10. desember 2022 #30 Skrevet 10. desember 2022 Kan det hjelpe deg å tenke at barnevernet er der for å passe på barn og gjøre en jobb som dessverre er nødvendig? Uansett så vil det alltid være barn og familier som trenger hjelp, veiledning og støtte. Barnevernet skal være en sikkerhetsinstans som folk kan ta kontakt med eller sende melding til. jeg har selv sendt bekymringsmelding angående en gutt i vårt nærmiljø. Gutten ble plassert i fosterhjem, det var mange som sendt melding ikke bare meg. Jeg tenker at nå har denne gutten ihvertfall fått en sjanse. Egentlig tok det alt for lang tid, barnevernet var her involvert fra starten av og mor fikk sjanse på sjanse. Jeg skjønner at tråden din ikke egentlig dreier seg om bv, men om traumer og en slags "sorg" du sitter med etter det som har skjedd. Du har vært utsatt for en stor urett. Nå ble din familie meldt på feil grunnlag, og saken ble hurtig oppklart, og det viser vel og at barnevernstjenesten fungerer det og.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #31 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 4.12.2022 den 16.39): Hvis du visste du hadde ditt på det rene, hvorfor gikk dette så hardt inn på deg? Anonymkode: 7c0e4...dd9 Har aldri vært i kontakt med barnevernet selv, men kan du virkelig ikke forestille deg frykten for at de ikke hadde sett sannheten og at de tok barna? Bare tanken på den minste mulighet for å miste barna mine gjør meg helt koko. Du mener seriøst at du hadde tatt det helt med ro fordi du visste du hadde ditt på det tørre? BV har makt til å ta barna fra deg! Jeg har tilitt til barnevernet i Norge, men hadde dette skjedd meg hadde jeg vært livredd likevel. Fordi det plutselig dreide seg om en mulighet for at sannheten ikke kom frem, at jeg ikke ble trodd og at barna ble tatt. Helt naturlig reaksjon for de fleste. Anonymkode: fcf31...e04
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå